Miksi vauvan syntyessä toinen vanhemmista siirtyy autossa
etupenkiltä takapenkille? Miksi vauvaa ei totuteta olemaan yksin takapenkillä kaukalossa? Jos huutaa, niin sitten huutaa.
Minä en ymmärrä, en kuukaan päivänä istu takapenkillä, en mielellään edes taksissa mene takapenkille ellei ole pakko.
Kommentit (95)
sitten jos huuto ollut pahempaa niin sitten jompi kumpi takana. Tosin mies useammin takana, koska mahtuu sinne paremmin jos ajan itse.
Kyllä minä sanoisin että tässä olisi ap se, joka pitäisi totuttaa siellä takapenkillä olemaan :D. Ei ole ihan tervettä tuollainen suhtautuminen siihen millä penkillä autossa istuu. Suosittelisin että joku läheinen nyt panee ap:n takapenkille, vyöt kiinni vaan ja huutaa sen minkä huutaa, kyllä se lopulta tottuu siellä olemaan.
[/quote]
Ainakin jos ajattelen työkaverien autoja (tai miehen ja minun) niin siellä takanahan ne lastenistuimet ovat ihan järjestään.
Pitkällä matkalla saattaisin kyllä mennä lasten kanssa takapenkille ihan siksi että voisin paremmin viihdyttää niitä. Parempi sopu takapenkillä kuin minä etupenkillä ja mankuvat lapset takana.
meillä ainakin istuin vie sen verran tilaa, että apukuskin penkki täytyy olla niin edessä, että siinä on epämukava istua. Toisen on siis "pakko" istua takapenkillä..
Mutta ihmettelen, miksi se jotakuta häiritsee...
nukahtaessaan niin oudosti eteenpäin, että istuin takana tukemassa päätä :-)
Meillä on ahdas auto, eikä istuinta saanut kunnolla lepoasenoon ja jos auto olisi jarruttanut, niin vauvan pää olisi retkahtanut todella vaarallisesti eteenpäin.
En ymmärrä ketjun aloittajan ongelmaa... kuulostaa siltä, että hänellä on joku "päällikkö"asenne meininki. Tunnnetko itsesi alistetuksi takapenkillä? Totta ihmeessä istun ajomatkan mieleummin niin, että vauva näkee minut. Mieheni kanssa voimme jutella vaikka emme näe toisiamme, hän ymmärtää minua vaikka ei näe, vauva ei vielä, hän tykkää ja tuntee olonsa turvalliseksi katsekontaktissa!
Sitä paitsi: takapenkki on turvallisin paikka autossa, siellähän ne staratki kyyditetään :D
Mutta ei häiritse jos joku toinen siirtyy :)
Autoilu ei muutenkaan ole minkäänlainen ongelma perheessämme, lapsemme on totutettu 3-viikkoisesta alkaen pitkiinkin (n. 400km) automatkoihin.
Kyllä minä sanoisin että tässä olisi ap se, joka pitäisi totuttaa siellä takapenkillä olemaan :D. Ei ole ihan tervettä tuollainen suhtautuminen siihen millä penkillä autossa istuu. Suosittelisin että joku läheinen nyt panee ap:n takapenkille, vyöt kiinni vaan ja huutaa sen minkä huutaa, kyllä se lopulta tottuu siellä olemaan.
Tätä ehdottaisin minäkin. En voi ymmärtää, mikä siinä takana istumisessa nyt niin hirveää on, ettei siellä voisi joskus istua.
koskaan yksin vauvan kanssa autolla? Vai onnistuuko kaverilla kyläily vain jos mies lähtee kuskiksi?
Yli puoli vuotias vauva ei välttämättä viihdy pitkillä matkoilla ilman viihdykettä.
Aikuisen pitää olla nostelemassa leluja lattialta takaisin vauvalle ja leikittää tätä ettei karju hereillä olo aikaansa.
Onhan se kaikille mielyttävämpää matkustaa niin.
Todellinen syy on, että minä ainakin istun mieluiten sen ihanan lapseni vieressä kuin miehen vieressä. Voihan sitä jutellakin, vaikka toinen on takana ja toinen edessä.
Kyllä se vauva/taapero tarvitse enemmän ihmisen seuraa/läheisyyttä autossa kuin ajaja.
En tiedä onko sen syy ettei meidän lapset ole ikinä kiukutelleet autossa ettei niiden tarvinnut olla vauvana yksin takapenkillä.
Nykyään ovat keskenään takapenkillä ja pitkät matkatkin sujuu ilman kitinää.
koskaan yksin vauvan kanssa autolla? Vai onnistuuko kaverilla kyläily vain jos mies lähtee kuskiksi?
Esikoisen kohdalla siksi, että sieltä takapenkiltä on paljon helpompi laittaa pudonnut tutti takaisin suuhun kuin kurkotella etupenkiltä. Etupenkiltä kurkotellessa täytyisi irrottaa oma turvavyökin jotta saisi sen tutin kaiveltua jostain hukasta.
Ja nyt kun on kaksi lasta, vauva ja minä olemme takapenkillä ja esikoinen apukuskin paikalla. Muita ei autoon sitten mahdukaan.
Ja ketäköhän tämä järjestely sitten haittaa?
Miksi vauvan syntyessä toinen vanhemmista siirtyy autossa etupenkiltä takapenkille? Miksi vauvaa ei totuteta olemaan yksin takapenkillä kaukalossa? Jos huutaa, niin sitten huutaa.
Minä en ymmärrä, en kuukaan päivänä istu takapenkillä, en mielellään edes taksissa mene takapenkille ellei ole pakko.
Taas oppii av:lta uutta! :)
Mä istuin takapenkillä viihdytysjoukkoina niin kauan kuin vauva/lapsi oli istuimessaan selkä menosuuntaan. Nyt olen siirtynyt takaisin etupenkille, kun lapsemme näkee meidät.
Mä ajattelin vain toimivani järkevästi. Vauva huusi kovasti jos ei meitä nähnyt ja muutenkin. Jos piti pysähtyä imettämään, niin helpompaa se oli kun olin valmiiksi takapenkillä.
Mutta nyt se selvisi, olen nössöäiti ja hölömö kun en tajunnut, että oikeaoppisesti mun olisi pitänyt istua edelleen siellä etupenkillä ja antaa vauvan vaan huutaa! :D
Kiva että av:lta oppii aina uusia juttuja :)
Nyt kolmas tulossa ja jos ei 3 istuinta mahdu taakse niin sitten pitää miettiä uudelleen.
ja 38 itse opetatte lapset ihme viihdyttämiseen. Meillä ei ole yhtäkään tarvinnut viihdyttää koskaan autossa, kyllä lapselle riittää, että kuulee vanhempien äänen.
Toi AP:n viesti olis voinu olla mun kirjoittama 3 v sitten. Mutta pikkusiskon synnyttyä en enään ihmettele... Mäkään en viihdy takapenkillä, mutta mieluummin siellä kaukaloa heilutellen ja vauvalle lauleskellen kuin etupenkillä huutoa kuunnellen. Kaikki vauvat ei vaan totu.
Oli pakko mennä takapenkille, kun repesin synnytyksessä niin pahasti etten pystynyt istumaan etupenkillä. Takapenkille mahduin jotenkuten "kenottamaan". Paraneminen kesti kauan, joten istuin takapenkillä pitkään. Kun vaihdettiin lapsi puolivuotiaana kaukalosta lasten istuimeen, ei etupenkille mahtunut istumaan, turvaistuin vei niin paljon tilaa meidän pienessä autossa. Eli edelleen istun takapenkillä. Jos mies ei ole mukana ja minä ajan, niin lapsi istuu silloin yksinään takapenkillä. Näin meillä. :)
Te, jotka istutte siellä vauvan huvitusupseerina, liikutteko koskaan yksin vauvan kanssa autolla? Vai onnistuuko kaverilla kyläily vain jos mies lähtee kuskiksi?
Kyllä tosiaan meidän lapsi pärjää yksinkin takapenkillä. Ei ole ongelmaa sen suhteen. Autoja tosin on vaan yksi, joten usein ollaan koko perheenä liikenteessä. Nyt kevään tullen on auringosta välillä ongelmaa, ja on ihan hyvä olla siellä takana siirtämässä auringonsuojaa välillä.
Ihmettelen tosiaan vähän tätä kummastelua siitä missä kukakin autossaan istuu ja miten kauan kenenkin lapsi pärjää omin päin. Minä vielä olen sellainen äiti, joka hyvin voi jättää nukkuvan lapsen kotona pinnasänkyyn ja käydä koirat kusettamassa pihalla (kerrostalossa asutaan), että sellaisesta jatkuvasti niskassa huohottavasti curlingista ei ole kyse, vaikka usein siellä takana lapsen vieressä istunkin.
vaikka vain seurustellaakseen vauvan kanssa.
MEillä vietetän muutenkin päivittäin tietty aika vauvan kanssa "vauvan ehdoilla" eli ollaan vaan rauhassa, jutellaan, lauletaan tai mitä ikinä vauva sillä hetkellä haluaakin. Silloin ei touhuta mitään muuta, eikä hommaa keskeytetä ellei vähintään taivas tipu niskaan.
Automatkalla ei juuri mitään hyödyllistä voi tehdä, joten sen ajan voi hyvin käyttää vauvan kanssa. Sitten perillä on kumminkin kaikenlaista touhua, eikä vauvan kanssa olemiseen aikaa välttämättä jää.
Minä en todellakaan siirtynyt takapenkille.
Meillä on pieni Suzuki ja mies on lähes 2metrinen.
Eipä ole kehumista takajalkatiloissa...
Ja sitäpaitsi isoveljen turvaistuin on takapenkillä.
Eteen sitä ei voi laittaa airbagin takia.