Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siman tekemisestä

Vierailija
28.04.2010 |

Kuulin ihanuuden jutun siman valmistuksessa, josta väännän nyt kättä kaverini kanssa ;-)

Eli: Hän sanoi, että pullottamisen jälkeen pitää pulloja pitää pari pv vielä huoneenlämmösse, että hiilihappoja muodostuu.

Mä taas olen laittanut AINA pullotuksen jälkeen pullot suoraan jääkaappiin valmistumaan. Ja hyvää porisevaa juomaa on tullut.

Miten sä teet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy liikaa jos pidät pulloja huoneenlämmössä

Vierailija
2/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yö lämpimässä ja sit kylmään. Piste sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta, kuin että huoneenlämmössä valmistuu nopeammin n. 3vrk ja kylmässä n.5vrk.

Itse pullotin simat vasta eilen illalla, joten pidän niitä nyt huoneenlämmössä ja perjantaina sitten jääkaappiin.

Vierailija
4/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanko-SANGON, ei sankossa vaan SANGOSSA!!!

Vierailija
5/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sima on valmista. Sitten jääkaappiin, josta pullot hupenevatkin muutamassa päivässä.

Vierailija
6/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tavat ovat oikein.

6

Vierailija
7/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pullotus.

Sen jälkeen voi laittaa joko heti jääkaappiin, jolloin sima on valmista n. viikossa. TAI sitten jättää huoneenlämpöön, jolloin sima valmistuukin jo 2-3 päivässä. Tietty sitten vielä jääkaappiin kylmenemään ennen nauttimista :-)

Itse muistan aina koko siman tekemisen max. viikkoa ennen vappuaattoa, joten on selvää että minä valmistan siman huoneenlämmössä.

Toissapäivänä pullotin ja huomenna illalla laitan jääkaappiin viilenemään. Perjantaina on täydellistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan