Tuulimuna keskeytynyt itsestään...vuodon kesto?
Hei!
Viime viikolla alkoi tiputteluvuoto ja perjantaina kävin lääkärillä tarkistuttamassa tilanteen. Olin jo jonkin aikaa epäillyt, ettei kaikki ollut kohdallaan, kun raskausoireet alkoivat pikkuhiljaa hävitä eikä vatsakaan tuntunut kasvavan. Olisin ollut viikolla 10.
Lääkärissä päädyimme odottamaan kohdun tyhjentymistä itsekseen. Olen kotona kohta kaksivuotiaan poikani kanssa, jos kävisin töissä, olisin varmaankin päätynyt lääkeillä tapahtuvaan tyhjennykseen.
Olisin kysellyt miten kauan todella runsas vuoto on kohdallanne kestänyt? Missä vaiheessa uskaltaa lähteä yli 10 min matkan päähän lähimmästä vessasta?
Seuravassa oma tähän astinen kokemukseni:
Tasan viikko vuodon alkamisesta alkoivat kivuliaat supistelut ja runsas vuoto, josta lääkärikin oli osannut varoittaa. Suurehkoja hyytymiä tuli mielestäni runsaasti, mutta vuoto ja kivut kestivät vain 2-3 tuntia. Seuraavana päivänä tuli kuukautisvuotoa muistuttavaa vuotoa ja sitten perjantaina taas parintunnin ajan hyytymiä ja kirkasta verta loristen. Tänä iltana taas uudestaan hyytimiä ja verta valuen. Kuinka kauan kohdun tyhjentyminen voi/tarvitsee oikein kestää?
Jaksamista henkisesti ja fyysisesti kaikille keskenmenon kokeneille....
T. Kengu ja pikku Ruu
Kommentit (2)
Kiitos viestistäsi Tari! Nyt alkaa jo helpottaa, se pahin osuus kesti siis noin 4 päivää. Toivottavasti kaikki tuli vihdoinkin pois. Jälkitarkastus on yksityisellä kahden viikon päästä.
Jos saisin nyt päättää, niin ottaisin kyllä sen lääkkeillä tapahtuvan tyhjennyksen, vaikka se voi olla aika raju tapa. Siinä selviää ilmeisesti useinmiten kertarysäyksellä, joka voi olla henkisestikin helpompaa.
Mulla on tämä henkinen puoli vielä kokonaan käsittelemättä, oon keskittynyt lähinnä selviytymään kunnialla esikoisen kanssa. Miehenkään kanssa ei olla vielä jaksettu paljon keskustella, kiireitä riittää. Tiedän, että tätä pitäis käsitellä viimeistään ennen kuin yritetään uudestaan, muuten se on sitten taas peikkona edessä...
Onnea sullekin uuteen yritykseen! Kolmas kerta toden sanoo!
T. Kengu ja pikku-Ruu
(P.S. Joku kirjoitti jossain, että tuulimunaraskautta voi ajatella merkkinä siitä, että on mahdollista hedelmöittyä:)
Minulla oli spontaani keskenmeno rv 9 ja vuoto oli kokoajan niukkaa ja n.kolmena päivänä tuli hyytymiä ja verta sitten n.5 päivää vuoti vielä pelkkää verta ja loppui kuin seinään. Ja ultrassa varmistui et kohtu on tyhjä.
Sitten nyt elokuun alussa minulla todettiin tuulimunaraskaus rv 9 ja valitsin lääkkeellisen tyhjennyksen,ensimmäisen tabletin kerkesin ottaa niin seuraavana päivän kohtu tyhjentyi ryminällä n.alle tunnissa tuli kaikki hyytymät ulos kamalien supistusten kera,sen jälkeen vuoti vielä normaalit 5 päivää niinkuin yleensäkin minulla menkoissa.Enkä siis kummallakaan kerralla ole ollut edes kamalan kipeä eikä vuoto kovaa,mutta sekin taitaa olla aika yksilöllistä.
Isot pahoittelut tuulimunan johdosta ja paljon tsemppiä uuteen yritykseen.