Onneksi asun maaseudulla enkä pääkaupunkiseudulla.
Pieni kaupunki lähellä ja ei tarvitse vatkata bussiaikataulujen kanssa päästäkeen töihin.Täällä on myös raitis ilma ja tilaa. En vaihtaisi mistään hinnasta pois tätä.Aamuisin linnut laulaa, eikä liikenteen melu häiritse.Oih..on tämä oikeata elämää täällä.
Kommentit (42)
jossain skutassa. Koko ikäni olen asunut helsingissä, ratikkalinjan varrella enkä pois muuta mistään hinnasta. Kaikista hirveintä olisi se, että lapsistani kasvaisi maalaisia jotka eivät osaisi elää kaupungissa. Meillä on mökkejä jossa käydään viljelemässä ja kalastamassa kesäkaudella, se riittää vallan hyvin tyydyttämään sen pienen pienen tarpeen olla maaseudulla.
ulkopuolella. mua ahdistaa pelkkä ajatuskin maalla asumisesta, kesälomat mökillä riittää.
että kesäisin näkee lehmiäkin laitumella vielä.
koska se on selkeämpää. Ei se kerro mitään, että mun kotoa on Helsingin keskustaan 11 km, mutta se kertoo, että sinne pääsee 6 minuutissa.
Ja tiedoksi asun Espoossa, iso osa Espoosta on kehä III.n ulkopuolella, täälläkin on lehmiä, peltoja viljellään jne. Sen lisäksi meillä on vajaa 60 järveä, iso osa kansallispuistoa jossa on erilaisia eläimiä, on paljon merenrantaa ja upeoita saaria...mahdollisuuksien kaupunki, en muuttaisi pois.
Ja joo, asun kehä I:n sisäpuolella :)
pysäkeillä ei ollut yhtään enempää ihmisä eikä bussi yhtään täydempi. Voi olla että vaikuttaa paikallsesti jossain idässä enemmän.
joukkoliikenne. Yksityisautoilu on niin hölmöä. Se on ehdottomasti yksi niitä asioista, joita kaipaan entisenä helsinkiläisenä.
että on ap:n kaltaisia. Joskus tuntuu, että tänne Helsinkiin haluavat kaikki. Pysykää vain siellä maalla, niin asutus pysyy Suomessa tasaisempana. Kukin eläköön tavallaan :)
stadilainen
Ja kyllä meilläkin linnut laulaa, meri 200 metrin päässä, luonto metsineen 300m päässä, keskustaan metrolla vajaa puoli tuntia. Ettän näin Aurinkolahdessa! Ei tarvitse asua perähikiällä, päästäkseen nautimaan luonnosta ja kuitenkin asuu kaupungissa.
kaupnkilaiselta odottaisi vähän älyllisempiä kommnetteja. Kumma kun jotkut käsittävät aloittajan kommentin kaupunkilaisuuden haukkumiseksi. Tietääkseni siitä tässä ei ole kyse.
Ja kyllä meilläkin linnut laulaa, meri 200 metrin päässä, luonto metsineen 300m päässä, keskustaan metrolla vajaa puoli tuntia. Ettän näin Aurinkolahdessa! Ei tarvitse asua perähikiällä, päästäkseen nautimaan luonnosta ja kuitenkin asuu kaupungissa.
sanoisin, että kyllä se luonto ja lintujen laulu on oikeasti vähän toista luokkaa esim. täällä missä minä asun, kuin vaikkapa Vuosaaressa. Jos nyt menen ulos näen joutsenia, kurkia, töyhtöhyyppiä, kuoveja, lokkeja ja useita pikkulintuja.
Siis ei sillä, musta Vuosaari on hirveän kiva paikka, mutta kyllä täällä vaan se luonto on ihan eri tavalla läsnä. Mä asun siis haja-asutusalueella peltojen keskellä. Yhtään rajanaapuria ei ole, vaikka muutama talo tässä aika lähellä on.
Mutta joukkoliikennettä kaipaan.
että Helsingissä ei ole luontoa, linnut ei laula, ja ihmisillä on kauhea kiire. En tiedä mistä moinen on heihin iskostunut. Kyllä luonto on heti edessä kun oven avaa, terveisiä vaan Kulosaaresta
p.s. Se on todella onni, että on ap:n kaltaisia. Ottaa vähän pannuun se hirveä tunku maaseudulta tänne.
Vuosaaressa/kaupungissa. Tosin nuo sun luettelemat linnut löytyy myös Vuosaaresta. Kunnioitan kyllä ihmisiä, jotka asuvat maalla, mutta musta siihen ei ole.
että Helsingissä ei ole luontoa, linnut ei laula, ja ihmisillä on kauhea kiire. En tiedä mistä moinen on heihin iskostunut. Kyllä luonto on heti edessä kun oven avaa, terveisiä vaan Kulosaaresta
p.s. Se on todella onni, että on ap:n kaltaisia. Ottaa vähän pannuun se hirveä tunku maaseudulta tänne.
(ja vähän muissakin maissa) asuneena sanoisin, että kaupungeissa on totta kai "luontoa" (sitaatit siis sen takia, että musta se on terminä vähän huono), mutta se on hirveän erilaista, kuin sitten syvällä böndellä. Mä asuin ekat vuoteni Helsingissä Kalliossa ja sen jälkeen useissa eri itäisen Helsingin lähiöissä, joissa on luontoa, eläimiä ja vihreää. Mutta käsi sydämellä voin sanoa, että kun kävimme katsomassa mieheni kanssa ensi kertaa tätä taloa, jossa nyt asumme, oli kontrasti todella suuri! Jotenkin sen "luonnon" mittakaava on aivan toinen kuin Helsingissä. Helsingissä huomaa ensisijaisesti ihmisen läsnäolon, täällä se on toissijaisempaa.
En nyt siis yritä arvottaa helsinkiä ja maaseutua keskenään, yritän vain selittää, miksi maalla asuvat ihmiset saattavat nähdä Helsingin ympäristönä, jossa "luonto" ei ole läsnä.
on usein kummallisia käsityksiä maaseudulla asuvista. Luulette että kaikilla on esim. lehmiä tai täällä ei asu koulutettuja ihmisiä jne.
kotoisin ja vanhempani asuvat maalla edelleen. Siellä joutsen on suunnilleen juttu josta erikseen pitää mainita kun se ilmaanutuu kotirantaan. Onhan niitä täällä Espoon rannoilla paljon enemmän. Muuten maalla ei näe yleensä mitään elikoita, jotain tiaisia ehkä mutta on niitä täälläkin. Hyttysiä tällä ei ole, toisin kuin siellä :)
Ja sikäläiset tosiaan kuvittelevat että täällä on jotenkin kauhea kiire koko ajan. En ymmärrä mistä moinen. Eikö maalaisten pidä olla ajoissa töissä ja hakea lapset määräaikaan mennessä hoidosta? Ei minulla muuten kiirettä yleensä ole. Ja voin valita, kuljenko työmatkat juosten, pyörällä, autolla vai julkisilla. Maalla auto on monesti ainoa vaihtoehto matkan tai talvella teiden kunnon takia.
[
sanoisin, että kyllä se luonto ja lintujen laulu on oikeasti vähän toista luokkaa esim. täällä missä minä asun, kuin vaikkapa Vuosaaressa. Jos nyt menen ulos näen joutsenia, kurkia, töyhtöhyyppiä, kuoveja, lokkeja ja useita pikkulintuja. Siis ei sillä, musta Vuosaari on hirveän kiva paikka, mutta kyllä täällä vaan se luonto on ihan eri tavalla läsnä. Mä asun siis haja-asutusalueella peltojen keskellä. Yhtään rajanaapuria ei ole, vaikka muutama talo tässä aika lähellä on. Mutta joukkoliikennettä kaipaan. #16
väljemmille vesille, jos työllistyisin muualla kuin pk-seudulla. Mutta pakko olla täällä kun työkin on.
museoihin, metsään, leikkipuistoon, lintsiin, kavereille ja ravintoloihin pääsee kävellen tai fillarilla. Onneksi ei tarvitse hajota jossain landella epämiellyttävän peltomaiseman keskellä lasten mankuessa kavereita ja virikkeitä. Elämä on ihanaa!
Pieni kaupunki lähellä ja ei tarvitse vatkata bussiaikataulujen kanssa päästäkeen töihin.Täällä on myös raitis ilma ja tilaa. En vaihtaisi mistään hinnasta pois tätä.Aamuisin linnut laulaa, eikä liikenteen melu häiritse.Oih..on tämä oikeata elämää täällä.
Mä asun nykyään piesessä kaupungissa, muutettiin tänne helsingistä. Yksi asia mitä stadista kaipaan on juuri joukkoliikenne. Missään muussa kaupungissa se ei pelitä niin hyvin kuin helsingissä. Täällä ei todellakaan bussit kulje niin hyvin ja usein, poikittaislinjoissa olisi paljon parantamisen varaa. Junaa ja metroa ei ole.
Onneksi on oma auto, muuten ei pärjäis, tai pärjäis mutta hankaloittais ihan kybällä töihin kulkemista.
..joka kuvittelee että Helsinkiä koskeva lakko = pk-seudun lakko.