Miksi naisen pitää haluta lapsia ollakseen "normaali"?
Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa, että lapsista pitämätön nainen on epäonnistunut, viallinen ja sairas. Kertokaa miksi se, että nainen ei lapsia halua, tekee hänestä niin viallisen ynnä muuta?
Eivät kaikki pidä lapsista tai halua niitä itse, miksi se tekee ihmisestä huonon?
Kommentit (108)
Itsekästä se on ja se on pahempi juttu kuin normaalius. Mikä on se syy, että et halua lapsia?
Läheskään kaikki naiset eivät pidä toisten lapsista, mutta silti haluavat oman. Oma lapsi on kaikille äideiksi tulleille maailman tärkein asia. On vaikea perustella, että miksi, mutta selitykseksi riittänee se, että jos joku niin kokee, sen täytyy olla totta.
Minä näen tahallisen lapsettomuuden jonkinlaisena pelkona omaa äitiyttä kohtaan, itsekkyytenä ja laiskuutena. Työ on tärkeä juttu, mutta sen rasittavuus ei koskaan ole verrattavissa siihen tunteeseen, jonka kokee, kun on lapsia ja on niistä huolissaan syystä tai toisesta. Äitiys muuttaa ihmistä todella paljon ja kun olet yhden lapsen äiti, olet koko maailman lasten äiti. Kannat huolta lapsista ympäri maailman eikä sen tärkeämpää tehtävää ihmisellä maailmassa olekaan kuin huolehtia lapsista.
Kai joittenkin pientä maailmaa selkeyttää, kun asiat ovat tietyllä tavalla ja niiden "kuuluu" olla tietyllä tavalla.
Se on vain ahdasmielisyyttä! Elä sinä muista piittaa. Tällaisia "totuuksia" laukovien elämä vaan pyörii liian pinissä, tutuissa (ja turvallisissa) ympyröissä. Kaikki siitä poikkeava pelottaa.
Kerropa ap mikä selain sulla on? Explorer, mozilla, mikä?
Onkohan tämä ongelma selainriippuvainen?
heh olet varmaan sit eka kuka saa tehtyä uuden aloituksen!?
no haluatko sä lapsia vai miten tänne eksyit?
Elän lapsiperheessä 24/7 ja olen mm. luopunut kodin ulkopuolisista harrastuksistani, jotta ehdin olla enemmän mieheni lapsen kanssa, joka asuu meillä. En kuitenkaan ole koskaan halunnut omaa lasta. Mielestäni olen täysin normaali enkä ole kuullut kenenkään kyseenalaistavan mielenterveyttäni tältä osin. Muilta osin ehkä kyllä :D
jos sinun tuttusi näin ajattelevat niin eivät kaikki. Itse en ole missään tavannut tällaista vähättelyä, että lasta haluamaton nainen olisi jotenkin epänormaali.
Mutta liikunkin koulutettujen ja sivistyneiden ihmisten parissa.
Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa, että lapsista pitämätön nainen on epäonnistunut, viallinen ja sairas. Kertokaa miksi se, että nainen ei lapsia halua, tekee hänestä niin viallisen ynnä muuta?
Eivät kaikki pidä lapsista tai halua niitä itse, miksi se tekee ihmisestä huonon?
mitä selainta käytät, oletko kenties ulkomailla vai miten on mahdollista että olet koko iltana ainoa joka saa tehtyä uuden aloituksen?
juuri tällainen.
"Lällääläää, minäpä en halua lasta, enkä revittää persettäni ja pilata seksielämääni. Nyt varmaan toisten mielenterveys menee mun takia. Minäpä olen nyt vähän epänormaali ja erikoinen. Eiks ole makeeta"
Nainen joka haluaa lapsia ja tekee niitä ei ole itsekäs. Miksi nainen joka ei halua lapsia ja ei tee niitä on itsekäs. Molemmat tekee, miten itse haluaa, mutta miksi vain toinen heistä on itsekäs? :o
Elän lapsiperheessä 24/7 ja olen mm. luopunut kodin ulkopuolisista harrastuksistani, jotta ehdin olla enemmän mieheni lapsen kanssa, joka asuu meillä. En kuitenkaan ole koskaan halunnut omaa lasta. Mielestäni olen täysin normaali enkä ole kuullut kenenkään kyseenalaistavan mielenterveyttäni tältä osin. Muilta osin ehkä kyllä :D
Entä jos mielipiteesi muuttuu liian myöhään, eikä lasta enää tulekaan? Oletko varautunut siihen pettymykseen? Miksi et halua lasta? Mikä siinä ajatuksessa tuntuu niin huonolta?
jos niitä ei itse halua 110%:sesti!
lapselliset ihmiset haluavat, että muilla olisi yhtä kurjaa kuin heillä: pelkkää huolta, vähän ilonaiheita, pilaantunut kroppa, ei mahdollisuuksia uraan..
koska pillu leviää ja maha menee pilalle. Näen niin paljon katkeria, levinneitä naisia, ettei kiinnosta. Lapselliset naiset ovat niin väsyneitä ja katkeria kun lapset ovat pilanneet parisuhteen. Kun ei ole aikaa miehen kanssa kahdestaan ja viettää laatuaikaa hänen kanssaan.
Jatkuva kitinä, kuinka on väsynyt. Me taas mieheni kanssa matkustelemme ja vietämme yhteistä aikaa onnellisina.
Miehellä 2 lasta edellisestä liitosta. Omia lapsia en halua.
Nainen joka haluaa lapsia ja tekee niitä ei ole itsekäs. Miksi nainen joka ei halua lapsia ja ei tee niitä on itsekäs. Molemmat tekee, miten itse haluaa, mutta miksi vain toinen heistä on itsekäs? :o
huolehtimaan lapsesta. Lapsi vaatii paljon, minkä useimpi meistä ymmärtää. Jos ei ole siihen valmis, vaan mielummin laittaa aikansa pelkästään itselle tärkeisiin asioihin, on itsekäs, eikö? Minusta on epäitsekkäämpää valvoa sairaan lapsen kanssa kuin lähteä lomalle miehen kanssa Thaimaahan. Tai epäitsekkäämpää käyttää rahansa lapseen kuin omiin vaatteisiin ja Burberryn kassiin. Ymmärrätkö nyt pointin? Veronmaksajia Suomikin tarvitsee, myös se lapseton, joka ei "uhraa" yhtään omasta elämästään kenellekään eikä millekään.
lapsi pitäisi "tehdä" jos vaikka sitten joskus haluaisikin? Tai että lapsi pitäisi "tehdä" siksi, että sitten lapsen tultua tajuaisi, että onkin sen halunnut? Entäs jos ei sittenkään halua? Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi lisääntyä jos ei halua? Mulla on viisi lasta koska olen heidät kaikki halunnut, mutta ajatusmaailmaani mahtuu kyllä myös se, että kaikki eivät halua samoja asioita kuin minä.
Niitä on jo kolme kappaletta, huomatkaa tuosta ensimmäisestä viestistä: "Tällaiseen ajattelutapaan olen törmännyt muiden äiti-ihmisten keskuudessa". MUIDEN äiti-ihmisten.
Niin ja joku tuolta mainitsi, että liikkuu sivistyneiden ihmisten seurassa, no niin minäkin yleensä, näitä tällaisia totuuksia laukovat ihmiset ovat tulleet tutukuiksi lähinnä leikkipuistoista tai muualta vastaavista paikoista lasten kautta.
Niin ja ap käyttää Firefoxia, ei ollut mitään ongelmia tehdä uutta ketjua, olisiko pitänyt olla?
- AP
eli vanhoja ketjua vaan ja kiukkua! =)
lapsi pitäisi "tehdä" jos vaikka sitten joskus haluaisikin? Tai että lapsi pitäisi "tehdä" siksi, että sitten lapsen tultua tajuaisi, että onkin sen halunnut? Entäs jos ei sittenkään halua? Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi lisääntyä jos ei halua? Mulla on viisi lasta koska olen heidät kaikki halunnut, mutta ajatusmaailmaani mahtuu kyllä myös se, että kaikki eivät halua samoja asioita kuin minä.
Tänne ei juuri kukaan pysty tekemään uusia avauksia. Ihmetellään tässä miksi sinä onnistuit.
Niin ja ap käyttää Firefoxia, ei ollut mitään ongelmia tehdä uutta ketjua, olisiko pitänyt olla?
- AP
saa tehtyä uuden aloituksen!?
no haluatko sä lapsia vai miten tänne eksyit?