Mustaihoinen mies sanoi tänään pysäkillä MOI MITÄ KUULUU ja
kun en vastannut, mies sanoi OLET TYHMÄ IHMINEN!
Melkein repesin.
Kommentit (133)
minä ajattelen, että pienikin vastakaiun antaminen mustan miehen yhteydenottoon saattaa hyvin monissa tilanteissa viestittää miehelle halukkuudesta muuhunkin.
Epäilen, että suurin osa mamujen tekemistä raiskauksista johtuu juuri siitä, että nainen sinisilmäisesti ja kohteliaisuudesta on jättäytynyt miehen seuraan esim. turisemaan mukavia.
Ja joo, en edes katso mamuja silmiin, kun vastaan tulevat.
valkoisille juopoille, jotka tulee viereen örveltämään. Enkä pidä pahana, jos ei muutkaan vastaa. Olishan se kiva, jos joku jaksais niiden kännijuttuja kuunnella... Mutta mä en.
Kukaan musta juoppo ei ole tullut örveltämään, mutta tuskin noteeraisin sellaistakaan. Selvin päin olevaa, asiallista, ei-housuihin-pyrkivää, ei-limanuljaskamaista tervehtisin tietty takaisin.
kuten jo totesin, yksikään suomalainen mies ei tule bussipysäkillä lähelle ja kysy mitä kuuluu ja totea minua tyhmäksi. Suomalainen mies voi katsoa merkitsevästi ja ihailevasti, mutta ei tungettele. Ja tuossa on suuri ero.
näin ja kuulin kun kaksi rempseää nuorta suomalaista miestä kokeilivat saada huomiota "Hyvää huomenta kaunis neito, minne matka??" Nainen ei vastannut mitään, miehet naureskelivat keskenään, "ihme hapan eukko siinäkin!"
Jos joku kysyy, mitä kuuluu, siihen voi vastata hyvin yksinkertaisesti ja lopettaa keskustelun heti. Luulisi, että se ettei vastaa tekee tilanteesta epämielyttävän kummallekin osapuolelle! Kyllä ainakin metrossa monet mummot ja papatkin alkavat jutustelemaan vieressä istuessaan, heillekin pitäisi vaan mutrustaa kulmiaan kuin kyrpä otsassa vai?!
Suomi on masentava!!!
kuten jo totesin, yksikään suomalainen mies ei tule bussipysäkillä lähelle ja kysy mitä kuuluu ja totea minua tyhmäksi. Suomalainen mies voi katsoa merkitsevästi ja ihailevasti, mutta ei tungettele. Ja tuossa on suuri ero.
näin ja kuulin kun kaksi rempseää nuorta suomalaista miestä kokeilivat saada huomiota "Hyvää huomenta kaunis neito, minne matka??" Nainen ei vastannut mitään, miehet naureskelivat keskenään, "ihme hapan eukko siinäkin!" Jos joku kysyy, mitä kuuluu, siihen voi vastata hyvin yksinkertaisesti ja lopettaa keskustelun heti. Luulisi, että se ettei vastaa tekee tilanteesta epämielyttävän kummallekin osapuolelle! Kyllä ainakin metrossa monet mummot ja papatkin alkavat jutustelemaan vieressä istuessaan, heillekin pitäisi vaan mutrustaa kulmiaan kuin kyrpä otsassa vai?! Suomi on masentava!!!
kumpihan on törkeämpää, yksinkertainen mitä kuuluu vai tuo koppava utelu?
ja pointti olikin siinä miehen reaktiossa, kun en vastannut. Eli mies osoitti oman typeryytensä haukkumalla minua tyhmäksi. SE oli outoa.
Oli sinulta tyhmää ja huonokäytöksistä olla vastaamatta viattomaan kysymykseen. Mitä hirveää sinulle olisi tapahtunut, ap, jos olisit sanonut esim "Ihan hyvää, entä sinulle?"
Jätätkö vastaamatta myös jos valkoinen ihminen kysyy sinulta kuulumisia? :D
Tietenkin kannattaa jättää vastaamatta, väristä riippumatta. Vastaamisesta seuraa se kamaluus, ettei tyypistä pääse eroon, se alkaa kävellä perässä, ehdottelee ja käy käsiksi, ja sitten kun ei ole kiinnostunut, alkaa aggressiivinen rasistiksi haukkuminen. Kyllä se herkempää ihmistä pelottaa. Jostain syystä juuri afrikkalaisperäiset miehet tuntuvat kuvittelevan, että kaikki bussipysäkillä, liikennevaloissa ym. seisovat perheenäidit ovat munaa vailla.
näin ja kuulin kun kaksi rempseää nuorta suomalaista miestä kokeilivat saada huomiota "Hyvää huomenta kaunis neito, minne matka??" Nainen ei vastannut mitään, miehet naureskelivat keskenään, "ihme hapan eukko siinäkin!"Jos joku kysyy, mitä kuuluu, siihen voi vastata hyvin yksinkertaisesti ja lopettaa keskustelun heti. Luulisi, että se ettei vastaa tekee tilanteesta epämielyttävän kummallekin osapuolelle! Kyllä ainakin metrossa monet mummot ja papatkin alkavat jutustelemaan vieressä istuessaan, heillekin pitäisi vaan mutrustaa kulmiaan kuin kyrpä otsassa vai?!
Suomi on masentava!!!
Jos kyselijä on hyvällä asialla, hän ei ala heti haukkumaan vaan tyytyy siihen ettei toinen vastaa.
Kaikkihan sen tietää mitä nuo liian lähelle tunkevat mustat miehet on vailla. Luulevat että täällä voi p**na kaikkea mikä liikkuu. Omassa kotimaassaan on ollut erilainen kulttuuri. Täällä luullaan että kaikki naiset lähtee jokaisen mukaansa pyytävän miehen matkaan. Ihan noin olisin minäkin toiminut ap.
voi elämä oot kyllä tyhmä
APlta täydellinen tilanteenluku.
Vastaan ainoastaan, jos joku puhuttelee minua nimeltä tai esittelee ensin itsensä minulle, jolloin esittelen itseni ja kysyn mikä asia sai hänet esittelemään itsensä. Tällöin keskustelu on auki. Muussa tapauksessa olen vain hiljaa ja kuvittelen hänet ilmaksi. Etenkään juoppoja en katso edes päinkään.
näin se pitää ollakin. Kun joku kysyy: Anteeksi, paljonko kello on? tai: Meniköhän se ja se bussi tästä jo?, niin sinä seisot tuppisuuna.
No joo, itse olen kohteliaisuuttani vastannut näihin: Moi, mitä kuuluu? - ja ollut sitten melkein pääsemättömissä, kun ovat halunneet seurata minua tai lähteä luokseni kahville. Kuuntelen silti aina, mitä mulle puhutaan, ja vastaankin. Jostain ihmisestä seuraa hankaluuksia, joku toinen vain petraa kielitaitoaan tai hetken päästä kysyy jotain neuvoa.
oisit ollu kohtelias ja vastannu.tuskin se ny mulkkuu tarjolla oli.heiän maassa vaa ollaan kohteliaita ja tuntemattomillekin jutellaan
Olen matkustellut paljon; en vain Euroopassa vaan muuallakin. Naimisissakin olen ollut eurooppalaisen kanssa. Työkokemusta olen hankkinut Euroopassa useista maista.
Sinä et sen sijaan ole varmaankaan päässyt kotiasi kaemmas,jos pokkana väität, etteivätkö ulkolaiset ihmettelisi suomalaista tuppisuukulttuuria, ja sitä, että ihmiset pelkäävät toisiaan niin vietävästi.
Oli sinulta tyhmää ja huonokäytöksistä olla vastaamatta viattomaan kysymykseen. Mitä hirveää sinulle olisi tapahtunut, ap, jos olisit sanonut esim "Ihan hyvää, entä sinulle?"
Jätätkö vastaamatta myös jos valkoinen ihminen kysyy sinulta kuulumisia? :D