APUA! Mitä tarjottavaa yo-juhliin?? Olen HUONO kokki :(
En ole koskaan järjestänyt isoja juhlia ja siitä huolimatta lapsi nyt päätti valmistua ylioppilaaksi!
Mitä tarjottavaa??
Sellaista, mikä on helppo tehdä eellisenä päivänä ja säilyy yön yli.
Kommentit (33)
nyyään myydään salaattisekoituksia (ainkain Pirkka) valmissa pusseissa. Pussi auki ja kulhoon, lisää pari rasiaa erivärisiä kirsikkatomaatteja ja kurkkua. MAX 10 min
Pastasalaatit voi tehdä edellisenä päivänä:
-pastaa
-kanaa
-pesto-kermaviilikasteike lisätään etukäteen
- tomaatteja
-suolakurkkua
-vaikka aurinkokuivattuja tomaatteja tai mozzarellapaloja
-paprikaa
ei voi epäonnitua ja teko kestää sen verran kuin pastat kiehuvat
itse pikkulihapullia: 500 g jauhelihaa + pussi sipulikeittoaineksia+ purkki kermaviiliä. Tee pieniä pullia niitä.
lihapullia näin!!! Tuo sipulikeittoaines on niin täynnä kaikkia lisäaineita, että minulla ainakin on takuuvarmat ilmavaivat tuosta seurauksena. kiva siinä sitten juhlia, kun maha on rantapallona
itse pikkulihapullia: 500 g jauhelihaa + pussi sipulikeittoaineksia+ purkki kermaviiliä. Tee pieniä pullia niitä.
lihapullia näin!!! Tuo sipulikeittoaines on niin täynnä kaikkia lisäaineita, että minulla ainakin on takuuvarmat ilmavaivat tuosta seurauksena. kiva siinä sitten juhlia, kun maha on rantapallona
mites sitten? että niihin sais oikeesti jotain makua?
suolaa n. 2 tl/kg. Paprikajauhetta (savustettu on loistava, muukin käy), chilihiutaleita, mustapippuria, valkosipulijauhetta, hienonnettua sipulia (pari sipulia/kg lihaa.
Joskus olen lorautanut fondia sekaan, silloin suolaa ei panna niin apljon. joskus taas lisännyt liha/kasvisliemikuution pienssä määrässä vettä (liuotettu). Liemikuutioista suosittelen sitä kasvislientä, jossa oliiviöljyä. Oliko Knorrin. Fondeista Touch of Tasten härkä punaviinissä on hyvä.
muutamasta lihapullasta, johon on lisätty - kamalaa- sipulikeittoaineksia !!
ja kysy oisko siellä joku halukas tekemään sulle parit herkut kohtuuhintaan. Ainakin meidän marttayhdistyksessä on moni eläkkeellä tai kotiäitinä, ja tekevät todella hyvää ruokaa.
Mut ylioppilasjuhlissa ei tarvitse olla hirveitä määriä ruokaa. Vieraat kiertää monissa juhlissa päivän mittaan eivätkä syö varsinkaan makeaa hirveästi. Mä tekisin niin että tilaisin täytekakun "martalta", ja tekisin itse vihersalaatin sekä kinkkupiirakkaa (isoon vuokaan pohjalle valmista piirakkataikinaa. Esipaista kymmenisen minuuttia. Päälle kinkku (ei pitsa!)suikaleita ja paprikaa. 2 dl kevytkermaa ja kaksi munaa sekaisin, pippuria ja suolaa ja täytteen päälle. Lisäksi vielä pizzajuustoa tai muuta herkästi väriä ottavaa juustoa, ja pidä uunissa kunnes täyte on hyytynyt ja juusto saanut kullankeltaisen värin.). Tossa ois jo ihan hyvä perussetti. Kaupasta saa esimerkiksi suklaalla kuorrutettuja, kermatäytteisiä tuulihattuja, jotka on juhlavia ja edullisia. Kun valmiit leivonnaiset koristelee tomusokerilla niin näyttävät ihan hyviltä.:)
Meillä on kans mietinnässä ylioppilastarjoilut. Mä luulen, että mun tyttö tykkäisi juuri tuosta buffet-tyyppisestä tarjoilusta. Nyt jo stressaan, miten ehdin kaiken tekemään, kun työpäivät on pitkät.
Meillä on kans mietinnässä ylioppilastarjoilut. Mä luulen, että mun tyttö tykkäisi juuri tuosta buffet-tyyppisestä tarjoilusta. Nyt jo stressaan, miten ehdin kaiken tekemään, kun työpäivät on pitkät.
mut ehkäpä muu ei auta, kun laittaa tyttö itse hommiin!
-ap
Ja joka paikassa on yleensä tarjolla kermakakut, kuivakakut, voileipäkakut, suolaiset piirakat, keksit, pullat...
Olisi siis ihanaa tulla teille ja löytää salaattipainotteinen buffet-pöytä! Kannatan!
Ja joka paikassa on yleensä tarjolla kermakakut, kuivakakut, voileipäkakut, suolaiset piirakat, keksit, pullat... Olisi siis ihanaa tulla teille ja löytää salaattipainotteinen buffet-pöytä! Kannatan!
tuo ketjun alkupuolella oleva ehdotus on paras tähän saakka olleista.
Ja tuollaisen tekeminen on helppoa ja ihan varmaan ehtii yhdessä illassa tehdä (tuo lohi, salaatti, liha, pastasalaatti buffee)
Monet tosiaan kiertää useissa juhlissa. Ja joka paikassa on yleensä tarjolla kermakakut, kuivakakut, voileipäkakut, suolaiset piirakat, keksit, pullat...
Olisi siis ihanaa tulla teille ja löytää salaattipainotteinen buffet-pöytä! Kannatan!
yo-juhlissa, ristiäisissä jne. tarjotaan usein lämmin ruoka. Lohikeitto on esim. hyvä. Siihen voit vielä tehdä oheen valmiit voileivät tai laittaa esim. ruisleipää ja rieskaa tarjolle + voita ja juustoa. On sekä helppo että halpa. Keiton voi keittää ed. päivänä, jos kylmäsäilytys onnistuu. Ruokajuomaksi vesi, kotikalja, lapsille sima. Ja edelleen on edullista, kun itse tekee.
Lisäksi sitten riittää täytekakku (jonka voi ostaa valmiinakin), pikkuleivät, pullakranssi (juhlava, pikkuleivät sinne sisälle). Mahd. joku tiikerikakku vielä.
Jos vielä haluaa brassailla, voi tehdä juustotarjottimen hedelmineen.
Tällaisella tarjoilulla pääset sekä vähällä vaivalla että edullisesti. Ja vieraat ovat tyytyväisiä ja kylläisiä. Jonkun mielestä menu lienee vanhanaikainen, mutta näin meillä P-Suomessa voidaan toimia ja on etelän tädeillekin aina maistunut.