Abortoitu sikiö hengissä 2vrk !
Kommentit (115)
Pitääkö normaalin ihmisen tietää tämä?
Jos olet lääkäri ja olet valinnut tehdä töitä tällaisten asioiden parissa, niin sitten.
Mutta ei nämä asiat kuulu tänne riepoteltavaksi,
minä ainakin meinasin oksentaa!Kuvottavaa.
Mietippää ensi kerralla mitä laitat tänne ihmisten luettavaksi! Minäkin luin sen,vaikka nyt todella toivon etten olisi lukenut. Kauheaa luettavaa! Enkä ole mikään abortin puolustaja, taikka koskaan tehnyt sellaista, mutta sanon vaan että tämä teksti ei ole normi-ihmiselle tervettä luettavaa, ainakaan tällä palstalla,josta haetaan hieman jotain muuta kuin ahdistusta!!!
KIITTI VAAN 21!!!!
Pitääkö normaalin ihmisen tietää tämä?
Jos olet lääkäri ja olet valinnut tehdä töitä tällaisten asioiden parissa, niin sitten.
Mutta ei nämä asiat kuulu tänne riepoteltavaksi,
minä ainakin meinasin oksentaa!Kuvottavaa.
Mietippää ensi kerralla mitä laitat tänne ihmisten luettavaksi! Minäkin luin sen,vaikka nyt todella toivon etten olisi lukenut. Kauheaa luettavaa! Enkä ole mikään abortin puolustaja, taikka koskaan tehnyt sellaista, mutta sanon vaan että tämä teksti ei ole normi-ihmiselle tervettä luettavaa, ainakaan tällä palstalla,josta haetaan hieman jotain muuta kuin ahdistusta!!!KIITTI VAAN 21!!!!
En ole ikinä ollut abortinvastustaja, enkä itse asiassa koskaan edes ajatellut miten abortti tehdään.
Nyt olen kiitollinen ettei minun ole koskaan edes tarvinnut harkita aborttia - ja toivon että jokainen joka sitä joskus harkitsee tutustuu todellakin siihen mitä abortissa oikeasti tapahtuu.
Jokainen vastaa siitä sitten kerran.
oisko kuitenkin keksitty juttu. Eihän noin pienellä ole mitään elämän edellytyksiä ilman tehohoitoa varsinkaan noin kauaa.
Katolisen kirkon piirissä kuohuu nyt mm. pedofiliaskandaalin vuoksi. Maailman huomiota koetetaan kääntää nyt muihin asioihin, vaikka keksimällä niitä tarinoita, kuinka pappi menee rukoilemaan abortoidun äärelle. Katolinen kirkkohan vastustaa jyrkästi aborttia.
Ja ehkä ei ole hyväkään tutustua,
jos vaikka 15vuotias tekee abortin niin tuskin
kukaan suosittelee tällaista lukemaan! Herran jestas sentään! Jos ei tosiaankaan ole oikeita olosuhteita kasvattaa lasta, niin kannattaako tällaisilla tiedoilla tuhota sen nuoren "äidin""
loppuelämä.
Kuka tahansa saisi vakavaa masennusta tällaisista teksteistä!
Ei elämän tarkoitus ole kärsimys!
Nuorten tyttöjen elämä on tuhottu jos näitä juttuja lukisi!!!huh huh.
Murha on murha ja totuus ei pala tulessakaan.
Ei tarvinnut palotella kohtuun, aika propagandaa ja paskaa sellaista. Ehkä noin oli joskus, ei enää!
tietää nuo asiat; ehkä ne muistuu mieleen sillä hetkellä kun lähdetään touhuamaan ilman ehkäisyä. Vakavia asioita ja niin niiden pitääkin olla.
Abortti on väkivaltainen tapahtuma
24.06.2008 14:08
Tämän päivän Iltalehdessä puhutaan abortista. Jutusta voi nopealla lukemisella saada sellaisen käsityksen, että ottaisin kantaa ruotsinkielisellä rippileirillä näytettyyn, nuoria järkyttäneeseen aborttivideoon. Juttu perustui 20.6 julkaisemaani blogikirjoitukseen ja sen pohjalta tehtyyn puhelinhaastatteluun. Toimittajalle korostin, että en tiedä, mitä aborttivideota tuolla rippileirillä on katsottu ja siksi en voi siihen ottaa kantaa. En kannata nuorille näytettäviä järkyttäviä väkivaltaelokuvia, koskevatpa ne mitä aihetta tahansa. Sen sijaan kerroin videosta, jonka itse olen nähnyt (Äänetön huuto). Siinä abortti todennetaan ultraäänikuvin ja mielestäni esitystapa tässä elokuvassa on sellainen, että se sopii rippikouluikäisillekin hyvin etiikkakeskustelun pohjaksi. Sinänsä mielestäni rippikoulu olisi erinomainen paikka avata keskustelua abortista ja kertoa, mitä siinä oikeasti tapahtuu. Kristillisen ihmiskuvan pohjalta on myös hyvä puolustaa jokaisen ihmisen arvoa Jumalan kuvaksi luotuna ja syntymättömänkin lapsen oikeutta elämään.
Sen olen havainnut vuosien varrella, että suomalaisessa yhteiskunnassa abortti on tabu - vaiettu aihe, josta puhuminen aina koetaan syyllistämiseksi. Puhumattomuus on senkin vuoksi merkillistä, että abortteja tehdään paljon, lähes 11 000 vuodessa. Varsin suuri osa suomalaisista on aborttien kanssa tekemisissä jossakin elämänsä vaiheessa. Siksi mielestäni tulisi suhtautua maltillisesti niihin, jotka rohkenevat nostaa kipeän aiheen esiin. Samalla abortissa nähty väkivalta tulisi suhteuttaa siihen väkivallan tasoon, mitä nuoret näkevät televisiossa, elokuvissa ja netissä. Alkoholi- tupakka- tai ympäristönsuojeluvalistuksessa on havaittu, että voimakkailla ja realistisilla vaikutteilla on tehoa. Miksi tämä vaikutustapa ei toimisi myös aborttien ehkäisyssä? Hedelmällisessä iässä olevalla henkilöllä on oikeus tietää, mitä abortissa tapahtuu.
Abortti on oikeasti väkivaltainen tapahtuma - tavalla tai toisella siinä lopetetaan kohdussa kehittyvän ihmisen elämä. Hoitohenkilökunta kyllä tietää tämän, mikä tuottaa suurta tuskaa niille, jotka joutuvat vaiettuja abortteja suorittamaan sairaaloiden valkoisten seinien sisällä. Mieleeni on jäänyt lääkärikollegani, joka pahoinvoivana kertoi kärsivänsä tästä "pyövelin työstä". Hän oli juuri suorittanut abortin, jolloin lattialle oli imuputkesta tipahtanut pieni jalka reidestä irti leikkaantuneena. Tällaisista kipeistä tilanteista ei pystytä sairaaloiden ulkopuolella juuri puhumaan. Jos joku niistä puhuu, välittömästi nousee syytös syyllistämisestä. Mielestäni on vastuullista, että ihmiselle kerrotaan abortista totuus ennen kuin hän joutuu tekemään sen suhteen omakohtaisia ratkaisuja.
Mutta kiitos edelliselle, että valaisit asiaa, koska moni ei varmasti tule ajatelleeksi mitä abortissa oikeasti tapahtuu. Sehän on murha! Miten tuollaista voi tehdä oikeusvaltioksi itseään kutsuvissa maissa? Ja vielä ihan laillisesti? Kyllä ihminen on peto!
Ei minulle tuo 21 kirjoittama teksti erilaisista aborttivaihtoehdoista ollut mitenkään järkyttävää luettavaa. Sehän on hyvä asia, että varmistutaan siitä että abortoitu sikiö myös lopetetaan. Olen edelleen abortin kannalla, ja tyytyväinen siihen että minulla on siihen tarvittaessa mahdollisuus. En halua synnyttää ei-toivottua lasta, enkä etenkään vammaista lasta.
Ei minulle tuo 21 kirjoittama teksti erilaisista aborttivaihtoehdoista ollut mitenkään järkyttävää luettavaa. Sehän on hyvä asia, että varmistutaan siitä että abortoitu sikiö myös lopetetaan. Olen edelleen abortin kannalla, ja tyytyväinen siihen että minulla on siihen tarvittaessa mahdollisuus. En halua synnyttää ei-toivottua lasta, enkä etenkään vammaista lasta.
pitäs saada tietää tuo ja pystyä lukemaan tuo mitä 21 kirjoitti.
ei aborteille!
ymmärrän sen, jos syynä äidin tai syntymättömän lapsen terveys. itse en tekisi sitä kuin noista em syistä.
yksi vanha ystäväni joskus kehui syrjähypyillään, jotka olivat hänelle enemmän sääntö kuin poikkeus. noista syrjähypyistä hän oli kolme kertaa raskaana, kolme aborttia. viimeinen epäonnistui ja kohtu jouduttiin poistamaan. minun mielestä ihan oikein noinkin välinpitämättömästi ehkäisyyn suhtautuvalle aikuiselle ihmiselle.
nyt hän voi sitten hyppiä sängystä toiseen ilman raskauden pelkoa. taudithan on "helppo" hoitaa.
pitäs saada tietää tuo ja pystyä lukemaan tuo mitä 21 kirjoitti.
ei aborteille!
Itse aborttia sen kummemmin kommentoimatta totean vaan, että itse sain keskenmenon viikolla 21 ja vaikka "vauva" oli vielä pienen pieni, se oli kyllä ihan valmiin näköinen, kovin ohut ihoinen ja hauras, mutta ei todellakaan mikään solumöykky...
Totuus on, että myöhäisillä viikoilla tehdyissa aborteissa sikiö voi syntyä elävänä.
Totuus on, että myöhäisillä viikoilla tehdyissa aborteissa sikiö voi syntyä elävänä.
Tottakai tiedän mitä tehtiin. Synnytyn portatiiviin, mies oli mukanani todistamassa tapahtumaa. Myöhemmin vielä hyvästelin pienen pojanalkuni.
Tiedän että saattavat olla hengissäkin, tosin on todella harvinaista (olen myös enkelinkosketus-yhteisössä mukana)
Ihminen joka abortin tekee ei voi olla kantamatta syyllisyyttä lopun elämäänsä,murha mikä murha ja vielä viatonta kohtaan..kyllähän se jää kaiveleen!