Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako teidän miehet menojanne kun olette hoitovapaalla? ov

Vierailija
27.04.2010 |

Mies on hyväpalkkainen, ja meillä on talouden menot ja tulot hyvin tasapainossa. Nyt kun olen hoitovapaalla, niin omat tulot on tietty ihan naurettavat (ei mitään kuntalisiä, bruttopalkkani normaalistikin tosin hiukan alle 2000).

Nyt mies maksaa tietenkin kaikki isot laskut ja isommat ruokakulut. Omat rahani menevät kaikki lapsen pienempiin hankintoihin, pieniin kauppaostoksiin ja omiin laskuihin, mm. muutamat lehdet, sanomalehti ja puhelinlaskut.

En ole ostanut itselleni MITÄÄN yli puoleen vuoteen ellei oteta huomioon muutamia kirpparilöytöjä. En ole käynyt aikoihin kampaajalla, kun siihen ei kertakaikkiaan ole varaa. Olen luopunut kaikista "omista" rahamenoistani, en satsaa ollenkaan itseeni koska se ei vaan ole mahdollista. Nytkin pähkäilen että millä rahalla ostan uuden lenkkikengät kun vanhoista repesi pohja irti. Kinuanko mieheltä rahaa?

Nyt mietin että onko se epäreilua että hoidan lasta kotona ja luovun kaikista omista hankinnoista sillä aikaa kun mies takoo rahaa ja häneltä jää rahaa säästöönkin? Meillä on nk. omat rahat, eli ei yhteistä tiliä ym. Joten joutuisin pyytämään häneltä rahaa kampaajalla käyntiin, en ole vaan halunnut tehdä sitä. Maksaako teillä miehet tällaisia "turhia" menojanne kun ootte hoitovapaalla?

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kotona ja olin tuloton, mulla oli rinnakkaiskortti miehen tiliin. Sitten tietty oma suomalainen tili ja suomalaiset luottokortit, rahaa siellä oli. Nyt asutaan Suomessa ja molemmat ollaan töissä, mä tienaan vähän enemmän kuin mies. USA:ssa ei koskaan valittanut mun hömpöttelyostoksista, nykyään marisee:-) Tottakai jos hoitaa lapsia kotona, toisen pitää maksaa hömpöttelyostotkin (jos niihin on varaa), eletään tietysti tulojen mukaan.

Vierailija
102/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole todellakaan oikein että maksat lapsen menot yksin. Ihmeen itsekäs tai ajattelematon mies sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsenäisyyden.

Onko se itsenäisen naisen merkki, että ottaa omalle kontolleen kaikki lapsesta aiheutuvat kulut? Ei todellakaan, päinvastoin.

Mitä itsenäistä siinä on, että kantaa yksin lapsen hoitojärjestelystä koituvat kustannukset ja huolehtii yksin omista rahoistaan lapsen vaatteet ja tarvikkeet?

Tuo ei tarkoita itsenäisyyttä, se on merkki alistetusta naisesta. Typerästä naisesta, joka on miehen tossun alla ja vielä vapaaehtoisesti (?).

Miten ihmeessä perustelette itsellenne sen, että perhekoon kasvaessa miehen elintaso pysyy ennallaan ja itse joudut laskemaan elintasoasi???

Vierailija
104/106 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsenäisyyden. Onko se itsenäisen naisen merkki, että ottaa omalle kontolleen kaikki lapsesta aiheutuvat kulut? Ei todellakaan, päinvastoin. Mitä itsenäistä siinä on, että kantaa yksin lapsen hoitojärjestelystä koituvat kustannukset ja huolehtii yksin omista rahoistaan lapsen vaatteet ja tarvikkeet? Tuo ei tarkoita itsenäisyyttä, se on merkki alistetusta naisesta. Typerästä naisesta, joka on miehen tossun alla ja vielä vapaaehtoisesti (?). Miten ihmeessä perustelette itsellenne sen, että perhekoon kasvaessa miehen elintaso pysyy ennallaan ja itse joudut laskemaan elintasoasi???

Olen pienestä lähtien joutunut ajattelemaan muita ja uhrautumaan muiden puolesta. Kasvatettu liian kiltiksi. Olen yrittänyt kasvattaa vanhemmiten itseäni kovemmaksi, mutta en ole täysin onnistunut. Yritän ajatella lapsen parasta, aina.

Vierailija
105/106 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan näköjään ap:n ketjun...

Keskusteltiin miehen kanssa lisää, ja tuli ilmi että mies haluaa laittaa rahoja säästöön siksi koska pelkään minun jossain vaiheessa lähtevän ja jättävän lapset hänelle jolloin hän lopettaisi työnteon (tai ainakin huomattavasti vähentäisi sitä) jolloin hänellä pitäisi olla säästöjä sitä varten!!!! Onhan meillä ollut ongelmamme, mutta tuntuu jotenkin mahdottomalta jatkaa suhdetta kun luottamusta on noin vähän miehen puolelta!

Sanoin että en halua laittaa rahaa säästöön ITSELLENI vaan perheelle, mutta hän haluaa kerätä säästöjä nimenomaan omiin nimiinsä juuri em. syystä.

Huh huh.

Vierailija
106/106 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on niitä nuijia naisiakin.

AP: vaihda miestä. Miksi ihmeessä siedät tuollaista kohtelua?

Voimaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi