Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä uni/masennus/ahdistuslääke aiheuttaa voimakasta lihomista ja turpoamista?

Vierailija
22.04.2010 |

Tyyliin Johanna Tukiainen.

Remeron?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrää mielialalääkkeitä luulotautisille, joten monomaaninen vänkääjä muutaman viestin takaa, lopeta jo ja hakeudu itse hakemaan apua harhaisuuteesi.

Kaikkia masennuslääkkeet eivät piristä, uskokaa jo. Itse asiassa joidenkin tutkimusten mukaan uudet ssri-lääkkeet tehoavat hyvin vain noin kolmasosaan keskivaikeasti tai vaikeasti masentuneista potilaista.

Vierailija
2/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäneensä ainakin Ketipinoria ja rauhoittavia, ja molemmat kyllä turvottavat. Alkoholi varmasti buustaa tätä efektiä vielä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosiin tai kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Onko Tuksu kaksisuuntainen?

Vierailija
4/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ainakin lihottaa vaikka olis tarkka syömisestään.

Vierailija
5/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkään yksisuuntaiseen masennukseen tehostamaan jonkin toisen masennuslääkkeen vaikutusta, samoin unilääkkeeksi. Itse masennuspotilaana sain sitä hetken aikaa yhdessä Efexorin kanssa, mutta ei toiminut. Annostus toki on masennuspotilailla paljon pienempi kuin psykoosiin käytettäessä.

Vierailija
6/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja psykoosin _lisäksi_ Ketipinoria käytetään ihan tavallisena masennuslääkkeenä.

Vierailija
7/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykoosilääke, jota käytetään pieninä annoksina unettomuuden tai masennuksen hoitoon voi lihottaa nopeasti kymmmeniäkin kiloja.

Vierailija
8/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laukaisevat jonkinlaisen ahmimishäiriön, vaikka lääkkeitä toisaalta käytetään myös ahmimishäiriöiden hoitoon.

Vierailija
9/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väinpitämättömyyttä. Ne päinvastoin auttavat masentunutta pääsemään kiinni normaaliin elämään.

Esim. trisykliset antidepressantit ovat aluksi hyvinkin väsyttäviä ja aiheuttavat tokkuraa.

Vierailija
10/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli useampaakin lääkettä käytössä 2 vuoden ajan (siis useita kokeiltiin enenn kuin sopiva löyty) en siis osaa sanoa mikä minua lihotti. Ennen masennuslääkkeitä painoin 49kg ja masennuslääkkeiden aikaan 63kg. Kun lopetin lääkkeet paino tippui entiselleen alle puolessa vuodessa.

En tiedä mitä lääkettä (ennen niin järkyttävän laiha) kaverini syö, mutta lihoi kolmen kuukauden aikana melkein 20 kg.

En myöskään tiedä muuttuiko kaverini syömiset yms. vai oliko syy tosiaan lääkkeessä.

Itselläni masennuksen aikana ei juuri ruokaa mennyt ja saatoin olla päiviä syömättä. Toisaalta, saatoin olla myös päiviä nukkumatta ja unettomuushan kuulemma lihottaa...

Vierailija
11/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä kaikkien mielialalääkkeiden tuoteselosteissa. Kaikkia haitalliset sivuvaikutukset eivät tietenkään koske, mutta osaa kuitenkin.

Vierailija
12/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellanen olo että silmät seuraa ajatuksia hitaammin kuin normaalisti. Eli katsonpa tuonne jaaaa siiiilmäääät tuuuleee kuuun eeehtii..

Vierailija
13/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota käytetään mm. reumaan ja kipu- ja tulehduslääkkeenä (ja esim kyynpuremia vastaan), turvottaa todella pahasti.

Vierailija
14/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remeronia unettomuuteen, siitä tuli ihan hirveä ruokahalu, olis voinu syödä vaikka pieniä kiviä. Pelkät nukahtamislääkkeet eivät samaa tehneet. Unettomuuteen käytän nykyisin Levozinia, jolla tulee luonnollinen uni. Lievään masennukseen käytän Efexoria, josta ei ole tullut liiallista ruokahalua.

Vierailija
15/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei käytetä masennukseen ja maanisuuteen. Ei ole ihme, että täällä mammat väittävät masennuslääkkeiden aiheuttavan zombie oloja, kun eivät tiedä mitkä oikeasti ovat masennuslääkkeitä. Luulevat psykoosilääkkeitä masennuslääkkeiksi.

Vierailija
16/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kerroin, minulle on kyllä määrätty Ketipinoria nimenomaan yksisuuntaisen masennuksen hoitoon toisen lääkkeen tehostamiseksi. Tällaista lääkeyhdistelmää kokeili psykiatrian erikoislääkäri. Minulle se ei toiminut, mutta toimii kuulemma joillekin unettomuudesta kärsiville masennuspotilaille hyvin. Ja minulla ei ole kaksisuuntaista mielialahäiriötä, vielä vähemmän psykoottisuutta, mutta sen sijaan kärsin taannoin vaikeasta masennuksesta.

Olen kuullut muitakin masennuspotilaita, joille jopa yleislääkäri on kokeillut samaa lääkeyhdistelmää, joten ei se nyt aivan tavatonta ole.

Vierailija
17/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole masennuslääke, vaan psykoosilääke joka poikkeuksellisesti joillakin auttaa myös masennukseen. Sitä ei tähän ketjuun kannattaisi sotkea, koska tosiaankin on epätavallinen lääkitys masennukseen. yleensä sitä käytetään skitsofreniaan ja pipolaarin maniavaiheen hoitoon.

Vierailija
18/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksu on julkisuudessa (blogissaan) kertonut käyttäneensä ao lääkettä ja lihoneensa sen seurauksena.

Vierailija
19/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin Mirzapaninista 9 kiloa

mun tuttava lihoi Mirtazapiinista 6-7 kiloa lyhyessä ajassa, vaihtoi sitten lääkkeet ja laihtui takaisin

Vierailija
20/67 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut huimasti! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi