Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sosiaalityöntekijältä paloi käämi!

Vierailija
29.04.2010 |

Kerrankin oli hauskaa asioida KELA:ssa, vein erään paperin sinne ja paikkaan pölähti muutama romani-mies. He etuilivat (tottakai) ja päästyään virkailijan luokse alkoi kamala mankuminen "Annat sie Kyöstille sen ja sen paperin, täytät sie Kyöstin puolesta...yms" siis täysin älytöntä "Kyösti tarvii rahhaa nyt heti ja Kyösti ei oo työkykynen.."



Nauroin kun sosiaalityöntekijämies nousi seisomaan ja sanoi hemmetin lujaa: "KYÖSTI PAINUU NYT VITTUUN SIITÄ!" Ja asteli takahuoneeseen naama punaisena. Mannet olivat tovin ihmeissään ja lähtivät pois!!! Naurattaa vieläki!!!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne suomalaiset kodittomat spurgut, jotka tulee

sinne paskat ja kuset housuissa. Yleensä ne jotka siellä kelassa riehuu on aika lailla suomalaisia, mutta eihän niistä valiteta!

Vierailija
22/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo hetkeen aikaan naurattanut näin paljoa, oikein kuvittelen tapahtuman mielessäni! Aijaijaiaa, vieläkin valuu vesi silmistä, nauramisesta :)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi tuollaista kielenkäyttöä ja käytöstä missään tapauksessa. Tuohan on ihan silkkaa rasismia. Olen mäkin Kelasta joutunut pyytämään apua papereiden täyttämisessä. Olisi kumma jos virkailija sen takia käskisi mun painua vittuun.

Vierailija
24/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ottakaa vuoronumero" virkailija oli myös hervoton. Kun ei noille manneille mene asia jakeluun, ei kauniisti eikä pahasti sanottuna. Kun ei välitetä siitä, että siellä on jono, vaan katsotaan että voidaan etuilla valkolaisia, niin ei tossa muu auta kun sanoa tosi pahasti tai leikkiä, että sitä mannea ei olekaan. Ei niitä kiinnosta jos virkailija sanoo kauniisti, että te etuilitte kuulkaa. Kun se virkailija ja muut jonottajat eivät ole romaneja, niin se on ihan sama mitä ne huuliaan heiluttaa..

Vierailija
25/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärissä, kun mannemammat oli lapsineen joutuneet sinne. Pienestä asti puhutaan lapsille, että ollaan täällä kaajeiden toimistossa, mennään hoitamaan asioita tuon kaajeen luokse. Miksei sedän, virkailijan tms., miksi pitää jo pienille opettaa, että on kaajeet ja me erikseen?

Vierailija
26/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elää yleensä metsässä eikä ole nostamassa mitään sossutukia. Ei ne edes osaa niitä hakea eikä tiedä mitä saisivat!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

repesin tolle Kyöstille..:D

Vierailija
28/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen Kallion virastotalon vieressä ja siellä oli joka-aamuinen spurgusuma anomuksen jättäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osotetta, ei puhelinta, ei pankkitiliä.



Ei ole helppoa saada apua.

Vierailija
30/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaleet = romanien nimitys valkolaisista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mua muutaman vuoden nuorempi. Mä oon 20.

Vierailija
32/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkailijoiden häiriköiminen työajan ulkopuolella, soittelu kotipuhelimeen ja perheen uhkailu.. Ei käy kateeksi heitä, jotka Kyöstiä saavat palvella..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan ole romani. Silti jo koulussa sain kuulla mannettelua. Myös kohtelu virastoissa ja työhaastatteluissa on melkoisen ennakkoluuloista.



Rauhaa en myöskään saa kampaajalla, kun hiusteni laatua ihmetellään ja alkuperääni ihmetellään hienovaraisesti.



Käytän tätä nyt ensikerran. Kajeiden käytös on aina ollut syrjivää ja alistavaa.

Minä itse kajeena, olen sen saanut tuntea.

Vierailija
34/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi "kaale" jotenkin rasistinen ilmaus? En oo koskaan kuullut ennen. Nooh, mulle on aivan sama, mitä nimitystä musta käyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyösti ETUILI ja siksi Kyöstiä ei palveltu heti. Ja ainakin asiakkaana, minusta on aivan oikein, että asiakkaita palvellaan siinä järjestyksessä kun ovat saapuneet.



Siinä ei paljon naurata, kun itse ruokkiksella yrittää virastoissa asioita hoidella ja sitten nää jotkut yrittää etuilla. Romanit ja venäläiset näyttävät etuilevan eniten, näin olen ollut huomaavinani.



Sympatiat lähtee täältäkin Kelan virkailijalle. Kirosana oli tarpeeton, mutta onhan näitä sammakoita päässyt opettajiltakin.



Ihme, ettei Keloissa taida olla vahtimestareita laittamassa väkeä kuriin.



Vierailija
36/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni jollakin termit sekaisin



Kaale, kaaleet = romani, romanit



Kaaje, kaajeet = valtaväestään kuuluva, kuuluvat



Eikä ole mitenkään rasistinen nimitys, itsestäänhän puhuvat usein kaaleina, joten ei sen kummempi ole tuo kaajeetkaan

Vierailija
37/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut, että asiakkaat jopa sylkevät päin naamaa, jos homma ei toimi niinkuin he haluavat.

Vierailija
38/40 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskin takana työskentelevät. Jos et usko, niin kannattaapa seuraavalla kerralla kysyä.

Vierailija
39/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella asiatonta  tekstiä. Ottakaamme huomioon etninen alkuperä ei liity mitenkään huonoon käyttäytymiseen . Eli romani kulttuuriin ei kuulu etuileminen yleistäminen on väärin. Romani kulttuurissa on havaittavissa yhteiskunnan rappeutumaa samanlailla kuin valtaväestönkin kohdalla.  Sana mustalainen on loukkaava sana. Vaikkakin se on sanottu ruudun toiselta puolen. Eli pointti on tämä jos yksi Martti on espansjassa ryypännyt ja sikaillut niin ei se tarkoita sitä että kaikki martit tekevät niin tai jos esa tappaa konkurssin takia perheensä  niin ei kaikki esat tee sitä. Tai Eero sieppaa lapsen pakuun ja sitoo ja vie kämpille ei kaikki eerot tee niin. Jos  Kyösti etuilee jonossa tai arvid niin ei kaikki Romanit etuile ja käyttäydy huonosti 

Vierailija
40/40 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2010 klo 11:57"]

Ei niin saa tehdä asiakkaalle, vaikka miten menisi hermot. Se Kyösti voisi tehdä valituksen ja virkailija saisi huomautuksen epäasiallisesta käytöksestään.

[/quote]

mutta varmasti on sen arvoita että kannatti sanoa ja ottaa huomautus:D Tässä maassa silitellään päätä aivan käsittämättömissä asioissa ja sitten toisessa päässä sujuasti laiminlyödään esim lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä