Mikä uni/masennus/ahdistuslääke aiheuttaa voimakasta lihomista ja turpoamista?
Kommentit (67)
että lopetin liikunnan, jota olen sentään harrastanut säännnöllisesti vuosia. Ihan hyvin olisin voinut lihoa tollasessa tilanteessa jo senkin takia, en vain ole sitä tyyppiä joka syö suruunsa.
että ne tasaavat mielialaa ja poistavat siten ruokahaluttomuutta. Masennuslääkkeitä käytetään myös liikasyömisen hoitoon.
oikeasti auttoi ahdistukseen. Sääli vaan ettei niitä voi syödä koska koukuttavat niin pahasti ja annostusta on pakko vaan lisätä.
että ne tasaavat mielialaa ja poistavat siten ruokahaluttomuutta. Masennuslääkkeitä käytetään myös liikasyömisen hoitoon.
Niitä käytetään anoreksiassa ja bulimiassa ja toisaalta myös liiallisessa syömisessä ja juurin sen mielialaan ja aivoihin vaikuttavan tehon takia. Ei siksi, että lääkkeet itsessään lihottaisivat.
Niitä käytetään anoreksiassa ja bulimiassa ja toisaalta myös liiallisessa syömisessä ja juurin sen mielialaan ja aivoihin vaikuttavan tehon takia. Ei siksi, että lääkkeet itsessään lihottaisivat.
juurikin ruokahalun lisääntymiseen.
joillakin lääkkeillä vaikutus vaihtelee sairauden mukaan.
Monia tavalliset ssri-lääkkeetkin lihottavat ja turvottavat osin passivoivan vaikutuksensa ja osin ruokahalun lisääntymisen takia. Myös välinpitämättömyys kasvaneen ruokahalun seurauksia eli lihomista kohtaan voi lisääntyä.
kiloja kertyy hups vaan! Remeronia kun käyttää, niin koko ajan on nälkä, kylläisyydentunne poistuu ja lisäksi tekee makeaa jatkuvasti mieli. Huh! Lihoin sillä hupsis vaan varmaan 10 kg. Mutta uni tuli!
kiloja kertyy hups vaan! Remeronia kun käyttää, niin koko ajan on nälkä, kylläisyydentunne poistuu ja lisäksi tekee makeaa jatkuvasti mieli. Huh! Lihoin sillä hupsis vaan varmaan 10 kg. Mutta uni tuli!
oon hieman kipeenä, joten ei tuu ihan sitä tiukinta proosaa nyt.
väinpitämättömyyttä. Ne päinvastoin auttavat masentunutta pääsemään kiinni normaaliin elämään.
Osalle ssri-lääkkeet tehoavat hyvin, osalle masentuneista taas eivät. Monelle ssri-lääkkeet aiheuttavat välinpitämättömän zombie-olon, ja siksi sopivan lääkkeen etsimiseen voi kulua pitkä aika. Itse olen kokeillut noin kymmentä eri mielialalääkettä ja vain yksi niistä on tehonnut edes jotenkin.
Eivät masennuslääkkeet aiheuta zombie oloa. Sinulla on ilmeisesti jokin muu sairaus ja tarvitset erilaiset lääkkeet.
kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille. Kyllä voivat masennuslääkkeetkin passivoida. Ja yhdelle kaverille tuli masennuslääkkeistä paniikkikohtauksia, joka varmaan sekään ei ollut niiden tarkoitus. Lääkkeenvaihto auttoi.
joille lääkehoito aiheutti erilaisia ikäviä sivuvaikutuksia - esimerkiksi väsymystä, keskittymiskyvyttömyyttä, ajatustoiminnan hidastumista, huomattavaa painonnousua. Lääkkeiden vaikutukset ovat tosi yksilöllisiä. Hoitoresistentti masennus on aivan tunnustettu sairaus ilman sen kummempia lisädiagnooseja.
esität mielipiteitäsi faktoina? Kannattaa lukea esimerkiksi ssri-lääkkeiden tuoteselosteista listoja lääkkeiden mahdollisista sivuvaikutuksista ennen kuin esiinnyt täällä eksperttinä asiasta, josta et selvästikään tiedä mitään. Olen iloinen kaikkien niiden puolesta, joihin ssri-lääkkeet toimivat toivotulla tavalla. Satun vain tuntemaan parikymmentä ihmistä, joihin ne eivät tehoa niin kuin sinä uskot.
Eivät masennuslääkkeet aiheuta zombie oloa. Sinulla on ilmeisesti jokin muu sairaus ja tarvitset erilaiset lääkkeet.
Ei tarvi kuin ottaa käteen masennuslääkkeen noin a-nelosen kokoinen sivuvaikutuslistaus ja lukea sieltä mitä kaikkea ne voi aiheuttaa. Ja mikähän ihme mekanismi siinä on, että zombie-olo tulee kun rupeaa käyttämään lääkettä ja lähtee kun on sen lopettanut? Jokin masennuslääkkeen laukaisema zombie-tauti vai?
Eli niille jotka valheellisesti ovat masentuneita. Laiskuudesta yms työtä välttelevästä asenteesta...
Lääkkeen aikana he tosiaan ovat laiskoja ja saamattomia.
Olen keskustellut lukuisten mt sairaiden kanssa ja todella moni on lihonut cipralex nimisestä masennuslääkkeestä.
sairaalapotilaat olimme, ja osa meistä osasi mitä ilmeisimmin feikata velttoilu - ja sluibailutautia niin hyvin, että pääsi jonoon sähköhoitoon.
Älä siis jaksa jankuttaa asiasta, josta et tiedä mitään.