Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi asun maaseudulla enkä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
29.04.2010 |

Pieni kaupunki lähellä ja ei tarvitse vatkata bussiaikataulujen kanssa päästäkeen töihin.Täällä on myös raitis ilma ja tilaa. En vaihtaisi mistään hinnasta pois tätä.Aamuisin linnut laulaa, eikä liikenteen melu häiritse.Oih..on tämä oikeata elämää täällä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden elämä pyörii sen oman pienen ympyränsä sisällä. Mutta ei kaupunkilaiset käsittäkäseni tätä asiaa yleistä.

Vierailija
2/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsen lappiin eräkämpälle, josta lähimpään ihmisasutukseen on reilu 50km, ei sähköjä, ei juoksevaa vettä vaan mahtava hiljaisuus. Koiran saatan ottaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut muutaman kesän maalla töiden takia ja voi luoja, ei TODELLAKAAN ollut mun juttu edes kesällä! Pikkukaupunkia myös tullut kokeiltua, ei kiitos sillekin.

Mutta hyvä tosiaan ettei kaikki ole tunkemassa samaan paikkaan asumaan niin kaikilla on kivempaa :)

ulkopuolella. mua ahdistaa pelkkä ajatuskin maalla asumisesta, kesälomat mökillä riittää.

Vierailija
4/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asun alueella jossa liikennöi monen firman busseja (+ ratikka + juna) -> yksikään lakko ei ole hetkeuttanut kun aina on useampia kulkuvälineitä tarjolla.

Pieni kaupunki lähellä ja ei tarvitse vatkata bussiaikataulujen kanssa päästäkeen töihin.Täällä on myös raitis ilma ja tilaa. En vaihtaisi mistään hinnasta pois tätä.Aamuisin linnut laulaa, eikä liikenteen melu häiritse.Oih..on tämä oikeata elämää täällä.

Vierailija
5/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min niin pääsen näkemään noi samat linnut ja enemmänkin ;)

terv. lintuharrastaja

sanoisin, että kyllä se luonto ja lintujen laulu on oikeasti vähän toista luokkaa esim. täällä missä minä asun, kuin vaikkapa Vuosaaressa. Jos nyt menen ulos näen joutsenia, kurkia, töyhtöhyyppiä, kuoveja, lokkeja ja useita pikkulintuja.

Siis ei sillä, musta Vuosaari on hirveän kiva paikka, mutta kyllä täällä vaan se luonto on ihan eri tavalla läsnä. Mä asun siis haja-asutusalueella peltojen keskellä. Yhtään rajanaapuria ei ole, vaikka muutama talo tässä aika lähellä on.

Mutta joukkoliikennettä kaipaan.

Vierailija
6/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 40 min. kävelymatka keskustaan, keskuspuisto on nurkantakana ja merenrantaan kävelen kymmenessä minuutissa. Aikatauluja ei tarvitse vahtia kun lähes joka paikkaan voi kävellä ja jos on kiire niin ratikalla pääsee. Autoa käytän äärimmäisen harvoin. Tarvitsen elämää ja liikettä ympärilleni ja kesämökillä ahdistaa toisaalta yksinäisyys, ja toisaalta naapureiden tungetteleva uteliaisuus.

Ollan onnellisia me jotka saadaan asua ihanneympäristössämme, oli se sitten pellon tai tai asvalttipihan kupeessa.

Vierailija
7/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikut puolisosi kanssa siihen raittiiseen ilmaan.

Kyllä kaupungissakin on lintuja, sori vaan.

Vierailija
8/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikut puolisosi kanssa siihen raittiiseen ilmaan.

Kyllä kaupungissakin on lintuja, sori vaan.

ehkäisee sen, että perheessä ei tarvita autoa tai jopa kahta? Kaikki eivät tee toimistotyötä yhdessä paikassa.

Vierailija
9/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa katsomaan esim. Vantaalle, isoja maatiloja löytyy niin idästä kuin lännestä.

Vierailija
10/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne pahukset tunkevat tänne maalle ihmisten kotipihoihin kiikareineen. Tullaan Kulosaaresta, Eirasta, Munkkivuoresta, Lauttasaaresta omilla citymaastureilla ja parkkeerataan ne mihin sattuu. Ei puhettakaan, että Helsingissä riittäisi heille luontoa, maalle on pakko päästä ihmisiä kiusaamaan.

Vierailija
11/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asutaan nykyään Tuusulassa, ei pellon keskellä ja nopeesti täältä pois pääsee jos on auto. Bussit kulkee mutta harvemmilla väleillä kuin helsingissä. Meillä ei ole hyrylässä edes juna-asemaa.

Onneksi sentään lähikauppa ja lasten koulut on lähellä, sekä harrastuspaikat, muuten mä nostaisi täältä kytkintä ja nopeesti ihan lopullisesti.

Alkuun yritettiin pärjätä yhdellä autolla, mutta jo pian huomattiin että parempi on niitä olla kaksi. Mä kuljen työmatkat omalla autolla ja jos kunnon kauppoihin haluan niin autolla mä lähden.

Mä tykkään asua täällä, mutta tykkäsin asua myös helsingissä. Liikenteen melu ei ole mua ikinä haitannut, kuulen sitä jopa nyt jonkun verran täällä tuusulassa. Linnut laulaa täällä ja helsingissä.

Vierailija
12/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista poika muutti Helsinkiin jotain 5v sitten. Kesälomilla ja joskus muulloinkin tuli käymään. Kertoi että kyllä hän takaisin tulisi jos olis töitä. No töitä löysi ja nyt rakentaa taloa tuonne muutaman kilometrin päähän. Tullessaan toi helsinkiläisen morsiamen joka on tykästynyt kainuuseen kovasti, perheeseen tulossa esikoinenkin.

Vierailija
13/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarin ikkunasta meri siintää, linnunlauluun saa herätä vähän liiankin kanssa, kettuun olen törmännyt pihaportilla jo pari kertaa. Asun Hgissä ja 15 min meni omalla autolla pörötellessä Vantaalle työpaikalle. Mitä olen taas missannut? Elämäni on siis kuitenkin ankeaa? Miksi minun pitää katsoa aikataulua??

Vierailija
14/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun siis Helsingissä, ja olen oikein perinteinen kumisaapasbiologi eli rymyän puolet vuodesta maastotöissä kaikenmoisten elukoitten ja kasvien parissa. Totta on että lajimäärät ja tiheydet ovat kaupungissa pienemmät, mutta eivät ne tavallisten ihmisten luontohavainnot maalla eroa oikeastaan juuri mitenkään kaupunkilaisen luontohavainnoista (olen asunut maalla ja sukulaiset asuvat kaikki maalla tai pikkukaupungeissa joten kokemusta on).

Useimmille maalaisille ne luontohavainnot ovat tasoa lintulaudalla käyvät peruslajit, rusakko, orava, hirvi sekä yleisimmät peltolinnut ja kasveista katsotaan koska tulee lehdet puihin ja yleisimmät kukkivat ruohovartiset (voikukka, siankärsänö jne). Ei siis mitään mitä ei näkisi kaupungissakin, jotkut tunturilajit on tietysti asia erikseen. Metsäkin on usein sitä tasaikäistä männikköä eli puupeltoa, kaukana luonnollisesta.

Vierailija
15/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut mitään haittaa juna-bussi-mistään lakosta. Aamuisin linnut laulaa, ilma on puhdasta ja Selloon on 10 minuutin matka kuten töihinkin. Koulu 200m päässä, laivat ja lentokoneet 15 min.

Vierailija
17/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualle en muuttaisi :)

Vierailija
18/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin ihan miettimään mistä ajaa Selloon 10min ja lentokentälle 15min sekä satamaan 15min.

Ei taida olla ihan mahdollista. Siis niinkuin maantieteellisesti.

Minulla ei ole ollut mitään haittaa juna-bussi-mistään lakosta. Aamuisin linnut laulaa, ilma on puhdasta ja Selloon on 10 minuutin matka kuten töihinkin. Koulu 200m päässä, laivat ja lentokoneet 15 min.

Vierailija
19/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin ihan miettimään mistä ajaa Selloon 10min ja lentokentälle 15min sekä satamaan 15min. Ei taida olla ihan mahdollista. Siis niinkuin maantieteellisesti.

Ainainen kiire. Tietyssä minuuttiajassa TÄYTYY keritä, vaikkei olis mahdollistakaan.

Vierailija
20/42 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme järven rannalla, linnut laulavat, luonto lähellä. Selloon 10 min, lentokentälle 20 min, satamaan 15-20 min. Katselen tässä juuri järvelle ja mietin, ollaanko kotona vai kipaisenko Sellossa, Ikeassa vai ihan lähikaupassa.

Ihanaa asua Espoossa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä