Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä sanotte pvkodissa jos lapsi tuodaan sinne ja itse olette lomalla? ihan mielenkiinnosta

Vierailija
19.04.2010 |

kyselen kun luin tuota toista ketjua uusperheiden lomista. Mietin että miten on pokka viedä lapsi hoitoon ja itse olla kesälomalla, siis käytännössä mitä sanotte hoitotädeille ja mitä on heidän reaktio??

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla itse mummo eikä omaa kiinteää perhesuhdetta. Tollaset provosoinnit lähinnä oksettaa!

Jos sinun äiti ei jaksa hoitaa lapsiasi niin ei kaikkien mummot ole samanlaisia. Ei kaikilla ole tollanen asenne että VANHEMMAT tuuppaa lapsensa äidilleen ja menee risteilylle. On paljon perheitä joissa lapset haluaa mennä hoitoon mummolaan ja mummola kysyy lapsia yöksi.

Meillä on toisella vanhemmalla joka vuosi valmiiksi kiinni kesäloma, ei sitä valita itse. Tänä kesänä kesäloma alkaa toukokuussa, seuraavana kesäkuussa ja sitä seuraavana heinäkuussa.

Toinen jos ei saa pomolta kesälomaa samalle kuulle niin lapsilla on joko superpitkä loma tai kesälomaa mietitään vaikka eriin.

Ei sinun pidäkkään ymmärtää miksi ihmiset vie lapsensa tarhaan vanhempainvapaallaan. Ei sinun tarvitse välittää lapsestasi ja hyppyyttää häntä tarhasta toiseen jos otat välillä pois ja taas palaat töihin!

Katso kun ei kaikki äidit ole 10 vuotta kotona.

Ihmeellistä räksytystä! Hanki oma elämä ja anna muiden elää elämäänsä.

Vierailija
62/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi äitiys- ja vanhempainlomalla tai muuten 24/7 kotona (kotiäiti, koti-isä, lomautettu, työtön) vie lapsensa hoitoon,

Ei muuten aina näy päältä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen kai se suuri syyllinen.

Lapseni olivat 10 päivää kuukaudessa hoidossa. Saatoin pitää heitä talvilomalla yhden päivän hoidossa muutaman tunnin, että ehdin tehdä sellaisia juttuja, mitkä halusin suorittaa alta yksin pois.

Muuten työaikajärjestelyillä hoidettiin lapset itse.

En selitellyt sen kummemmin päiväkodissa. Talvilomakuukautena tuli hoitopäiviä käytettyä 6-7 päivää ja yhden niistä käytin ihan omiin hommiini. Käyttämättömiä hoitopäiviä jäi sitten niiltä kuukausilta aina pari, kolme.

Vierailija
64/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei meilläkään ole :( Kuopus täytti 3 maaliskuussa jolloin aloitin työt, eli tälle kesälle ei ole lomaa kertynyt yhtään. Mies on yrittäjä eli hänelläkään ei ole lomaa ollenkaan. Meillä ei ole sukulaisia tms. jotka voisivat olla lasten kanssa joten päiväkodissa niiden on oltava.

Vierailija
65/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pointti on nimenomaan, että jos vanhemmat lomalla ja lapsi p-kodissa!

Vierailija
66/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä tässä ketjussa on tullut ilmi mielipiteitä joiden mukaan mm. _kaikilla_ on lomaa, ja lapselle on pahaksi jos hänellä ei ole lomaa päiväkodista. Kaikilla ei ole lomaa eikä kaikki pysty järjestämään lapselle päiväkodista lomaa, ikävää jos se on työntekijöiden mielestä pahaksi lapsella mutta minkä teet?

Vierailija
67/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestistä keskustelu rönsyili, lähinnä sen vastaajan ansiosta, joka sanoi, että kaikille vanhemmilla on loma.

Mutta itse kerroin vieväni myös tietyissä tilanteissa lomallani hoitoon; jotta saan tehtyä kokeiden tarkastukset ja arvioinnit, sekä kevään rästihommat.

Vierailija
68/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan, että se vanhempien loma tapahtuu samaan aikaan ja vanhemmat ei vaikka tee remonttia kotona (onko parempi että lapset on hoidossa kuin hengittää maalauspölyä)?

Olen vääntänyt joskus yksityisen hoitajan kanssa kun ilmoitin että jään kotiin lomalle ja lapset olis hoidossa vähemmän, akka alkoi samantien valittamaan -mutta ei ylpeys riittänyt pyytää anteeksi hänellä kun sanoin että en aio raapata ikkunoista maalia kun lapset on siinä vieressä! Maalinpöly keuhkoissa ei ole terveellistä.

Tuli vaihto kyseenomaisesta paikasta ja valitus valvojalle.

Kela kun ei maksa hoitajalle jos lapsi ei palaa loman jälkeen enää hoitopaikkaan niin tämä hoitaja menetti kelan osuuden möläytyksellään.

Lapset olisivat olleet lomalla isänsä kanssa oman lomani jälkeen, mutta kun ei vaan kaikille kelpaa, pitää saada kaikki.

Maksu olisi ollut kuitenkin hoitajalle kelasta kokonaan ja meiltä puoliksi, kahdelta kuukaudelta kun lapset kotona. Siis suomeksi: saadaan rahaa ilmasta!

Ei ihme että jokkut hoitajat ajattelee että lapsen kuuluu olla kotona. He pääsee hoidokista mutta rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Vierailija
69/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli arkivapaita saattaa olla kolmekin per viikko. Lapsi 4 v oli aluksi kaikkia arkivapaat kotona, mutta sitten päiväkodista tuli toivetta että voisko olla vain 1 arkivp? Heidän mielestään yksikin ylimääräinen vp keventää lapsen viikkoa ja lapsi viihtyy pk:ssa tosi hyvin (pieni päiväkoti ja ei juuri hoitajavaihdoksi esim.)

Nykyään siis lapsella on vain 1 arkivp ja miehen muina arkivapaina on lyhyemmän päivän esim 9-15. Ei huonoa omaatuntua meillä tästä.

Miehellä on pitkä talviloma x2 ja kevääseenkin jää lomapätkä. Näillä lomilla lapsi yleensä 2 arkipäivää pk:ssa ja loput lomailee. Kesälomat tietysti lomailee perheen kanssa, samoin joulujen välipäivät ym ylim pyhät.

Meillä näin siis päiväkodin aloitteesta.

Lapset ovat hoidossa juurikin vain miehen työpäivät, ei mitään ylimääräistä. Eskarissa toki kväi vanhin joka päivä. Suurinpiirtein, pieniä poikkeuksia oli, mutta ne oli minun loma-aikojen takia.

Vierailija
70/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään lapsilleni kerro olevani lomalla. Kesällä ollaan lomalla vähintään 4 vk, myös joulun välipäivät ja talviloma.

Vuodessa pidän lisäksi noin 10 irtonaista lomapäivää, jolloin laiskottelen yksin kotona, tai käyn rauhassa shoppailemassa ja hoidoissa. Ja kerran vuodessa käyn ystävieni kanssa etelässä tai pitkällä viikonloppulomalla. Tuollaiseen en kykene/halua lasteni kanssa! Ja taas jaksaa olla töissä ja hoitaa lapsia paremmin, kun saa joskus tuota omaakin aikaa!

Vierailija
71/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään lapsilleni kerro olevani lomalla. Kesällä ollaan lomalla vähintään 4 vk, myös joulun välipäivät ja talviloma. Vuodessa pidän lisäksi noin 10 irtonaista lomapäivää, jolloin laiskottelen yksin kotona, tai käyn rauhassa shoppailemassa ja hoidoissa. Ja kerran vuodessa käyn ystävieni kanssa etelässä tai pitkällä viikonloppulomalla. Tuollaiseen en kykene/halua lasteni kanssa! Ja taas jaksaa olla töissä ja hoitaa lapsia paremmin, kun saa joskus tuota omaakin aikaa!

siitä neljästä viikosta ei liikene muutamaa päivää lapsen kanssa vietettäväksi?

Vierailija
72/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se 4 vk ollaan yhdessä lasten kanssa kesäällä lomalla. Ainoastaan nuo kymmenisen päivää olen itse lomalla, jolloin lapset hoidossa ja mies hoitaa illat/yöt. Kannattaisi opetelle lukemaan!

En myöskään lapsilleni kerro olevani lomalla. Kesällä ollaan lomalla vähintään 4 vk, myös joulun välipäivät ja talviloma. Vuodessa pidän lisäksi noin 10 irtonaista lomapäivää, jolloin laiskottelen yksin kotona, tai käyn rauhassa shoppailemassa ja hoidoissa. Ja kerran vuodessa käyn ystävieni kanssa etelässä tai pitkällä viikonloppulomalla. Tuollaiseen en kykene/halua lasteni kanssa! Ja taas jaksaa olla töissä ja hoitaa lapsia paremmin, kun saa joskus tuota omaakin aikaa!

siitä neljästä viikosta ei liikene muutamaa päivää lapsen kanssa vietettäväksi?

Vierailija
73/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koskaan sydämeen satu kun jätätte lapsen päiväkotiin ja menette itse kotiin makoilemaan, shoppailemaan...?

Vierailija
74/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joudun pitämään kaikki kertyneet lomat pois enne huhtikuun loppua, niitä kertyi 4vkoa ja ajankohta niin että maksan sekä maaliskuulta että huhtikuulta täydet hoitomaksut (442€/kk kahdesta lapsesta)

soitin kuulkaa ihan suoraan päiväkotiin ja kerroin tilanteen, että aion pitää lapsset 3pv/vko hoidossa vaikka olen itse lomalla ja sain siihen hyväksynnän. Maksanhan kuitenkin hoidosta, ihan naurettavaa olisi pitää lapsia 4vkoa kotona ja maksaa kuitenkin hoidosta järkyttävät summat. nyt siis maksan siitä että saan 3pv omaa aikaa viikossa. Tai omaa ja omaa, ekaluokkalaisen koulupäivät eivät ole niin kovin pitkiä, joten iltapäivät annan arvokasta aikaani ekaluokkalaiselle, luksusta hänellekin kun 3v kaksoset eivät ole koko ajan läsnä vaan voi joskus omia äidin ihan vaan itselleen.

Vierailija
75/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin parempi olla siellä päiväkodissa, kuin kotona vanhempien kanssa, jos kerran vanhemmat ovat niin käsittämättömän itsekkäitä ja julmia, etteivät halua pitää lastaan kotona samaan aikaan.

Vierailija
76/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lomalla ja lapset hoidossa. Yleensä sanon pph:lle jo aiemmin että lapset tulevat hitusen myöhemmin koska minulla on vapaapäivä koska joudun käymään keskussairaalalla. Sairaalalle on sen verran matkaa että joudun ottamaan vapaapäivän ko. päiviksi. Eipä noita lapsia voi esim. magneettikuvaan ottaa mukaan.

Ihan täydet joulu- ja kesälomat saavat toki lapsetkin. Hiihtolomaviikolla hoitaja pyysi että voisivatko lapset tulla yhtenä päivänä hoitoon kun heillä oli niin mukava reissu luvassa.

Vierailija
77/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyvät päiväkodissa korkeintaan 4 päivänä viikossa.

En todellakaan tunne mitään tuskia siitä, et toisinaan vien lapset päiväkotiin, vaikka itse menenkin vasta iltavuoroon. Ihanaa saada joskus rauhoittua kotona ja vaikka siivota rauhassa.

Vierailija
78/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti shoppailuni on kuitenkin sitä, että mulla on pitkä lista niistä tavaroista, mitä lapsille tarvii ostaa. Vähän sitä itselleen osaa enää shoppailla. Miksi raahaisin niitä lapsia montaa tuntia kaupoissa huutamassa? Lopun tilan autosta täytän ruokatarvikkeilla (jauhot, säilykkeet jne säilyvät myöskin), että lasten kanssa on kivampi poiketa illalla ostamassa vain vähemmän ruokatavaraa. Ja 6 kotiäitivuoden jälkeen koen TARVITSEVANI itsellenikin jotain, eli sen ulkomaanmatkan vuodessa ja parit hammaslääkäri/kampaaja/kasvo jne hoidot tarvittaessa. Makoilukin on mukavaa harjoitella joskus, että osaa sitten vielä eläkkeelläkin sen taidon:) Mies sai mennä enemmän silloin, kun lapset oli mun tississä kiinni. Että erilaisia tilanteita on...

Numeroni oli varmaan jotain 38 ja 42

Eikö koskaan sydämeen satu kun jätätte lapsen päiväkotiin ja menette itse kotiin makoilemaan, shoppailemaan...?

Vierailija
79/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa aina purnataan siitä että miksi vanhemmat tuovat lapsensa hoitoon vaikka olisivat vapaalla tms. meillä on viisas johtaja, ja hän sanoo aina: "Jos lapsella on sellaiset vanhemmat jotka tuovat lapsensa mieluummin hoitoon kun hoitaisivat itse, on tälle lapselle parempi olla hoidossa!". Sitä mä lähinnä ihmettelen että mullakin on kavereita jotka vievät 1-2 vuotiaansakin hoitoon että pääsevät kampaajalle ym, eikä niitä edes hävetä yhtään!

Vierailija
80/96 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio hoitaa uuden kotimme keittösuunnittelua ja remontointia lasten kanssa. Eli joskus on ihan paikallaan pitää ne lapset hoidossa. Aion kyllä käydä tuona aikana kampaajallakin...

Ja olen kertonut päiväkotiinkin suunnitelmista. Tosin vappuaaton lapset saavat pitää vapaata. Ja kesällä ovat vähintään heinäkuun lomalla, ehkä kauemminkin, jos mummi haluaa lapset luokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi