Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KESÄHELMET Vappuviikolle

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näemme onnistuin. Pönttö-örvelön laskettua aikaa muutin, olikos jollain muulla vielä muutoksia siihen? Haluatteko, että mainittaisiin kumpaa sukupuolta tulee? Jos haluatte, niin kirjoitelkaa tähän vastauksianne :) Lisätään ne sitten listaan.

On: Närästysvaiva on aivan kamala, oksettaa ja mikään ei oikein maistu. ostin Gaviskonia mutta ei se nyt kovinkaan jämerästi auta, tietysti enemmän helpottaa kuin Rennie. Vauvan pitäis olla raivotarjonnassa mutta luulen ettei enää ole, koska se painontunne on kadonnut alhaalta.. Tai onko teillä sitä kellä vauva on rt:ssa?

Selkä on alkanut kipeytyä hurjan lailla, etenkin öisin on kivulasta nousta sängystä ja aamuisin selkä on tulessa. Yritin tehdä jumppaliikkeitä, vaan eipäs voinut - niin tuntui liitoskivut kurjilta :(

Kolmannen odotus on siis täynnä riesoja ja kroppa taitaa olla sen verran kulahtanut että sanoo itsensä irti näistä hommista :)

Ihanaa on se että mies kehuu ja ihailee vauvamassua, lapset silittelee ja koputtelee masuun.. liikkeitä tuntuu päivittäin, selaista pökkimistä ja asennonvaihtoja ja taisin tuossa eka kertaa tuntea hikankin!!

Huomasin että muutama oli tuossa muuttanut..meille saattaa olla sama edessä ja vieläpä kesäkuussa :/ Mutta toivottavasti apuvoimia sitten saadaan... tekeydyn sitten supersairaaksi jos sillä saisi säälipisteitä paremmin :D Inhoan meinaan muuttamista yli kaiken..

Aurinkoa päiviinne ja massunkasvatus intoa kaikille. Kirjoitelkaahan kuulumisia jo vappuviikolta...

t. p ja rv 31

2/33 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä jos täällä joku sattumalta on kauhulla katsonut uuden äippä pakkauksen kuvia ja olisi mielellään ottanut sen vanhemman niin vaihdetaanko? Uusi pakkaushan tulee näillä näkymin jakoon toukokuun puolessa välissä.

Itse ottaisin mielummin uudemman, mutta näillä näkymin vanha on tulossa. Käyttäjä ilmestyy jo toukokuun puolella, mutta yhtähyvin voin vaihtaa laatikon kesäkuun puolella.

Kummatkin saisivat mieleisensä avaamattoman laatikon. En siis vaihtele osia yksitellen.

Jos kiinnostaa niin yhteyttä s-postiin anna_petriina@hotmail.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla melkein aloin huolestua, kun vauva oli liikkunut päivän aikana aika vähän ja illalla nukkumaan mennessäkin aika laiskan puoleisesti. No aamuyöllä siinä neljän aikoihin kun jouduin vessassa käymään ja takaisin nukkumaan olin menossa, niin vauva alkoi jumppaamaan koko illan edestä, noin 20-30 liikkettä alle puoleen tuntiin. Ja on nyt aamullakin ollut jonkin verran liikkeellä. Huh. :)

Tänään oli neuvola th+lääkäri. RR 127/83. Virts. puhdas. Paino oli sama kuin viikko sitten. SF-mitta 30. Vauvan sydänäänet kuunneltiin, syke oli 145-150, hieman nopeampi kuin viikko sitten. Hyvin on pysytellyt raivotarjonnassa, saattaapi olla että on viihtynyt niin pidempäänkin. Lääkärin arvion mukaan ei ole ihan lähi viikkoina syntymässä, ei ollut yhtään lyhentymää eikä pehmentymää. Lantion tilavuuden arvioitsi, hyvin pitäis mahtua alakautta syntymään. Lääkärin arvion mukaan olisi tulossa normaali/siro kokoinen vauva. :)

Seuraava neuvola onkin taas ensi viikolla, nyt kun ne on viikon välein..

Liitoskipuja on tänne alkanut hieman tulemaan. Enemmän tuntuvat tuossa häpyluun kohdalla, semmoiselta vihlonnalta. Aikaisemmin oli vain alkuraskaudessa nivusissa liitoskipuja, koko keskiraskaudessa ei niitä sitten ollutkaan.

Selkä on alkanut puutumaan kauhean helposti, istuessa pitää usein vaihtaa asentoa.

Minulla on onneksi vielä tuo Rennie auttanut närästysvaivaan. Paelle77 jaksamista närästyksen kanssa, toivottavasti jollain saat sen kuriin.

Jos tuohon tietoihin aletaan laittaa että kumpaa sukupuolta vauva on, niin minulle voi laittaa: tyttö (tietenkään ei ihan 100% varma tieto ole). :)

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!! :D

Tyttö87 rv 35+0

Vierailija
4/33 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin neuvolaan..mun pitäis saada joku reseptilääke tohon närästykseen /huonoon oloon. Mennyt nyt useita viikkoja sen takia huonosti ja rautakaan ei imeydy :(

Kuulemma nyt loppuaikana on hormonit sellaiset kuin alkuraskaudessa ja siitä johtuu nämä närästysvaivat.

t. p ja rv 31+2

Vierailija
5/33 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana Paellelle; toivottavasti nyt löytyy hyvä lääke tohon närästykseen! Muistan esikoisen ajoilta ihan kamalan närästyksen, jatkuvan (ja siis oikeesti jatkuvan!) röyhtäilyn ja kivun... Sairaalassa sain jotain valkoista litkua siihen kerran joka auttoi, ehkä saat sitä nyt reseptillä? Muistelisin, että esikoinen oli silloin vielä perätilassa, kun närästys oli pahinta. Ja sit loppuvaiheessa oli tosi pahaa kans, vaikka vauva olikin oikein päin, mut se vauva ja maha oli tietysti niin hirveen iso jo. Jännä, että tässä toisessa raskaudessa ei ole juuri närästystä ollut.

ON: supistelelua, supistelua.. Inhottavaa kun ihan kauppareissukin saa aikaan melkoisen sarjan supistuksia, puhumattakaan esikoisen nostelusta. Vauva jumppaa yöt eikä anna mun nukkua. Ja esikoinen kuumeessa, joten sekin herätellyt nyt kaksi yötä jatkuvasti.. Noh, lienee aika taas tottua noihin yövalvomisiin ja ainaiseen univelkaan..:/ .

Haukotus.

- vanilja rv 31+4

p.s niin ja listaan saa lisätä mun kohdalle että poika tulossa, jos niitä aletaan lisäillä =)

Vierailija
6/33 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästyksestä on näemmä ollut puhetta. mulla on aina ollut pahaa närästystä ja tän raskauden myötä vaan pahentunu. sain taysista reseptin omeprazolille ja luvan kokeilla myös pantoprazolia ja mulla ainakin molemmat on toiminu, mutta pantoprazol pienempina annoksina tehokkaammin. eli näillä viikoilla voi aika turvallisin mielin reseptiä pyytää lääkäriltä niin ei tartte koko aikaa muputtaa niitä pureskeltavia käsikaupaun lääkkeitä (mulla niitä menee 10-14 päivässä jos en syö reseptillä olevia lääkkeitä). sitten on tietenkin vielä se lysti kun kaikki ruoka nousee suuhun jos erehtyy kumartumaan liian nopeasti syömisen jälkeen, mutta sitäkin olen oppinut varomaan.

nukkuminen on mulla sujunut vielä ihan jees, mitä nyt monta kertaa yössä herään, mut nukahdan kyl aina nopeasti uudestaan. jaksuja niille kenellä vauva tai sisarukset pitävät hereillä, ymmärrän kyl miten vaikea on hoitaa perhettä ja kotia jos on koko ajan väsynyt:(

ON sen verran että neuvolassa olin taas tänään. kaikki ok, pissa puhdas, verenpaine 117/73 ja painoa tullu 500g/viikko (hui) ja sf-mitta saman kuin edelliskerralla eli 32. huonompi juttu oli sit se, että herra oli edelleen tiukasti poikki/perätilassa ja sykkeet löytyi tosi korkealta navan ja kylkiluiden välistä. päätä ei terkkakaan oikein löytäny, mutta pyllyn kyllä ja totes että mun nivusissa ei todellakaan ole mitään eikä ketään. sykkeet ukolla olikin siinä 125-140 kun oli ilmeisesti päiväunilla eikä suostunu sit kokonaan heräämään.

eli ens viikolla ultra taysis ja sit aletaankin varmaan miettiä sitä sektioaikaa yms jos hän ei oo kääntyny. uskon, että mulla se sektio on varmaan lähempänä laskettua aikaa kun ennen sitä koska aimemmatkin on syntyny reilusti yliaikaisina niin en usko, että heillä ois tarvetta leikata aiemmin. ja varmaan haluavat odottaa mahdollisimman pitkään jos ukko kuitenkin kääntyis iteksiään niin ei tarttis leikata. no ei tässä enää kauaa tartte asiaa arpoa, maks 7 viikkoa niin vauva on varmana tavalla tai toisella sylissä, aika huima ajatus;)))

hei ihanaa viikonjatkoa ja vappua kaikille, ja hyviä vointeja!!!

bldr 35 tasan

Vierailija
7/33 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edelleenkään oikein tiedä, mitä se närästys on mutta ilmeisesti se ei ole minua kovasti vaivannut. Nyt muutamia kertoja ruoan jälkeen on meinannut tulla kaikki ylös... Johtuuko sitten siitä, ettei vatsassa ole enää oikein tilaa.

Vauva on kääntynyt nyt pää alaspäin ja toivoisin sen nyt pysyvänkin niin... Liikkeet ovat lähinnä juuri tuota muljuamista ja vatsa menee välillä toiselta sivulta toiselle. Tämä vauva liikkuu valtavasti ja varsinkin alku- ja aamuyöt ovat sitä zumpaamista. Eli oma nukkuminen jää vähäiseksi jo tässä vaiheessa + vessassa juokseminen.

PAINOA ei ole itselleni tullut onneksi kuin sellainen 7-8 kg ja sekin melkein tuohon mahaan. TURVOTUSTA on alkanut olla ja välillä jalat kuin pullataikinaa.

Viikoissa olen ihan sekaisin mutta kaipa se vauva osaa sieltä tulla ajallaan.

SUPISTUKSISTA; välillä supistelee aivan älyttömästi ja nyt muutamia kertoja ne ovat alkaneet olla melko kipeitä. Parhaimpina iltoina saattaa tulla 4-8 supistusta.

Onneksi ä-lomaan on enää vajaa pari viikkoa....

Sitä odotellessa.....

Ja nyt vkoja 34 (luulisin...:)

Vierailija
8/33 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset valvoo yhä, huoh! Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Kun on näin valoisaa, lapset aivan ylivireitä vielä tähän aikaan, vaikka mamma ei... Sitten saa olla aamulla kiskomassa sängystä ylös ja kantamassa autoon, kun kaikkia vielä väsyttää...

Tänään kävin neuvolassa. Pää oli jo tiukasti kiinnittynyt ja kuulemma tosi alhaalla. Siltä se on tuntunutkin! Lyllerrän kuin muumimamma. Mihinkään ei jaksais enää mennä ja pystyssä vaan "pakolliset".

Meillähän ois muutto uuteen (puolivalmiiseen) kotiin reilun kolmen viikon päästä. Oon alkanu kysellä siivousapulaisia sukulaista, mutta apua! Kaikilla tuntuu olevan ohjelmaa meidän muuttoviikolle. Mies on totaalisesti kiinni porakoneen varressa, joten pitääkö mun tehä kaikki ite? Raksalla siivous ois aika iso homma... Voihan paska, suoraansanottuna. Oon jo kolme edellistä muuttoa tehnyt yksin kolme muksua helmoissa, mutta tää menee yli mun kykyjen. Tai tää vauveli syntyy tasan ekana muuttopäivänä:( (Meillä vauvat meinanneet ottaa varaslähtöjä ja syntyneet lopulta viikoilla 35-38.)

Ehkäpä pakko oikeasti antautua ja pyytää sitä saikkua parin viikon päästä. Mun oikeudenmukaisuushakuiselle mielelle se tuntuu vaan niin väärälle - olla saikulla siksi, että saa muutettua... Toisaalta lääkäri olisi kirjoittanut sairasloman jo kuukausi sitten (äippäloman alkuun asti), että sikäli...

Ihania asioita: ollaan oltu terveinä, lapset viihtyy hoidossa, raksa edistyy ja tää ultrarankka vuosi näyttää loppuvan, vauva voi hyvin ja on tulossa meille pian

Vierailija
9/33 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin synnärille eilen kun tosissaan maanantaina koko ilta oli erittäin napakoita supistuksia,ja samoin eilen oli sekä huomasin ettei vauva oikein hyvin liikkunut. Myöhään illalla menin näytille kun suosittelivat. Onneksi liikkeet tulivat ja läheskään kaikkia en tuntenut!

Muutosta on nyt 2 viikon takaiseen tilanteeseen tullut, kohdunkaula oli lyhentynyt 5cm stä 2-3 cm:iin ja oli pehmeä. Vauva on raivotarjonnassa. Eli kyllä noilla napakoilla supistuksilla on ollut varmasti osaa, eivät ne kaikki niin kipeitä edes ollut mutta kuitenkin säännöllisiä olivat! Pääasia oli ettei kohdunsuu ollut auki yhtään. Tosin lepoa tarvitaan nyt tosissaan...

Onnellinenmamma: Ihan sama ongelma, meillä lapset ei ymmärrä että on ilta kun on valoisaa. Ovat tosi väsyneitä aamuisin kun mies vie hoitoon heidät. En suosittele sulle rehkimistä siellä muuttotantereella ihan oikeasti. Säästä voimiasi niin paljon kuin voit! Ihmeellistä jos ei teitä auteta kun olet kuitenkin raskaana siinä on lapsiakin... Meille tarjottiin apua yhdestä sun toisesta suunnasta, siitä tuli oikeesti kiva mieli. Meillähän muutto olisi siinä mun lasketun ajan tienoilla :O

t. p ja rv 31+4

Vierailija
10/33 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys on kyllä vaivana useammalla:/ Mä en oikein edes tiedä kuinka pahalta se voi tuntua, ei ole elämän aikana kun muutaman kerran "ehkä" närästänyt:) Kuulostaa inhottavalta kuitenkin.

Oikeastiko moni meinaa vielä muuttaa viimesillään? Kuulostaa hurjalta, muistellen meidän viime muuttoja:) Toivottavasti saatte apua kantamisiin ja siivouksiin.

Huomasin että mulla oli listalla la 14.6. Se muutettiin joskus ultrassa 16. päiväksi. Eipä tuossa isoa eroa ole:)

Kävin tuossa neuvolatädin pyynnöstä jo ennakkoon viimeisellä neuvolalääkärillä kun kovia supistuksia ja vauva oli selvästi laskeutunut ja kiinnittynyt. Supistukset oli saaneet kohdunkaulan jo häviämään ja vauvan pää on jo kohdunsuulla, ei sitä uskaltanut juurikaan kokeilla ettei aktivoi. Lepoa määräsi, mitään fyysistä ei saa tehdä ja ensi viikolla katsotaan tilanne uudestaan. Epäili vahvasti ettei kesäkuulle asti vatsassa pysy, näin olen kyllä epäillyt itsekkin. Toivon että kuitenkin vkolle 35-36 päästäisiin ettei ehkä osastolle tms. vauva joutuisi. Vaikka liikunta ja siivous yms aiheuttaa kipua ettei paljon ole voinukkaan tehdä, mutta vielä jotain kuitenkin, nyt tuntuu aktiivisena ihmisenä tosi vaikeelta olla paikallaan! Keksisin vaikka mitä pientä tehtävää täällä kotona:) Mutta vauvan vointi tietysti tärkeintä joten pidettävä itsensä kurissa.

Aurinkoista ja keväistä päivää kaikille!

Mammatus rv 33

Vierailija
11/33 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi odottava kotiäiti! Eli mulla on 1-vuotias poika ja toista lasta odotan. Laskettuaika 14.6. Oon ollu enemmän helistimen puolella ja se alko olla vähä kuollut paikka niin ajattelin siirtyä tänne :P Raskaus menny ihan mukavasti, vaikkaki nyt on löytyny heikko vastaaine verestä. ei tiiä mistä se on tullu mut nyt vaa seurataan tilannetta kerran kuussa. Onneks ei oo laskettuunaikaan niiin hirveen pitkä aika enää :) Ootan niin hirveesti kesää ja vauvan syntymää että aika tuntuu menevän nyt tosi hitaasti. Muutettiin alkuvuodesta savosta oulun seudulle omakotitaloon ja hirveesti olis pihatöitä :P Pitää vaan ottaa iha rauhassa ettei ala ennenaikojaan syntymään. Oon -89 syntyny. synnytyspaikka OYS. Toinen lapsi

Vierailija
12/33 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli La 30.6,ensimmäinen lapsi,nimimerkki martsa8,synnytyssairaala Hus ja ultran perusteella poika tulossa :)

Vierailija
13/33 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi, tulin pitkästä aikaan kertoon kuulumisia. Oon kyllä päivittäin käynyt lukemassa teidän juttuja =)

Elikkä oon nyt käynyt ultrassa seurannassa kun meidän vauva ei oikein tahdo kasvaa tarpeeksi.. oon viikolla 34 ja koko vastaa tällä hetkellä viikon 30 vauvaa.. eli pieneksi jää syntymäpaino :( syytä ei ole löytynyt miksi ei kasva kun kaikki näyttää muuten olevan ok paitsi tuo koko. Itellä kuitenkin tuntuu koko ajan että hyvin se vauva siellä voi kun on niin virkeä tapaus kun jaksaa mua valvottaa öisinkin :)

Ja perätarjonnassahan se vielä oli, jos ei käänny niin yritetään kääntää sitä viikolla 37.. toivottavasti kerkeää ite kääntyä!!! ei yhtään kuulosta mukavalle tuo kääntäminen.

onko kellään kokemuksia tuosta kääntämisestä??

mut minäpäs kerron sitten parin viikon päästä tietoja et miten on kasvu edistynyt =)

Ihanaa loppu odotusta mammat!

Vierailija
14/33 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 6.6 synnytyssairaala TAYS monesko:neljäs

Vierailija
15/33 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada lisää kesäisiä odottajia. Kohta alkaa lähtölaskenta muutamilla ja ainahan niitä vauveleita joillekin syntyy hieman etuajassakin..itse tässä kans kuulun siihen jännittävään porukkaan, tekeekö nämä jatkuvat supistelut nyt kerralla jotain..

Lääkärineuvola takana ja asiat ok. painoa oli tullut vain liki 1 kg viikossa!! Jestas! Vaikka ihan oikeesti en syö isoja annoksia, koska närästää ja oksetuttaa.. tosin turvotusta on reilusti ja mulla on aina näillä viikoilla paukkunut noita kiloja. Jos ne olisi aikanaan ollut pelkkää "läskiä" niin tuskin olisivat lähteneet parin kuukauden sisällä poiskaan... Sain nyt lähetteen äitiyspolille rv 36 tuntumassa koska ensimmäinen raskaus oli ongelmallinen ja samoin toisessa menetin 1500ml verta alatiesynnytyksessä. Ja kun kohdun kokokin menee yläkäyrillä niin varmasti ihan aiheellista.. tuskin tästä ihan pientä vauvaa tulee, ensimmäinen oli yli 4kg ja toinen 3800 g.

Mua on nyt alkanut ahdistamaan ihmisten kommentit mahastani. Suurin osa kauhistelee sen kokoa ja veikkaa että pian syntyy. Mä en tajua, että ihmiset viitsivät kommentoida toisen vatsaa, en ole ikinä itse ollut sellainen. Mä en voi sille mitään että kohtuni menee yläkäyrillä ja vatsa on iso. Millainen mahtaa olla sopivan kokoinen maha vai onkohan sellaista kellään ihmisten mielestä??

Joku ihmetteli, että muuttoja pukkaa.. joo se on muutettava kun tilan tarve on ja toisaalta kun nyt vihdoin näyttäisi siltä että sopiva kiva talo löytyi, niin tarjoukset ohitetaan sitten jos sanellaan kauheen kovat ehdot. Saadaan muuttoapua enkä tosiaan itse aio osallistua mihinkään.. pakkailen rauhakseen jo heti kun kauppakirjat on tehty. Ettei tule kiire. Mutta hieman jännittää, ehdimmekö muuttaa ennen kuin vauva syntyy... :O

t. p ja rv 31+5

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!

Vierailija
16/33 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti alkaa olla ihan puhki. En haluaisi valittaa, mutta ei vaan meinaa jaksaa enää. Mitään vaivoja ei ole, eli siis täysin henkistä tämä on. Tuntuu, että on niin paljon vielä tekemistä ennen äippäloman alkua, että alkaa ihan ahdistamaan. Pakko varmaan viedä tietsikka pois muutamaa päivää aikaisemmin, jotta ei kerry enää lisää työlastia. Vielä pari viikkoa ja sitten voi nostaa jalat pöydälle ja levätä hetken ennen synnytystä.

Tosin esikoinen pitää kyllä huolen siitä ettei turhan paljoa tule lepäiltyä. Pidän kyllä pikkumiehen päiväkodissa muutamana päivänä ennen vauvan syntymää (sanoi kuka mitä tahansa). Sitten alkaakin koko perheellä yhteinen kesäloma :)

Käytiin ultrassa eilen ja saatiin tietää, että pikkuinen tyttö on tulossa perheeseen! Samalla katsottiin luonnollisesti se pääasia, eli että istukka on siirtynyt pois kohdunsuulta. Ja olihan se siirtynyt. Eli siis saan ihan normisti synnyttää ja lapsivakuutuskin saadaan varmaan nyt sitten tälle tapaukselle.

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille! Pian ne nyytit jo syntyy :)

Peipposka 32+2 (vai laskinko nyt oikein - ärh ei muista viikkoja...)

Vierailija
17/33 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sadepäivää! Sisällä ollaankin sitten tänään. No, täytyy ajatella positiivisesti; josko saisi levättyä ja supistukset ehkä rauhoittuisi..?

Tsemppiä teille, joille tuo muutto tulee just synnytyksen aikoihin! Huh, muutenkaan muuttaminen ei niin kivaa ja kevyttä hommaa ole, saatika sitten viimeisillään. Onneksi me ehdittiin jo syksyllä muuttaan isompaan, muuten olis meilläkin ollu edessä. Nyt onneks mahtuu ihan hyvin tämä toinenkin lapsi. Mutta useinhan muuttaminen tulee ajankohtaiseksi juuri silloin kun perhe kasvaa..

Mua rupes oikeen naurattaan toi tilitys isosta mahasta Paelle! ;) Aivan samat fiilikset täällä, tarvitseeko sitä nyt ihan oikeasti muiden päivitellä että "jestas kun sä oot iso jo!" Esikoista odottaessani mulla oli oikeestikin tosi iso maha, sf-mitta meni koko raskauden ajan reippaasti yläkäyrän yläpuolella ja siitä sai kyllä sitten kuulla ihan mummuilta kaupassakin että "mahtaakohan siellä olla kaksoset?" ja "taitaa kyllä ihan kohta syntyä!". "juu yks on ja kaks kuukautta vielä laskettuun aikaan"... Nyt sitten tässä raskaudessa oon ollu itsestäni niin ylpeä, kun paino ei ole noussut niin paljon kuin esikoisen aikana, ja mahakin kasvaa ihan siinä keskikäyrillä. Mutta ihan sama marmatus taas, kuinka iso mä muiden mielestä oon.. hohhoi, vähän kyllä alkaa välillä närästään noi kommentit.. Mullekin kun on vähän kova pala tää hillitön painonnousu, vaikka tiedänkin että se kuuluu asiaan ja viimekskin kaikki kilot lähti pian pois.. Tekis mieli sanoo välillä että ootkos itekin vähän lihonut ;) .

ON: poitsu myllää ja jumppaa edelleen kaikki yöt ja aina aamulla kokeilen että miten päin siellä tänään ollaan.. Esim eilen oli varmasti ihan poikittain ja tänään taas tuntuis olevan perätilassa jos mun fiilikset sen asennoista on oikein.. Toivottavasti päättää sitten ajoissa mennä oikein päin, kun vielä mahtuu noin paljon kääntyileen. Ja supparit jatkuu, vaikkei ne taidakaan mitään sille kohdunsuulle tehdä...?

-vanilja kera esikon ja poitsun 31+6

Vierailija
18/33 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkais virallinen äippäloma.juhlitaan perhekahvilan naamiaisissa, vielä kun jaksais nousta leipomaan jotain.

Tänään oon ollu niin superväsynyt että. Kai tää johtuu vaan siitä että illalla meni myöhään ja yöllä heräsin muutaman kerran. Aamulla olin jopa ulkona. Eilen pystyin pitkästä aikaa käymään rauhallisella kävelylenkillä ilman ongelmia.

Muuttamisesta: me asutaan tukevasti talossamme, mutta muutto voi periaatteessa tulla milloin vain jos saisimme riidat sovittua rakentajan kanssa. Voi ahdistus jos se tapahtus nyt toukokuussa. Toisaalta olisin erittäin iloinen jos saatais riidat selviksi.

Maha: mulla kommentit on lähinnä että onpa pieni maha, tai että ompa sun maha kasvanut sitten viime näkemän (3 viikon tauon jälkeen). Painoo on tullut nyt jo varmaan 10 kg mutta ei nähtävästi ei näy.

huomista odotellessa

nirppa rv 34+4

Vierailija
19/33 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa.

Viikot hurahtaa aika vauhtia eteenpäin, ilmeisesti aika monella mammaloma onkin jo alkamassa tai alkanut. Mulla on vielä 3 viikkoa töitä, ja hirveellä kiirellä nää viimiset päivät menee - ylläriproggis tietysti kaatui syliin. Sinänsä ihan mukavaa, ei tule laskettua päiviä niin tarkkaan.

Kävin lääkärissa maanantaina kun viikonloppuna tuli sen verran tiuhaan ennakoivia supistuksia. Kaikki kuitenkin hyvin, vaavi kasvaa viikkojen mukaan ja paikat tiukasti kiinni. Olisi kyllä laittanut sairaslomalle mutta sanoin että mieluummin oon töissä niin kauan kun varsinaista kehotusta jäädä pois ei tule.

Kaikki liikkuminen on kyllä käynyt hankalaksi, en voisi kuvitella muuttoa tähän. Meillä onneksi edessä vasta syksyllä, sitä ennen alkaa tietysti kunnon remontti.

Saatin tutuilta pari vuotta vanhat Quinny Speedi XS rattaat ja vaunukoppa, vaikuttavat ihan ok:lta. Käytössähän sen näkee miten toimivat. Kalusteet on hankittu mutta kasaamista vaille. Vielä uupuu turvaistuin.

Sairaalatutustumisen jälkeen - ollaan menossa Haikaranpesään - on kovasti mietittänyt kivunlievits. Vierastan ajatusta epiduraalista kun se tekee synnytyksestä kliinisen kaikkine piuhoineen yms. Toisaalta mahdoton ensimmäisen kanssa tietää miten kipua kestää. Mitä olette miettineet tämän suhteen?

t. UnduS 31+jotain

Vierailija
20/33 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mekään mitenkään tähdätty tuota muuttoa tähän saumaan... Tontti saatu kohta 3v sitten, piirrustukset ja pohjat tehty 2v sitte. Varsinaisen rakentamisen mies aloitti vähän yli vuos sitten. No, sanoin mää jossakin vaiheessa syksyä, että ois tosi kiva jos ei tarttis tätä vauvaa synnyttää tähän väliaikaisextremeen;) Ja vielä kun vuokranantaja sopivasti yllärinä irtisanoi (myi asunnon), tuli muuttopäivämääräkin lyötyä lukkoon.

UnduS mietti kivunlievitystä. Mulla eka oli aika normi ekasynnytys. 10 h, eteni tasaisesti, epiduraalin sain kun olin 6 cm auki. Rauhallisin ja ehkä "helpoin" synnytys. Ei paniikkia tms. missään vaiheessa. Ponnistus 10 min.

Toka oli ikävin. Vauva syntyi vähän liian aikaisin, vuosin verta jostain (ei saatu selville). Hässäkkää, ihmisiä, odotin suht samanlaista synnytystä kuin eka enkä tajunnut, että kaikki vain meneekin nopeutettuna. Epäonnistunut epiduraali ja kipeä ponnistusvaihe (repesin). Kokonaisuudessaan 3h ja ponnistus 5 min.

Kolmas meni muuten luomuna, mutta kerkesin saada oksitosiinia supistuksia koventamaan(!). Sitä en enää haluaisi. Aika raju 2h mutta selvisin ihan ok (en etukäteen uskonut vaan "vaadin" spinaalia, jota en kerennyt saada). Ponnistusvaihe ihan ok 5 min. Kokonaisuus 2h.

Tähän neljänteen synnytykseen mulla on jonkinlaiset suunnitelmat. Tiedän nyt, että selviän kyllä ilman puudutuksia, jos mitään ihmeempää ei tapahdu. Yritän myös kieltäytyä oksitosiinitipasta, jotta supistukset pysyisivät siedettävämpinä. Haluaisin hiljaisen, rauhallisen ja pimeän synnytyshuoneen, ja kätilön tarvitsen vasta nappaamaan vauvan syliinsä;) Ammeen haluaisin, mutta yritän olla menemättä sinne liian aikaisin.