Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä sanotte pvkodissa jos lapsi tuodaan sinne ja itse olette lomalla? ihan mielenkiinnosta

Vierailija
19.04.2010 |

kyselen kun luin tuota toista ketjua uusperheiden lomista. Mietin että miten on pokka viedä lapsi hoitoon ja itse olla kesälomalla, siis käytännössä mitä sanotte hoitotädeille ja mitä on heidän reaktio??

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan tuonne alkupäähän, että EN tunne ollenkaan syyllisyyttä, että lapset ovat hoidossa ja minulla "lomapäivä" eli hoidan asioita (pankki, posti, ruokakauppa, kela tms.) ja kenties vielä käyn päätteeksi kampaajalla (eka kerta puoleen vuoteen).

Ja jos muksuilta kysyy, niin ne riemusta kiljuen valitsevat päiväkodin kuin tämän "lomapäivän". Sama remonttihommissa ja siivousjutuissa, mitä usein teemme vähän perusteellisemmin esim. loman aluksi. Himpun verran nopeammin ja sujuvammin menee. Ja terveellisemmin myös (ne maalit jne) sekä ilman isompia onnettomuuksia.

Vierailija
22/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ilmeisesti olemassa niin täydellisesti erilaisia ihmisiä.

Tuolla esimerkiksi joku sanoi että jos pääsee pari tuntia aiemmin töistä niin parempi on jättää lapsi päiväkotiin ja mennä kuntosalille suoraan kun hakea se lapsi ja viedä kuntosalin lapsiparkkiin. Entäs se kaikista selkein vaihtoehto? Jos minä pääsen töistä yllättäen aiemmin niin ihanaa, muutama tunti ylimääräistä aikaa jonka voin viettää lapseni kanssa!

Jotenkin monen tämän ketjun äidin maailmankuva tuntuu olevan niin tyystin erilainen tässä suhteessa. Minäkin olen joskus joutunut pitämään lasta päivähoidossa kun olen itse jo päässyt töistä, se johtui siitä että jos pääsen esim. 12:30 kuten edellisessä työssäni pääsin yleensä perjantaisin niin lapsi oli päiväunilla klo 14 asti ja olisi ollut hullua herättää häet. Siitä huolimatta tämä harmitti minua suuresti.

Mutta kai se on niin että on äitejä ja on Äitejä. Jotkut on luotu Äideiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on NOIN KAUHEAT päiväkodit...

Meillä on onnistuttu löytämään Oikeasti Ihana Päiväkoti (yksityinen), mihin hoitoon vieminen omana lomapäivänäkään ei ole vastenmielistä. Kenellekään.

Vakavasti sanottuna meidän päiväkoti on oikeasti ihana, hoitajat loistavia ja touhu mielekästä, ryhmäkoot pieniä ja kivat kaverit. Siksi hoito työpäivinäni ei huoleta. Mutta ei myöskään lomapäivinäni. Meillä lapset ovat hoidossa myös osan omasta lomastani, koska silloin saan hoidettua asioita, remontoitua ja tehtyä pihatyöt jne. ja sitten kun olemme kaikki lomalla, voin keskittyä vain lomailemaan perheen kanssa. Ja lapset lomailevat ainakin 4 vkoa kesällä, 2 jouluna plus muut.

En oikein näe (omassa tapauksessani) pointtia pitää lapset kotona ja haalia sitten isovanhempia tms. hoitoavuksi kun juoksen asioilla? Kun hoitopaikka (ja ne parhaat kaverit) on päiväkodissa. Meillä päiväkoti ei ole mikään vankila tai pahin mahdollinen hoitomuoto vaan oikeasti kotihoidon jatke. Niin ja mainitaan vielä, että eihän siellä tarvitse olla pitkää päivää lomien aikana. Lisäksi etenkin kesällä (kesäkuussa) päiväkodissa tehdään paljon retkiä ja ekstrajuttuja.

(todennäköisesti lomapäivinäkin kotioloissa lapset leikkivät päiväkotikamujensa kanssa joka tapauksessa muutaman tunnin päivässä... jos ei siis olla mökillä tai reissussa)

Että ne olosuhteet, ne olosuhteet.

Vierailija
24/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saavat tietää et vanhemmat on lomalla ja lapsi hoidossa..En kyllä henk.kohtaisesti ymmärrä vanhempia jotka vievät lapsen hoitoon jos ei ole pakko, kyllä lapsi tarvitsee aikaa myös vanhemmiltaan!mut kukin tehköön oman päätöksensä:)

Vierailija
25/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vanhemmat".

Vierailija
26/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on NOIN KAUHEAT päiväkodit... Meillä on onnistuttu löytämään Oikeasti Ihana Päiväkoti (yksityinen), mihin hoitoon vieminen omana lomapäivänäkään ei ole vastenmielistä. Kenellekään. Vakavasti sanottuna meidän päiväkoti on oikeasti ihana, hoitajat loistavia ja touhu mielekästä, ryhmäkoot pieniä ja kivat kaverit. Siksi hoito työpäivinäni ei huoleta. Mutta ei myöskään lomapäivinäni. Meillä lapset ovat hoidossa myös osan omasta lomastani, koska silloin saan hoidettua asioita, remontoitua ja tehtyä pihatyöt jne. ja sitten kun olemme kaikki lomalla, voin keskittyä vain lomailemaan perheen kanssa. Ja lapset lomailevat ainakin 4 vkoa kesällä, 2 jouluna plus muut. En oikein näe (omassa tapauksessani) pointtia pitää lapset kotona ja haalia sitten isovanhempia tms. hoitoavuksi kun juoksen asioilla? Kun hoitopaikka (ja ne parhaat kaverit) on päiväkodissa. Meillä päiväkoti ei ole mikään vankila tai pahin mahdollinen hoitomuoto vaan oikeasti kotihoidon jatke. Niin ja mainitaan vielä, että eihän siellä tarvitse olla pitkää päivää lomien aikana. Lisäksi etenkin kesällä (kesäkuussa) päiväkodissa tehdään paljon retkiä ja ekstrajuttuja. (todennäköisesti lomapäivinäkin kotioloissa lapset leikkivät päiväkotikamujensa kanssa joka tapauksessa muutaman tunnin päivässä... jos ei siis olla mökillä tai reissussa) Että ne olosuhteet, ne olosuhteet.

joilla on NOIN KAUHEAT päiväkodit... Meillä on onnistuttu löytämään Oikeasti Ihana Päiväkoti (yksityinen), mihin hoitoon vieminen omana lomapäivänäkään ei ole vastenmielistä. Kenellekään. Vakavasti sanottuna meidän päiväkoti on oikeasti ihana, hoitajat loistavia ja touhu mielekästä, ryhmäkoot pieniä ja kivat kaverit. Siksi hoito työpäivinäni ei huoleta. Mutta ei myöskään lomapäivinäni. Meillä lapset ovat hoidossa myös osan omasta lomastani, koska silloin saan hoidettua asioita, remontoitua ja tehtyä pihatyöt jne. ja sitten kun olemme kaikki lomalla, voin keskittyä vain lomailemaan perheen kanssa. Ja lapset lomailevat ainakin 4 vkoa kesällä, 2 jouluna plus muut. En oikein näe (omassa tapauksessani) pointtia pitää lapset kotona ja haalia sitten isovanhempia tms. hoitoavuksi kun juoksen asioilla? Kun hoitopaikka (ja ne parhaat kaverit) on päiväkodissa. Meillä päiväkoti ei ole mikään vankila tai pahin mahdollinen hoitomuoto vaan oikeasti kotihoidon jatke. Niin ja mainitaan vielä, että eihän siellä tarvitse olla pitkää päivää lomien aikana. Lisäksi etenkin kesällä (kesäkuussa) päiväkodissa tehdään paljon retkiä ja ekstrajuttuja. (todennäköisesti lomapäivinäkin kotioloissa lapset leikkivät päiväkotikamujensa kanssa joka tapauksessa muutaman tunnin päivässä... jos ei siis olla mökillä tai reissussa) Että ne olosuhteet, ne olosuhteet.

Vierailija
27/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lukematta.

Vierailija
28/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen kun luin tuota toista ketjua uusperheiden lomista. Mietin että miten on pokka viedä lapsi hoitoon ja itse olla kesälomalla, siis käytännössä mitä sanotte hoitotädeille ja mitä on heidän reaktio??

Haluaisin kyseenalaistaa koko subjektiivisen päivähoitolain! MIKSI lapset yleensäkään viedään päivähoitoon, jos ÄITI tai ISÄ on KOTONA? Jos päivähoidon perusteena on vanhemman sairaus, lapsen erityistuen tarve, lastensuojelulliset syyt (perheessä alkoholismia, mielenterveysongelmia tms.), päivähoito on toki oikeutettua. Näillä perheillä päivähoidolla on varmaankin (?) lastenneuvolan, sosiaali- tai perhetyöntekijän tuki, taustana kotikäynnit tai tutkimukset.

Vaan kun vanhemmat ovat terveitä ja pystyvät hoitamaan lapset itse, niin miksi lapset ovat päivähoidossa? Miksi äitiys- ja vanhempainlomalla oleva äiti vie isommat sisarukset hoitoon? Onhan hän kotona vauvan kanssa! Miksi kotona olevat äiditkin kuskaavat lapset hoitoon? Maaseudulla ja kaupungissa on päiväkerhoja, muskareita, kirjaston satutunteja, perhekerhoja ja -kahviloita. On vanhempien viitseliäisyydestä kiinni, pääseekö lapsi kerhoryhmään.

Vierailija
29/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaiheessa vanhemmat on alkaneet ajatella niin,että heillä "on oikeus" hoidattaa lapsensa muilla? Päiväkodit perustettiin sitä varten,että vanhemmat pääsisivät käymään töissä,mutta viime vuosina olen huomannut,että suuri osa hoitoajasta on myös juuri näitä kampaaja-loma-remontti-treffi-mitälie "välttämättömiä" juttuja. Sen ymmärrän tietysti että työpäivän ajaksi viedään hoitoon kun on pakko, mutta kyllä mä ainakin haluan hakea lapseni heti kun on mahdollista! Muuten ei ennättäisi tarpeeksi nähdä iltaisin.Ei kai kaikilla sitten vaan ole niin ikävä :(

Vierailija
30/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aiheen vierestä vastaan ;). Meillä lapset hoidossa 10pv/kk. Viime keväänä vaihdoin työpaikkaa, eli lomaa ei kesällä ollut. Lasten isä oli kyllä lomalla lasten kanssa 4vko. Siltikin tarhassa jaksoi yks hoitsu narista miten lapsille olis hyvä olla lomalla vähintään kuus viikkoa yhtäjaksoisesti. Kuus viikkoa! Mun tuli vasta paljon jälkeenpäin mieleen että harva lapsi kai saa olla noin pitkään lomalla tarhasta. Kai mä pilasin lapseni ;).

Vierailija
31/96 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen lomalla ja minun ei tarvitse kuin käyttää mummoa sairaalassa, joten pääsen hakemaan ennen kuin menevät päiväunille.

Ei ole muuta tarvinnut sanoa.

äitinsä omaishoitaja töiden sivussa

Vierailija
32/96 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kummaa, että päivähoidon yhteydessä puhutaan aina subjektiivisesta oikeudesta. Eikö koko juttu ole luotu siksi, että oli PAKKO saada lapset hoitoon työn ajaksi. Nyt lähdetään siitä, että lapset SAA viedä tarhaan ja mietitään, mihin sen vapaa-ajan sitten käyttäisi ;)

Mutta kyllähän kielenkäyttökin luo tätä ihmeellistä maailmaa. Päivähoito järjestää avoimia kerhoja lapsille ja kotiäideille, puhutaan PALVELUISTA eikä HOIDOSTA. Eli siinä ollaan kuin marketin hyllystä valitsemassa minkä tyyppinen palvelu itseä eniten miellyttäisi juuri tänään ;)

Vierailija
33/96 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moneltakaan työpaikalta enää lähdetä kesken päivän kampaajalle, kuten ehkä vielä 20 vuotta sitten.

Mun entisellä työpaikalla oli 50-vuotiailla ja sitä vanhemmilla NAISILLA kerran kuussa palkallinen "iltapäivävapaa", asioiden hoitamista varten

Meillä nuoremmilla ei enää.

Työelämä on erittäin paljon kovempaa kuin ennen.

Ennen muuten mummot hoiti lapsia huomattavasti enemmän kuin nykyään.

Vierailija
34/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettuhan se hoito on.

Vierailija
35/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hoitotädit tiedä, milloin kenelläkin loma on.

Mä en nyt ollenkaan puutu siihen, että saako lomansa käyttää esim remonttihommiin tai vastaavaan vai pitääkö koko loma-aika keskittyä lapsiin. Mut piävähoitotädit eivät tiedä vanhempien lomaa, he tietävät vain lapsen hoitotarpeen. Lomia ei tarvitse ilmoittaa, hoitotarve täytyy.

Vierailija
36/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa tädit puuttuivat yhden perheen tilanteeseen kun lapsi oireili. Vanhemmat halusivat pitää omaa lomaa jouluna (eli lapsi vietiin päivystävään päiväkotiin välipäivinä) ja kesänä niin että lapselle kertyi "ei-päiväkotiaikaa) koko vuonna vain pari viikkoa.

Lapsi oli stressaantunut ja itki tädeille että miksi äiti ja isi ovat yksin kotona ilman häntä.

Vierailija
37/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4sen kirjoitus... oikein pahaa teki. Pikkulapsi ja tuommoista pitää miettiä. Meillä eskarilainen on tähän asti ollut joka kesä 1.6-10.8 kotona, on sumplittu miten milloinkin (mummot, isosisarukset ja minä toivonut paljon iltoja että ei ole monesta tunnista kiinni) että saa olla koko kesän kotona niin kuin isommatkin lapset. Tänä vuonna on eka kerta kun on kaksi viikkoa kesäkuussakin hoidossa. Tämä koska meillä alkaa lomaa vasta 15.7 ja koululaisetkin ovat koulussa kesäkuun ekalla viikolla. Kyllä lasten pitää saada olla mahd paljon kesälomalla myös.

Vierailija
38/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kertonut, että on kuulemma niitä, jotka tuo lomallakin lapset sinne. Joku äiti oli jopa iltapäivällä lasten ulkoillessa tullut kysymään lapseltaan, lähteekö tämä äitinsä ja isompien sisarusten kanssa rannalle. Kun lapsi ei halunnut jättää leikkejä kesken, muu perhe lähti rannalle ja lapsi jäi päiväkotiin! Musta tää on ihan käsittämätöntä... Jotenkin pitäisi jo kunnan/kaupungin puuttua tällaiseen.

Vierailija
39/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on pientä propagandaa sitä vastaan että päivähoitomaksut täytyy maksaa vaikkei lapsi olisi hoidossa. ainakin meilläpäin lapset jotka aloittanut hoidon vaikka vasta syyskuussa, eivät saa maksuvapaata kuukautta kesällä. Turussa ja Naantalissa on ainakin näin.

Toinen on et mistä hoitavat voi tietää et meneekö kesken lomaa töihin? kyllä mun ja miehen työt on ainakin sellaisia että töitä usein kesken lomaakin.

Vierailija
40/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomat on, mutta kyllä he tietävät että kaikilla vanhemmilla sellaiset on. Lasten läsnäolojen seuraaminen on helppoa (etenkin jos on sähköiset päiväkirjat)

Omituista¨, että tällaista pitää edes miettiä... Miksi lapsi ei olisi lomalla samaan aikaan kun vanhempansa? Aika edesvastuutonta! (sairaslomat on tietysti eriasia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä