Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mustaihoinen mies sanoi tänään pysäkillä MOI MITÄ KUULUU ja

Vierailija
28.04.2010 |

kun en vastannut, mies sanoi OLET TYHMÄ IHMINEN!

Melkein repesin.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan maahanmuuttajamiehiä. Kaksi todella huonoa kokemusta. Toinen laivalla. Gambialainen mies tuli juttelemaan, sanoin etten ole kiinnostunut. Hän jatkoi jutteluaan ja kävi käsiksi. Olisi vienyt hyttiinsä mutta onneksi kaveri tuli avuksi.

Toisen kerran erehdyin katsomaan kaupungilla vastaantulevaa miestä silmiin. Hän oli vaaleaihoinen, mutta hiukset ja silmät olivat ihan tummat. Mies lähti seuraamaan minua ja tilanne tuntui todella uhkaavalta.

Näiden kokemusten jälkeen en ota mitään - edes katsekontaktia - tummaihoiseen tai muuten tummaan mieheen.

kuka teidät opetti pelkäämään miehiä?

Vierailija
22/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minäkin mielelläni autan, jos joku on apua tai neuvoa vailla. Mutta ikävä kyllä tietyntyyppiset miehet - ei väliä onko suomalainen tai muunmaalainen - lähestymisyrityksineen saavat karvat pystyyn.

Kyllä minäkin varmaan jotain vastaisin, just tyyliin "mitäs tässä" ja siirtyisin sitten kauemmas. Todennäköisesti vaan joku typerää huutelu tai jankutus siitä seuraisi silti.

Jotkut miehet nyt vaan on hirveitä limanuljaskoita. Turha yrittää vääntää jotain "oih sinä pelokas typerä nainen", miksi et vastaa iloiseen keskusteluavaukseen kukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä tuo teidän mies pelko on kotoisin?

"

Ihan jo nuorena tyttönä sai alkaa varomaan miehiä kaupungilla. Oli juoppoja jotka ruinasivat rahaa, narkkareita, jotka kysyivät oliko mulla mitään myytävää, vanhempia miehiä, jotka houkettelivat kulman taa tai heille kotiin ties millä verukkeella ja mustia miehiä, jotka kyselivät kielitaitoa ja vaikka mitä muuta jne.

Enkä mä edes ollut mikään pissis vaan siisti perhetyttö.

Vierailija
24/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan maahanmuuttajamiehiä. Kaksi todella huonoa kokemusta. Toinen laivalla. Gambialainen mies tuli juttelemaan, sanoin etten ole kiinnostunut. Hän jatkoi jutteluaan ja kävi käsiksi. Olisi vienyt hyttiinsä mutta onneksi kaveri tuli avuksi. Toisen kerran erehdyin katsomaan kaupungilla vastaantulevaa miestä silmiin. Hän oli vaaleaihoinen, mutta hiukset ja silmät olivat ihan tummat. Mies lähti seuraamaan minua ja tilanne tuntui todella uhkaavalta. Näiden kokemusten jälkeen en ota mitään - edes katsekontaktia - tummaihoiseen tai muuten tummaan mieheen.

jos minun pitäisi pelätä suomalaisia miehiä kokemusten perusteella, kuuluisi minun saada turvapaikka jostain muualta, pois Suomesta. Sen verran hulluja tullut vastaan!

Vierailija
25/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pelkää naisia. Missään muualla ei pelätä miehiä niin paljon, kuin suomessa.

Vierailija
26/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä menoa täällä. Itse vastaan kyllä kaikille jotka puhuttelemaan tulevat, mustille miehille, mummoille, feissareille, juopoille ja narkkareillekin vaikka heistä voi olla vaikea päästä eroon. Jos en halua jatkaa juttua pidemmälle sanon ystävällisesti, jopa korostetun ystävällisesti koska olen sellainen luonteeltani, että en nyt halua jutella sen enempää. Joku kirja tai vastaava johon syventyä tekee siitä tietysti helpompaa, mutta ilmankin onnistuu. Aina on jätetty rauhaan.

Aika paljon kokemusta on juurikin näistä tummista miehistä ja onhan se totta että aika harvat ihan viattomasti muuten vaan kuulumisia kyselevät (toki osa on varmaan vaan yksinäisiä sinkkumiehiä jotka haluaisivat löytää naisseuraa muutenkin, ei pelkästään seksiin). Ei se silti ole mikään syy olla epäkohtelias, ja jos ei meinaa uskoa niin yleensä viittaus (olemattomaan) aviomieheen viimeistään tehoaa. Ja joskus näiden kanssa on ihan hauskakin jutustella vähän aikaa, saattaa parhaassa tapauksessa saada vähän erilaista perspektiiviä tähän maailmaan.

Vierailija
27/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kulkea ohitse. Minäkin mieluusti välillä jään juttelemaan naapuruston mummojen kanssa, mutta jätän nämä muut feissarit sinun juttukavereiksesi.

Tässä ketjussa on moneen otteeseen todettu, että myös suomalaiset juoppomiehet osaavat olla epäkohteliaita. Totta - mutta heihin suhtaudun täsmälleen samalla tavalla kuin yli-innokkaisiin ulkomaalaisiin.

Missä tahansa isommassa kaupungissa altistaa kyllä itsensä melko tarpeettomasti riskeille jos jää juttusille jokaisen hörhön kanssa. Toki itsekin tapauskohtaisesti sanasen vaihdan, mutta useimmin en.

Ihmeellistä menoa täällä. Itse vastaan kyllä kaikille jotka puhuttelemaan tulevat, mustille miehille, mummoille, feissareille, juopoille ja narkkareillekin vaikka heistä voi olla vaikea päästä eroon. Jos en halua jatkaa juttua pidemmälle sanon ystävällisesti, jopa korostetun ystävällisesti koska olen sellainen luonteeltani, että en nyt halua jutella sen enempää. Joku kirja tai vastaava johon syventyä tekee siitä tietysti helpompaa, mutta ilmankin onnistuu. Aina on jätetty rauhaan.

Aika paljon kokemusta on juurikin näistä tummista miehistä ja onhan se totta että aika harvat ihan viattomasti muuten vaan kuulumisia kyselevät (toki osa on varmaan vaan yksinäisiä sinkkumiehiä jotka haluaisivat löytää naisseuraa muutenkin, ei pelkästään seksiin). Ei se silti ole mikään syy olla epäkohtelias, ja jos ei meinaa uskoa niin yleensä viittaus (olemattomaan) aviomieheen viimeistään tehoaa. Ja joskus näiden kanssa on ihan hauskakin jutustella vähän aikaa, saattaa parhaassa tapauksessa saada vähän erilaista perspektiiviä tähän maailmaan.

Vierailija
28/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks et vastannu? Mitä sit jos se oli mustaihonen? Joo tottakai se on vähän outoo, et joku kysyy "mitä kuuluu" vaik et ees tunne sitä, mut silti. Siit tuntu varmaa aika pahalt!

OON VAST LAPSI, MUT SO WHAT??

-99 heppahullu

Vierailija
29/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että sinä jäät juttelemaan ja pidättelemään, että minä voin kulkea ohitse.

Mutta sanon ohimennessäni ystävällisesti feissarille ei kiitos. Ja tosiaan joskus esim. metrossa tulee sellainen tilanne että voi jutella jonkun kanssa pidemmänkin aikaa, ilman että siitä koituu itselle viivästystä tai muutakaan harmia. Olen kyllä asunut Helsingissä suurimman osan elämästäni ja sen loppuosankin vielä huomattavasti suuremmissa kaupungeissa, enkä ole mitään näistä "riskeistä" vielä kohdannut. Totta, jotain voi aina sattua, mutta voinhan jäädä vaikka auton alle aivan yhtä hyvin.

No, ei siitä sen enempää. Jokaisella on oikeus käyttäytyä toisia ihmisiä kohtaan niinkuin haluaa, itse yritän kohdella toisia samalla inhimillisyydellä kuin toivoisin minua ja läheisiäni kohdeltavan. Piis and lööv vaan.

- se jolle vastasit

Vierailija
30/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkin tarkasti.

Kiva, että sinä jäät juttelemaan ja pidättelemään, että minä voin kulkea ohitse.

Mutta sanon ohimennessäni ystävällisesti feissarille ei kiitos. Ja tosiaan joskus esim. metrossa tulee sellainen tilanne että voi jutella jonkun kanssa pidemmänkin aikaa, ilman että siitä koituu itselle viivästystä tai muutakaan harmia. Olen kyllä asunut Helsingissä suurimman osan elämästäni ja sen loppuosankin vielä huomattavasti suuremmissa kaupungeissa, enkä ole mitään näistä "riskeistä" vielä kohdannut. Totta, jotain voi aina sattua, mutta voinhan jäädä vaikka auton alle aivan yhtä hyvin.

No, ei siitä sen enempää. Jokaisella on oikeus käyttäytyä toisia ihmisiä kohtaan niinkuin haluaa, itse yritän kohdella toisia samalla inhimillisyydellä kuin toivoisin minua ja läheisiäni kohdeltavan. Piis and lööv vaan.

- se jolle vastasit

Vierailija
31/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin toivoa että nämä ulkomaalaisia torjuvat ihmiset joskus pääsevät itse muuttamaan ulkomaille. Seillö he ovat mamuja. Melkein missäpäin maailmaa tahansa voi kysyä toiselta "mitä kuuluu" ja saada siihen vastauksen, mutta ei täällä. Juopot ovat asia erikseen, samoin joskus eteen osuva dementoitunut, aggressiivinen vanhus. Viimemainitulle pitää soittaa apua.

Ettekö te ihan oikeasti osaa ollenkaan lukea tilanteita ja ihmisiä, vaan jokainen vieras tai epätyypillisesti käyttäytyvä ihminen on vihollinen?!

53

Vierailija
32/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummaihoisen ajatusmaailma kysymyksen suhteen. Mitä ja miksi?

Asuin kuusi vuotta Kalliossa. Parisenkymmentä kertaa kuulin saman kysymyksen tummaihoiselta tuntemattomalta. Alussa vastasin aina Kiitos hyvää. Tähän mies jatkoi poikkeuksetta suorasukaisella seksiehdotuksella. Mitä olisi pitänyt ajatella ja miten toimia? Aika pian lakkasin vastaamasta mitään.

Vierailija
33/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemani, egyptiläinen mies on todellinen herrasmies eikä ikinä puhuisi tollaisia.

Hänen suurin ongelmansa on, ettei löydä koulutustansa vastaavaa työtä Suomesta.

Vierailija
34/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummaihoisen ajatusmaailma kysymyksen suhteen. Mitä ja miksi? Asuin kuusi vuotta Kalliossa. Parisenkymmentä kertaa kuulin saman kysymyksen tummaihoiselta tuntemattomalta. Alussa vastasin aina Kiitos hyvää. Tähän mies jatkoi poikkeuksetta suorasukaisella seksiehdotuksella. Mitä olisi pitänyt ajatella ja miten toimia? Aika pian lakkasin vastaamasta mitään.

olen sanonut suoraa, "kuvitteletko minun olevan niin helvetin tyhmä,että lähtisin sun mukaan/antaisin numeroni jne?!" Ei kai tuo nyt ole kovin vaikeaa? Jos joku on oikeasti törkeä, ole törkeämpi takaisin! Jos taas asiallinen, mikäs siinä jutustellessa!

Vierailija
35/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku sanoo vaikkapa "Päivää" niin ihan ok,voihan siihen vastatakin, mutta ventovieraille en kerro mitä mulle kuuluu. Kysymys on yleinen monessa muussa maassa mutta mä miellän kuulumiseni henkilökohatiseksi asiaksi. Mitä sitä äijää ap:n kuulumiset kiinnosti. Ja surkeat käytöstavat kun haukkuu tyhmäksi.

Vierailija
36/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku sanoo vaikkapa "Päivää" niin ihan ok,voihan siihen vastatakin, mutta ventovieraille en kerro mitä mulle kuuluu. Kysymys on yleinen monessa muussa maassa mutta mä miellän kuulumiseni henkilökohatiseksi asiaksi. Mitä sitä äijää ap:n kuulumiset kiinnosti. Ja surkeat käytöstavat kun haukkuu tyhmäksi.

"Mitä kuuluu?"- vastaus : "Ihan hyvää" on yhtä merkityksetön kuten esim englannissa. Tuo "ihan hyvää" voi tarkoittaa mitä vain ja monesti aivan päin vastaista! Ihme jurottajia..

Vierailija
37/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä sellainen koe, että yhden päivän aikana vastaat totuudenmukaisesti jokaiselle, joka kysyy "Mitä kuuluu", "Miten menee" tms. Siis työtovereille, naapureille, tarhan tädeille, puistotutuille, keitä nyt päivän mittaan tapaat ... Kerrot siis mitä oikeasti, henkilökohtaisesti kuuluu. Katso mitä tapahtuu.

Vierailija
38/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkuun kans kyseli moi,mitä kuuluu ym.kunnes alkoi kysyy mikäs sun nimi on jne. mun mies raivostu asiasta ja melkein veti äijää turpaan..:D

Vierailija
39/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin toivoa että nämä ulkomaalaisia torjuvat ihmiset joskus pääsevät itse muuttamaan ulkomaille. Seillö he ovat mamuja. Melkein missäpäin maailmaa tahansa voi kysyä toiselta "mitä kuuluu" ja saada siihen vastauksen, mutta ei täällä. Juopot ovat asia erikseen, samoin joskus eteen osuva dementoitunut, aggressiivinen vanhus. Viimemainitulle pitää soittaa apua.

Ettekö te ihan oikeasti osaa ollenkaan lukea tilanteita ja ihmisiä, vaan jokainen vieras tai epätyypillisesti käyttäytyvä ihminen on vihollinen?!

53

Siksi moni täällä jättää vastaamatta kuulumisia kysyvälle maahanmuuttajamiehelle, kun tajuaa mistä on kysymys.

Vierailija
40/133 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vastaisi, jos joku tuntematon änkeäisi liki moikkailemaan. Kyllä tuossa tilanteessa moukka on tuo moikkailija.