Koirien ulkoilutus pyöräteillä kiellettävä?!
Kuin voi olla noin ajattelemattomia ihmisiä?! Joku kärpäslätkällä liiskattava piski painattaa ohuen narun päässä ja ansana ohiajaville pyöräilijöille.
Kommentit (76)
Pyörät kiellettävä raivohulluilta!
Pyöräilijöille pakollinen pyöräajokortti. Ja kielto ajaa kävelyteillä. Fillaristit on sairaita narsisteja ja egoisteja.
Koiranhan kuuluisi kävellä taluttajansa jalan vieressä eikä huidella missä sattuu.
Terveisin pyöräilevä koiranomistaja
Koirien pito luvanvaraiseksi.
Ja joka kakka joka keväällä löytyy niin sakkoa omistajalle.
Eihän pyöräteillä kuulu kävelläkään. Vai puhutko nyt koirista, joiden taluttaja pyöräilee?
Vai sekoitatko pyörätien nyt kevyen liikenteen väylään???
Myös jalankulku on kiellettyä PYÖRÄTEILLÄ, typerykset kävelevät itse fillarien alle ja valittavat sitten kun joku ajaa päälle. Silmät käteen ja katsotte että pysytte sillä väylällä johon on maalattu se kävelijän kuva tai liikennemerkki kertoo missä kävellään.
Noi on tosi vaarallisia kun puhut huomaamaton naru, siinä pikkukoira pääsee oitis hengestään ja pyöräilijä voi loukkaantua vakavastikin jos kaatuu.
Mun koira kulkee aina vierellä.
Mut pyöräilijöiden ois myös hyvä sisäistää se fakta että varovaisuuden noudattaminen ja muiden huomiointi liikenteessä kuuluu myös kevyen liikenteen väylille. Ei ne ole mitään saakelin kilparatoja, missä saa pyörällä painaa tuhatta ja sataa baanaa pitkin muista välittämättä. Siellä saa liikkua myös mm. kävelijät, lapset, nuoret, vanhat, jalkavaivaiset, koiranulkoiluttajat jne. ja väistäminen kuuluu myös pyöräilijälle.
Pyöräilijöiden tulisi ymmärtää, että eläin kuin eläin ohittaa aina niin, että ajoneuvo on tarpeen vaatiessa mahdollista pysäyttää. Tuskin ohittaisit hevosta siten, kuin ohitat koiran? Voisi olla oma turvallisuuskin mielessä toisella tavalla. Koiranulkoiluttajilla on oikeus siinä tiellä tai polulla kulkea, eikä se koira lentoon lähde vaikka toivoisitkin. Anna siis eläimelle aikaa väistää. Itse en ainakaan koiraa ala remmistä riuhtomaan mihinkään suuntaan ääliöpyöräilijöiden takia. Voit hyvin antaa muutaman sekunnin aikaa koirakolle niin, että ihminen ehtii pyytää koiran sivummalle ohittamisen ajaksi. Odottaisitko, että vanhempi riuhtaisee pienen lapsensa hupusta tien sivuun, kun ajat vauhdilla vierestä ohi? Vai ajattelisitko, että se on lapsen väkivaltaista kohtelua? Ehkä jopa ennakoisit, että pieni lapsi voi olla arvaamaton liikkeissään, hiljentäisit ja ottaisit etäisyyttä?
Siellä kuuluu kulkea siten että muutkin mahtuu kulkee.
Ja jos se hel ..tin koira jää alla niin ihan /c sama.
muistatteko tän helmen? Turun sanomien toimittaja sekoili liikenteessä pyörällään..
Asfaltoidut tiet jossa pyörämerkintä kuuluu vain pyöräilijöille. Muilla teillä sitten pyöräilijöiden on sopeutettava nopeutensa muihin kulkijoihin. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Asfaltoidut tiet jossa pyörämerkintä kuuluu vain pyöräilijöille. Muilla teillä sitten pyöräilijöiden on sopeutettava nopeutensa muihin kulkijoihin. Oliko muuta?
Ja sielläkin pitää varoa esim. lapsia jotka pyöräilevät.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöiden tulisi ymmärtää, että eläin kuin eläin ohittaa aina niin, että ajoneuvo on tarpeen vaatiessa mahdollista pysäyttää. Tuskin ohittaisit hevosta siten, kuin ohitat koiran? Voisi olla oma turvallisuuskin mielessä toisella tavalla. Koiranulkoiluttajilla on oikeus siinä tiellä tai polulla kulkea, eikä se koira lentoon lähde vaikka toivoisitkin. Anna siis eläimelle aikaa väistää. Itse en ainakaan koiraa ala remmistä riuhtomaan mihinkään suuntaan ääliöpyöräilijöiden takia. Voit hyvin antaa muutaman sekunnin aikaa koirakolle niin, että ihminen ehtii pyytää koiran sivummalle ohittamisen ajaksi. Odottaisitko, että vanhempi riuhtaisee pienen lapsensa hupusta tien sivuun, kun ajat vauhdilla vierestä ohi? Vai ajattelisitko, että se on lapsen väkivaltaista kohtelua? Ehkä jopa ennakoisit, että pieni lapsi voi olla arvaamaton liikkeissään, hiljentäisit ja ottaisit etäisyyttä?
Eli myönnät, että koira ei ole hallinnassasi kun pidät sitä liian pitkällä hihnalla, samalla kun et seuraa muuta liikennettä ollenkaan. Aina vika ei ole pyräilijässä.
Itseäni ainakin vihastuttaa nämä pyöräilijät luontopoluilla, kun viilettävät nopeasti ohi. Ei ole aikaa väistää ja kuvittelevat, että kaikki tiet ovat heidän käytössään? Kun väistää, niin ei osata edes kiittää? Olin yhden kerran siis autotietä ajamassa asiakkaan luokse autolla ja pyöräilijä ajoi pyörällään vastaan siis autotiellä. Suuttui tästä minulle ja tökkäsi pyöränsä autoni eteen ja näytti keskisormea? Oli talvi ja tiet molemmin puolin täynnä lunta? Miten voi olla oikeasti niin tyhmä, että eihän se autoilija voi mihinkään väistää autotiellä? Joillakin on vain liian suuri ego.
Koiran omistajat tuhoaa maapallon.
Hiilijanlanjälkesi on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Noi on tosi vaarallisia kun puhut huomaamaton naru, siinä pikkukoira pääsee oitis hengestään ja pyöräilijä voi loukkaantua vakavastikin jos kaatuu.
Pyörässä on soittokello ja sitä saa myös käyttää.
Onpa hieno kysely, vain yhdenlaiset vastaukset vaihtoehtona. Mitä hyötyä kysyä?
Mä ja koirani kuittaillaan teille kaikille koiravihaajahulluille: HauHau 🐶🐾🥰