Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun Toukat 2010 Oma Kuukausi!!***

Kommentit (181)

Vierailija
81/181 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cicero: Meinaat kuitenkin uskaltaa järjestää synttärit vaikka mahatautia? Jos onkin noroa niin tartunta-aika on aika pitkä ja herkkä / nopea..

Meillä oli sitten niin ihana kauppareissu.. Kierrettiin ensinnäkin 4 kauppaa läpi, et jos olisi ollut juustotaskuja grillattavaksi.. Ei ollut yhdessäkään kaupassa ja ei sitten mitään muutakaan grillattavaa.. Ei siinä mitää, mut puolessa välissä matkaa pääsi itku ja edelleen itku tulee koko ajan..

Mein hoitoapu piti olla järjestettynä. Kuukausia sitten ollaan sovittu, että ei tarvitse kuin soittaa yksi puhelu niin hoitoapu lähtee vaikka keskellä yötä sitten.. Eli esikoista hoitamaan, kun minä lähden synnyttämään mies mukana.. Ja yksin en tosiaan suostu edes menemään jo synnytyspelonkin takia ja tyksin viime kertaisen (esikoisen synnytyksen siis) hoidon jälkeen.. Niin nyt sitten, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa alkaa tämä hoitaja sitten perumaan.. Että ku on niin paljon kaikkea muutakin.. Että kivat sinne..

Mies on ihan hiilenä ja mie pillitän ja pelkään.. Etenki ku koko päivän nyt supistellut enemmän tai vähemmän.. Jossain se minunkin sietoraja menee.. EI välttämättä tarvitse odottaa ristiäisiin kutsua kyllä..

Vierailija
82/181 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas nyt iso olo :) Huomenna tulee 39 viikkoa ja kätilön luokse pitäs mennä. Täällä kuulemma voi saada "ronklauksen" kun on 40 viikkoa täynnä kätilöltä et lähtis synnytys käyntiin.

Verticia:aika ikävästi sun hoitoapus teki. Toivottavasti löydät jonku toisen.

pomena rv 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/181 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisi tehnyt tän ronklauksen (membrane sweep) jo tänään, mutta mä en halunnut. Ronklauksessa siis kätilö pistää sormen sisään ja jotenkin pyöräyttää siellä ja tuolloin kalvojen pitäisi jotenkin irrota ja synnytyksen alkaa. Joissain tapauksissa käynnistääkin synnytyksen. Yleensä synnytys olisi jo itse alkamassa piakkoin. No ensi viikolla kun on rv 40 täynnä tulee tuo ronklaus. Voi kuulemma tuntua aika ilkeeltä. Tekeekö ne Suomessa tuollaista sweeppiä?

Pomena rv39 :)

Vierailija
84/181 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt hirveästi aikaa, mutta pikaisesti kerron: 7.5.2010 rv 38+1 meille syntyi pienet kaksosvauvat, poika (2430g, 46cm) ja minuutin myöhemmin tyttö (2400g, 45cm) suunnitellulla sektiolla a-vauvan perätilan vuoksi ja kaikki meni niinkuin pitikin. Poika oli aluksi lämpökaapissa. KAikki hyvin vauvoilla vaikka pieniä ovatkin. keskostippoja tosin joudutaan syöttämään kun ovat alle 2500g. Itse oon parantunut tosi hyvin. sairaalaan jäi n. 10 kg. Tikit on jo poistettu ja eilen kävelin jo vauvojen ja miehen kanssa parin kilometrin lenkin. Vauvat on kilttejä ja suloisia. Yöllä ei kovin pitkiä pätkiä nukuta, mutta aika hyvin meni jo viime yö. poika heräsi vaan kerran ja tyttö kahdesti :) Ihania vauvoja

85/181 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomena; pakkosanoa yäk, en oo kuullu että täällä tollasia tehtäis. -Ei kuulosta kauheen kivalta. Käynnistetään vähän muilla systeemeillä:)

Vertician puolesta toivon että uus hoitaja löytyis. Menee herne nokkaan jo myötätunnosta ku lukee tommosia. Onks tosiaan ihmisiä jotka ei ton vertaa osaa eläytyä toisen tilanteeseen. Ettehän te voi teijän 1vuotiasta mukaan ottaa, mutta miehes tarvit kuitenkin!?

Onks tuollaanen75 poksahtanu ku ei oo käyny kirjottelemassa??;)

Täälläkin on taas hormonimyrsky käynnissä, eli järkyttävän huonoa oloa ja päänsärkyä. Aloin jo epäillä raskausmyrkytystä tosissaan. Mutta puhdas näyte ja ok paineet. Johtunee siis unirytmistä joka on ihan päälaellaan. Pikkuinen riehuu yötäpäivää. Varmaan tahtoo pikkuhiljaa ulos. Oon just hehkuttanu ku ei oo liitoskipuja tms, niin tänään en meinannu nousta sängystä ku häntäluuta painoi niin paljon ja myöhemmin rakkoa. Ehkä toi pisteiden painelu sittenkin auttaa! Nyt lähdetään bamsen kanssa päikyille, nukuttaa ihan hullusti ja illalla pakollista menoa.

Voikaa paksusti ja toivottavasti ette pyörry helteessä!

t.bamse ja mä rv 38 ja risat

Vierailija
86/181 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä omaa nyyttiä odottaville.

Meidän pikkuneiti siis syntyi 1.5 ja kotona ollaan oltu viime viikon tiistaista asti. Tyttö voi hyvin ja on tosi suloinen. Painoa kun on alle kolme kiloa (syntymäpaino 2705g) niin pitää herätellä yötä päivää kolmen tunnin välein syömään. Ulkona käytiin tiistaina ja sen jälkeen ei olla päästykään kun sain rintatulehduksen. Keskiviikko ja eilinenn meni 39 asteen kuumeessa ja hurjassa päänsäryssä. Tuntui etten uskalla ulos enää koskaan. Nyt antibioottikuuri päällä ja tänään jo parempi olo. Nähtävästi ulos saisi mennä ihan normaalisti mutta tekee kyllä mieli vetää toppatakki päälle. Verticialla taisi olla kokemusta rintatulehduksesta. uusiko se?

En ole ehtinyt facebookiin hakeutua mutta yritän sinnekin kunhan tässä ehdin.

Nyt vähän lepäilemään kun tuntuu nyytti nukkuvan, isompi neiti viettää loppuviikon mummolassa niin kotona kovin hiljaista.

Voimia loppuodotukseen!

Heffis ja neiti huomenna 2vk

Vierailija
87/181 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun niin moni saanut jo nyytit kotio:)Täällä ei vieläkään minkää näköistä tunnetta että ulos tulisi. Tää onkin sitten tosi mielenkiintosta kun mulla paineet koko aika ollu tosi alhaset ja nyt viimekskin oli 93/65 ja sitten vielä tuo helle. Mulla on muutenkin kesäsin koko aika tunne että pyörtyy vaikka söisi ja joisi kuinka paljon tahansa. Noh nytten sit tänää kun vein koiran tunnin lenkille ja alotin sitte reippaana tyttönä siivoomaan nii kyllä taas on sellane tunne että voisi pyörtyä. ei meinaa mikään oloa helpottaa vaikka olen juonut tarpeeksi ja syönytkin sen mitä pystyy.kun ei tuo ruokahalu ole ollut enää hyvä, kädet oikein tärisee.. täytyi miehellekkin jo soittaa että tuo suklaata kaupasta tullessaan.. toivottavasti tämä pienokainen tulee kohta ulos niin ei tartte hirmusesti mahan kanssa koko kesää olla.

Oonki miettiny et kuin tuskaa niillä on kesä joilla on alkusyksystä laskettu aika:).

noh mutta täällä ei mitään tosiaan muuta. neuvolassakin varattiin taas vain uusi aika kun kaikki on kunnosa...eikun joo nyt muistankin, oli tuo lapsosen syke laskenut normaalista. tai siis nyt viimeiset kaksi viikoa ollut 132 syke ja nyt oli sitten vain 124,kyllä se syke kuulemma nousi kun terkka vähän tökkäsi masua.

Minun tuurilla sitten yöllä lähdetään synnyttämään kun huomenna olisi miehen papan hautajaiset ja mies on tietenkin arkun kantaja.. noh jos tulee lähtö niin toivotaan että tulee kaveri maailmaan alkuyöstä niin pääsee isäntä hautajaisiin.

voikaahan muutkin paksusti

kevätörkki rv39+3

Vierailija
88/181 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hulian kaksosista!!! Hyvinhän nuo pysyivät masussa ja sentään aika isoja olivat! Ihanaa, että kaikki on kunnossa! Ja onnea kaikille muillekin pohsahtaneille!

Täällä on ollut vilskettä pari päivää kun kummityttö 1v. siskonsa 7v. ja äitinsä kanssa kyläilivät. Koko ajan piti jotain höösätä. Vaan ei mitään tapahdu!!! Vatsan sain kipeäksi ja jalat törkeen turvonneiksi ja hermot kireälle. Supistuksia on tullut vaan jokunen silloin tällöin... Melkeen tuntuu, että ovat vähentyneet... Joopa joo. Ei ole kiire tälläkään tyypillä. Ma olis akupunktio sitten, jossai mitään tapahdu. Nyt poika on viikonlopun isällään ja saadaan ainakin olla ihan kaksisteen ja keskittyä tähän. Pihahommiakin oon tehnyt hulluna. Tai siis hullu homma repiä noita ruohoja ym. tuolta puskien juurista. Edelliset asukkaat eivät ole näemmä koskaan kuulleet kuorikatteesta... Sitten vielä vähn haravaa jne. Tänään taidetaan lähteä hakemaan yrttimaan perustamistarpeet. Toki ei liikoja pidä rehkiä, ettei istukka repeä tms.

Neuvola oli kans tänään. Ja ei mitään. Verenpaine laskenut taas. Eli on ihan hyvä. Mutta painoa tullut kilo viikossa!!! Toki tässä onkin nyt taas ruoka maistunut kun välillä tökki. Mut taisi olla osasyynä toi lisääntynyt turvotus (ei edes enää pysy mikään kädessä). Kun olis edes hetkeksi saanut istahtaa viime päivinä... Niin ja tekevät ne noita roklauksia täälläkin. Kaverille on kans tehty (ja sillä lähti) ja tekevät kuulemma yleensä yliaikaiskontrollin aikoihin, jos ei ole vielä tullut. Kuulemma vaan lääkäri tekee ja siksi ei saa sitä ennen, ellei satu tulemaan muuta syytä lääkärille.

Kaikkee piti kommentoida, mut pää ihan tyhjä. Ainakin Verticalle sympatiat. Tähän loppuun ei kaipaisi kyllä mitän yllätyksiä. Mäkin vaan oletin, että eksä on puhunut pojan mummulle, että on sitten tarvittaessa käytettävissä just, että on se varavaihtoehto. Niin eihän tämä nyt vielä mitään ollut puhunut... Toki mummu tietää raskaudesta ja oli olettanutkin, että voisi pojan ottaa. Mutta ei kuulemma aio jättää kuitenkaan mökkireissuja sen takia väliin, jos on hieno sää... Joo. No, ehkä mun äiti pärjäilee sen kanssa ja olettaisin, että ehditään se sinne viedä. Toinen mummu oli ajateltu tosi pikapikalähtöä varten, jolloin hän hakisi pojan tyyliin sairaalan ovelta... Tämmöstä säätämistä tämä on. Nyt sopisi tulla, kun poika on valmiiksi isällään... Toiveajattelua... Huoh.

Mutta nyt ulos nauttimaan vielä kelistä!

Tuollaanen75, rv 39+1

Vierailija
89/181 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä. Ei voi muuta sanoa kuin, että onneksi ei tarvitse koko kesää odottaa. Mutta en valita, ihanaa, kun kesä tuli nyt oikein rytinällä. Ainakin hetkeksi!

Verticia: Haleja sulle! Todella inhottavaa, että hoitaja peruu näin viime tingassa. Toivottavasti olet saanut jo jonkun kanssa sovittua esikoisen hoidon, koska on tottakai todella tärkeää, että mies pääsee synnytykseen mukaan sinun tueksi!

En ole ehtinyt kirjoitella, kun on ollut kiire viimeisten kouluhommien kanssa ennen vauvan syntymää, mutta nyt otin breikin niistä. Tosiaan ensi viikko olisi vielä koulua, yksi tentti ja yksi laaja kirjallinen työ tehtävänä ja seuraavan viikon maanantaina (yliajalla) seminaariesitys tehtävästä. Saapa nähdä pääsenkö paikalle. :) Olisi kiva kuitenkin saada kaikki alta pois ennen vauvan tuloa.

Minä puhkun täällä innosta. Ensinnäkin: mies tulee alkuviikosta vihdoin kotiin vuoden työkomennukselta! Ihanaa! Ehtii siis synnytykseen mukaan. Ja toiseksikin, löysin meille ihanan talon. Huomenna on näyttö ja jos paikka on livenä yhtä hyvä kuin netissä, niin meinaamme tehdä tarjouksen. Pitäkäähän siis peukkuja! Sitten onkin tekemistä, jos pienen vauvan kanssa pitää alkaa omaa asuntoa myymään ja muuttamaan, mutta ihanaa se olisi. Saada oma talo!

Kiitos teille, jotka vastasitte niihin mun kohdunsuun tilanteen pohdintoihin. En usko, että mullakaan tuo vähäinen muutos vaikuttaa vauvan tuloon mitenkään. Nyt ei ole mitään oireita ollut ja tuntuu, että ainakin viikon menee yli. Täytyy pestä ikkunat näyttöä varten, niin jospa se synnytys siitä alkaisi. :)

ISOT ONNITTELUT vauvansa jo saaneille! Ihanaa aikaa! Ja tosi kiva kuulla, että asiat on lähteny kaikilla hyvin käyntiin.

Pallomaha: Melkoset mitat sulla! Mulla esikoinen oli iso ja tämä toinenkin on, mutta en ihan samaan ole yltänyt. Tsemppiä ison mahan kanssa! Mullakin tosin painoa tullut nyt 17 kg. Mutta kyllä se siitä lähtee. Mulla oli esikoisen kanssa rintatulehdus ja kipee oli. Toivottavasti tulehdus ei sulla uusi. Inhottava vaiva!

pomena: Mulla kans lääkäri "ronklasi" hiukan kokoarvioultrassa rv 38 ja ensi viikolla on rv 39+6 tarkistus, niin varmaan siellä myös ronklailee. Kyllä se selkeästi samana iltana aiheutti supistuksia, vaikkakin kivuttomia. Mutta eiköhän se jotain kohdunsuulla tee, jos vähän kovakouraisemmin tutkitaan ja tulee sen takia niitä suppareita. Mutta täällä ei kyllä kalvoja käsipelillä puhkaista, vaan pyöritellään vaan kohdunsuuta.

05/2010: Hyvä, ettei ollu myrkytys kuitenkaan!

Jeps, mutta nyt takaisin koulukirjojen ääreen. Tsemppiä meille kaikille kärvistelijöille. Ei ole kauaa enää!

- Jolanda + koukkis rv 39+2

Vierailija
90/181 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään taustalta seurannut tätä ryhmää,ja tarkoituksena liittyä, mutta en ole saanut aikaiseksi, laiska kun olen. itselläni l.a. oli eilen eli 14.5, mutta kuinka ollakkaan täällä edelleen istun vailla supistuksia kotona.. Minulle tämä on kolmas raskaus, edelliset lapsoset vm. 2001 ja 2006.

Mitäköhän muuta, no ainakin minulla on järkyttävät turvotukset jaloissa! Onko muita jotka kärsii turvotuksista? Tuntuu, että jalkoja saisi pitää yläasennossa koko ajan ja jalat on niin pinkeänä että sattuu. Viimeksi oli neuvolassa painoa tullut 5 pvässä 2 kg! Ja se kyllä tuntuu. Kohtukin oli kasvanut samassa ajassa 2cm sf mitta oli nyt 36,5. Sain ajan äitiyspolille ensi viikolle, katsotaan mitä meinaavat vauvan koosta ym.

Minua ei niin tuo käynnistyskään haittaisi, vaikka toki toivoisin että lähtisi synnytys itsestään käyntiin.

Olen muuten kiinnostunut liittymään siihen facebook ryhmään, huolitaanko mut mukaan kun näin lopussa vasta ilmoittaudun joukkoon..?

En nyt tämän enempää tekstiä saa aikaiseksi, kun taas upeaa noi jalat särkemään. menenpä siis heittämään ne taas yläasentoon ja toivomaan että jos tänä yöna vaikka alkaisi jotain tapahtumaan..

kevät2010 rv 40+1

Vierailija
91/181 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt näkyykö edes teksti, ennen kun en ole tänne kirjoitellut. Kovasti olen lukemassa käynyt aina kun oon ehtinyt, mutta aika loppuu muka aina kesken ettei ehdi perehtyä rekisteröitymiseen + tänne kirjoitteluun :) Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, mikäli vielä joukkoon huolitte..

Mulla on laskettu aika ensi lauantaina (22.5.), joten jännityksellä odotetaan joka päivä että joko? Ja siis ensimmäistä odotellaan, joten eipä ole kunnon kuvaa että mikä onkaan edessä kun se synnytys sitten ihan oikeasti alkaa (parempikin ehkä olla hieman tietämätön) :D Mielenkiinnolla oon lukenut jo synnyttäneiden kokemuksia ja eri sairaaloiden käytäntöjä.

Mikäli tää toimii ja joukkoon vielä huolitte, niin pitää tulla joku päivä kirjoittelemaan lisää ja kommentoimaan vähän enemmän muiden kirjoituksia :)

-eevamaria-

92/181 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tähän porukkaan aina uudet mahdu.

Missä eevamaria meinaat käydä synnyttämässä? Odotan itsekin esikoista ja la 24.pvä joten jos naikkarille olet tulossa niin ties vaikka törmättäis. -Riippuen tietenkin näistä pikkuhemmoista milloin aikovat syntyä.

Huomenna olis taas vyöhyketerapia päivällä ja mies koittanu puhua pikkuselle että huomenna olis tosi jees päivä syntyä... Melkein kauhistuttaa ajatus että tänne oikeesti on tulossa joku kolmas meidän lisäksi!:) -Koko kevät ollu niin härdelliä..

Kevät 2010 muista juoda vettä paljon... Ite olen noudattanut sääntöä "ei hanan ohi juomatta vähintään lasillista". Kävelyn olen huomannut auttavan, jo 20min iltasin tekee hyvää. Huomasin sen etenkin tänään kun en pariin iltaan ollu käyny kävelemässä niin pikkumatka tänään sattui sääriin jo valtavasti. Sormukset menee kyllä edelleen:)

t.bamse ja mä, huomenna tulee jo 39vko:a!!!

Vierailija
93/181 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mahtuu mukaan ja tuonne fb-ryhmään myös. Ylipäätään hyvä, että on enemmän ihmisiä kokemuksia jakamassa. Tosin tuo fb-ryhmä ei kai suuresti ole vielä käynnistynyt? En kanssa ole kauheesti tottunut sellasta käyttämään, mutta ehkä se tästä kun pieni tulee. Eli siis yhdessä koossa ollaan edelleen...

Kaikki se härdelli viikolla ja nyt puutarhahommat viikonloppuna puutarhakaupoilla juoksu mukaan lukien ja ei mitään!!! Ainoastaan toi järkky turvotus paheni tän helteen myötä. Kans tosi kipeetä, tossutkaan ei meinaa mahtua ja jalat on ihan pallot plus käsissä ei meinaa pysyä mikään. Kävelylle en tosiaan ole päässyt koko raskausaikana. Nyt pääsisi muilta kivuilta (kun se pää ei enää paina kohjuja) mutta nyt taas tulee niin kovat supistukset, ettei kykene... Tosin niitä tuli jo talvella jos reippaammin käveli... Ja siis sitten taas tollanen kaupoilla kävely ym. pieni saa ne vaan turpoamaan lisää. Ei juuri ole ehtinyt niitä edes ylös nostaa -ainakaan tarpeeksi. Että mä ootan, että pääsee kunnon lenkille! Mutta nyt on yrttimaa valmis ja 4 marjapuskaa pihalla! Loistavaa! Kumma kun tätä hommaa pukkaa koko ajan lisää. Ehkä se vauva ei tule, ennen kuin kaikki on valmista... Ja koskaanhan ei ole kaikki valmista. Oonkohan mä valmis tuon tuhisijan tuloon? Vaikka kummasti sitä sitten on valmis kun aika koittaa. Ikkunoita en ole vieläkään pessyt kun en oikein uskaltaisi kovin kiipeillä... Mutta huomenna on siis se akupunktio ja sanoi, että saattaa käynnistyä kertalaakista jos hyvin käy. Doula tosin ilmoitti olevansa kauheessa vatsataudissa, että varadoula sitten vaan mukaan jos piakkoin päättää tulla. Joka ilta kyllä supistelee välillä kunnollakin, vaan tuloksetta... Huh! On tää jännää. Ai niin, ja vettä oon kans litkiny hulluna. Mutta ehkä vieläkin enemmän voisi. On muuten fiksua polttaa itsensä auringossa kun miehen pitäisi synnytyksessä sitten kyetä hieromaankin joka paikasta... Että semmosia tänne :)

Tuollaanen75, rv39+3

Vierailija
94/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomena ja 05/2010: kun odotin esikoista ja synnytys käynnistettiin, niin tehtiin joka aamu lääkärin toimesta sisätutkimus, jonka yhteydessä kirjaimellisesti lääkäri pyöritti sormiaan kohdunsuussa, jotta paikat lähtisivät kypsymään. Lääkäri tuolloin oikein pyysi pitämään häntä kädestä ja sanoi että tämä sattuu =).

Samaa asiaa ne ovat tehneet ainakin minulle joka kerta äippäpolilla käydessä, kun tekevät sisätutkimuksen, ei nyt ihan niin "ronskisti", koska tarkoitus ei ole synnytyksen käynnistäminen, mutta kun kokeilevat että on sormelle auki, eihän ne sinne sisälle näe, sormethan siellä on...

Kaikista inhottavinta minusta on koko vauvan odotuksessa se, että jatkuvasti joutuu olemaan jonkun ronkittavana jollakin pöydällä! Tässäkin raskaudessa on ronklittu jo kuus kertaa..

Muuten voinnissa ei kummempaa muutosta, tyttöjen syntymäpäivät vietettiin eilen ja kun kaksi päivää melkein seisoin valmisteluja tehdessä ja eilen kahvinkeitossa, niin on supistellut jo välillä aika makeastikin, mutta ei näkyvää edistystä. Vaatteet tuottaa tuskaa, enää ei kannata lähteä mammamallisia kesävaatteita ostamaan ja mikään ei normi ei tahdo mahtua päälle. Onneksi ostin viimekesänä alennusmyynnistä yhden mekon ja hameen vähän liian suurella numerolla ja ne mahtuvat päälle.

Huomenna on taas äippäpolille meno, sieltähän sitä saa tietoa missä mennään ja miten edetään. Eniten jännään onko vauva kasvanut yhtään =)

cicero 38 + 5

Onnea jälleen vauvan saaneille ja jaksamisia loppumetreille kaikille muille =)

Vierailija
95/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee tässä itsekin ryhdistäytyä ja kirjoittaa vähän kuulumisia. Huomenna tulisi sitten täytee tasan 40 eikä vieläkään mitään tuntemuksia. Ei auttanut eilen edes kivien kerääminen pellolta. Tosin asukki liikkui illalla sitten hieman levottomammin kuin lähipäivinä on liikkunut. Tähän asti olen koittanut puhua, että kyllä sinä saat jo sieltä syntyä, mutta eipä ole tehonnut. Pitänee ilmeisesti käyttää käänteistä taktiikkaa eli pysy vain vielä siellä. :)

Neuvolakäynneillä ei ole mitään ihmeempää kuulunut ja kaikki on sujunut suhteellisen hyvin. Koko raskauden ajan on vaivannut turvotus ja varsinkin nyt kun on tuota hellettä ollut niin kahta kauheammin. Viime yönä sen sitten huomasi, että vettä on tankattu kun piti kolme kertaa käydä vessassa yhden sijaan.

Nyt alkaa ahdistamaan tämä helle kun ei oikein ole mitään päälle pantavaakaan. Miehen verkkareilla on tähän asti menty lahkeet kääntämällä, mutta ei niissä kehtaa kauppaan lähteä. Täytynee vain kärsiä kuumuudesta farkuissa sitten.

Facebook ryhmästä sen verran, että olisiko hieman alkukankeutta ennenkuin joku rohkaistuu kirjoittamaan hieman enemmän. Itsekin liityin vasta viime viikolla sinne enkä ole vielä oikein keriinnyt kirjoittamaan mitään.

Elmer1 39+6

Vierailija
96/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin tämäkin päätti pysyä mahassa laskettuun aikaan asti. Minä olen totaalisen kypsä tähän mahaan ja olotilaan, vakka olo on hyvä, ei siis mitään suurempia turvotuksia tms. Mies piti viime perjantain lomaa ja koko viikonloppu on juostu ympäriinsä ilman tulosta. Torstaina käytiin seurasaaressa oravia syöttämässä, perjantaina oltiin Nuuksiossa vaeltelemassa ja makkaraa paistamassa, lauantaina taas käytiin Heurekassa ja sunnuntaina poikien kanssa harjoittelemassa golfpallojen lyömistä (pojat löivät, minä nautin auringosta) Jotain pieniä supistuksia joo, mutta ei mitään muuta. Tällä viikolla ei oikein olisi hyvä tämän vauvan syntyä, koska äitini on työmatkalla ja poikien hoito käy aika hankalaksi jos täytyy synnyttämään lähteä. olisi kuitenkin ihan kiva, että mieskin pääsisi mukaan.

Verticalle tsemppiä, olipas kurjasti tehty teidän hoitajalta, tässä vaiheessa ei kyllä kaipaa mitään yllätyksiä.

Näyttää siltä, että tämä menee tosi komeasti yliajalle, kun ei mitään kunnon merkkejä synnytyksestä ole =( Meillä alkaa huomenna ikkunaremppa ja tänään täytyy tyhjentää makuuhuoneita, jotain puuhaa tällekkin päivälle.

Voikaahan hyvin naiset ja supistuksia oikein paljon niitä toivoville =)

Jean+Otus 39+6

Vierailija
97/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kertakaikkisesti mitään uutta täällä suunnalla :/ .. Perjantaista sunnuntaihin painettu ihan hirmusesti puutarhahommia.. On kaivettu isoja penkkei ylös ja istuteltu tilalle uutta, kannettu painavia multasäkkei jne jne.. Ja tuloksena vaan muutama hassu supistus (vaikkakin suht kivuliaita kyllä), kipeä selkä ja jalat ja jumalattomat liitoskivut.. Plaah..

Ei oo tulossa ulos ei..

Mein hoitoapu.. Joo.. Yksi hoitajamahdollisuus on, mutta hänkään ei pääse ennen kesälomansa alkua, viikon päästä alkaa.. Ja toinen heikko mahdollisuus on, mutta erittäin epätodennäköinen koska firmassa on kesälomia päällä, niin ei välttämättä pysty irrottautumaan.. Kolmas heikko sen takia, ettei tiedä saako hän kesätöitä.. Että hyvältä näyttää :/ ja ilman miestä en kyllä synnyttää lähe! Lähtisin jos ekat kokemukset tyksistä ja tyksin päätöksistä / teoista olisi hieman erilaiset, mutta kun ei ole..

Nii ja yksi parempi hoitovaihtoehto on myös, mutta sekin on niin, että hoitaja saattaa olla töissä :(..

Ihmisiä tosiaan on jotka ei osaa yhtään ajatella toisen asemaa ja ylipäätään ketä kehtaa tehdä tuollaista, että pari viikkoa ennen peruu hoitamaan tulon.. Ja lastahan kun ei voi sairaalaan ottaa mukaan, tyksissä se on ihan kiellettyä.. En sitten tiedä miten muissa sairaaloissa?

Pomenan sweeppi kuulosti lähestulkoon normaalilta ronklaukselta.. Koska täällä ne tyksissä ronklaa enemmän kun la on mennyt, jotta se aiheuttaisi muutosta kohdunsuulla.. Mullakin on lekurille aika päivä jälkeen lasketun ajan ja sanoi et ronklaillaan sitten vähän enemmän, et jos alkais jotain tapahtumaanki..

Hulianille onnittelut vauvoista ja hirmuisesti jaksamisia vauva-arkeen!!

Mitähän mun piti sanomani, unohtui jo kun taas pitäisi vessaan mennä. Tää on niin rasittavaa, kun koko ajan mukamas pissattaisi vaikka ei oikeesti.. Tulis jo ulos tuo.. :D

Yks vaiva kans muuten tullu lisää; joka-aamuinen päänsärky, ei kivaa.. Tänäänkin heräsin päänsärkyyn ja saa nähä muuttuuko migreeniksi, ainakin semmoinen olo on :(

Nää helteet on ihan tuskaa! Mä en muutenkaan tykkää yhtään kesästä ja helteistä.. Olen syksyn ihminen.. Mutta tällä mahalla vielä niin nää helteet on tuskaa! Ja uusi mikä on tullut niin olen alkanut hikoilemaan otsasta. En oo koskaan ennen hionnut otsan kautta, mutta nyt.. :/ Ja se ei oo yhtään kivaa, ku hikivesi valuu ottalta pitkin naamaa ja silmiin..

Mites Jolandan asuntoasiat? Teittekö tarjouksen?

Kevät2010 ja Eevamarialle tervetuloa mukaan!

Tähän saakka olen ollut muuten aika rennosti synnytyksen suhteen, että kyllä siitä selviin nyt kun asiaa saanut käsitellä jne.. Mut nyt on pari päivää ollu sellanen fiilis taas, et mä en selvii, enkä kestä sitä kipua ja tuskaa.. Ja alkanut pelkäämään koko tapahtumaa taas :/ Ja sitäkin, että voimat loppuu kesken kaiken, ku kunto muutenka paras mahollinen ole :(

Yleensä fb ryhmät käynnistyy täyteen tohinaan siinä vaiheessa, kun vauvat on syntynyt ja tulee hirmuisesti kysyttävää, että onko teillä näin ja näin ku meillä näin.. Vertaistukea kun alkaa kaipaamaan siis.. Se on niin hyvä fb:ssä ku voi kommentoida suoraan asian perään.. Täällä kun pitää lukea kaikki viestit ja sitten muistaa kaikki asiat ku ite laittaa viestin vikaksi perään..

Njuu, mutta pakko nousta välillä seisomaan, ku alkaa jalat puutumaan tähän sohval istumiseen..

Verticia ja vuokralainen Rv 38+5

Vierailija
98/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun joukkoon viime metreillä... Toista lasta odottelen syntyväksi. Laskettu aika on nyt perjantaina 21.5. ja Naistenklinikalle olen menossa. Esikoinen (8/07) syntyi lähes pari viikkoa la:n jälkeen, joten olen valmistautunut odottelemaan vielä. Tosin selkää särkee aika lailla, jalat turvonneet ja lähes 20 kg on tullut painoa lisää (kuten viimeksikin - onneksi lähtivät poiskin), joten ei yhtään haittais vähän ripeämpikin toiminta... Meillä esikoinen on sopivasti uhmaiässä, joten mielenkiintoista aikaa luvassa. Eilen alkoi vaatimaan itselleen vaippoja, vaikka luovuttiin niistä jo aikoja sitten.

Miette

Vierailija
99/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä tykkää yhtään. Enpä nyt tiedä tuoko raskaus asiaan yhtään enempää mun kohdalla, kun kilot ja turvotukset on pysyneet ihan hallinnassa, mutten nyt muutenkaan nauti tällaisesta helteestä. Lämmintä sais olla, juu, ja aurinkoista, mutta tämä painostava kuumuus...

Uusille tervetuloa viime metreilläkin mukaan :) Ja Verticialle tsemppiä. Toivottavasti saatte sovittua hoidon joko kyseisen hoitajan tai jonkun muun kanssa. Jo on aika vetää matto alta ja perua sanansa...

Täällä saatiin viikot 39 täyteen eilen. Vihlomista, jomotusta ja vääntelyä, muttei kipeitä suppareita tai muuta, jotka jo ennakoisi synnytystä. Äippäpolilla viikko sitten sisusten tilanne oli sama kuin kuukautta aiemmin, kohdunkaulaa 1,5cm ja pehmennyt. Saisi vaavi hiljalleen jo lähteä liikkeellekin, jos multa kysytään. Alkaa olla sen verran iso tuohon yksiöönsä... No, jospa toukokuun aikana nyt ainakin innostuisi.

Justiina ja junior 39+1

Vierailija
100/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/2010: mä synnytän Seinäjoella, joten ei törmätä laitoksella vaikka yhtä aikaa pallerot päättäisikin maailmaan tupsahtaa :)

Täällä pidetään peukkuja pystyssä Verticialle että saatte lastenhoidon järjestettyä! En kestäisi ajatusta, että yksin joutuisin lähteä synnyttämään :/

Helteestä sen verran että mä oon aina nauttinut lämpöisistä säistä, mutta nyt tän mahan kanssa oon joutunut ihan uuteen tilanteeseen kun kuumuus tekeekin huonoa ja koko ajan on tuskainen olo :D Osaanpa antaa nyt myötätuntoa mun miehelle, joka valittaa joka kesä kun helteet alkaa :p

Kävin tänään polilla tutkimuksissa kun sf-mitta ei oo juurikaan kasvanut rv35 jälkeen. Kaikki oli onneksi kuitenkin hienosti ja oli jo sentin auennutkin, joten tuskin kauhean kauan joutuu enää vaavia odotella. Lääkärin vastaanotosta jäi kyllä aika paska fiilis. Mulla kun ei ole painoa tullut kuin 6,5kg, niin lääkäri kolmeen otteeseen kysyi mun ruokailusta, aina vähän eri näkökulmasta. Sellaisen käsityksen sain kyselystä, että se epäili mun laihduttavan tai yrittävän ainakin pitää painon kurissa. En ees osannut puolustautua mitenkään kun olin niin tyrmistynyt. Neuvolassa terveydenhoitaja ei ole ollut missään vaiheessa huolissaan mun vähäisestä painonnoususta ja siksi lääkärin epäilyt tulikin aika puskista.. No, pääasia että vauvalla oli kaikki hyvin ja on kasvanut niinkuin kuuluu!

eevamaria rv 39+2