MITEN ne vakuutukset kilpailutetaan halvemmaksi? Minulla hinnat aina vain nousee??
Osaan kilpailuttaa puhelinliittymän, aina halpenee.
Mutta vakuutukset!! En ymmärrä, hinnat vain nousee!! Antakaa oikeasti toimivia neuvoja, kiitos!
Yritin eri yhtiöltä tarjousta, olikin kalliimpi jne.
Kommentit (11)
no siten että pyydetään ne tarjoukset KAIKILTA, myös siltä NYKYISELTÄ ja kerrotaan että on pyytänyt ja saanut tarjouksen muiltakin yhtiöiltä..
Taas lähti -10% pois ihan vain tuolla.
Käytännössä jokaisella vakuutusyhtiöllä 10-20 % alennus eka vuodesta. Mihinkään kilpailuttamisrumbaan en lähde, mutta siirrän vakuutukset toiseen yhtiöön. Käytännössä sähköauton täyskaskon hinta määrittelee sen mihin kannattaa siirtyä. Jos yritykset eivät halua asiakasuskollisuutta, toteutan heidän toiveensa, mutta aikaani en ala tuhlaamaan neuvottelurumbiin.
Juuri joku vinkuu ylellä, että ei meillä ole varaa yhteisöveron alennuksiin kun olemme ahdingossa. Vastahan ne ulvoivat että ne ovat elintärkeitä ja pitää antaa lisää rahaa,
Vierailija kirjoitti:
no siten että pyydetään ne tarjoukset KAIKILTA, myös siltä NYKYISELTÄ ja kerrotaan että on pyytänyt ja saanut tarjouksen muiltakin yhtiöiltä..
Taas lähti -10% pois ihan vain tuolla.
Juuri näin tein, tietenkin! Silti hinta nousi ja kilpailijalla vielä kalliimpi?
koti, auto, lemmikki ja kesämökin vakuutukset.
ap
Jättämällä ei-pakolliset vakuutukset ottamatta. Tämä etenkin pätee tapauksissa, joissa korvaussummat on pieniä (viisinumeroisia tai alle). Vakuutuksista hyötyy lähinnä erityisen epäonniset, töhelöt, vakuutuspetturit ja itse vakuutusyhtiö. Vakuutusmaksuillasi joudut rahoittamaan vakuutusyhtiön työntekijöiden palkat ja muut kulut, yrityksen voitot, epärehellisten korvaukset, jne. Jäljelle jääneistä vakuutusmaksuista sitten rahoitetaan muiden korvaukset, eli keskimäärin takaisin tulee merkittävästi vähemmän kuin mitä systeemiin menee rahaa sisään. Useimmissa tapauksissa tulee halvemmaksi pitää itsellään pesämunaa, johon voi sitten turvautua jos jotain odottamatonta tapahtuu.
Uskaltaako metsän jättää vakuuttamatta? Tai millainen hyvä vakuutus?
Vakuutusten mainostaminen ei todellakaan kannusta ottamaan noita vakuutuksia, ei kiinnosta maksaa muiden hajonneita puhelimia ja muita vastaavia.
Minulla taas kävi puhelinliittymän kanssa niin, että lupauksista huolimatta hinta nousi ja nousi eikä edes myymälässä suostuttu irtisanomiseen.
Kokeilin juuri kilpailuttaja.fi sivustolla kilpailuttaa autoni vakuutuksia ja ainoa tulos oli pop vakuutukselta, jossa vakuutukseni on jo valmiiksi. Onkohan tuo ihan oikea tulos, luulisi kilpailutuksessa olevan tarjouksia muiltakin yhtiöiltä?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako metsän jättää vakuuttamatta? Tai millainen hyvä vakuutus?
Riippuu missä kasvuvaiheessa metsäsi on ja millaisia metsää tuhoavia vaaroja alueella on. Itselläni on metsävakuutus, kun saan sen bonuksilla ilmaiseksi. Tosin se ei korvaa hyönteistuhoja, hirvieläintuhoja eikä juuri mitään muutakaan. Minulla oli aikaisemmin vakuutus, jonka piti korvata kauristuhot. No kauriit söivät taimet ja vakuutus ei korvannut mitään. Vaihtui vakuutusyhtiö.
Eikö ole köyhiä paikalla vastaamassa? (anteeksi huono vitsi)