Antaisitko miehesi mennä vasektomiaan, jos hän haluaisi itse mennä
eikä haluaisi enää lapsia? Onko vaimolla sinusta asiaan silloin sanomista?
Kommentit (25)
Meillä mies ei halunnut missään nimessä lisää lapsia, mutta minulle tehtiin sitten kuitenkin sterilisaatio. Mies raukka ei uskaltanut mennä vasektomiaan, pelkäsi ettei enää seiso.
Itse sain sterilisaation todella helposti ja se tehtiin jo seuraavana päivänä siitä kun lääkärille toiveen esitin. Lapsia on jo kolme ja meille se riittää mainiosti.
Mutta meillä miehen puheet loppuivat kun sanoin, etten itse ole valmis päättämään vielä lapsiluvusta. Että mies ei voi vasektomiallaan pakottaa minua luopumaan lastenhankkimisesta. Saan siemenet sitten muualta. Raju uhkaus, mutta mielestäni vasektomia olisi todella hätäilty ratkaisu. Tehköön jos haluaa mutta minä en siihen sitoudu.
(Mies ei halua enempää lapsia, minä ehkä myöhemmin vielä yhden. Puhui vasektomiasta koska haluaa 100% varmuuden ettei lisää lapsia tulisi. Minulle riittäisi normiehkäisy kun ollaan vielä niin nuoria että lapsia voidaan saada vähintään 10v, 15 hyvin. Olisi tyhmää tehdä peruuttamattomia ratkaisuja)
Itse sain samalla tavalla alulle kolmannen lapsemme kun uhkasin hankkia siemenet jostain muualta jos mies ei anna. Ongelmiahan siitä seurasi, ei olisi kannattanut...
Entä jos miehesi panisi sinut väkisellä raskaaksi vaikka et millään tahtoisi, tekisitkö abortin? Miltä tuntuisi pitää lapsi jota et halua?
Mies 41v haluaa sinne aivan ehdottomasti.
N34
nainen tekee abortin vastoin miehen tahtoa. Hyväksyttekö myös sen?
Antoi minulle sopeutumisaikaa, ja nyt vajaan kahden vuoden päästä tuosta saa ihan hyvillä mielillä mennä. Minulle tilanne oli vielä liian arka, koska olisin halunnut enemmän lapsia.