Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kun vauva komentaa?

Vierailija
21.04.2010 |

Olen kuullut muutaman ihmisen puhuvan että vauva komentaa vanhempiaan. Käsitin sen tarkoittavan kovaan ääneen "juttelemista" tai huutamista. Mutta siis mitä ihmettä se tarkoittaa? Miten niin komentaa??? Meidän vauva ainakin tykkää jutella kovaan ääneen enkä koe sitä mitenkään komentamisena. Ja huuto on huutoa jolloin vauvalla on jokin hätä (joka hoidetaan asiaankuuluvalla tavalla) eikä mitään komentamista. Ärsyttävä sana!?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huutaa kovaan ääneen, ei siis itke, kun esim. haluaa jonkun lelun mitä ei itse saa, tai on tylsistynyt lattialla ja haluaa seuraa.

Silloin äänensävy on ihan erilainen kuin esim. silloin kun vaan juttelee, kuulostaa vaativalta. Samoin ilmeestä myös näkee, otsa on kurtussa. =)

Vierailija
2/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huutaa kovaan ääneen, ei siis itke, kun esim. haluaa jonkun lelun mitä ei itse saa, tai on tylsistynyt lattialla ja haluaa seuraa. Silloin äänensävy on ihan erilainen kuin esim. silloin kun vaan juttelee, kuulostaa vaativalta. Samoin ilmeestä myös näkee, otsa on kurtussa. =)

Kun saa tahtomansa, esimerkiks äitin viereensä niin hymy korvissa jokeltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin epämiellyttvältä tulkita vauvan kommunikointia sanalla komentaa..

Kuulunee samaan kategoriaan, kuin neiti-sanan käyttö sekä pompottaminen yms..

Vierailija
4/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan toi on synnytysoppaissakin että VAUVAN TAHDISSA mennään! ;)

Vierailija
5/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeen ilmaisujen tulkintaa komenteluksi..

Vierailija
6/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii aijai.. voi voi juli juli juli vaa nii aijai. söpöti nii vaaavaaa vaa uiuiuuiuiuiuiuuu uiuiuuu.

Jos lopetan hassuttelun ja hömpöttelyn niin vauva alkaa kiljumaan lisää. En minä kuitenkaan ikuisuuksiin jaksa hömpötellä.

Sama jos otan käsistä jotain kiellettyä vaikkapa sakset tai kissankakan.

Nykyään pidän taskussa vaihto esinettä jota heilutan kasvojen edessä ennenkuin teen salakavalan vaihdon. Tällöin vauva ei yleensä huuda tai komenna, vaan tutustuu uuteen esineeseen.

Vierailija
7/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ymmärrän paremmin. meiän vauva ei ehkä tee sitä, kun se jotain haluaa se huutaa tai sitten sen huomaa katseesta. ja tottakai mennään vauvan tahdissa, mä en vaan edelleenkään tykkää tosta komentamis-sanasta... se ei vaan sovi vauvalle. kiva kun joku muukin oli samaa mieltä!

ap

Vierailija
8/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen huomaa ihan selvästi äänensävystä. "Äy, äy, ÄY!!!" :D Millä muulla verbillä pitäisi kutsua? "Ääntelee vaativasti"? ;)

Vierailija
9/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on jo ilmaistukin että silloin kun vauva haluaa jonkun tavaran mitä ei itse saa niin ääni on vaativampi kuin muu jokeltelu "ö ö" ja meillä myös käy toinen käsi eli lyö sitä lattiaan tai reiteen.

mutta ehkä se on enemmän vauvan tapa kertoa että tarvitsee apua ja toisten mielestä sitten komentamista.

Vierailija
10/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en vaan edelleenkään tykkää tosta komentamis-sanasta... se ei vaan sovi vauvalle. kiva kun joku muukin oli samaa mieltä!

ap

Jos sun vauvasi komentaisi, et ihmettelisi täällä sanaa ollenkaan. Turha sitä on sievistellä, jotkut vauvat on kovia tahtomaan, ja KOMENTAVAT. Eikä se ole paha asia, kuten näytät kuvittelevan, parempihan se on, että osaa selvästi sanoa, mitä haluaa. :D

Meillä vauvojen käyttämä komennussana oli kovaan ääneen sanottu HÄ! ja tiukka tuijotus silmiin.

Vierailija
11/11 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoon ääneen karjuu, otsa on kurtussa ja vielä murisee päälle :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän