Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun Toukat 2010 Oma Kuukausi!!***

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se meni tämäkin vauva yliajalle. LA oli perjantaina. Soiko muiden puhelimet muuten jatkuvasti? Mulla alkaa hermot menemään kun kaikki menee suunnilleen tällä kaavalla; hei, onko vauva jo syntynyt? No ei ole, ilmoitetaan kyllä kun syntyy (yllätys...). No onko mitään merkkejä synnytyksestä? Ei ole niitäkään ja sitten seuraa se mun lemppari lause: No kyllä se sieltä tulee, ei ykskään vauva ole mahaan jäänyt. Ja tässä vaiheessa keittää jo pahasti.... Grrr! Hyväähän ne tarkoittaa mutta rasittavaa!!!

Kävin torstaina neuvolassa ja terkan mukaan pää liikkui vielä. Kaikki oli vähän liiankin hyvin kun hemppakin oli kääntynyt nousuun. Vähän alkaa tuo koko asia stressaamaan kun huomenna tulee kuluneeksi kaksi viikkoa siitä 3600gr arviosta. Se tehtiin synnärillä ultralla kun jouduin käymään siellä joten uskon sen olevan varsin tarkka. Huomenna on taas neuvola joten täytyy puhua josko vois jo lähettää mut kontrolliin. Olen kuitenkin varsin lyhyt ja siro eli ihan älyttömän isoksi eivät anna lapsen kasvaa.

Vaikka olen nauttinut raskaudesta ihan älyttömästi nyt alkaa tuskastuttaa. Maha on edelleen aika pieni, sf mitta vain 33, mutta tosi alhaalla. Se alkaa olemaan kaikessa tiellä. Olen ollut aivan huippu reipas kun isommat lapset on päivisin poissa. Talo on siivottu lattiasta kattoon, ikkunat pesty, pakastin täytetty ruualla ja leivonnaisilla jne. Niin ja mieskin on kotiutunut! Lisäksi olen joka päivä tehnyt pitkiä kävelyitä koiran kanssa aurinkoisessa rannassa. Inhoan pihatöitä mutta pihaakin olen laittanut ajankuluksi. Nyt pari viimeistä päivää olenkin vaan lepäillyt ja nauttinut. Uskotava se on että vauva tulee kun on siihen valmis:)

Jotain pieniä merkkejä on sentään ilmassa. Eilen illalla käytiin saunassa ja jaksoin jopa innostua seksiin. Kymmenen jälkeen alkoi supistelemaan. Supistukset tuli tosi säännöllisesti 7-11 minuutin välein ja kesti reilun minuutin. Tiesin kyllä heti että ne oli liian tehottomia, ihan pelkästään selän puolella. Niitä jatkui tuonne yhteen ja sitten olinkin riittävän väsynyt ja nukahdin. Muistelin etä nuorimmaisella tuli vastaava varoitus pari päivää ennen synnytystä joten joskohan tämäkin alkaisi hiljakseen kypsymään. Oma veikkaus on kuitenkin ollut että syntyisi 15.5. Kuukautisten mukaan la olisi ollut 11-13.5. Katsotaan ja toivotaan parasta... Seurava kirjoitus toivottavasti kun vauva on mailmassa!!!

Tsemppiä kaikille, loppu häämöttää naiset!

Marttis 40+3

Vierailija
62/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Onnea kaikille jo vauvautuneille! Ja niille, jotka vielä vauvaansa odottelevat: tsemppiä tulevaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi otsikko ja kaksi ensimmäistä riviä ja toisessa viestissä vain otsikko..

Tiesittehän muuten että täällä ei voi kirjoituksissa käyttää sydän merkkiä tehtynä hakamerkistä ja kolmosesta.. Muuten teksti loppuu siihen.

Verticia

Vierailija
64/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Onnea kaikille jo vauvautuneille! Ja niille, jotka vielä vauvaansa odottelevat: tsemppiä tulevaan!

Tulinpas minäkin pikaisesti (no joo, tosi pikaisesti, kesti kolme viestiä...) ilmoittelemaan, että meidän tytön tylleröinen päätti sitten syntyä kolmisen viikkoa etuajassa :) LA:han olisi vasta viikon päästä, mutta tyttö tupsahti maailmaan nopean synnytyksen päätteeksi 24.4.10.

Vauvan strategiset mitat näin ennen aikojaan syntyneenä olivat kuitenkin "ihan" kohtalaiset: 3340 g ja 49,5 cm :) Joten toisaalta on tosi kiva, ettei synnytys mennyt ainakaan kahta viikkoa yli ;)

Kotona ollaan oltu jo kaksi viikkoa ja kaikki on mennyt tosi hyvin. Tyttö syö rinnalta hyvin ja nukkuu sitten 3-4 tuntia putkeen yötä päivää. Mikä taas on hienoa, että jää vähän virtaa myös noiden kahden vanhemman lapsen huomioimiseen.

Halauksin,

Ärmätti ja "Pekka-tyttönen" 16 vrk.

Vierailija
65/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärmätti, kiva kuulla, että kaikki hyvin ja että tulokas oli saanut tarpeeksi kokoa :) Ja lohduttavaa kuulla, että vauva antaa äidinkin vähän levätä välillä. Mä oon täällä miettinyt, että voiko toista ns. helppoa vauvaa saadakaan :O

Kiitti vinkistä, Vertica! Siitä se on täälläkin usein kiinni... Tosin myös se, jos kestää liian kauan ja tää uloskirjaa mut... Mulla ei ole tällä koneella wordia enkä ole jaksanut alkaa säätämään. Monesti olen saanut tekstin talteen kun painan tuota peruutusnuolta. Mutta juu.

Täällä ei ole enää tietoakaan säännöllisistä suppareista. Eilen illalla oli vähän jotain (entiseen malliin) ja tänään ehkä vähän tujakampaa, mutta vaan joskus. Nyt lisää seksiä ja mitäs vielä? Yhtenä ässänä toimi kenties lauantaina myös Sing Star. Puolikuu lähenee ja TAYS luopuu Relax Birth tuolistaan ihan näinä päivinä. Ainakin mun tietojen mukaan... Muuten ei mulla olisi mikään kiire ihan vielä. Toisaalta hyvähän tätä olis vähän potkia eteen päin, että ainakin siltä lääkkeelliseltä käynnistykseltä säästyttäisiin... Aamulla on onneks taas vyöhyketerapia. Ja niin, mies toi äitienpäiväksi piikkimaton! Jossain oli, ettei suositella raskauden aikana. Siis ilmeisesti ei ainakaan tonne lantion seudulle supistuksien takia. Että jos sitäkin nyt kokeilisi kun niitä suppareita juuri toivotaan! Hyvältä tuntui ainakin koekäyttö! Ja Marttis, toisaalta lupaavaa, että tollasen säännöllisen jakson jälkeen ei kauaa menny. Tosin siis täällä ne säännölliset 7min välein tulevat tuli lauantaina... Tänään ois se pari päivää... Ööö... Että nyt sitten seksiä vielä näitten muitten lisäksi!!! Juu. Ei kun hommiin!

Tuollaanen75, rv38+4

Vierailija
66/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä vielä odottaville!! :)

Kävin fb:ssa jättämässä myös sen ryhmään liittymispyynnön.

Äh, on vielä niin mieli herkkä, että tuli kauheen paha mieli, kun omaa synnytystä jouduttiin vauhdittaan oksitosiinilla. En olis sitä halunnut, mutta oli se käynnistys suunniteltu sille päivälle, kun vedet meni, mutta supparit ei alkaneet ihan siinä samassa, niin laittoivat tipan. On kyllä täysin eri asia odottaa synnytyksen luonnollista käynnistymistä kuin synnyttää tuolla tavalla käynnistettynä. Kivut on niin ei luokkaa... Esikoisesta en tuntenut kipua lainkaan, jos niin voi sanoa, mutta tästä olin kipeä lähes koko synnytyksen ajan. Onneks sitä kesti vaan viitisen tuntia, eikä jäänyt mitään hampaan koloon. Jos vielä joskus raskaudun toivon, että kaikki saa edetä luonnollisesti. Tilanteitahan on erilaisia ja mulla oli se pahuksen raskaushepatoosi, jonka takia käynnisttiin, eikä vauva ollut kokoarvion mukaan kasvanut parissa viikossa juuri lainkaan. Turhahan tämmöstä on harmitella, kun terve lapsukainen on sylissä :)

Ei pitänyt surkutella, mutta tämmöstä näköjään oli mielenpäällä.. Toivottavasti kaikki saa synnyttää toivomallaan tavalla ja ne jotka joutuvat poikkeamaan omista toiveistaan: tärkeintä on kuitenkin lapsen saattaminen maailmaan turvallisesti :) Tää herkkis hipsii nyt iltateelle!

Iisa

Vierailija
67/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten tässä ne vielä. Vauva syntyi siis raskausviikoilla 36+4 :)

Ärmätti

68/181 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalle: Kiitos tuosta viimeisestä lauseesta. Pitää koittaa muistaa jos kaikki ei mee niin ku ite toivoisi. Mitä enemmän aiheeseen perehtyny, niin sitä enempi kammoksuu kivunlievitysaineita ja avustavia toimenpiteitä. Olis varmaan ollu parempi olla perehtymättä:)

Mutta...aika näyttää... en vieläkään pessyt ikkunoita, ku joku sano että siinä tulee niin paljon venytystä että voi vaikka synnytys käynnistyä:) Pikkuinen saa olla vielä rauhassa ku pistetään kamppeet paikoilleen.

Fb ryhmään en käyny vielä liittymässä, käyn siellä niin harvoin että tuppaa oleen viestejä niillä kerroilla vähän turhankin paljon. Ei ole oikeen mun juttu ollut tähän asti.

t.bamse ja mä 38+0

Vierailija
69/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut kaikille vauvansa syliin jo saaneille ja rutkasti kärsivällisyyttä ja voimia teille muille.

Meidän nuori mies päätti tulla täsmällisesti laskettuna päivänä. Nuori mies syntyi illalla klo. 20.29. Herran strategiset mitat olivat 3440 g ja 47 cm. Pituuteen vaikutti pikkumiehellä vähän koukkuun jääneet jalat. Uskoisin, että huomiseen neuvolakäyntiin on jo mittaa tullut lisää. Nyt sitten täällä kotona nautiskellaan olosta erittäin rauhallisen oloisen pikkumiehen kanssa

Vierailija
70/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin neuvolassa tänä aamuna ja siellä hoitaja luki oysin papereista että se ensiviikon tarkistuskäynti ä-polilla onkin vähäisen lapsiveden vuoksi, vaikka kirjoitti korttiin ja sanoi että lapsivettä on tarpeeksi..ihmettelen ettei voinut sitä ääneen sanoa. Noh, mulle se ei ollu mikään yllätys sinänsä vaan sama juttu toistuu jo kolmannen kerran, vauva pienehkö ja lapsivettä niukasti. Sf-mitta oli nyt 32. Painoa oli mukamas tullut 550g/vko, vaikka minusta tuntuu päinvastoin et oisin hoikkunu, kotivaaka ei oo näyttäny nousua. Verenpainekin oli ihan ok. Nyt päätin että pitää ruveta urakalla riehumaan, en halua mihinkään käynnistykseen! Eli kaikki maailman ässät käyttöön! Meille tuleekin sopivasti torstaina eka puukuorma, pääsee niiden kanssa jumppaamaan.

Onnea vauvansa saaneille!

Cicero 37 plus 6

Vierailija
71/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
72/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen koitin jo kirjoittaa tänne mutta jostain syystä en saanut tekstiä näkyviin. Täällä on vissiin muillakin ollut samanlaisia ongelmia?

Me kotiudutiin eilen sairaalasta. Pikkuisella oli painoa 3742g ja pituutta 52cm. Kaikki meni oikein hyvin. Lähdettiin lauantaina sairaalaan puoli yhdeltä yöllä. Olin neljä senttiä auki ja sain epiduraalin. Kello 03.25 ihana poikavauvamme syntyi. Raskausviikot oli 40+5. Sain naikkarilta perhehuoneen itselleni, mikä oli tosi kiva juttu sillä olen ollut siellä kaksi aikaisempaa kertaakin. Tytöt ja mies kävivät vierailulla, mutta eivät jääneet yöksi.

Vauva voi hyvin, maitoa on alkanut tulemaan reippaasti ja pikkuinen nukkuu pidempiä pätkiäkin. Isot siskot kilpailevat kovasti kumpi saa pitää pikkuveljeä sylissä.

terkuin Tillinäiti

ps. onnittelut kaikille muilla vauvansa saaneille ja muille vielä tsemppiä viime metreille!

Vierailija
73/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun olin varannut torstaina yliaikaiskontrollin lauantaille, supistukset alkoivat puoli kuuden aikaan illalla. Siitä sitten pikkuhiljaa lähdettiin sairaalaan, jossa oltiin puoli yhdeksän aikaan illalla. Ensin mentiin tarkkailuhuoneeseen, jossa otettiin käyrää ja tutkittiin kohdunsuu, olin 4cm auki. Esitin toiveen päästä ammeeseen, mutta kätilö sanoi, että sinne meni juuri joku äiti ja että en pääsisi. No sitten vähän ajan päästä kun siirryttiin saliin, kätilö tulikin sanomaan, että amme on vapaa ja mentiin odottelemaan, että pääsisin sinne. Tässä vaiheessa selän hieronta ja pystyasennossa lantion keinuttelu sekä a-vokaalin laulaminen auttoivat tosi hyvin. Sitten mentiin ammeeseen, jossa olin vajaan tunnin (aivan ihanaa!), kunnes alkoi ponnistuttamaan. Kätilö tutki kohdunsuun ja se oli 8cm auki, joten siirryttiin takaisin saliin. Siellä alkoi tuskaiset hetket, kun piti odottaa loppu aukeaminen sekä vauvan laskeutuminen, mutta taas pystyasento ja selän hieronta auttoivat tosi hyvin.

Ponnistamaan sain alkaa viittä vaille puolen yön, mutta siinä touhussa meni jonkun aikaa (39 min) eikä totisesti ollut helppoa. Aiemmissa synnytyksissä mulla on ollut epiduraali ja spinaali ja nyt kun menin ihan täysin ilman mitään lääkkeellistä kivunlievitystä, ponnistusvaihe tuntui kyllä aika paljon pahemmalta. En ehkä uskaltanut ponnistaa tarpeeksi voimakkaasti ja vauva liukui aina takaisin lantioon. Mahtavan kätilön, kätilöpiskelijan ja miehen tsempillä sain kuitenkin lopulta ponnistettua vauvan maailmaan puolen yön jälkeen. Eli poikamme syntyi 7.5 klo 00.31 rv 41+4. Hän oli isompi kuin mitä oltiin odotettu, painoi 4280 ja oli 52,5 cm pitkä, pipo 36 cm. Napanuora oli myös aika lyhyt, joten se ja pojan koko ehkä hankaloittivat myös tuota ponnistamista.

Sain ihanan pojanpalleroisen vatsani päälle ja siinä sitten ihmeteltiin suunnilleen tunnin verran ja maisteltiin ensimmäiset maitotipatkin. Mittausten, suihkun ja iltapalan jälkeen päästiin pojan kanssa osastolle ja mies lähti kotiin nukkumaan. Yön kuluessa tuli selväksi, että meikäläinen ei ihan heti toipuisikaan synnytyksestä, nimittäin häpyliitos meni niin kipeäksi, että en ensimmäiseen vuorokauteen pystynyt liikkumaan kuin rollaattorin avulla! Mutta jokin ihme tapahtui toisena yönä ja symfyysikipu parani sellaiseksi, että sen kanssa pystyy elämään. Vieläkin se on jonkin verran kipeä ja käytän tukiliiviä, mutta pystyn ihan täysipainoisesti hoitamaan vauvaa ja sehän on tärkeintä! Päästiin kotiin jo lauantaina ja ollaan opeteltu taas tätä vauva-arkea. Maitokin on pikkuhiljaa noussut ja eilen ja tänään meillä on ollut oikein tyytyväinen ja hyvin nukkuva vauva. Imetys tuottaa kyllä itselle näin alkuun tuskaa, mutta onneksi tiedän tilanteen korjaantuvan tässä muutaman päivän sisällä. Isosiskot ovat onnessaan vauvasta eikä vielä ole ilmennyt mitään ihan kamalaa mustasukkaisuutta. Toivotaan, että jatkuu näin!

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä muille loppurutistukseen!

Vierailija
74/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Taas on uusia uutisia ja pieniä ihmisiä tullut maailmaan. Kohta lienee alkaa selviämään, että ketä on äitienpäivänä ollut asialla.

Mutta nyt täytyy myös pyytää anteeksi, että niin kammoksun sitä käynnistystä ym. täällä ääneen. Koska joskushan se on erityisen tärkeä käynnistää tai muuten vauhdittaa oksitosiinilla. Vauvan terveyshän on aina tärkein, kivuista viis. Itse en ole esim. ollenkaan varma, että selviäisin ilman puudutteita tms. Vaan senkin suhteen mennään tilanteen mukaan. Tärkeää on se, että osaa joustaa toivomuksistaan tarpeen tullen. Ja kätilöä voi vaikka pyytää perustelemaan ratkaisut hyvin, niin on paljon helpompi ymmärtää, miksi jotakin tehtiin ehkä vasten alkuperäistä tahtoakin. Jokainen synnytys ja synnyttäjä on erilainen ja hyvä jos ei jäänyt mitään jälkeenpäin kaihertamaan. Herkistely on ihan normaalia ja täällä ehkä jopa toivottavaa. Tai ainakin olisi hyvä, että kaikki saavat purettua mieltään oli asia mikä hyvänsä. Sillä mäkin kai koitan jotenkin käsitellä sitä, että pelkään TAYS:n ajavan jotain sellaista asiaa, joka ei istu mun toiveisiin. Mutta toisaalta nyt aion keskittyä siihen, että löydän sen uskon itseeni ja omiin voimiini jne. ja se sitten auttaa tilanteessa kuin tilanteessa.

Ja sitä tilannetta odotellessa... Suppareita on ollut vaan satunnaisesti eilenkin... Että joo. Seksikään ei auttanut. Aamulla olin vyöhyketerapiassa ja siellä sanoi kohdun alueella selkeesti jotakin tapahtuneen. Ja muutenkin nyt käsitteli enemmän niitä käynnistyspisteitä ja kohtua ym. asiaa auttavaa. Varasin myös akupunktioajan ensi maanantaille, jos silloin vielä ollaan kasassa. Huomenna pitäisi tulla pojan kummitädin 1v. ja 7v. tyttöjen kanssa pariksi päiväksi. Kuulemma se melskekin saa aikaan supistuksia. Saas kattoo, kuinka jaksaa. Ja siis varsinkaan, jos silloin päättää synnytys käynnistyä... Huh!

Nyt vähän päikkäreille...

Tuollaanen75, rv38+5

75/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on alkanut sekoilemaan ihan älyttömästi! Pyytää kaikenmaailman varmenteita ja en voi aloittaa uutta keskustelua jos en rekisteröidy(vaikka oon kirjautuneena) ja sitten herjaa(tietenkin) samasta osoitteesta.

Olisin nimittäin halunnu kuulla Naikkarista kokemuksia??? Kuunnellaanko synnyttäjän toiveita yhtään? Varmempaa jäädä ponnistaan ipana palomiesten käsille jos haluaa olla tolpillaan ja tietää mitä tapahtuu?? -Hieman kärjistetty, mutten haluis sellasta "kaikkihan haluaa epiduraalin"-tyyppistä synnystystä. Doulaakin olisin oikeesti voinu miettiä mutta mies ei halua sellasta mukaan joten se siitä...aiheesta on keskusteltu pitkään. En jotenki luota itteeni... Eli samaa ilmassa ku Tuollaasellakin. En viiti vyöhyketerapiassakaan käydä, ettei synnytys tuu eteen ennen ku siihen on vähän valmistautunut. Vaikka voiko siihen valmistautua??

Tuli taas vähän paasattua, mutta siitä huolimatta ONNEA PIENOKAISISTA! Ihanaa lukea noita juttuja!

T.bamse ja mä

Vierailija
76/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että mies ei halua doulaa mukaan, Bamse. Itsekin pelkäsin, että mies kokee sen hänen varpailleen astumiseksi. Mutta onneksi ei. Tarkoitus on kuitenkin, että doula on ns. sivuosassa ja isä pääosassa tukihenkilön roolissa. Ja sitten piti kommentoida sitä, että pääkaupunkiseudulla taitaa olla niitä maksullisiakin doulia. En tiedä onko muita ollenkaan. Mutta ainakin Tampereen seudulla ainoa kustannus on bensakulut ja vaikka meillä doula joutuu ajamaan vähän enemmänkin, niin ei paljon ota. Kannattaa kysellä mm. Aktiivinen synnytys ry:n kautta.

P.s. Päikkärit otettu eikä supistuksen supistusta...

Vierailija
77/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan kaikille vauvansa maailmaan saattaneille! :)

Tuollaanen: eihän se sun vikas oo, jos minä täällä hormonihuuruissani herkistelen :) Olisin itsekin toivonut mahdollisimman luonnollista synnytystä, mutta se ei vaan mennyt niin tällä kertaa. Hyvä vaan, että sulla on selkeitä toiveita mitä synnytykseen tulee ja kuitenkin joustavuutta poiketa niistä, jos tilanne niin vaatii :)

Mulla on synnytys käynnistynyt molemmilla kerroilla seksillä ;) Olis vaan tän toisen kohdalla näemmä pitänyt jatkaa vähän pidempään, niin ei ois ehkä tarvinnut vauhdittaa etenemistä muuten :P (No eihän sitä tiedä...) Homma vaan tyssäs siihen, kun vedet hulahti sänkyyn ja lattialle eikä seksi ollutkaan enää mielessä :D :P

Hirmusesti vielä jaksamista kaikille ja suurenmoisia toivonkipinöitä toukokuisille, jotka toukkaansa vielä odottavat!! ;)

Iisa

78/181 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista...oli tosiaan tuikeeta tekstiä tullu tuohon viime viestiin... Stressiä puskee näköjään:) Jo oon ihmetellykki ku olo on ollu jotensakin seesteinen ku vastaavassa tilanteessa olevat herkistelee tai hermoaa. No, nyt on makkarin ikkunat pesty niin eiköhän tää tästä paremmaksi muutu:)

Kiitti Tuollaanen "vertaistuesta". Vähän noin tuo oma mies sen otti. Etenki ku esikoinen kyseessä niin aika herkkä tapahtuma kaikin puolin tulossa eikä lapsensaantikaan ollu itsestäänselvyys. Mulla on sitte vielä vähä ylimääräsiä riskejä mukana niin vähemmästäkin hermostuttaa kumpaakin. Aattelin ny viimeistään huomenna soittaa suoraan synnärille ja kysyä onks esim. synnytystoivelistat ihan turhia jne. Kuin paljon asioihin saa vaikuttaa, ja voiko esim. toivoa kätilöä joka ei ole pelkästään lääkkeellisen kivunlievityksen kannalla(heissä on kuulemma hyvinkin suuria eroja). Pitää toivoa ettei tuu lähtö ens yönä, muuten jää soittamatta:) Mieski on duunissa koko yön, siinä yks syy miks en hirveenä huseeraa vaan otan vähän lunkimmin.

Douliahan olis tarjolla monenkin hintaisia, mutta aika aikaisin sellaisen ottamisesta pitäis tehdä päätös. Samoten ettimisessä saa olla aika oma-aloitteinen. Esim. neuvolassa niistä ei puhuta mitään. Yksityisestä taas saa pulittaa alk.670e....joka on aika paljon rahaa tällä hetkellä.

Täällä siis vain oleillaan ja väsätään ehkäpä lakanoita tms illanpäälle pikkuiselle tai jotain sellaista. Kävelyllekin on vielä tarkoitus mennä.

Voikaa hyvin!

t.mä ja bamse

Vierailija
79/181 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia

Huolisiko kukaan suppareita? Tuossa aamulla alkoi supistelee het herättyä ja sitten taukosivat.. Nyt taas muutaman kipeen supparin iskenyt.. Ei muuten mitää, mut nyt on hermot sit niin kireellä, että aaargh.. Pilasivat minun aamun..

Mä tykkään aloittaa aamun rauhallisesti lapsoseni kanssa, tarjoilla sille aamupalan ja istuskella hänen kanssaan pöydän ääressä jne.. Kyl oli rauhallisuus kaukana taas tästäkin aamusta..

Onnittelut kaikille vauvautuneille!! Nyt niitä alkaa tupsahtelemaan.. Joka kerta, kun tulee katsomaan on joku syntynyt jo. :) Ihanaa. Sitten, kun ei lista päivity niin olen itse siellä vauvanhaku reissulla.. Että ehkä joskus neljän viikon päästä..

Tuollaanen: Ei se wordia vaadi.. Joka koneessa on yksi oma tekstinkäsittelyohjelma.. Sinne vaan naputtelee ja copypastetusta sitten..

Miksi Tays luopuu RelaxBirth tuolista? Eikös ne tullukaan jäädäkseen sairaaloihin?

Piikkimatosta.. Siellä ”mammajoogassa” missä olin niin yksi mamma käytti piikkimattoa päivittäin, eikä siihen ainakaan kätilö mitään tuumannut..

Jännä et tuo venytys ylöspäin lisäis sit synnyttämään pääsy riskiä.. Mulla ei tunnu missään mitään ku ylös kurottelen.. Aut armias millasta tuskaa on ku kurottaa lattialta ottamaan jotain! Eilen illalla pystyin nostaa kaksi lelua ja tuskalla kaksi sukkaa.. Sitten oli pakko lopettaa..

Tillinaidille kanssa sama vinkki.. Älä laita tekstiin sydän merkkei tai tuntemattomampia hymiöitä.. Sillon tekstit ei tule peril tai katkee kyseiseen merkkiin..

Kuulostaa hurjalta Helmiäisen rollaattorin tarve synnytyksen jälkeen. Toivottavasti olis jo helpottanut!!

Miehelläkin tänään viimeinen ylityöpäivä.. Jos meilläkin alkais jotain tapahtumaan sitten peittojen välis.. Ettei aina oo sama selitys et on väsy tai ku pitäs ehtii nukkumaanki :/ .. Vaikka en niin noihin kolmeen ässään uskokaan..

Varmenteet onneksi poistui.. Mulla tuli ongelmia kanssa tuon listan päivittämisessä, kun tämä pyysi vastausta esimerkiksi yksi miinus neljä.. Ja kokeilin siihen kaikki maholliset ja ei maholliset vastaukset ja mikään ei kelvannut ja sitten tuliki jo et samaa viestiä ei voi laittaa uudestaan jne.. Onneksi ne nyt poistui ja jos tulee takaisin niin toivonmukaan toimivina..

Olen samaa miettinyt kuin 05/2010, että onkohan synnytystoivelistat ihan turhia.. Etenkin kun ”mammajoogassa” kätilö käski sanomaan ilmoittautuessa synnyttämään, että on käynyt pelkopolilla, kun papereita ei kuulemma ehditä lukemaan! Niin miten ne sitten ehtisi jotain toiveita lukemaan.. Koneella niillä lukee siellä mun kohdalla että mahd. pitkään ilman kivunlievitystä lääkkeil ja sitten jakkaral synnytys.. Mut koska ne sitten koneeltakaan muka ehtii mitään lukemaan?

Niimpä olenkin päättänyt, että tulostan synnytystoivelistan kahteen kertaan! Yhden annan sairaalaan joko seuraavalla lekurikäynnil tai jos syntyy aiemmin niin ilmoittautuessa.. Ja yhden annan miehelle.. Et jos alkaa siltä näyttää, et ne ei ole sitä ehtineet lukemaan niin mies voi antaa et hei lukekaapas tästä..!!

Pitäs varmaan sairaalakassia alkaa oikeesti täyttelee pikkuhiljaa.. Oon saanut aikaiseksi viikonloppuna haettua kassin ja sitten tein listan koneelle, että mitä viime kerralla koin tarpeelliseksi ottaa mukaan.. Mut kassi ammottaa tyhjyyttään edelleen.. Joskos tässä nyt saisin aikaiseksi mahd. pian.. Mut olis niin monta muutakin asiaa mitä pitäs tehä.. Takapihan kukkapenkki olis yks semmonen...

Mut nyt menen tutkailee onko esikoiselle safkaa vai pitääkö väsätä jotakin..

Verticia & vuokralainen Rv 38+0

Vierailija
80/181 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olokin on niin v-mäinen ettei pahemmasta väliä. Nuorimmainen alkoi oksentaa maanantaiaamuna ja tietysti sen piti tarttua mulle..eilen illalla tuli tyhjennettyä maha oikeen kunnolla. Onneksi nyt pysyy jo ruoka sisällä, pakko koittaa jotain syödä kuitenkin. En tiedä miten nämä mahataudit vaikuttaa sikiöön..tyttöjen syntymäpäiviä pitäs järjestää, olisivat sunnuntaina, mutta ei tässä nyt mitään viitsi tehdä ja ennen ku tekee, pitää koko talo suunnilleen desinfioida. Jotenkin olis helpompaa lähteä synnyttään ja perua koko synttärit.

tämmöstä cicero 38

Ja jälleen onnea vauvautuneille!