Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini on raskaana ja hän käyttää

Vierailija
01.05.2010 |

makeutusainetta tosi paljon päivässä. Eikö ole vaarallista?

Samoin syö tuorejuustoja surutta.

Hänen miehensä kalastaa ja syävät paljon kalaa, myös niitä kiellettyjä, eikös sisävesien hauet esim. olleet kiellettyjen listalla.

Herkuttelee karkeilla ja saa siis paljon lisäaineita, myös ulkolaisia pakastemarjoja tykkää syödä esim. jäätelön kanssa.

Miten saan kaverini ymmärtämään käytöksensä olevan vaarallista.

Olen yrittänyt esim. makeutusaineesta vihjailla kahvipöydässä, että siirtyisi sokeriin, mutta ei. Vahtii painoaan kuulemma.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta olen tehnyt ja mitään ei ole tullut lapsille.

nyt odotan kuudetta ja jatkan entiseen tapaan.

tosin makeesta en kauheesti välitä vaikka sitä syönkin mutta en paljon.

ei ihan kaikkea kannata uskoa.tervettä maalaisjärkeä voi käyttää.

ap ilmeisesti asuu suurkaupungissa;)

Vierailija
42/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään siintä ei ole tullut.ei kannata olla liian nipo.

enimmäkseen noudatin. Tarkistin, että tuorejuustot olivat pästoroituja, mutta toisaalta en pillastunut siitä, jos purkki oli ollut jo kuukauden jääkaapissa avattuna. Kahvinjuontia rajoitti närästys, ja toisaalta ei edes tehnyt mieli. Aamukahvi oli ainut pakollinen, joka oli pakko saada ja iso kupillinen. =)

Graavikalaa söin, kun se oli ammatti-ihmisen itse tekemää, eikä kaupan vakuumipakattua. Vihanneksia en kytännyt suurennuslasin kanssa, että onko multaa vai ei. Alkoholia otin lasillisen kerran tai kaks, kun pikkaisen teki mieli ruoan kanssa ottaa viiniä.

Kaikki tyylillään ap, ei tartte käydä pilkkua viilaamaan kenenkään toisen puolesta. Jokainen meistä tekee päätökset omalta kohdaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikkea tarvitse ottaa vakavasti.

ite olen syönyt joka raskaudessa kaikkia noita mitä mainitsit.

15 kuppia kahvii menee päivittäin.

odotan kuudetta ja kaikki on olleet terveitä.

huumeet ja alkoholi on asia erikseen mutta noi ruoka jutut on jokaisen henkilökohtainen asia.ei sinun päätettävissä ja se ei kuulu sulle.

käytä maalaisjärkeä ja mieti pikkusen mitä olet sanonut.

olen vaan huolissani vauvan terveydestä.

Väitättekö kaikki, että ette ole suosituksia noudattaneet? Vähät niistä, niinkö?

Voisitteko ystävällisesti sitten kertoa miksi niitä annetaan, jos niitä ei ole tarkitettu noudatettaviksi.

Taitaa olla noi jutut provoja, että söin ihan mitä vaan ja terve vauva tuli.

-ap

Vierailija
44/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että laitan pöytään tuorejuustoa ja pakastevadelmia? Kyselen, että otatko vielä lisää kahvia?

Miten te voitte olla sitä mieltä, että pitää elää suositusten vastaisesti?

ja kaverillani on välit täysin poikki äitiinsä. Ei ole siis ketään jolta kysyä. Siksi olen ajatellut pitää hänestä ja vauvasta huolta.

-ap

Vierailija
45/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaten terve maalaisjarki. Ohjeet ovat ohjeita. Ei niita ole tarkoitus pilkulleen noudattaa. Minusta ystavasi ruokavalio kuulostaa todella hienolta, varmasti seka han itse etta vauva ovat terveita.

Kalasta saa tarkeita ravintoaineita. Tuorejuustosta kalsiumia. Muutamasta kahvikupillisesta hyva mieli.

Kaikkea kohtuudella, niin se menee ihan jokaiselle oli sitten raskaana tai ei. Jos jokaista ohjekirjaa alkaa pilkulleen noudattaan niin oma ajatuskyky unohtuu kokonaan. Tee ystavallensi palvelus ALAKA osta hanelle TAI itsellesi mitaan vauvanhoidon/kasvatuksen ohjekirjaa !!

T: 4 lapsen aiti

Vierailija
46/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopeta vauhkoaminen!

Limsaa saa juoda raskaanakin, ei SOKEROITUJA vaan mieluummin ligh-tuotteet. A- alkuset makeutusaineet on minulle ollut neuvolan ohje. ;)

Vettä tietty juodaan JANOON. Eihän normaalistikaan limuja SUOSITELLA janojuomaksi!!

Ja Espoon sivuilla sanotaan että kalaa syödään 2 kertaa viikossa, minusta yleinen ohje on 3 kertaa viikossa -ainakin- vaihtelevasti kaloja.

2 kertaa kuussa näköjään Espoo puhuu lohesta ja SUOSITTELEE ettei haukea syödä, mutta ei sitä missään kielletä!

Kalasta saa niin paljon hyvää, rasva on omegaa ja tekee vaan hyvää että ihmettelen miksi niitä koitetaan rajoittaa: varsinkin kun suuri osa ihmisistä ei syö kalaa RIITTÄVÄSTI.

Ei sokeri todellakaan ole suositeltavaa!! Vaan makeutusaineet.

Vierailija
47/47 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositukset lukea. Siellä esim. kerrotaan selvästi, että pakastemarjoista vain ulkolaisia vadelmia tulee välttää. Makeutusaineista vältettäviä ovat vain sakariini ja syklamaatti (sakariinnia on vain hermesetaksessa, muut ovat sallittuja makeutusaineita). Ja tuorejuustoista saa syödä pastoroituja justoa, joita ovat kaikki kotimaisten meijereitten tuorejuustot (Violat, creme bonjourit ym.). Ja kun olet nuo lukenut, niin voit edelleen huolehtia omista asioistasi. Pilaat vain välit tulevaan äitiin tuolla holhouksella. Minulle neuvolassa sanottiin, että nämä ohjeistukset ovat suosituksia. Tärkeintä ovat puhtaan vihannekset ja kasvikset sekä kypsä liha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän