Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä sanotte pvkodissa jos lapsi tuodaan sinne ja itse olette lomalla? ihan mielenkiinnosta

Vierailija
19.04.2010 |

kyselen kun luin tuota toista ketjua uusperheiden lomista. Mietin että miten on pokka viedä lapsi hoitoon ja itse olla kesälomalla, siis käytännössä mitä sanotte hoitotädeille ja mitä on heidän reaktio??

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on pientä propagandaa sitä vastaan että päivähoitomaksut täytyy maksaa vaikkei lapsi olisi hoidossa. ainakin meilläpäin lapset jotka aloittanut hoidon vaikka vasta syyskuussa, eivät saa maksuvapaata kuukautta kesällä. Turussa ja Naantalissa on ainakin näin. Toinen on et mistä hoitavat voi tietää et meneekö kesken lomaa töihin? kyllä mun ja miehen työt on ainakin sellaisia että töitä usein kesken lomaakin.

Vierailija
42/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos on uusi työsuhde, tai vaikkapa toisiaan seuraavat määräaikaisuudet eri paikoissa.

Ei pk:n tädit tiedä milloin vanhempien lomat on, mutta kyllä he tietävät että kaikilla vanhemmilla sellaiset on. Lasten läsnäolojen seuraaminen on helppoa (etenkin jos on sähköiset päiväkirjat) Omituista¨, että tällaista pitää edes miettiä... Miksi lapsi ei olisi lomalla samaan aikaan kun vanhempansa? Aika edesvastuutonta! (sairaslomat on tietysti eriasia)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden sitten tarvi maksaa varatusta paikasta jotka aloittanut jo elokuussa?

Tää siis tuolle huutajalle osoitettu.

Vierailija
44/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei TODELLAKAAN ole lomia, aika harvalla nykyään itse asiassa ellei ota omaa lomaa. Nykyään ollaan pätkätöissä eikä silloin mitään lomia ole!

Vierailija
45/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei TODELLAKAAN ole lomia, aika harvalla nykyään itse asiassa ellei ota omaa lomaa. Nykyään ollaan pätkätöissä eikä silloin mitään lomia ole!

Vierailija
46/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että päiväkodissa kyllä tiedetään että kaikilla on lomaa. Kommentti ei ollut ap:lle siis.

Vierailija
47/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et minkä verran saan kesälomaa pidettyä, ja kyllä mulle ilmoitettiin et lapsen on PAKKO saada ainakin 2 viikkoa lomaa kesällä. Siinä sit itku kurkussa yritin selittää että kun lapsen kaikki isovanhemmatki on työelämässä eivätkä lomiensa ajankohtaa vielä tienneet ja lapsen isä opiskelija -> koko kesän kesätöissä, niin minkäs teet? Mut kuulemma vaan pakko, vaikka pitkin vuotta olin järkänny lapselle vapaapäiviä sukulaisissa jne, eikä tosiaan ollut musta kiinni. Eli jossain päiväkodeissa kyllä puututaan ja liikaakin. Ja tää loma olis tosiaan ollu pakko olla nimenomaan kesä- heinäkuussa, joka ei kaikilla ole edes mahdollista.

Vierailija
48/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HUOMENTA", ja kertonut mihin aikaan haen lapsen.

Vierailija
49/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienenä kommenttina, että kaikilla EI OLE vuosilomia Esim. jos on uusi työsuhde, tai vaikkapa toisiaan seuraavat määräaikaisuudet eri paikoissa.

Ei pk:n tädit tiedä milloin vanhempien lomat on, mutta kyllä he tietävät että kaikilla vanhemmilla sellaiset on. Lasten läsnäolojen seuraaminen on helppoa (etenkin jos on sähköiset päiväkirjat) Omituista¨, että tällaista pitää edes miettiä... Miksi lapsi ei olisi lomalla samaan aikaan kun vanhempansa? Aika edesvastuutonta! (sairaslomat on tietysti eriasia)

Minullakin ehtii lomapäiviä kertyä vain 2 ensi kesälle. Se on tätä pätkätyöläisen arkea.

Koko ajan pitää töissä näyttää osaamistaan eikä lomia ehti kertyä :(

En halua uskoa että pk:ssa hoitajat kyttäävät lasteni hoitopäiviä ja päivittelevät lomien vähyyttä.

Vierailija
50/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis et edes joidenkin lasten isät olis lasten kans kotona niin et lapset sais lomia?

Ja en usko, et hoitajat kyttää lomia, kyllä se varmaan rupeaa lapsista näkymään ilman kyttäämistäkin kuka saa olla lomalla ja kuka ei..

Vierailija
51/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis et edes joidenkin lasten isät olis lasten kans kotona niin et lapset sais lomia?

Eihän palsta mama nyt ISÄÄ velvoita olemaan lastensa kanssa yksin ja varsinkaan lomalla! Eihän miehiä ole sellaiseen tarkoitettu eivätkä miehet sellaista jaksa!

Vierailija
52/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla miehillähän on vakityö, vaikka nainen tekis pätkää? :D

Eihän palsta mama nyt ISÄÄ velvoita olemaan lastensa kanssa yksin ja varsinkaan lomalla! Eihän miehiä ole sellaiseen tarkoitettu eivätkä miehet sellaista jaksa!

Vierailija
53/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä kyllä mies on lasten kanssa lomillaan myös (ja on ollut silloin jos itselläni ei ole lomaa ollut).

Oli vain pakko kommentoida tuohon "tiedetään kyllä että kaikilla on lomaa" - tunnen paljon pätkätyöläisiä ja myös yrittäjiä, joilla ei ole varaa viikkojen lomailuun.

Vierailija
54/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän kerroinki et meillä toinen vanhemmista oli koko kesän töissä koska muutoin opiskelee, eli tilanteita on monia, eikä ne juu aina ole lapselle ne parhaat mahdolliset. JA olen muuten yh, eli en tosiaan VOI velvoittaa lapseni isää olemaan osaa lomastaan (koululomastaan) oikeasti lomalla.

t:15/20

Vierailija
55/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli arkivapaita saattaa olla kolmekin per viikko. Lapsi 4 v oli aluksi kaikkia arkivapaat kotona, mutta sitten päiväkodista tuli toivetta että voisko olla vain 1 arkivp? Heidän mielestään yksikin ylimääräinen vp keventää lapsen viikkoa ja lapsi viihtyy pk:ssa tosi hyvin (pieni päiväkoti ja ei juuri hoitajavaihdoksi esim.)

Nykyään siis lapsella on vain 1 arkivp ja miehen muina arkivapaina on lyhyemmän päivän esim 9-15. Ei huonoa omaatuntua meillä tästä.

Miehellä on pitkä talviloma x2 ja kevääseenkin jää lomapätkä. Näillä lomilla lapsi yleensä 2 arkipäivää pk:ssa ja loput lomailee. Kesälomat tietysti lomailee perheen kanssa, samoin joulujen välipäivät ym ylim pyhät.

Meillä näin siis päiväkodin aloitteesta.

Vierailija
56/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomauttaisivat, että lapselle tekee loma päivähoidosta ihan yhtä hyvää kuin vanhemmalle loma töistä, jos tietävät, että vanhempi lomailee.

Vierailija
57/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, joilla ei ole lomaa kuin 1-2 viikkoa vuodessa. Ikävä kyllä sen myös huomaa niistä lapsista.

Vierailija
58/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen kun luin tuota toista ketjua uusperheiden lomista. Mietin että miten on pokka viedä lapsi hoitoon ja itse olla kesälomalla, siis käytännössä mitä sanotte hoitotädeille ja mitä on heidän reaktio??

- En hyväksy vanhemman vapaapäivän tai loman aikana lapsen hoitoon vientiä.

- En ymmärrä, miksi äitiys- ja vanhempainlomalla tai muuten 24/7 kotona (kotiäiti, koti-isä, lomautettu, työtön) vie lapsensa hoitoon, jopa kokopäiväiseen hoitoon!

- Yhtä outoa on hoidattaa lapsia jatkuvasti isovanhemmilla. Jopa 1-vuotias vauva jätetään koko viikonlopuksi mummolaan. Ajatelkaas nyt vähän (jos osaatte???)!!! Äiti ja isä painuvat ilman lasta hotelliin tai risteilylle. Pieni lapsi ikävöi vanhempiaan. Tai lapset kuskataan jopa toiselle puolelle Suomea hoitoon, mummojen vaivoiksi, pitkiksi ajoiksi.

On ihme, jos lapsi ei saa traumoja, kun oma äiti häviää tämän tästä näköpiiristä ja lapsi jätetään mummolaan hoitoon lähes joka viikonloppu, jopa moneksi viikoksi.

Vierailija
59/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kun ei toisaan ole sitä lomaa. Itsekin tein kuusi vuotta töitä ilman yhtään kunnollista lomaa. Siinä oli perhe-elämä kovilla, mut silloin ei ollut taloudellisesti vaihtoehtoja.

Kun vihdoin sain vakituisesti oman alan töitä, tuli mahdollisuus lomiin. Edelleen pari päivää syys- ja hiihtolomasta, sekä ekan viikon kesäkuusta lapset ovat hoidossa, mutta itse en silloin todellakaan lomaile kotona, vaan teen kokeiden tarkistukset, arvioinnit ja kesäkuussa kevään rästihommat.

Toista lasta odottaessa esikoinen oli koko kesäkuun hoidossa, mutta se johtui siitä, että itselläni oli paha raskauspahoinvointi ja väsymys niin pahana, että lapsen oli parempi olla hoidossa kuin katsella sisällä videoita koko päivän.

Hoitajan mielestä perheemme järjestely toimii hyvin, ja lapsi on tyytyväinen.

(Miehen loma on silloin kun työnantaja niin sanoo. Heillä esim. kesälomat pyörii kolmessa jaksossa. Tänä vuonna loma on toukokuussa, ensi vuonna kesäkuussa, seuraavana heinäkuussa. Ja sitten taas toukokuussa..)

Vierailija
60/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, miten jotkut kehtaavat? Tarvitsevathan lapsetkin lomaa!

Eri asia mielestäni vanhemman sairasloma. Itse olin viime syksynä 2 viikkoa sairaslomalla ja vein kyllä lapset silloin hoitoon ihan normaalisti. Sanoin saikkuni kyllä myös hoitotädeille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän