Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SATUHÄÄT-ketju

Vierailija
22.04.2010 |

Kommentteja

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni sulhasen äiti on onnellisesti naimisissa ja näkyihän siinä isäkin monta kertaa. Lapasia heillä on ainakin 5 ja lainalapsiakin monta.

Vierailija
2/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin miksi paikalliiset kuvaajat oli kutsuttu kun kerran Satuhäiden kuvaajat jo olivat paikalla.

Koska KUNNON säkyläläisissä häissä kuuluu anopin mielestä tehdä niin ;) varmaan...

Minusta morsian oli todelaa kaunis ja hoikka ja upean näköinen hääpäivänä. Ihan kampaus!

Itse ihmettelin, että mitä 15 v tyttö teki yksin Säkylässä? Kerrottiinko hänen perheestään mitään? Morsian vaikutti kovin yksinäiseltä. Mutta rauhallinen, sitoutunut, järkevä jne jne pari kaikin puolin. Huh, miten nuoria.

Se kirkkomoka oli irtipäästäjän. Ei tuon ikäistä lasta ole ehtinyt kasvattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on myös jonkun ÄITI.

Vierailija
4/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulhokin vaikutti määräilevltä.

Ja morsian vain kulki mukana. Ja joko morsian on luonteeltaan syrjäänvetäytyvä tai sitten hän vain tietää että antaa miehen suvun tehdä päätökset ja hoitaa kaikki. Hän vain ilmestyy sitten hääpäivänä paikalle.

Ja tyttö parka, se vakuuttelu että kerran vain mennään naimisiin, saattaa tuossa suvussa vielä joskus kaduttaa.

Ja olivathan käyneet parisuhdeneuvonnassakin ja tulleet siihen tulokseen että ongelmat johtuvat pääasiassa tytöstä.. kun hän ei osaa sanoa ääneen mitä haluaa...motkottaa sitten vain muista asioista. Ja tämähän oli tytön omasta suusta sanottua.

Vahvistaa käsitystäni että mies määrää ja on niskanpäällä.

Onnea kuitenkin heille, toivottavasti suhde ja rakkaus kestää. Ja onkohan sitä rakkautta ollenkaan? Vai vain halua tehdä "oikein" eli perustaa perhe ja jatkaa tilaaa...

Vierailija
5/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitti tuon tekstin sakun äidistä kuka tahansa, niin se on totta.

Vierailija
6/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan alttarilla tepasteleva lapsi ei tuonut mitään lämmintä vaikutelmaa, sellaista ei saa tapahtua! Ennen häitä sovitaan keiden sylissä pienet ovat, ja he ovat pikkuisista vastuussa koko seremonian ajan. Itse olen ollut monissa tällaisissa häissä, ja kyllä pienten lasten sylittäjät yleensä pystyvät vaikka kuiskailemaan lapsen korvaan juttuja niin, että lapsi jaksaa olla tuon 20 min. sylissä. Jos menee ihan mahdottomaksi (kova huutaminen), niin sitten lähdetään ulos kirkosta hetkeksi. Täytyy ihailla Tii-Maria, joka säilyi täysin tyynenä, vaikka lapsiparka hädissään roikkui helmassa, kun hänestä ei pidettykään huolta penkissä. Itse olisin varmaankin pyörinyt ja etsinyt katseella lapsen hoitajaa, jotta älyäisi hakea lapsen syliin, ja se olisi kyllä ollut häiritsevämpää.

Tuo huntuasia kuuluu kyllä yleissivistykseen, että entinen neitsytmorsiamen merkki kyllä nykypäivänä on käytössä, mutta hyvien tapojen mukaan vain lapsettomilla. Itse olin viime kesänä kahden lapsen vanhempien häissä, ja morsiamella oli todella upea ja tyylikäs kampaus tiaran kera, eli ei se huntu mikään välttämättömyys ole, että näyttää morsiamelta.

Tii-Mari on kyllä todella kaunis nainen, ja mielestäni näytti upealta morsiamena. Kuuliko joku kutsuttiinko häntä jollakin lempinimellä? Entä sanottiinko lasten nimiä?

Vierailija
7/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan alttarilla tepasteleva lapsi ei tuonut mitään lämmintä vaikutelmaa, sellaista ei saa tapahtua!

Minusta oli törkeää antaa lapsen juoksennella jopa alttarin sisäpuolella! Jos ei lapsi pysy sylissä huutamatta, sitten se viedään ulos kirkosta.

Vierailija
8/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli Tiitu ja lapset Ellen ja Elias (Eljas?).

Todella kaunis ja tyyni morsian. Itsekin annan saman kuvan itsestäni, ainakin tyynen siis. En pidä huomiosta, jota takuulla saa melskaamalla ja räyhäämällä. Silti tietysti harmittaa jonkun pomotus. Itse asiassa tuli ihan omat häät mieleen.

Vierailija
9/149 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla kyllä on puolesta ja vastaan kirjoittelijoita häistä, hienoa että mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Osan kirjoituksista on kyllä häiden vieraiden kirjoittamia tai lähisuvun sen kyllä huomaa.....

No kuitenkin vielä muutama sana. Pitää muistaa jos antaa TVn tulla niin intimiintilaisuuteen kun häät, pitää tietää että niitä arvostellaan ja ottaa arvostelu vastaan.

Se on totta että pari on todella nuori avioliittoon ja perheeseen, jokainen tietää sen ja pari tietää varmasti itse myös sen että ongelmia vielä tulee. Siksi ei nyt mennä hehkuttamaan että jee kun tämä perhe-elämä ja avioliitto on kivaa. Se ei joka päivä sitä tule olemaan.

Morsian oli tosiaan hiukan allapäin ja sulhanen näytti missä on kaappin paikka, mutta jos se tulee suhteen ongelmaksi pitää morsion ottaa itseään niskasta kiinni ja sanoa oikeasti miten asiat on. Sulhasen luonnetta on varmasti vaikea muuttaa, näkihän TVstä suoraan myös hänen äitinsä luonteen. Ei omena puusta kauas putoa vai miten se meni.

Mitä anoppiin tulee niin kyllä TVstä paistoi hänen luonteensa ulos, oikein hävetti hänen puolestaan. Ilmeet ym.kertoivat kuka on nytkin määrännyt ja määrää nuoren parin tulevaisuuden. Onnea vaan morsiammelle. Mutta kyllä morsiammen pitää pystyä kasvamaan jotta saa sanan suustaan anoppia vastaan vielä joskus tai hänen perheensä tulee kärsimään pahasti vielä joskus. Kukaan ei ole noin myötyväinen kaikkeen kun morsian nyt antoi ymmärtää tai jos on se, ei ole normaalia jossain vaiheessa räjähtää.

Vierailija
10/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin morsian sanoi, että he ovat saaneet kaikkeen vaikuttaa.

Tämähän on tosi hienoa!

Vierailija
11/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän perheen juhlathan ne olivat, varmaan ,ihmetteli miksi äiti ja isä on tuolla. Mutta, sitä en ymmärrä kun olimme nuoren vävyn, siunaus tilaisuudessa. Joku perhe toi pienen vauvan sinne , ja se huuti koko ajan , ettei kuulunut mitään papin ,eikä muidenkaan sanoja.

Vierailija
12/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että tv:n kautta sain olla mukana häissänne. Nämä mielipiteet voivat tulla yllätyksenä asianosaisille, mutta lohdutuksena teille että tämä on vain osa juhlia. Ohjelma jää muistoksi vuosikymmenten päähän.

Huntua käytetään yleisesti näissä isommissa häissä, mutta joku tolkku sen käytössä.

Toinen silmiinpistävä asia oli pikkulapsen tulo alttarikaiteen sisäpuolelle.

Tottakai sulhasen äiti voi päättää asioista, mutta morsiamen vaitonaisuudesta huolimatta hääkakun ulkonäkö ja koristelu kuuluu morsiusparille. Jotain voi jättää morsiusparille päätettäväksi, vaikka oma maku olisi erilainen.

Vierailija
13/149 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vinkattiin, että menehän katsomaan vauva- sivuja, mitä kaikkea ihmiset kirjoittelee. Olen ihan hölmönä. Voiko joku teistä vinkata minkä ikäisten keskustelu-foorumi tämä on. Jotenkin, kun olen lukenut kirjoituksia, niin tuntuu että jotkut turhautuneet keskenkasvuiset tänne kirjoittelevat. Vauva-sivut tuovat mieleen onnelliset ihmiset pienien vauvojan kanssa. Kaikkea muuta. Mahtaako näiden kirjoittajien vauvat tulla hoidetuksi, kun koko ajan ollaan vaan koneella kirjoittamassa sontaa. Pian käy, niin kuin kävi sen pariskunnan joka hoiti virtuallivauvaa tietokoneella, niin oma vauva kuoli ruuan puuttoon!

Vierailija
14/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon hahmon, joka näkee itsensä monen asian keskiössä. Minun häät, minun lapseni häät, minun mieheni sitä ja tätä. Omassa suvussani on ihan samanlaisia, joiden on vaikea ymmärtää, etteivät he ole joka tilanteessa niitä, joiden mielipide ratkaisee. Vaikka kuinka olisi itse osannut valita paremmin. Kyllä omissa häissänikin muutamalta täti-ihmiseltä tuli kommenttia, miten kuuluu tehdä, miten on aina tehty, miten mikään muu ei voi tulla kyseeseenkään. Mutta jos hääpari oli tyytyväinen, ehkä asia lienee kunnossa.

Vierailija
15/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis mutta jotenkin surumielinen morsian! Ja kyllähän anoppi ja sulhanen itse aika hyvin "päättivät" mitä tapahtuu ja kuinka, en tainnut kertaakaan kuulla edes kysymystä mitä mieltä Tii-mari on?

ja lapsi juoksentelemassa kirkossa ja äitinsä helmoissa kesken toimituksen niin on kyllä aika häiritsevää ja ainakin itse olisin toivonut että hoitaja jonka pitäisi pitää lapsesta huolen toimituksen ajan olisi vaikka tuossa vaiheessa kävellyt lapsen kanssa kirkon perälle jossa voi hieman tepastella ja jos huuto tulee niin vaikka pihalle...mutta eikös anoppi kirkossakin sanonut että parempi antaa tepastella kun jos ei sylissä halua olla niin tulee huuto:) kyllä hieman hymyilytti:)

Vierailija
16/149 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vinkattiin, että menehän katsomaan vauva- sivuja, mitä kaikkea ihmiset kirjoittelee. Olen ihan hölmönä. Voiko joku teistä vinkata minkä ikäisten keskustelu-foorumi tämä on. Jotenkin, kun olen lukenut kirjoituksia, niin tuntuu että jotkut turhautuneet keskenkasvuiset tänne kirjoittelevat. Vauva-sivut tuovat mieleen onnelliset ihmiset pienien vauvojan kanssa. Kaikkea muuta. Mahtaako näiden kirjoittajien vauvat tulla hoidetuksi, kun koko ajan ollaan vaan koneella kirjoittamassa sontaa. Pian käy, niin kuin kävi sen pariskunnan joka hoiti virtuallivauvaa tietokoneella, niin oma vauva kuoli ruuan puuttoon!

Tämä on ihan kaikenikäisten keskustelupalsta ja nimensä mukaisesti aihe on vapaa. Ei tänne kirjoittaneilla tarvitse vauvaa olla, ei tietenkään, ja pienten vauvojen kanssa monet ovat stressaantuneita, jotkut jopa masentuneita. Joten, koska vauvoja ei välttämättä ole, on huolesi turha ja kuka sanoo että täällä ollaan "koko ajan vaan koneella"? Vauvat sitäpaitsi nukkuvat paljon, pitäisikö niitä pitää silloinkin kädestä? Ja se vauva kuoli ruuan puutteeseen. Mikä muuten on "puutto"?

Vierailija
17/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmisiltä sitten pokkaa näyttää löytyvän! kuten jo moni on sanonut, jokaisella on omanlaisensa häät.. ja näissä häissä anoppi sai tehdä päätöksiä, mutta satun tietämään, että niin päätti morsiankin! miten ihmeessä se vaivaa teitä näin paljon, että tulette tänne yhdessä aprikoimaan kyseistä asiaa??? kuinka moni teistä on itse naimisissa? tässä ohjelmassa näytettiin vain OSA häiden suunnittelusta, OSA heidän arjesta ja OSA hääjuhlasta!!! mikä oikeus teillä on tuomita heidät avioparina, lapsen kasvattajina??? tiedän, he tekivät päätöksen ja osallituivat ohjelmaan joka näytetään koko Suomen kansalle, mutta te ette ole kyllä yhtään parempia ihmisiä kuin he. keskittykää enemmän omaan elämäänne, tämä kuitenkin on heidän... :)

Vierailija
18/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmisiltä sitten pokkaa näyttää löytyvän! kuten jo moni on sanonut, jokaisella on omanlaisensa häät.. ja näissä häissä anoppi sai tehdä päätöksiä, mutta satun tietämään, että niin päätti morsiankin! miten ihmeessä se vaivaa teitä näin paljon, että tulette tänne yhdessä aprikoimaan kyseistä asiaa??? kuinka moni teistä on itse naimisissa? tässä ohjelmassa näytettiin vain OSA häiden suunnittelusta, OSA heidän arjesta ja OSA hääjuhlasta!!! mikä oikeus teillä on tuomita heidät avioparina, lapsen kasvattajina??? tiedän, he tekivät päätöksen ja osallituivat ohjelmaan joka näytetään koko Suomen kansalle, mutta te ette ole kyllä yhtään parempia ihmisiä kuin he. keskittykää enemmän omaan elämäänne, tämä kuitenkin on heidän... :)

Ehken se on vain kateutta, kun itsellä ei mene hyvin. Neljäkynmmentä vuotta on yhdessä oltu.

Vierailija
19/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itäsuomalaisen mielenlaadun omaavan ihmisen mielestä suorastaan PELOTTAVIA! Hrrrr...

Vierailija
20/149 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä anoppi totesi että MINÄ en halua niitä vadelmia ja MINÄ haluan suklaakakun päälle vaaleat koristeet ja päinvastoin. Morsian seisoi hiljaa ja totisena anopin vieressä joten kyllähän tuo nyt hiukan erikoiselta vaikutti..

Mutta kiva kuulla että morsiankin on sitten ilmeisesti jotain päätöksiä häidensä suhteen saanut tehdä, kuten joku täällä kommentoi joka ilmeisesti hääparin tuntee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän