Onkohan nämä abortin vastustajat seksuaalisesti rajoittuneita. Esim. seksiä vain avioliitossa
Kommentit (74)
Toisille taas on selvää, että he tekevät abortin, jos tulevat vahingossa raskaaksi.
Molemmilla on ihan yhtä suuri oikeus päätökseensä.
Mulle on ainakin ihan sama mistä syystä naiset aborttiin päätyvät, koska minä en voi päättää milloin mikäkin syy on tarpeeksi pätevä. Jos se naisesta tuntuu oikealta ratkaisulta, se todennäköisesti on sitä.
Suomessa ei tulla ikinä poistamaan mahdollisuutta aborttiin.
vaikka laki sen salliikin.
Toisille taas on selvää, että he tekevät abortin, jos tulevat vahingossa raskaaksi.
Mulle on ainakin ihan sama mistä syystä naiset aborttiin päätyvät, koska minä en voi päättää milloin mikäkin syy on tarpeeksi pätevä. Jos se naisesta tuntuu oikealta ratkaisulta, se todennäköisesti on sitä.
vaikka laki sen salliikin.
Se on sinun mielipiteesi. Kuulut kuitenkin pieneen vähemmistöön mielipiteesi kanssa.
vaikka laki sen salliikin.Se on sinun mielipiteesi. Kuulut kuitenkin pieneen vähemmistöön mielipiteesi kanssa.
Se on hyvin surullista. :-/
vaikka laki sen salliikin.Se on sinun mielipiteesi. Kuulut kuitenkin pieneen vähemmistöön mielipiteesi kanssa.
Se on hyvin surullista. :-/
sen jälkeen onkin sitten ihan sama mitä tapahtuu, ei haittaa perheväkivalta, vanhempien alkoholismi, kykenemättömyys vanhemmiksi. ei se mitään.
Se on hyvin surullista. :-/sen jälkeen onkin sitten ihan sama mitä tapahtuu, ei haittaa perheväkivalta, vanhempien alkoholismi, kykenemättömyys vanhemmiksi. ei se mitään.
tai no ymmärrän tietyt syyt. paha sikiövaurio, raiskaus/insesti.
muita syitä en tajua. Jos harrastaa seksiä niin pitää kantaa vastuu, myös tuloksesta.
itse olen kyllä sekstaillut ennen avioliittoakin, mutta tein myös aika selväksi, että mikäli käy hassusti ehkäisystä huolimatta niin vaihtoehtoja ei ole, eikä ole ollut. T: 2 vahingon sekä 5 tekemällä tehdyn äiti.
tai no ymmärrän tietyt syyt. paha sikiövaurio, raiskaus/insesti.
muita syitä en tajua. Jos harrastaa seksiä niin pitää kantaa vastuu, myös tuloksesta.
itse olen kyllä sekstaillut ennen avioliittoakin, mutta tein myös aika selväksi, että mikäli käy hassusti ehkäisystä huolimatta niin vaihtoehtoja ei ole, eikä ole ollut. T: 2 vahingon sekä 5 tekemällä tehdyn äiti.
On sinun asiasi jos olet halunnut 7 lasta. On myös minun asiani jos haluan nolla lasta itselleni. Minulle vuorotyöni, harrastukseni ja oma elämäni on miljoona kertaa tärkeämpää kuin jokin huutava vauva. Ei minusta myöskään ole ottamaan minkäänlaista vastuuta jonkun toisen elämästä. Ikääkin on jo 33 vuotta! Ja en ajatellut seksin harrastamista lopettaa vaikka minulle ei hormoniehkäisy sovi, kondomilla mennään ja jos vahinko sattuu niin abortoidaan :)
Esimerkiksi varmaan kuolemaan johtava sairaus lapsella, raiskauksesta raskautunut.. Jotain tälläistä.
Mutta jos olet tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä on sinun oltava tarpeeksi kypsä kantamaan myös vastuu seurauksista.
Vakavat sairaudet ja vakavat kehityshäiriöt ovat sellaisia mihin ei oikein itse voi vaikuttaa, joten näiden abortoimisen ymmärrän. Siis lääketieteelliset syyt.
On sinun asiasi jos olet halunnut 7 lasta. On myös minun asiani jos haluan nolla lasta itselleni. Minulle vuorotyöni, harrastukseni ja oma elämäni on miljoona kertaa tärkeämpää kuin jokin huutava vauva. Ei minusta myöskään ole ottamaan minkäänlaista vastuuta jonkun toisen elämästä. Ikääkin on jo 33 vuotta! Ja en ajatellut seksin harrastamista lopettaa vaikka minulle ei hormoniehkäisy sovi, kondomilla mennään ja jos vahinko sattuu niin abortoidaan :)
Tämä kirjoittaja paljastaa jo sen että ei kannattaisi sitä seksiä edes harrastaa jos et ole tarpeeksi kypsä kantamaan seurauksia. Nuo ovat niitä turhia abortteja.
Ja olen 23-vuotias yhden lapsen äiti joka on etäsuhteessa lapsen isän kanssa. Lapsi ei ollut suunniteltu, mutta toivottu ja haluttu sekä ennenkaikkea rakastettu.
Tämä kirjoittaja paljastaa jo sen että ei kannattaisi sitä seksiä edes harrastaa jos et ole tarpeeksi kypsä kantamaan seurauksia. Nuo ovat niitä turhia abortteja.Ja olen 23-vuotias yhden lapsen äiti joka on etäsuhteessa lapsen isän kanssa. Lapsi ei ollut suunniteltu, mutta toivottu ja haluttu sekä ennenkaikkea rakastettu.
En minäkään tule sinulle sanomaan että sinun olisi pitänyt tehdä abortti, joten sinulla ei ole mielestäni oikeutta sanoa että jos tulisin vahingossa raskaaksi olisi minun tekemäni abortti turha.
Ehkä kymmenen vuoden päästä kun kasvat oikeasti aikuiseksi ymmärrät ettei maailma ole mustavalkoinen ja on parempi jos nainen joka ei lapsia halua ei niitä hanki!
Jos kuvittelet että naisella ei ole oikeutta harrastaa seksiä jos ei halua lapsia olet todella mustavalkoinen ja rajoittunut, tämäkin yleensä tosin paranee kun kasvat ja kypsyt...
Tämä kirjoittaja paljastaa jo sen että ei kannattaisi sitä seksiä edes harrastaa jos et ole tarpeeksi kypsä kantamaan seurauksia. Nuo ovat niitä turhia abortteja.Ja olen 23-vuotias yhden lapsen äiti joka on etäsuhteessa lapsen isän kanssa. Lapsi ei ollut suunniteltu, mutta toivottu ja haluttu sekä ennenkaikkea rakastettu.
En minäkään tule sinulle sanomaan että sinun olisi pitänyt tehdä abortti, joten sinulla ei ole mielestäni oikeutta sanoa että jos tulisin vahingossa raskaaksi olisi minun tekemäni abortti turha.
Ehkä kymmenen vuoden päästä kun kasvat oikeasti aikuiseksi ymmärrät ettei maailma ole mustavalkoinen ja on parempi jos nainen joka ei lapsia halua ei niitä hanki!
Jos kuvittelet että naisella ei ole oikeutta harrastaa seksiä jos ei halua lapsia olet todella mustavalkoinen ja rajoittunut, tämäkin yleensä tosin paranee kun kasvat ja kypsyt...
naisen oikeudet ja seksin vapaa harrastaminen ei tee syntymättömän lapsen murhaamista oikeutetuksi.
Jokainen vastuullinen ihminen tietää, että joskus ehkäisy pettää ja silloin ratkaisu on pitää lapsi, ei murhata sitä.
Nykyisin on niin paljon eri ehkäisyvälineitä markkinoilla ja sterilointikin on olemassa, että aborttiin ei pitäisi enää edes olla tarvetta muuta kuin joissakin rajatapauksissa.
mutta ei tahdo lasta niin on syytä harkita kohdun/munasarjojen poistoa jottei niitä tule. Tai antaa se ei toivottu adoptioon, maailmassa on paljon kypsiä lapsettomia ihmisiä jotka ottaa vastaan ilomielin moraalittomien ihmisten aikaan saannokset.
En kirjoittanut että naisella ei ole oikeutta harrastaa seksiä. Kirjoitin että jos harrastaa seksiä, pitäisi olla tarpeeksi kypsä ymmärtämään että siitä voi tulla seurauksia.
Ja minulle tultiin monen monta kertaa sanomaan että lapseni pitäisi abortoida. Ja suurin osa oli juuri sinunlaisiasi "kunhan kasvat ja kypsyt" tyyppejä. Ehkä olen mielestäsi kakara, mutta ainakin olen ymmärtänyt mihin leikkiin olen ryhtynyt kun ensimmäisen kerran seksiä harrastin. Ja sitä on kuule harrastettu vaikka missä, millä tavalla ja monen ihmisen kanssa.
Ehkäpä sinä olet tässä se jonka pitäisi kasvaa ja kypsyä.
Ja ei, asiat eivät ole mustavalkoisia. Itselleni on sanonottu lääkärin toimesta etten tule saamaan lapsia muutakuin pitkillä hoidoilla tai adoptiolla. Lapseni syntymän jälkeen minulta poistettiin kohtu pahan tulehduksen takia enkä enää siis voi saada lapsia. Tuossa sinulle mustavalkoisia syitä siihen miksi suhtaudun asiaan näin.
Abortti ei ole ehkäisykeino.
Mene itseesi ennenkuin alat huutelemaan että minä olen se joka näkee asiat suppeasti.
ehdottaneet. Menisinkin sterilisaatioon sillä ikää on juuri tullut tarpeeksi, mutta kiitos niiden "ihanien" mieltään muuttaneiden naisten lääkärit eivät tahdo myöntää lapsettomalle sterilisaatiota.
Lisäksi joutuisin silti helvetillisten kuukautisten takia käyttämään hormoniehkäisyä vaikka olisin steriloitu, niin en ole viitsinyt ruveta taistelemaan sen saamiseksi. Ja minä en rupea raskausaikaa kärsimään sen takia että jonkun mielestä aborttia ei saisi tehdä. Minä en halua lapsia. Minä teen abortin jos tulen raskaaksi. Se on ollut minulle selvää jo teinistä lähtien.
Muuten, kaikki äidit eivät rakasta automaattisesti lastaan. Kaikki eivät hoivaa lastaan. Osa jopa hylkää lapsen, osa kohtelee kaltoin vuosikaudet, osa vihaa lastaan, osa pahoinpitelee. Äidinrakkaus ei ole mikään automaatio joka tulee kaikille. Kaikista naisista ei ole äideiksi. Ei minustakaan. Eikä ollut minunkaan äidistäni. Itse en tätä kierrettä enää seuraavaan sukupolveen jatka.
Seksiä harrastan silti, sillä se antaa minulle paljon nautintoa ja lisää läheisyyttä puolisoni kanssa. Seksi on aivan loistavaa, sitä on usein ja haluan sitä usein. Jos joku muu kykenee selibaattiin koko ikänsä niin hyvä sille. Itse en kykene sillä seksuaaliset haluni ovat sen verran vahvat.