Kiitoskortti vain kastejuhlassa olleille vai kaikille lahjan antaneille?
Onko tapana antaa kiitoskortti vain kastejuhlassa läsnäolleille vai kaikille ihmisille, jotka ovat muitaneet lasta jollain lahjalla jo aikaisemmin? Entä oletteko laittaneet kiitoskorttiin kuvan vain lapsesta vai jonkun perhepotretin, jossa olette myös itse?
Kommentit (28)
voi hyvin laittaa vain niille, jotka ovat olleet kastetilaisuudessa mukana. En ole itsekään saanut kastekuvia, jos olen jonkun vauvaa muistanut jollain pienellä tai käynyt kaverin luona kahvilla vauvan syntymän jälkeen ja vienyt jotain vauvalle, jos en ole ollut kutsuttu kastejuhlaan.
Ehkä tapoja on monia!
Kenellä pörssi kestää postitella kuvia ylen määrin.
vaan kiittämiseen vauvan syntymän huomioimisesta. Ainakin lahjoja tuoneille/lähettäneille on minusta kohteliasta lähettää jokin kiitos, oli se sitten vauvan kuva, muu kortti, tekstari, sähköposti tai puhelu. Me ollaan kyllä vauvan kuvalla varustettu kortti lähetetty kaikille kortillakin muistaneille. Samalla tavalla kuin kiitetään muistakin harvinnaisemmista muistamisista (rippijuhlat, ylppärit, häät yms.)
Itse laitan kiitoskortin (tosin ilman sitä kiitos-sanaa) myös muillekin sukulaisille; esim omat/miehen serkut, tädit/sedät. Tavallaan esittelen uuden perheenjäsenen "virallisesti." Ja kaikki ovat olleet mielissään kortin saatuaan.
Oon laittanut korttin vain lapsen kuvan; ja oma mummini, joka ei päässyt ristiäisiin sai myös perhepotretin kortin välissä.
olla KIITTÄMÄTTÄ. Jokaiselle vauvaa muistaneelle lähti valokuvallinen kortti, jossa kiitettiin vauvan saamasta huomiosta. Ristiäisissä olivat läsnä isovanhemmat ja kummit; isovanhempia ei erikseen muistettu enää tuhannetta kertaa, mutta kummit saivat pienet lahjat.
Samoin mieheni vanhempien kuoltua kaikki meitä kukin, osanottotervehdyksin, kortein ja adressein muistaneet saivat myöhemmin Kiitos myötäelämisestä surussamme -kortin.
Ihan peruskäytöstapoja.
ja lapsesta se kuva pelkästään, meillä.
ja tuonut vauvalle jotain mutta ei ole ollut kastejuhlassa, niin en laittaisi kiitoskorttia hänelle. Jos joku on ihan kastejuhlaa ajatellen vaikkapa postittanut lahjan, vaikka häntä ei ole kutsuttu, niin laittaisin kiitoskortin. Nyrkkisääntönä laittaisin niille, jotka olivat juhlassa mukana.
Ja kuvassa meillä on ollut aina vain vauva, ei koko perhe. Toki kai siinä kuvassa voisi olla koko perhekin.
Mielestäni on loukkaavaa, jos ei muista kiitoskortilla kaikkia vauvaa muistaneita. Meidän kastejuhlassa oli ainakin vain lähimmät ihmiset ja vauvaa muistivat myös monet muutkin. Ystävä-/tuttavapiirissäni näin on ainakin tapana.
vauvan synnyttyä ja kaikki jotain toivat. Tuntuu vaan että siitä on "ikuisuus" ja hassua laittaa näille kiitoskorttia, kun kaste oli vasta nyt 2,5 kk jälkeen, mutta ehkä se sitten on kohteliasta kuitenkin.
AP
Tottahan jokin kiva muisto on hyvä.
Katsoppas ideaa.
http://brunni.vuodatus.net/blog/category/Magneetti+-+Kiitoskortti
Jääpi muisto pidemmäksi aikaa esille.
Itse en henkilökohtaisesti haluaisi jonkun kaukaisen sukulaisen lapsen kuvaa laittaa magneetissa jääkaapin oveen.
Idea ihan ok esim. isovanhemmille, mutta omasta mielestäni muille kortti paljon parempi. Magneetin antaja voi tykätä huonoa, jos hänen antamansa magneetti ei olekkaan kaapin ovessa, mutta kukaan ei tykkää huonoa jos kuukauden vitriinissä pölyttynyt kortti laitetaan laatikkoon "talteen"
Minä pidin rajana, että "vain" tekstiviestillä onnitelleet jäi luonnollisesti ilman kiitoskorttia, mutta kortin tai kortin & lahjan antaneita muistettiin.
ja kuva lapsesta on parempi. Jos haluat, voit laittaa mukaan lisäksi perhepotretin, mutta pääasia on että juhlakalusta saavat kuvan.
Meillä kolme lasta, eikä pidetty ristiäisiä eikä nimiäisiä. Katsojia toki kävi, kellekään ei lähetetty kuvaa.
Ja meil on suku ja ystäväpiiri täynnä lapsiperheitä. En oo ikinä saanut kuvaa tai kiitoskorttia vauvamuistamisista tai ristiäisiin osallistumisesta, enkä myöskään itse sellaista antanut minun vauvaani muistaneille.
Missä päin tällainen on tapana? Nevöhööd...
No, lapset jo kouluiässä, joten taitaa olla myöhäistä murehtia moista.
pk-seudulla asutaan
mitä kellekin lähetetään, kun ilman muuta nyt jotakin lähetetään. Tein sellaisen ratkaisun, että kastejuhlaan kutsutuille (kaikki kutsutut paikalla lahjoineen) teetin kiitoskuvan vauvasta kastemekossa ja lisäksi tilasin 50 kpl kuvia vauvasta tavallisissa vaatteissa. Niitä kuvia lähetän heille, jotka ovat muuten muistaneet lahjoin tai kukin sekä isovanhemmat ja muu perhepiiri saa tämän kuvan kastekiitoskuvan lisäksi. "Pelkän" onnittelukortin tai tekstarin lähettäneille en lähetä kuvaa.
kaikille jotka muistivat vauvaa kortilla tai lahjalla.