Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Toukokuun Toukat 2010 Oma Kuukausi!!***

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!!

Ei tehty tarjousta talosta. :( Talo oli ihana, piha ja koko kokonaisuus oli ihana muuten, mutta niin lähellä isoa ja ilmeisen vilkkaasti liikennöityä tietä, kun sunnuntainakin meni kokoajan autoja ohi, ettei sovi meille. En halua ottaa sitä riskiä, että joku kaunis päivä lapset tai eläimet olisi siellä tiellä. Ja toki siitä meteliäkin aiheutuu, kun autot jyrää ohi. Harmittaa, kun muuten oli ihana kokonaisuus. Mutta etsintä jatkuu!

Vieläkin saa jännittää miehen kotiintuloa, että ehtiikö ajoissa! Huoh! Työnantaja vetkuttaa paluulipun hankinnan kanssa ja asiasta vastaavaa tahoa ei saada kiinni puhelimitse eikä muuten. Toiveissa olisi, että mies saisi viimeistään loppuviikolle liput, mutta saapa nähdä.

Verticia: Tsemppiä tosi paljon ton nousevan pelon kanssa! Älä anna sen sieltä tulla häiriköimään. Kyllä sä selviät. Kyllä se mies pääsee mukaan ja pitää huolta sun oikeuksista, jos et ite pysty. Kyllä ne asiat jotenkin järjestyy! Tää nyt on tällasta yltiöpositiivista tsemppausta. Toivottavasti ei enemmänkin ärsytä. Mutta toivon, että sullakin asiat ratkeis parhain päin ja saat sen miehen mukaan ja synnytyksestä tulee parempi kokemus kuin viimeksi!

Kaikille turvotuksen ja vaivojen kanssa kärvisteleville myös isot tsempit! Itse olen siitä onnekas, ettei vaivoja ole tämän toisenkaan kanssa, mutta kyllä tuo helle silti ison mahan kanssa melko tukalaa on. Onneksi tosiaan ei tarvitse koko kesää odotella. :)

Huomenna tentti ja vyöhyketerapia ja ke lääkäri Kättärillä.

Aurinkoisin terveisin,

- Jolanda ja sintti rv 39+4

Vierailija
102/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen uusi täällä, hauska lukea muiden samassa jamassa olevien ajatuksia.

Itse odotan kolmatta, pojat ovat 8 ja 5 vuotiaat ja tästä kolmannesta on la tänään. Jouduin käymään tuossa pari viikkoa sitten tyksissä muutaman ylimääräisen ultrakäynnin kun vauva oli ensin perätilassa ja sitten poikittain mutta onneksi sitten ihan itse kääntyi pää alaspäin, ja sukupuoli varmistui tytöksi tällä kertaa. Jotenkin en siihen rakenneultran tyttöveikkaukseen niin luottanut.

Tämä nyt "esittelynä" jos vielä näin myöhään uuden mukaan huolitte ;-)

Rilla rv 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut kaikille jo vauvautuneille. Tulin ilmoittamaan että meille syntyi pieni poika 11.5 klo 10.10 suunnitellula sektiolla. Painoa oli 3596g ja pituutta 50 cm. Kaikki meni hienosti ja olen toipunut leikkauksesta hyvin, huomenna ois hakasten poisto edessä :) Lauantaina kotiuduttiin, oltiin siis päivää sairaalassa. Imetys lähtenyt myös alkuhapuilun jälkeen mukavasti sujumaan ja poika onkin kova syömään ja nukkuukin hyvin :) Tällaista omanapaista tarinaa mut pitää tulla ueskeleman juttujanne et pysyy kartalla jahka ehtii :)

Vierailija
104/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin alkuun onnittelut Elippa! Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin ja arki lähtenyt sujumaan kotonakin.

Tuohon uuden kodin etsintään: Oon älyttömän onnellinen, että viimein, melkein vuoden etsinnän jälkeen löydettiin tää uus koti ja päästiin muuttamaan jo jouluksi. Ois melkonen homma lähteä siihen rumbaan nyt. Että onni onnettomuudessa, ettei koti/ympäristö ollut sellainen kuin toivoitte. Kyllä sen sitten tietää, kun kohdalle osuu. Ja tuuria tossa hommassa kyllä tarvitaan!!!

Täällä ensinnäkin mahtavia uutisia! Mä kävin lenkillä!!! Ekaa kertaa toooosi pitkään aikaan. Oon luullu, ettei pysty yhtään. Ja alkuun ei meinannu pystyykään. Mut nyt kun ei enää paina tuonne kohjuihin, niin jotenkin pääsin käveleen tonne rantaan ja takaisin. Mikä toki ei ole paljon, mut liki tunti oltiin reissussa kun siellä kivillä tovi istusketiin. Aivan ihanaa!!!

VAROITUS: Limainen osio... Toinen ilmeisestikin hyvä uutinen on se, että yöllä tuli ihan vähän kirkasta limaa, aamulla vähän enemmän rusehtavaa limaa ja nyt illalla kuului sellainen pieni "plop" ja sen jälkeen on valunut oikein (niin, että housut vähän kastui) jotain limaista juttua, kirkasta. Mutta pari ihan pientä veristä viirua tai paremminkin pistettä siinä oli mukana... Hmm.. Ei hajuakaan, että voisko tää silti olla se limatulppa??? Päivällä oli se akupunktio. En tiä oisko sekin avittanut asiaa. Ja toi lenkki. Tosin olen mä ollu ihan hirveesti jaloillaani tässä aiemminkin... Hmm... Nyt supistaa taas kivasti (niin kuin joka ilta), että saas nähdä. Tosin yllättävää, et se nyt tulis kun doula on vatsataudissa (onneksi on varadoula) ja mies joutui tekeen töitä koko viime yön ja mäkin heräilin vähän väliä vessaan ja kysymään, että eikö se jo riitä. Ja sitten se nukku pari tuntia ja meni töihin... Joopa joo. Ihme touhua! Nyt mä en sitten raaski pitää sitä hereillä jos supparit iskeekin kunnolla :O No, jospa tässä ehtis tovin nukkua... Tai sitten mä taas elättelen turhia toiveita tän käynnistymisen suhteen.

Jahas. Nyt keksimään lisää tehokeinoja. Hiekkalaatikon reunalla on jo askellettu ja ja...

Tuollaanen75, rv 39+4

105/181 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaanen75, mitä oon limatulpista lukenu niin kyllähän tuo siltä kuulostais. En tiedä pitäisikö olla kateellinen, ei täälläkään oo ku tuo viikko laskettuun ja ei oo mitään oireita havaittavissa, ei minkäänlaisia. Yksi aamu oon heränny häntäluu kipeenä ja se niistä kivuista sitten.

Porukka onkin äimistelly miten oon niin freesin ja hyvä vointisen näköinen. Ehkä se on sitten kertalaakista selvä sitten kun se on menoa:) -Sopii kyllä ihan hyvin. Kivointahan olis jos tietäis onko huomenna vai kolmen viikon päästä:)

Tänään oli vyöhyketerapia ja magneetit jäi jalkoihin, joten eihän sitä tiedä... Mies pakkaili sairaalalaukun eilen valmiiksi(toisin sanoen poisti ylimääräiset) joten mikäpä tässä odotellessa. Nautimme olosta ja vapaista illoista niin kauan kuin niitä riittää. -Seurasaari oli ihan jees paikka lätynpaistoon näin keskellä viikkoakin.

-Ai niin, jos tukisukat löytyy niin kantsii käyttää. Terapeutti sano ettei mulla viimeks jaloissa ollu semmosia verisuonimuutoksia kuin tänään...ja tänään oli se ainoa päivä jolloin en niitä käyttänyt. Muuten ei olo ole mitenkään erityisen pullero:)

Voikaa hyvin ja tsemppiä itse kullekin jos tulee lähtö sairaalaan

t.bamse ja mä rv39+0

Vierailija
106/181 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.5 (37+5) syntyi tyttö 3kg610g ja 50cm.

Vierailija
107/181 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin jo ehdin aamulla olla toiveissa että limatulppa irtoaa kun kävin aamulla pissalla niin paperiin tuli muutama viiru punaista mutta koko päivänä ei sitten mitään olekkaan tullut. En sitten tosin kyllä tiedä että onko jotain tullut yöllä vessassa kun käyn aina valot pimeenä:), nyt ei ollutkaan sitten sen enempää. tänään tosin on se laskettu aika mutta ei sen kummempaa. olo on kuin ennenkin.

kevätörkki rv40

Vierailija
108/181 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tuollanen on nyyttinsä saanu, selvästi kyllä kuulosti limatulpalta. Onnea vauvautuneille ja tervetuloa uusille!

Huomenna saa peukuttaa meille, menen käynnistykseen tai oikeastaan aletaan lääkkeillä kypsytteleen kohdunsuuta. Kävin äippäpolilla ja vauva ei ollut kasvanut 2 viikossa kuin 100g ja lapsivettä on vähän, joten lääkärin mielestä oli parempi alkaa hätyyttelemään vauvaa maailmaan. Kysyi jäänkö heti vai tulenko huomenna, en ihan ollu valmis het jäämään ;)

Noh, eihän tässä mitään, viikot on huomenna tasan 39, eli aivan kai sen pitäs valmis pirpana olla. Mitään selvää syytä ei lääkäri nähnyt, meinasi vaan et sinä teet pieniä vauvoja, 2,7kg oli painoarvio. Pää oli 31,3cm, eli pitäs mahtua ulos ihan ok, kun on vielä pienempi kun edelliset. Toki sanoi, että kun on vähän lapsivettä, arvio voi heitellä.

Juu, tsemppiä, palaan kertomaan mikä sieltä tuli ja miten.

cicero 38+6

109/181 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cicerolle tsemppiä huomiseen! Toivotaan että menee nopeasti.

Tuollaanen taitaa tosiaan olla jo laitoksella, varo kevätörkki ettet oo seuraava;) -Ihan rehellistä kateellisen panettelua, täällä kun ei suppareista ole tietoakaan. Mutta ainakin tuntuma olis se että paikat kypsyy. Jos tästä raahautuis vielä kävelylle, ettei oo neuvolassa +3kg paino;)

Onnea vauvaperheille ja jaksamista odotukseen!

Vierailija
110/181 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli siis laskettuaika, eikä mitään merkkejä siitä, että vauvaa huvittaisi tulla ulos. Kävin tosin kääntymässä kättärillä, koska neuvolassa epäiltiin että vauva olisi kääntynyt perätilaan, ei ollut kääntynyt ei. Itselle tuli vähän ristiriitaiset fiilikset, jos vauva olisi ollut perätilassa, olisin jopa voinut saada leikkausajan, silloin ainakin olisi tiennyt milloin vauva syntyy ja olisi voinut järjestellä hoito yms asiat kuntoon, toisaalta toivon että synnytys käynnistyisi itsestään.

Tosiaan neuvolassa kävin eilen, kaikki oli ok, painoa ei ollut tullut yhtään, paineet hyvät, pissa puhdas, sydänäänet hyvät. Kaikki vähän liiankin hyvin siis. Ensi viikon alussa pitäisi sitten varata yliaikaiskontrolli, joka täällä on ilmeisesti aina 41+5 viikolla.

Tsemppiä cicerolle käynnistykseen ja tuollaaselle, jos olet jo päässyt tosi toimiin.

Onnea kaikille vauvautuneille! Aika samanverran tyttöjä ja poikia on tähän mennessä synytyn.

Jaksuja kaikille masun kanssa tuskaileville, kyllä nämä kaikki joskus ulos tulevat ihan varmasti

T:Jean+Otus 40+1

Vierailija
111/181 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla on käynti kätilöllä. Saan sen ronklauksen ja toivottavasti tilannekatsauksen miten kiinni/auki paikat on. Täällä ei tehdä sisätutkimuksia juurikaan, joten huomenna olisi eka.

Mulla on kolmen viimesen päivän aikana tullu suppareita jolloin on sattunu mahaan niin kuin menkkojen aikaan. Mutta eipä ole säännöllistyneet.

Pomena 39+6

Vierailija
112/181 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotona vielä ollaan ihan yhdessä tän symbiootin kanssa, joka sitkeesti vaan haluu pysyy yksiössään. Tänään mittarissa 41+5.

Eilen kävin taas äpkl. Kohdunsuu oli 2,5cm auki ja reunat lääkärin sanojen mukaan lötköt. Pyöritteli kalvoja vähän irralleen siinä samalla. Asukas ei oikein tykänny toimenpiteistä ja mylläs ihan hullun raivolla sit eilisen. Yöllä ehken kenties tuli jo jonnii asteisia supistuksia kun heräilin. Ja aamusta sit paperiin jäi ruskee limaklönde eli oiskohan tuo limatulppa tullunna kans. Koska kaikki OK, niin ootellaan vielä et käynnistys ihan itestään. Perjantaina sit aamusta kuulemma suoraan vaan saliin ja kalvojen puhkasu. Eli perjantaina viimestään tavataan tää uus tulokas.

Eniten ahistaa ku muut on, et mitä eikö vielä??? tai mitäs sie vielä siinä teet??? Niin ja nää helteet ei oikein nappaa tässä olotilassa. Nyt ku ponnistellessaki vähän supistaa, mut näin ku möllöttelee paikallaan niin ei mitään. Poikien kanssa on nyt vähän tuskasta jo kyllä touuhuta.

Ja kaikki jotka tuskailee niitten "keinojen" kanssa.... mie en usko, et mikään auttaa jos vauva vaan ei vielä oo valmis tulee ulos. On jokaisessa kokeiltu jotain ja eka tuli 40+5, toinen 41+1 ja tää kolmas sit viimestään 42+0. Edellisessäki pyöriteltiin kalvoja irti ja silti meni kolme päivää ennen ku poika synty. Samalta vaikuttaa tälläkii kertaa. Ihtesä saa vaan tuskaseks ku miettii koko ajan, et tulis jo. Mut voimia kaikille loppumetreille!!!!

Aurinkoista loppu viikkoa ja ilmottelen jos tästä lähtö tulee ennen perjantaita.

Sonteri ja takiainen

Vierailija
113/181 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sen verran tiukkaa, et eiköhän se vauva oo tulossa nyt

Vierailija
114/181 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet aikas sata varmasti vauvautunut!

Täällä ei mitään uutta, ei yhtään mitään :(

Puutarhahommii on paiskittu edelleen, mut ei mitään muutosta. Maha on yhtä kipee kuin aiemminkin.

Eilen ajattelin et soitan tyksiin tänään tuosta maha kivusta, et onko se ny ihan normaalia et 24h sattuu kaikki askeleet ja kaikki liikkeet.. Mut nyt sit tänä aamuna ei oo ollu olo niin paha lainkaan niin en nyt sit tiedä soitanko.. Viikon päästä on käynti siellä kerta kuiteskii..

Nyt äkkiä lapsen kanssa ulos ku on vielä vähän viileet ees..

Verticia 39+1

Vierailija
115/181 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Tuollaanen; Taidat kyllä tosiaan olla jo oman nyyttisi saanut ja vielä hakureissulla. Mutta muutto juuri nyt olisi tosiaan melkoinen homma. Mutta kyllä se silti harmittaa, että talo oli niin tien vieressä, koska oli tosiaan muuten ihana.

Missäs Verticia luuraa? Oletkos sinäkin päässyt jo synnyttämään? Cicerolle ja Sonterille TSEMPPIÄ! Tai no, todennäköisestihän teilläkin on jo vauvat maailmassa. :)

ONNITTELUT kaikille vauvansa saaneille!!

ON: Olin sitten tiistaina 2 tuntia siellä vyöhyketerapeutilla. Oli hieman erikoinen tyyppi ja höpisi esim. ruokavaliosta varmaan tunnin. Noh, ei siinä mitään. Tärkeä asiahan sekin on meni vaan hiukan ehkä paasauksen puolelle. ;) Eilen oli sitten kontrolli Kättärillä ja tilanne oli edistynyt viime kertaisesta hiukan eli nyt kaulaa 2 cm ja pehmeä ja kohdunsuu auki 3 cm. Jospa synnytys käynnistyisi itsekseen. bd Nelikiloinen on ultran mukaan tällä hetkellä.

Mutta se tärkein "uutinen" on, että mies tulee VIHDOIN tänään kotiin!!! Eli nyt saa vauvakin tulla ihan koska vaan. :) Jos ei ymmärrä itse tulla, niin ensi viikon tiistaina on sitten käynnistys. Ihan hyvä kyllä, vaikka toivonkin, että tulisi itsekseen ennen sitä. EI kuitenkaan pääse vauva kasvamaan ihan esikoisen kokoiseksi tiistaihin mennessä.

Koulu on ohi ja sain hommat tehtyä. Ihanaa! Nyt sitten 1½ vuoden äippäloma edessä ja sitten takaisin puurtamaan, että valmistunkin joskus. :) Nyt sitten vihdoin tekemään valmisteluja vauvaa varten. Sänky ja vaatteet ovat vielä varastossa. Sairaalakassin pakkaamista en ole ehtinyt edes miettiä. Tänään siis niiden kimppuun. :)

Semmosia tänne. Kirjoitelkaahan muutkin vielä linjoilla olevat kuulumisia!! Että tietää ktekä täällä vielä odottelevat ja ketkä ovat jo päässeet tositoimiin.

- Jolanda + sintti RV 40

Vierailija
116/181 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, juuri olit Verticia samaan aikaan kirjoitellut, kun kyselin, että missä luuraat. Tsemppiä kärvistelyyn! Mahakivut on inhottavia tässä vaiheessa, kun ei tiedä, että mitä ne on. Mutta jospa se ois kuitenkin jotain synnytyksen lähestymiseen liittyvää. bd

Vierailija
117/181 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa keksipäivällä on se sweeppi. Toivottavasti lähtee vauva tulemaan. Mies tuossa yritti vauvalle ehdottaa että tulisi vasta lauantaina ku just sai squash vuoron varattua perjantaiksi :O

Sonteri ja Tuollaanen varmaan on jo vauvautunut :)

118/181 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvautuneille!! Toivotaan verticia että sullakin vain paikat kypsyy. Ei silti, ite säikähdän joka vihlasusta jonka mahassa tunnen ja epäilen aina vähintään istukan repeämistä tms.

Tännekin on alkanu ihmiset soitteleen "vieläkö oot yhtenä kappaleena" ja "kuis siellä, onko tuntunut" "vieläkö synnytys hirvittää" jne jne.. Tai sitten noi tulee tekstariin piilotettuna. Myöskin kaverit kyselee mut nähdessään että "täh, etkö sä jäänytkään kotiin ja mitä sä täällä vielä teet" Juupa juu, jos ei oikeestaan koko masu vaikuta olo mihinkään niin mähän voin tehdä mitä vaan!

Neuvolassa kävin ja kaikki hyvin. Verenpaine jopa laskenu pikkusen edellisestä kerrasta! Vauva on jo ihan alhaalla, mutta lapsivettä vielä reilusti joten eipä ole kaverilla kiirettä pihalle ku ruokinta pelaa. Syntyy siis sitten kun syntyy, mutta ihan kiva jos lähtis itestään käyntiin.

Semmoista tänne sen lisäksi että aurinko paistaa!

Voikaa hyvin!

t.bamse ja mä

Vierailija
119/181 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kätilön luona. Yritti sitä sweeppiä mutta paikat oli kuulemma niin kiinni ettei sitä voinu edes tehdä :(. Ei edes olisi ylettynyt sitä tekemään...

Ensi torstaina uusi yritys. Vauvan pää kyllä tuntui alakautta, joten alhaalla ollaan.

Tutulla oli sama juttu viime viikolla mutta vauva päättikin syntyä muutama päivä myöhemmin. Eli toivoa tietenkin voi.

pomena rv40

Vierailija
120/181 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi ONNEA käärönsä jo saaneille!:)

Väistämättä alkaa lähestyä H-hetki itse kunkin kohdalle, vaikka odottaminen välillä tuntuukin niiiiiin pitkältä (:

Verticia: Eiköhän ne mahakivut ole vain paikkojen kypsymisestä johtuvia. Vaikka ymmärrän kyllä, ettei siinä tilanteessa ole niin helppo ajatella kun itsellä jostakin kohtaa kolottaa tai vauvan liikkeet ei ole hetkeen tuntunut. Mulla käy tosi usein niin, että juuri kun oon huolestumassa, että eikö se murunen sielä touhuilekaan kuten kuuluu, niin heti kohta ilmoittaa taas olemassaolostaan :)

Mahtavaa kun Jolanda saa miehen kotiin, niin ei tarvitse jännittää ehtiikö synnytykseen mukaan!

Kurja juttu kun Pomenalla ei sweeppi onnistunut, ehkä ensi viikolla sitten paremmalla onnella ;)

Täällä päivät ei tahdo kulua millään, kun joka päivä odotetaan että lähdettäiskö tänään synnyttämään. Anoppi vähän pelotteli, että menis kesäkuun puolelle..eikä siinä muuten mitään, mutta sillä on tavannut olla joku kuudes aisti näitten suvun vauvojen syntymäajankohdan suhteen :( Ei malttais sinne asti enää odotella kun haluais jo nähdä minkälainen tapaus oikein on tulossa :)

eevamaria rv39+6