Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YTK ON TODELLA HUONO

Vierailija
24.04.2024 |

Todella huono ja hidas mutta jos sinä pärjäät 2kk ilman rahaa sinusta johtumattomista syistä niin ole ehdottomasti YTKssa. 

Sain lopputilin ja lomarahat, tiesitkö että tässä sosialisti maassa ne katsoo ettei niiden tarvitse maksaa sinulle ansiopäivärahaa koska sinä olet saanut lomarahat??? Mitäs se niille kuuluu minkä verran kolikoita sinulla on taskun pohjalla, ne on minun tienaamiani ja olen oikeutettu ansiopäivärahaan. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menihän siinä aikaa huomata se ... Et saa mitään turvaa YTKlta. Vaihdoin jo ajat sitten takaisin Rakennusliittoon.

Koksujen Kassoja ne on joilla ne kerää miljoonat taskuunsa

Vierailija
2/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuvittelet, että liiton kassassa olisi jotenkin eri säännöt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle huutamaan.

Vierailija
4/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ulosannista ja ymmärryksen tasosta on todella helppo päätellä miksi on jäänyt työttömäksi.

Vierailija
5/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei edes tiedä mitä on sosialismi. Aikuislapsi.

Vierailija
6/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta oikeaan kapitalistivaltioon kuten Yhdysvallat, et saisi pennin jeniä kuin korkeintaan social securitystä kerjäämällä food stamppeja. Aloittajalla ei ole mitään käsitystä mistä puhuu.

Vierailija
7/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-kassako on parempi? Tuosta vähemmän puhutaan vaikka se on YTK tyyppinen kassa joka ei ole minkään ammattiliiton yhteydessä toimiva työttömyyskassa.

Vierailija
8/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä ne pennosesi saat, mutta minkäänlaista työoikeudellista suojaa tai työsyhteeseen liittyvää lakiapua et YTK:sta saa. Toki ansiosidonnaisen päivärahasi saat. Sitten kun saat.

Vierailija
9/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakorvaus jaksosetaan 1.1. voimaan tulleen lain mukaan työttömyyden alkuun, ihan sama onko maksaja YTK, Kela tai liiton kassa.

YTK on huomattavasti edullisempi kuin liitot, YTK vuodessa 105 euroa ja liitot maksaa keskipalkkaisella yli 400 euroa vuodessa.

YTK:ssa usein ensimmäisen hakemuksen käsittelyaika pitkä, nyt noin 3-4 viikkoa, mutta jatkohakemukset sujuvat nopeasti parissa päivässä. Itse koen, että YTK:n hinta-laatusuhde on parempi kuin liiton.

Vierailija
10/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan normaali käytäntö. 

Vierailija
11/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni joskus tekniikan akateemisten jäsenenä 6kk hakemuksen käsittelyssä jäätyäni työttömäksi. Olin todella lujilla. En saanut edes toimeentulotukea, koska "töissä ollessa pitää säästää työttömyyden varalle" - ikäänkuin vastavalmistuneella olisikin ollut niin hyvä palkka.

Vierailija
12/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä ne pennosesi saat, mutta minkäänlaista työoikeudellista suojaa tai työsyhteeseen liittyvää lakiapua et YTK:sta saa. Toki ansiosidonnaisen päivärahasi saat. Sitten kun saat.

Kyllä saa.

Vierailija
13/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla YTK maksaa 800 e kuussa, toki verot vähennetty. Olin yli 30 v töissä. Ketuttaa.

Vierailija
14/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ytk lobbari täällä selvästi kehumassa kun itsellä a-kassa ja tyytyväinen siihen.

Vierailija
15/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaniemessä tylsä työpäivä?

Vierailija
16/19 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten keväällä olin työttömänä ja tein lyhyen työkeikan. Sovitellun päivärahahakemuksen käsittelyyn meni YTKlla melkein kuukausi. Heti työllistymisen jälkeen vaihdoin kassaa. 

Vierailija
17/19 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt muuttuvat aina tilanteen mukaan. Ensin sanoivat, etteivät maksa päivärahaa, koska kuun palkkaa ei maksettu palkkajaksolla 23.-24. päivän välillä, vaan vasta kuun viimeinen päivä, eli 30. päivä. Palkka on aina maksettu 30. päivä.

Seuraava hakemus hylättiin, koska palkanmaksupäivällä ei ole merkitystä, vaan palkkajaksolla.

Täyttä kusetusta koko YTK Loimaan kassa.

Vierailija
18/19 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vika ei ole YTK:ssa. Saman olis tehnyt Kela tai joku muukin liitto. Ihan turhaa narinaa.

Vierailija
19/19 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK on kyllä surkein kassa, kokemusta nyt kolmesta eri kassasta ja ytk ylivoimaisesti kehnoin kaikessa. Paljon parempia kassoja tarjolla, menkää niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi