Mustaihoinen mies sanoi tänään pysäkillä MOI MITÄ KUULUU ja
kun en vastannut, mies sanoi OLET TYHMÄ IHMINEN!
Melkein repesin.
Kommentit (133)
ja pointti olikin siinä miehen reaktiossa, kun en vastannut. Eli mies osoitti oman typeryytensä haukkumalla minua tyhmäksi. SE oli outoa.
Oli sinulta tyhmää ja huonokäytöksistä olla vastaamatta viattomaan kysymykseen. Mitä hirveää sinulle olisi tapahtunut, ap, jos olisit sanonut esim "Ihan hyvää, entä sinulle?"
Jätätkö vastaamatta myös jos valkoinen ihminen kysyy sinulta kuulumisia? :DTietenkin kannattaa jättää vastaamatta, väristä riippumatta. Vastaamisesta seuraa se kamaluus, ettei tyypistä pääse eroon, se alkaa kävellä perässä, ehdottelee ja käy käsiksi, ja sitten kun ei ole kiinnostunut, alkaa aggressiivinen rasistiksi haukkuminen. Kyllä se herkempää ihmistä pelottaa. Jostain syystä juuri afrikkalaisperäiset miehet tuntuvat kuvittelevan, että kaikki bussipysäkillä, liikennevaloissa ym. seisovat perheenäidit ovat munaa vailla.
joten todellakin niiden suhteen sietää olla varuillaan.
etteivät vaan jäisi juttelemaan. Mutta silti vaan pitää huudella perään. Enkä edes ole kovin hehkeä, eli ilmeisesti kaikki käy.
Ekalla kerralla jäin vielä ystävällisesti juttelemaan ja noin 2 minsaa oli keskustelu korrektia. Sitten olisi pitänyt lähteä hänen luokseen kylään, ihme kyllä en suostunut. Seurasi minua mittaileva pitkä katse ja kysymys, mitä ihmettä te suomalaiset naiset oikein syötte, kun olette kaikki noin lihavia. Totesein vain, että perunoita ja aloin nauramaan. Tyyppi ei tästä pitänyt yhtään, mutta onneksi bussi tuli, tilanne oli jo hieman uhkaava. Eli ei, ei vaan jaksa näitä.
varoitin häntä,ettei hän koskaan puhu tuntemattomille naisille, ei julkisissa, ei kaupassa, eikä ikinä kysy naiselta tietä, jos eksyy tms., koska suomalainen nainen luulee heti,että musta mies on aikeissa raiskata! Tuppisuuna vain joka paikassa, muuten luullaan hulluksi tai kännissä olevaksi.
varoitin häntä,ettei hän koskaan puhu tuntemattomille naisille, ei julkisissa, ei kaupassa, eikä ikinä kysy naiselta tietä, jos eksyy tms., koska suomalainen nainen luulee heti,että musta mies on aikeissa raiskata! Tuppisuuna vain joka paikassa, muuten luullaan hulluksi tai kännissä olevaksi.
Kyse ei ole suomalaisten naisten luuloista, vaan siitä, millainen käyttäytyminen on hyväksyttävää. Asialliselta vaikuttavaan kysymykseen reagoidaan myönteisemmin kuin tunkeilevaan "mitä kuuluu"-kysymykseen. Eivät suomalaiset käyttäytymisnormit ole mitenkään outoja tai poikkeuksellisen tiukkoja. Arabimaissa varmaankin pidätettäisiin, jos joku mies menisi kyselemään vieraiden naisten kuulumisia.
Täälä ollaan jotenkin niin takapajuisia.
Onneksi ottavat viinaa niin edes jonkinlainen keskustelu saadaan aikaiseksi.
T: 11cm mies
On se vaan kumma. Että ulkomaalaisilla naisilla ei jostakin syystä ole ollut ikinä tarvetta änkeä, huudella eikä kysellä omituisia, ainakaan multa. Vaikka välittömyys ja erilaiset tavat varmaan kuuluvat yhtälailla heidänkin kulttuuriinsa?
Ei ole minuakaan koskaan puhutellut välittömästä kulttuurista tuleva nainen.
minäkään vastaisi mitään,koska heistä ei pääse eroon jos rohakisee vastaamalla=(Itsekkin olen joskus sanonut etä moi ja mies on tunkenut lähelle ja seuraan väkisin ja kun olen sanonut että ei kiitos en ole kiinnostunut,on tullut hirveet haukut että tyhmä hu.ra nainen yms=(
eli en kommentoi mitään jos joku tulee lähelle..
Onko se miehellesi jotenkin vaikeaa?
Kyse ei ole suomalaisten naisten luuloista, vaan siitä, millainen käyttäytyminen on hyväksyttävää. Asialliselta vaikuttavaan kysymykseen reagoidaan myönteisemmin kuin tunkeilevaan "mitä kuuluu"-kysymykseen. Eivät suomalaiset käyttäytymisnormit ole mitenkään outoja tai poikkeuksellisen tiukkoja. Arabimaissa varmaankin pidätettäisiin, jos joku mies menisi kyselemään vieraiden naisten kuulumisia.
Ei ole kauaa kun kaupassa joku ulkomaalainen mies yritti kysyä vieressä olleilta jotain maitoihin liittyvää. Kaikki vaan mulkasivat ja menivät pois. Kysyin häneltä, voinko auttaa, hän vaan ihmetteli,mikä kaikista maidoista on "tavallista" eli mahdollisimman rasvaista. Hyi hyi, olisi pitänyt torua, että ei Suomessa saa tuollaistakaan kysyä tuntemattomilta, häiritä nyt toisten ruokaostoksia noin!
Miten kaikissa esimerkeissä vedetään aina Arabimaat mukaan?! On minunkin mieheni muslimi ja hänen kotimaassaan tuntemattomat juttelevat keskenään missä vain! Jos istut tuppisuuna jossain yksiksesi, et kauaa kun joku tulee kysymään, mikä hätänä.
moni tulee keskustelemaan tuppisuulle.
Onko se miehellesi jotenkin vaikeaa?
Ei ole kauaa kun kaupassa joku ulkomaalainen mies yritti kysyä vieressä olleilta jotain maitoihin liittyvää. Kaikki vaan mulkasivat ja menivät pois. Kysyin häneltä, voinko auttaa, hän vaan ihmetteli,mikä kaikista maidoista on "tavallista" eli mahdollisimman rasvaista. Hyi hyi, olisi pitänyt torua, että ei Suomessa saa tuollaistakaan kysyä tuntemattomilta, häiritä nyt toisten ruokaostoksia noin!Miten kaikissa esimerkeissä vedetään aina Arabimaat mukaan?! On minunkin mieheni muslimi ja hänen kotimaassaan tuntemattomat juttelevat keskenään missä vain! Jos istut tuppisuuna jossain yksiksesi, et kauaa kun joku tulee kysymään, mikä hätänä.
Valitettavasti. Minulla on kokemusta suomalaisista miehistä bussipysäkillä ja muissa julkisissa kaupunkitiloissa, jotka ovat käyttäytyneet huomattavasti tungettelevammin ja häiritsevämmin kuin keskustelun alussa mainittu "musta" mies.
Jotkut näistä tuntemattomista suomalaisista miehistä, kun ovat jääneet vaille toivomaansa huomiota, ovat vielä myös haukkuneet huomattavasti törkeämmin kuin keskustelun alussa mainittu henkilö. Esimerkiksi alkaneet kommentoimaan ulkonäköä tai nimitelleet huoraksi.
Valitettavasti. Minulla on kokemusta suomalaisista miehistä bussipysäkillä ja muissa julkisissa kaupunkitiloissa, jotka ovat käyttäytyneet huomattavasti tungettelevammin ja häiritsevämmin kuin keskustelun alussa mainittu "musta" mies. Jotkut näistä tuntemattomista suomalaisista miehistä, kun ovat jääneet vaille toivomaansa huomiota, ovat vielä myös haukkuneet huomattavasti törkeämmin kuin keskustelun alussa mainittu henkilö. Esimerkiksi alkaneet kommentoimaan ulkonäköä tai nimitelleet huoraksi.
Jos et halua vastata tai jatkaa juttua suomalaisen miehen kanssa, äijä yleensä heti alkaa haukkua huoraksi!
Minusta olisi oikein vastata lyhyesti ja kohteliaasti. Kuuluu hyviin tapoihin, ei sen jälkeen tarvi jatkaa juttua. Suomalaiset on tosi juntteja joskus kun luulevat, että heti on joku mies raiskaamassa kun pari sanaa sanoo.
Minulle tulee ihmiset paljon juttelemaan lyhyesti kun olen jossain jonossa tmv. ei se tarvi mitään merkitä.
kuten jo totesin, yksikään suomalainen mies ei tule bussipysäkillä lähelle ja kysy mitä kuuluu ja totea minua tyhmäksi. Suomalainen mies voi katsoa merkitsevästi ja ihailevasti, mutta ei tungettele. Ja tuossa on suuri ero.
En tiedä missä sinä olet kasvanut, mutta kyllä täällä pääkaupungissa nimenomaan suomalaiset ovat olleet tunkeilevia. Varsinkin ennen kun olin nuorempi ja ilmeisesti kauniinpikin. Tosin täälä silloin 10-20 vuotta sitten ei kovin paljon muunmaalaisia ihmisiä ollutkaan, joten ehkä nykyään on toisin.
Kohteliasta on vastata mutta siihen sen hyvin voi jättää. Töykeyden ei mielestäni ainakan pitäisi olla suomalainen hyve.
Minä en vastaa kenellekkään tuntemattomalle joka puhuttelee minua. Vastaan ainoastaan, jos joku puhuttelee minua nimeltä tai esittelee ensin itsensä minulle, jolloin esittelen itseni ja kysyn mikä asia sai hänet esittelemään itsensä. Tällöin keskustelu on auki. Muussa tapauksessa olen vain hiljaa ja kuvittelen hänet ilmaksi. Etenkään juoppoja en katso edes päinkään.
Jos kadulla tai bussipysäkillä kysyn sinulta jotain neuvoa, etkä tunne minua, niin etkö tosiaan vastaa!! Oudolta kyllä tuntuu.
Minä ainakin vastaan neuvonpyytäjille ja moikkaajillekin vastaan. En pidä iskuyrityksistä ja kun olen moikkaukseen sellaisessa tapauksessa vastannut, osaan kyllä ilmaista "pakit" niin, etten vaikuta juntilta.
Yksi juttu, bussipysäkillä tapahtunutta tämäkin. Odottelin bussia, siihen tuli viereen vähän vanhempi mies joka tervehti että PÄIVÄÄ. Sanoin että päivää, koska luulin että hän oli ystävällinen. Sitten tää kysyi minne olen menossa. Vastasin, että bussiin.
Niin alkoi kiukkuinen tivaus että ei, kun mihinkä matkustan sillä bussilla. Sanoin että se on mun asiani, jolloin tää ukkeli hermostui ja ilmoitti, että näytän muuten aikalailla juopolta. Tiedänkö , että viinanjuonti on epäterveellistä. Tähän päätin olla sanomatta mitään, koska olin juonut alkoholia varmaan viimeksi 6 kk sitten. Tukkanikin oli kuulemma rumasti. Onneksi bussi tuli. Tää mies oli ihan valkoihoinen, mitä luultavimmin suomalaissyntyinen ja tungetteleva tosi pelottavalla tavalla, tosin ei yrittänyt iskeä eikä kosketella.
Päivää rouva, nimeni on Edel Edelströmm Tuomineuvoksen poika. Asiani koskee lähintä kaupungin pankkia. Olen nimittäin matkalla sinne, enkä löydä perille. Voisitteko neuvoa minua, oi arvon rouva?
Minä en vastaa kenellekkään tuntemattomalle joka puhuttelee minua. Vastaan ainoastaan, jos joku puhuttelee minua nimeltä tai esittelee ensin itsensä minulle, jolloin esittelen itseni ja kysyn mikä asia sai hänet esittelemään itsensä. Tällöin keskustelu on auki. Muussa tapauksessa olen vain hiljaa ja kuvittelen hänet ilmaksi. Etenkään juoppoja en katso edes päinkään.
Jos kadulla tai bussipysäkillä kysyn sinulta jotain neuvoa, etkä tunne minua, niin etkö tosiaan vastaa!! Oudolta kyllä tuntuu.
Minä ainakin vastaan neuvonpyytäjille ja moikkaajillekin vastaan. En pidä iskuyrityksistä ja kun olen moikkaukseen sellaisessa tapauksessa vastannut, osaan kyllä ilmaista "pakit" niin, etten vaikuta juntilta.
pakit ymmärrettävällä tavalla niin ettei vaikuta juntilta, jos mies ottaa ihokontaktin ja lähtee seuraamaan. Ei etäänny vaikka sanoisi selkeästi 'mene pois'.
Tähän jos saan hyvän vastauksen, saatan ehkä vastata joskus hyväntahtoiselle moikkajalle tai neuvonpyytäjälle. Muussa tapauksessa aion jatkossakin olla tyly ja jätän huomiotta.
kuka teidät opetti pelkäämään miehiä?
kuka teidät opetti pelkäämään miehiä?
Mies on naiselle sekä turva että uhka. Ihan luonnollinen asetelma kaikkien nisäkkäiden kesken.
He eivät hallitse sanojaan. Moni tahtoisi vain panna ja tutustua ja panna uutta kaunista ihmistä.
On hyvin vaikeaa, jos kielitaito ei ole laadukas.
Hyvin vaikeaa suomessa muutenkin. Suomalaiset eivät ole kovinkaan puheliaita joten kaikki täytyy tehdä itse.