Abortoitu sikiö hengissä 2vrk !
Kommentit (115)
Oletteko sairaan lapsen abortin vastustajat sattuneet ajattelemaan tätä puolta? Ei sairaus yleensä ala aiheuttaa kipua vasta syntymähetkellä, vaan vauva voi kärsiä siitä jo kohdussa. Itse olen saanut vaikeasti vammaisen vauvan (vammasta ei tiedetty etukäteen). Hän eli muutaman tunnin ja sai koko ajan morfiinia kipuihin. Sisäisiä verenvuotoja yms. Tosiaan toivon että asiasta olisi tiedetty aikaisemmin ja olisin saanut tehdä abortin. En ole edes halunnut kysyä arviota, miten paljon ja kauan hän oli mahtanut tuntea kipua ennen syntymäänsä.
että eihän se abortoitava sikiö tunne kipua. Minä uskon että tuntee. Syntynyt vauva saa sitä kipulääkettä. Abortoitava sikiö ei saa, vaan joutuu kokemaan kivuliaan kuoleman kun hänet vedetään väkisin kohdusta ulos.
tätä sakkia...ruusunpunaiset lasit silmillä, niin Päivillä kuin monilla monilla muilla. Kuka sitä lasta sitten rakastaisi? Sitä vammaista? Kuinka moni voi käsi sydämellä sanoa, että adoptoisi vammaisen? Kyllä näissä suomalaisissakin laitoksissa on hylättyjä vammaisia lapsia, jotka ikkunassa odottavat, milloin äiti ja isä tulevat hakemaan! Eivät koskaan tule. Jokainen abortti on varmasti perusteltu ja moni syntyisi sellaisiin olosuhteisiin, jossa lasta ei haluta vastaanottaa.Ei ole kykyä ja rahkeita kasvattaa ja rakastaa. Synnyttämään ja adoptioon pakottaminen on julmuutta äitiä kohtaan! Moni abortin läpikäynyt on varmasti surullinen, mutta entäs äiti, joka kantaa lasta, synnyttää ja antaa pois! Adoptoitujen lasten ahdistuksesta ja masennuksesta on myös runsaasti materiaalia saatavilla. Mutta se ei tätä sakkia kiinnosta... Tämä jatkuva jankuttaminen on niin turhaa,
Maailmassa on PAAALJON epäkohtia mihin emme voi vaikuttaa.
Kyllä, abortti on väkivaltainen tapahtuma, mutta tänä päivänä ei voisi sitä kokonaan kieltää.
Mitäs jos kokoisitte energianne yhteen ja rupeaisitte auttamaan maailman ELOSSA olevia lapsia; nälkää näkeviä, orpoja lapsia, masentuneita lapsia, huostaanotettuja lapsia !
Kyllä löytyisi paljon autettavaa ja tekemistä ja jostain voitte aloittaa!
Täällä suu vaahdossa paasaaminen ei auta ketään!!!
Itsekin olen parissa laitoksessa ollut töissä. Toki niissä muutama lapsikin on ollut, mutta hyvin vaikeasti hoidettavia.Vanhemmat ovat raskain sydämin tehneet vaikean päätöksen. Käyvät lapsiaan katsomassa ja hoitamassa säännöllisesti ja mahdollisuuksien mukaan hakevat kotilomille. Siellä laitoksessakin voi elää elämisen arvoista elämää. Downeja ja muita lievästi vammaisia ei laitoksissa ole.
Kaikki downit eivät ole vain lievästi kehitysvammaisia vaan jotkut voivat olla myös vaikeasti vammautuneita.
Mutta vaikeimmillaankaan he eivät ole koskaan niin vaikeasti vammaisia kuin joidenkin muiden syndroomien kohdalla voi olla. Ja edelleenkään edes niitä vaikeimmin vammaisia downeja ei ole kaikissa laitoksissa ainoatakaan. He pärjäävät muissa asumismuodoissa. Laitoksia puretaan koko ajan, eikä kohta enää kukaan asu laitoksissa. Sittenhän kaikkien lasten voidaan antaa syntyä, kun ei ole siitä kauheasta laitosasumisesta pelkoa? Downeista suurin osa keskiasteisesti kehitysvammaisia ja silti heitä abortoidaan myöhäisillä viikoilla. Edes varmuudella vaikeasti vammaisiksi tiedettyjen sikiöiden abortointia rv 22 en voi hyväksyä. Ei ihmistä sentään saa kohdella miten tahansa.
mutta jos sairas vauva on kohdussa täysiaikaiseksi tai lähelle, niin varmasti loppuvaiheessa tuntee jo kipua. Päiväkausia, viikkokausiakin ehkä? Abortti, olipa miten ikävällä tavalla tehty tahansa, ei kestä päiviä, ei varmaan tuntiakaan. Tuollaiset hoitovirheet ovat sitten asia erikseen.
nro 95
myöhäisillä viikoilla. Ellei sitten tosissaan puutu aivot tai muuta.
Ennen rv12 hyväksyn. Tuo on jo minunkin mielestä vauva!
vauva onkin jo ihan vauvan näköinen. mun mielestä on tosi julmaa abortoida minkään ikäistä vauvaa. viikon sisällä yhdynnästä hyväksyn jälkiehkäisypillerin kun sinä aikana munasolu ei ehdi hedelmöittymään mut sen jälkeen se on murha! murha joka toivottavasti kostautuu äidille aikanaan!
tuo on ihmeellistä miksi papit menee rukoilemaan vaikka lapsi on tieten tahtoen tapettu tai tässä tapauksessa yritetty tappaa.
Kenen tunnontuskia yritetään lieventää.
ainoa asia mitä voi rukoilla on henkiinjäämistä tällaisessa tapauksessa. Olisikohan pappi vaikka rukoillut abortoidulle kärsimysten lieventämistä ja nopeaa kuolemaa? Kyllä minäkin rukoilisin, jos näkisin vastaavaa.
esim. aseella. sikiö tuntee paljon suurempaa tuskaa kuin aseella ammuttaessa tai veteen tukehduttamalla. ihmiset jotka tekee abortin, heidät soisi murhata jäsen kerralla irti repimällä.
Kun abortoidaan myös sikiöitä, jotka eivät oletettavasti tunne kipua sen enempää kuin muutkaan. Ei kromosomimuutos automaattisesti tarkoita kipuja.
# Autettu asuminen on tarkoitettu kehitysvammaisille, jotka tarvitsevat tukea ympäri vuorokauden.
# Ohjatussa asumisessa henkilökunta antaa asukkaalle tukea päivä- ja ilta-aikaan.
# Tuettu asuminen edellyttää asukkaalta varsin hyviä itsenäisen elämän taitoja hänen asuessaan omassa asunnossaan tukenaan henkilökunnan antama tukikäynti
Tämän lisäksi kehitysvammainen voi asua omassa lapsuudenkodissaan tai vieraassa perheessä.
Ihmiseltä se näytti, muttei kuitenkaan.
Oksennan päällesi
Kumpihan on oksettavampaa?
noin kauan hengissä.
solumöykky (eli suomessa abortoitu alkio) on yleinsä 5-7vko. Eli alkio itsestään vasta 3-5vko.
Oksennan päällesi
Kumpihan on oksettavampaa?
että tässä nyt sekoitetaan ihan täysin varhaisten viikkojen abortit ja myöhäiset abortit. Tuosta pitkästä kirjelmästä aborttejen tavoista sai sellaisen vaikutelman kuin abortit yleinsäkin tehtäisiin jo vauvan näköiselle sikiölle jolla on kädet ja jalat.
Olen minäki abortin tehnyt 16 vuotiaana ja se tehtiin minulle viikolla 5. Siinä ei todellakaan mitään käsiä ja jalkoja revitty, eikä aivoihin ruiskuteltu mitään, kun kyseinen alkio oli vaan yksi möykky. Itsekin sen ultrasta näin. Ei sykettä ei mitään!
että tässä nyt sekoitetaan ihan täysin varhaisten viikkojen abortit ja myöhäiset abortit. Tuosta pitkästä kirjelmästä aborttejen tavoista sai sellaisen vaikutelman kuin abortit yleinsäkin tehtäisiin jo vauvan näköiselle sikiölle jolla on kädet ja jalat.
Olen minäki abortin tehnyt 16 vuotiaana ja se tehtiin minulle viikolla 5. Siinä ei todellakaan mitään käsiä ja jalkoja revitty, eikä aivoihin ruiskuteltu mitään, kun kyseinen alkio oli vaan yksi möykky. Itsekin sen ultrasta näin. Ei sykettä ei mitään!
myöhäisillä viikoilla. Ellei sitten tosissaan puutu aivot tai muuta. Ennen rv12 hyväksyn. Tuo on jo minunkin mielestä vauva!
vauva onkin jo ihan vauvan näköinen. mun mielestä on tosi julmaa abortoida minkään ikäistä vauvaa. viikon sisällä yhdynnästä hyväksyn jälkiehkäisypillerin kun sinä aikana munasolu ei ehdi hedelmöittymään mut sen jälkeen se on murha! murha joka toivottavasti kostautuu äidille aikanaan!
Ei ole synnitön! Huorintekijöitä, murhaajia, pahaapuhujia on maailma vääränään!
Oma katkera ja vihamielinen toivotuksesi, että nainen saisi koston abortistaan, kertoo jo sinusta, ettet ole sen kummoisempi! Omat pahat sanasi kostautuvat sinulle!
Ettei jää epäselväksi.