Mikä uni/masennus/ahdistuslääke aiheuttaa voimakasta lihomista ja turpoamista?
Kommentit (67)
Se ei siis ole masennus/ahdistuslääke.
Se ei siis ole masennus/ahdistuslääke.
Yritä nyt selittää av mammalle. Masennuksenkin aiheuttamaan psykoosiin voidaan käyttää psykoosilääkettä. Mutta se ei muuta lääkettä masennuslääkkeeksi. Masennus hoidetaan edelleen masennuslääkkeillä.
myös potilaille, jotka eivät ole psykoottisia tai maanisia. Moni yleislääkäri määrää masennuksesta johtuvaan unettomuuteen ja ahdistukseen mieluummin Ketipinoria tai Triptyliä kuin rauhoittavia tai unilääkkeitä, koska jälkimmäiset aiheuttavat riippumuutta, mutta ensin mainitut eivät.
Annostukset ovat kuitenkin ei-psykoottisille vain murto-osa siitä, mitä psykoottisille potilaille käytetään.
Yritä nyt selittää av mammalle. Masennuksenkin aiheuttamaan psykoosiin voidaan käyttää psykoosilääkettä. Mutta se ei muuta lääkettä masennuslääkkeeksi. Masennus hoidetaan edelleen masennuslääkkeillä.
Lääkkeillä voi olla käyttöä myös hyväksyttyjen indikaatioiden ulkopuolella, ja kyseistä lääkettä käytetään myös masennukseen. Varsinainen masennuslääke se ei ole, mutta lääke nyt kuitenkin, jota käytetään masennukseen. Olen törmännyt työssäni esim. siihen, että Diapam on määrätty potilaalle sydänlääkkeeksi, vaikkei diatsepaami sydämeen vaikutakaan.
Ai niin. Tämä av-mamma on proviisori koulutukseltaan, joten huokaile vain.
yhdistelmällä Cipralex, Ketipinor, Lamictal ja Abilify 25 kg. Syötättää ihan koko ajan ja mitään ei jaksaisi tehdä. Paskempi juttu.
Olen kuitenkin onnellinen siitä että olen hengissä ja taas normaalissa elämässä kiinni!
Ei mitenkään hirveästi, mutta ottaen huomioon, että liikuin ja söin kuitenkin samalla tavalla kuin ennenkin, niin onhan tuo melkoinen nousu. Nyt on lääke lopetettu, ja kolme kiloa pudotettu.
Tämänkin ketjun perusteella näyttää siltä, että masennukseen on olemassa hyvät dropit, mutta moni tällä palstalla tarvitsisi lääkitystä sisälukutaidottomuuteen ja ajattelun yksioikoisuuteen.
infarktin jälkeen siksi, että henkilö pysyisi rauhallisena eikä saisi uutta infarktia. Ei sitä varsinaisesti siihen sydänoireeseen määrätä.
mukaan n 10%:lle masennuslääkkeet voivat aiheuttaa aivan päinvastaisen olon kuin tarkoitus, eli masentaa entisestään, tulla tuo zombiolo. ei mitkään lääkkeet käy kaikille.
infarktin jälkeen siksi, että henkilö pysyisi rauhallisena eikä saisi uutta infarktia. Ei sitä varsinaisesti siihen sydänoireeseen määrätä.
Mutta lääkäri oli nimenomaan kirjoittanut reseptiin, että sydänlääkkeeksi. Siinä olikin sitten asiakkaalle selittäminen, miksei sydäntautien numeroilla saa siitä kelakorvausta.
Keräävät nestettä, lisäävät ruokahalua ja vaikuttavat aineenvaihduntaan. Uni- ja ahdistuslääkkeet harvemmin lihottavat, mutta voivat epäsuorasti lihottaa siten, että ei jaksa tokkuroissaan enää liikkua yhtä paljon kuin ennen.
Ne eivät yleensä lihota eivätkä turvota. Jotkut psykoosilääkkeet turvottavat.
saattaa tehdä sinusta Tuksun näköisen.
Ahdistukseen voi olla määrätty bentsodiatsepiineja ja masennukseen ssri-lääkkeitä.
Ne eivät yleensä lihota eivätkä turvota. Jotkut psykoosilääkkeet turvottavat.
pitkäaikaisessa käytössä. Erikseen on sitten rauhoittavat, joita käytetään vain tilapäisesti. Masennus/ahdistuslääkkeet harvemmin lihottavat.
pitkäaikaisessa käytössä. Erikseen on sitten rauhoittavat, joita käytetään vain tilapäisesti. Masennus/ahdistuslääkkeet harvemmin lihottavat.
Masennuslääkkeet kyllä lihottavat, ja tätä ominaisuutta käytetään hyödyksi esim. syömishäiriöiden hoidossakin.
Lopetin nyt hyvän sään aikana. Aloitin 74 cm vyötäröllä ja kiloja oli 60kg. Painoindeksini oli 20.
Nyt 2 vuotta myöhemmin parantuneena masennuksesta samalla ruokavaliolla enemmällä liikunnalla koska masentuneena en jaksanut harrastaa mitään, olen 18kg painavampi ja vyötärö 94cm.
On alkanut masentaa uudestaan, nimittäin tämä vyötärö ja läski joka ei tuntusi katoavan vaikka kuinka liikun. Onkohan aineenvaihduntani mennyt lopullisesti sekaisin?