Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita **TammiTähtien2011** odottajia?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lähikaupassa ja pyörähdettiin apteekin pihalla, mut en kehannu mennä :) Huomenna jo kehtaa, mut ei joka päivä;)

Niin siis mikä toi viikkotesti on, se näyttää millä viikollakin on vai? Ja niitä saa apteekista? Onkos huimasti muita kalliimpia?

Niin ja siihen listaan: 28v. Turku, P/06, TYKS

Vierailija
22/50 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tehdä, kun muutkin tekee:))

Ootteko muuten ajatelleet varailla/ ootteko menossa varhaisultraan?

Mun tekis NIIN kovasti mieli varata ultra, mutta toisaalta..se on kuitenkin yli 70 euroa siitä, mikä tulisi neuvolan kautta kuitenkin vastaan np-ultran merkeissä.. Olisi vaan niin ihanaa nähdä millainen tapaus tuolla masussa polskii:) Vai onko siellä ketään.

-katzu- luulen, että tuolla viikkotestillä tarkoitetaan sitä ClearBluen digitaalista testiä. Tein itsekin sellaisen aiemmin, tuli silloin tulos 1-2. Maksaa noin 12 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo viikkoteti näyttää koska hedelmöitys on tapahtunu. makso 14e ja kaupanpäälle sai normi testinkin.

Mul on diacorilla ens to varhaisultra. pojasta käytiin kans,mut se oli kunnallinen ku oltiin lapsettomuushoidoissa. nyt joutuu maksaa, mut haluan silti mennä. Hinnaksi tulee noin 150e.

Vierailija
24/50 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vähän aikaiselta tuntuukin...

viimeksi tänään tein positiivisen testin.Niitä on kaikkiaan nyt tullut tehtyä 4 kpl, eka nega ja muut pos, että eiköhän se siinä ole..pieni kierron heitto aiheutti että eka tuli tehtyä liian aikasin..toisaalta olin kyllä aika varma oireiden perusteella että väärässä on. Laskettu aika olisi meilläkin näin ollen 4.1.2011 ja toinen olisi tulossa.Aikasempi on poika -09.Itellä ikää 25 ja KYS synnärinä.

Oireita löytyy, mutta ei onneks vielä mitn ihan kamalaa.Väsymys on pahin(lähinnä tuntuu että suossa rämpisi aamusta iltaan..), pahaa oloa ja etomista on, karmee makeen nälkä, rinnat arat ja alamahan nipistelyä.Samoja kun edellisessä, mutta silloin ei ollut alussa näin paljon tätä etomista.

Nyt vaan odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää!tsemppiä kaikille odotukseen!

Vierailija
25/50 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon tekstiä eilisen jälkeen..pääsin vast nyt koneelle kun hirveä kiire päivä töissä :(

No positiivista ettei kerenny oireita hirmusesti kyttäämään..kivaa kun on niin aktiivista porukkaa ja kiva jos voin teidän kanssa kirjotella vaikka LA joulukuussa :)

katzu: kiitos tsempistä:)Ja sinun haalea plussa tosiaan varmaan johtuu juuri erimerkkisistä testeistä..mullakin apteekin testi anto aikas haaleen kun vertas esim.CB:n testiin mut ne CB:t onki herkimpiä vissiin..siis ei se digitaalinen vaan se mihin tulee plussa merkki, siniset viivat.

Mulla ainakin vahveni juuri noina päivinä..odota vaik muutama pvä ja tee uus :)

nuunuu78: Kiva että sullakin on joulukuun lopussa LA :) Ollaan sit aika samoissa..kiva kun on muitakin himotestaajia..Ja lillelobster myös..hehee..kun ei usko ei niin pakko testaa;)

Muakin on hävettänyt ostaa monena päivänä testejä samasta apteekista kun ajattelen mitä apteekin tädit ajattelee..ja pitäsköhän sit kuiteski munkin hakee se CB: digitesti uudestaan..tein sen silloin kun näytti 1-2 raskaana eli mullakin pitäs nyt näyttää ehkä 2-3..en tiiä kehtaanko?

Tervetuloa: ninnisofia ja pyykkipoika mukaan :)

Mulla tulee olee synnäri tod. näkösesti Hyvinkää kun muutetaan syksyllä ja ekaa odotetaan ja ikää 26 vee.

Mä ajattelin mennä varhaisultraan mielenterveyden takia viikolla 7. aika kallishan se on mutta meen silti et saisin vähän jotain tietoa onko siellä pikkuinen vai ei:)

Mukavaa illanjatkoa :)

manta1 rv5+3?

Vierailija
26/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jännittää lähteä töihin, oon ollut koko alkuviikon & viime vkl:n vapaalla, ja nyt näitä oireita on tullut niin paljon lisää..varsinkin yhteiset kahvitauot pelottaa, kun aiemmin oon juonut kahvia vaikka kuinka paljon ja nyt tökkii ja pahasti!

Saas nähdä arvaako kukaan.

Joudun myös varmaan pyytämään kohta isommat työvaatteet, maha on niin turvoksissa, ettei meinaa tavalliset vaatteet muutenkaan mahtua..saati, ettei tuo maha tästä varmaan enää pienene.

manta: ei muuta kuin testiostoksille, veikkaan, että ovat apteekissa nähneet yhden jos toisenkin naisihmisen, joka on yhtäkkiä hullaantunut raskaustesteihin:D

Mites teidän vappujuhlat? Me ollaan menossa mökille, jonne on tulossa ennemmän ja vähemmän sukulaisia/tuttuja..Tulin siihen lopputulokseen, että helpommalla pääsen, kun ostan pari alkotonta siideriä, enkä pidä asiasta meteliä..

Kun en vielä haluaisi kertoa asiasta:)

Ja Oikein Hyvää Vappua kaikille TammiTähtösten odottajille!:)

Vierailija
27/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jo huomattu mahanturvotus, olin aamulla lenkillä ja piti kesken lenkin kaivella tuulipuvun housujen nappia auki :) helpotti kummasti olotilaa kun ei housut enää puristanu. Viime raskaudessakin jouduin kyllä melko pian siirtymään housujen kohdalla mammakuteisiin juuri tuon turvotuksen takia. Niin ja kuten LilleLobster totesi, ei se ainakaan pienene.Olen useammalta taholta kuullut että toisen kohdalla raskausmaha rupeaisi näkymään aikaisemmin, johtuen jotenkin näistä edellisen raskauden aiheuttamista muutoksista kropassa..jäämme tarkkailemaan onko näin.

Vappujuhlat menee tässä aika lailla kotosalla pojan kanssa.KOhta kaupoille ja rakennustarvikkeita hommaamaan..isännällä meneekin vappu musahommissa, huomenissa heidän bändillään ensimmäinen keikka.

Hyvät vaput!

Vierailija
28/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteen s-hcg näytteeseen sain ihan soittamalla äitiyspolille, kuulun riskiraskauksien ryhmään joten kai se jotenkin vaikuttaa, mutta rohkeesti kannattaa soitella ja kysyä ja kerrot että haluat varmuuden haaleiden viivojen jälkeen.Tulokset tuli ja 187 olivat, ilmeisesti ihan hyvät? taidan kömpiä peittojen alle takaisin kuumeilemaan. :-)

Vierailija
29/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu menee siivoillessa, saatiin tulevan kodin avaimet tänään ja siellä menee tämä viikonloppu siivotessa. En olis uskonutkaan miten joku voi jättää niin törkeän likaiseksi asunnon, iyh!!!

LilleLobster: Mulla on ihan sama, että töissä kahvitauolla mätin kaffetta oikein urakalla naamariin että sain herättyä ja hommat hoidettua :) Nyt tuli loistava syy lopettaa kokonaan kahvittelu ja vähän jännään huomaako joku ja miten mä tän kahvittomuuden selitän :)

Oih ihanaa mäkin haluaisin jo ison massun ja isoooot työvaatteet. Mulla kesti esikoisen kanssa aika pitkään ennekuin mitään alkoi näkyä, toivottavasti nyt alkais nopeemmin... ainakin kesällä halua jo käyttää mammavaatteita :)

Vierailija
30/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vielä viikot on epävarmat, mutta vähintään 4+5.

meidän pesueeseen olisi siis viides lapsi tulossa ja tätä odotellaan nyt Espanjassa, missä siis myös synnytän mikäli kaikki etenee toivotulla kaavalla. =)

On tuo minun nikki hiukan typerä, mutta katsotaan kestänkö vai meneekö vaihtoon (ei muka mikään kelvannut mitä ehdotin ja nopeasti piti saada ;D).

Hiukan jännittää kun ensimmäistä kertaa odotusaika ulkomailla ja uskon, että tulemme tarvitsemaan lisäkäsiäkin vauvan kanssa alkuun (tai paremminkin isompien kanssa). Ehkä löydämme jonkun mukavan AU-pairin, katsoo nyt. Onneksi on vielä aikaa miettiä. ;)

Tänään kävimme lasten kanssa ns. neuvolalääkärissä ja kerroin uutisen tutulle hoitajalle niin hän pääsi päivittelemään, täällä kun isot lapsiperheet eivät ole kovinkaan tavallisia. :) Ollaan oikea suurperhe täällä.

Löytyyköhän tammikuisista muitakin ison perheen äitejä? Toivottavasti! :)

Vilkutukset kaikille ja pidetään ketjua yllä.

Vierailija
31/50 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaahan naiset: nyt ne oireet tuli. Viime yönä nukuin kolmisen tuntia ku oli niin kamala oli, aamulla oli myös ja nyt illalla taas. Ihan sama juttu ku pojasta. Etoo, kuvottaa, röyhtäsyttää...ym. Nyt mä sitten itken tätä pahaa oloa =)

Aamulla ku nukutin poikaa laitoin kehtolaulut soimaan niinku aina ennenkin, ni mä rupesin itkemään ihan hillittömästi.

Meidän vappu menee ihan näin kotona. Mies nukuttaa just poikaa, tyttö menni mummolaan yökylään. Kohta vois parkkeerata itsensä tuohon sohvalle ja kaivaa herkut esiin.

Sunnuntaina pitäis jaksaa mennä töihin, sekin tuntuu ylivoimaselta. Teen töitä Su 16-24, muuten olen siis hoitovapaalla.

Huomenna ajateltiin piipahtaa piiiitkälle kävelylenkille ja illalla vähän grillailla, vapun kunniaksi.

Noh mut mä meen sohvalle löhöömään....mukavaa vapun jatkoa tammitähdet. Voikaahan hyvin =)

Nuunuu ja örkki 5+6

Vierailija
32/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi yksi juuri plussannut, 4 viikkoa vasta menossa ja kaksi haamua on testeihin ilmestynyt. Ensi viikolla pitää vielä yksi testi tehdä kun ei tätä muuten meinaa todeksi uskoa :-)

ja tosiaan laskettu näyttäisi olevan 9.1, kyseessä toinen lapsi, edellisestä liitosta mulla on 7 vuotias poika ja olen itse 26, mies 28. Ja kättäri tuo meidän sairaala taitaa taas tulla olemaan :-)

Vierailija
33/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä katzulle siivoiluihin!me muutettiin nykyiseen kämppään reilu vuosi sitten ja meinas olla vähän sama ongelma.aluksi näytti että ihan hyvin ovat siivonneet mutta tarkempi tarkastelu paljasti aivan muuta ja edellinen asukas oli vielä ammatiltaan siivooja!muutamaan otteeseen kiehutti kyllä!

on kyllä ainakin meidän suunnalla niin harmaata ja märkää että yöks!niinpä on vapun kunniaksi tullut pestyä pyykkiä jne..jospa edes loppupäiväksi kirkastuisi vähän!

Nuunuulle taas tsemppiä oireiden kanssa!paha olo on kyllä inhottava.minäkin tuossa mennä aamuna mietin et uskallanko edes kauppaan lähteä vai pitääkö vaan vessan lähellä oleilla ja pahinta se koko aikanen etominen ja palan tunne kurkussa!

Uusille tervetuloa minunkin puolestani!

34/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo tuonne joululahjoihin kirjoittelemaan, mutta sieltä kirjottelukaverit tippuvat kyllä varmaan kaikki pois ennen mua. Ajattelin jos täälläkin kävisin välillä kurkkaamassa?

l.a 30.12 - hiutale - 26 - esikoista odotan

Vierailija
35/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa menin ihan loppuraskauteen saakka hirveellä menolla. Ei ollut paha olo, mitä alussa hieman väsytti tavallista enemmän. Nyt on taas ollut etovaa oloa jo varmaan muutama viikko, vaikka menossa vasta rv 4, ihan olin itse että voiko se edes näin aikaisin alkaa, mutta mies patisti testaamaan kun en ollenkaan ollut oma itseni, olo oli kuin olisi ollut elämäni pahin krapula jos oli muutaman siiderin ottanut ja niin kappas vain, raskaana ollaan. Etoo vieläkin tasaisin väliajoin, välillä pitkin päivää ja pitää vain toivoa että tää tästä helpottaa. Ihan alussa mulla oli myös ihan kamalat selkäkivut joiden takia kävin lääkärilläkin, mutta näin jälkikäteen muistelen että samoja selkävaivoja oli esioisen kanssa ennen kuin edes tiesin raskaudesta. Tsemppiä kaikille muille tuleville äideille jotka painii saman pahan olon kanssa!

Vierailija
36/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkipoika, Senjorita, milaya ja hiutale.

Nuunuu: onnittelut oireista!??? :D

Pyykkipoika: juu sama juttu ensin katottiin et onpa siistiä, mutta kun ryhty menemään rätin kanssa ympäri kämppää niin karu totuus paljastui ja rätti vaihtui karhunkieleen puhdistusaineet jytymmiksi:( Melkein tekis mieli itkua vääntää välillä. Me muutettiin esikoisen päiväkotiryhmän lto:n entiseen kämppään... vähän tekis mieli antaa palautetta, ja heillä on 3 lasta tuollasen törkyn keskellä:(

hiutale: kyllä tänne vaan mukaan mahtuu, on teitä muitakin joulukuisia täällä :)

Mullekin alkaa näitä oireita tipahdella, tissit on toooosi kipeet ja aina väsyttää. Mutta ei auta pakko jatkaa kuuraamista jotta saadaan mööpelit joskus uuteen kotiin.

Katzu rv 4+4

Vierailija
37/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskaltanut vielä tehdä testiä kun on vasta 5 päivää kuukautiset myöhässä. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon 10+6 viikolla helmikuun lopussa. Kovasti toivon että olisin nyt sitten jo taas raskaana kun joitain oireitakin alkaa pikkuhiljaa olla kuten hirveää väsymystä. Meillä minun laskujen mukaan La olisi siinä 31.12-2.1. Mutta tammikuussa varmasti syntyy kun esikoinen meni 2 viikkoo yli lasketun. Ensi viikolla jos sitten uskaltaisi sen testinkin tehdä niin saisi varmuuden asiaan suuntaan tai toiseen... Jos vaikka sitten kirjoittelisin lisää..

Vierailija
38/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi plussannut. Laskujeni mukaan la.olisi 2.1.

Meillä on kaksi lasta (vm.04 ja 07) kumpaakin lasta "tehtiin" melkein pari vuotta joten yllätys olis suuri kun nyt tärppäsi toisesta kierrosta!

Nyt sitten jotenkin pelottaa, että voiko tämä olla näin "helppoa" ja voiko kaikki mennä oikeasti hyvin loppuun saakka, toivottavasti!

Vierailija
39/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa myös minunkin puolesta Senjorita, milaya ja hiutale, sinä taisitkin kirjotella tuolla esikoishaaveilijoissa ja meillä ois aika samat LA:t ja iätkin :)

Nuunuu: nyt alkoi oireet sinullakin :)

katzu: Tsemppiä uuteen kotiin ja siivoamiseen, meilläkin olisi edessä muutto omaan taloon kesän lopussa, remppaurakka edessä että vähän jänskättää..

ON: tissit on tosi pinkeet koko ajan mut muita oireita ei juuri ole, välillä hieman alavattaa jomottaa ja TURVOTTAA ..tosin syötiin ja grillailtiin eilen aika paljon niin tuntuu että mulle tuli syömäkrapula kun muut kärsi oikeesta :)

Alhoholitonta kuoharia piti myös maistaa ja aika pahaahan se oli mutta periaatteesta ;)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille äideille ja toukille ;)

manta

Vierailija
40/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs vaput on kaikilla mennyt? Muutama oli ainakin päässyt jo grillaamaan. Kiva. :)

MUUTTOPUUHISTA: Meillä myös edessä isompaan asuntoon vaihto. Kun osaisi vaan päättää, että etsisikö tyhjän asunnon vaiko kalustetun. Täällä kun lähes kaikki myytävät ja vuokrattavat asunnot ovat kalustettuja. Omia kalusteitakin kun on niin saattaa tulla liian ahdasta. Muutot vaan on superhelppoja sellaiseen kalustettuun. ;) Asunnot ovat useimmiten siivottu huolella, mutta kyllä sitä silti tulee kuurattua ja pestyä ihan kaikki kun uuteen muuttaa, tulee kotoisampi tunne heti.

TESTAUKSESTA: Nyt kyllä kerrotte mulle, että mikä ihmeen viikkotesti? =) Itse ostin vaan halvimman mitä oli. Olin tosi yllättynyt kun viivat paukahti testiin heti, en kerinnyt edes laskea kädestä, että olisin jäänyt odottamaan testiaikaa.

Jälkikäteen ajateltuna oireet olivat selvääkin selvempiä. Pahoinvointia oli jo viikko ennen testausta ja palelin. Heh, olis vaan kiva kokeilla tuota viikkotestiä jos se näyttää kerran arviota raskausviikoista... vai käsitinköhän jotain pieleen? =0

ON: Ei kummempia. Väsymystä ja pahoinvointia on ja toivon ettei yltyisi samoihin kun edellistä odottaessa kun joutui jatkuvasti turvautumaan pahoinvointi-lääkkeisiin kun kaikki lensi ylös ja 16 viikolle asti, aamusta iltaan. Tosin oli muutenkin koko odotusaika ihan mahdottoman raskas (anemia, 10. viikolla leikkaus, verenvuotoa, supistelua, ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuus ja sairaalassa tuli maattua ja isot liitosvaivat raskausajan diabetestä unohtamatta).

Synnytys olikin sitten helppo ja kesti 20min. mutta josko nyt voisi tilata jotain kultaista keskitietä odotusajalle ja synnytykseen? =)

Täällä ei paljoa vappu näkynyt katukuvassa ja meidänkin perhe herkutteli ihan vaan limsalla ja nameilla. Ensi viikolla on sitten karnevaalin tapaista ja lapsia ajateltiin viedä tivoliin. Saakohan sitä alkuraskaudessa mennä huvipuistolaitteisiin?

Kuinkas moni on menossa VARHAISULTRAAN?

Itse harkitsen vielä ja ehkä menen. Sitten vasta neuvolaan kun ensin saisi todettua kaiken olevan ok.

Jahas. Jotta en kirjaa naputtelisi niin nyt kömmin nukkumaan ja huomenna taas linjoille! Hyvää yötä kaikille! :)