Autokorjaamo ei enää vastaa puhelimeen tai soita takaisin
Auto ollut siellä jo yli kuukauden ja ensin oli että "juhannuksen jälkeen" sitten oli "ensi viikolla" joka oli viime viikko. Osia pitänyt kuullemma tilata ulkomailta mutta kun tästäkin tilauksesta kohta 4 viikkoa niin luulisi olevan jo saapuneet kun itse jos tilannut niin mennyt max viikko ja osat kotona. Eikä minusta ole kohtuutonta kysellä muutaman kerran viikossa mikä on tilanne kun ainoa auto ja ilman autoa joutuu naapureilta pyytämään kyytiä kaupassa käyntiin.
Paikan päälle hankala mennä ilman kyytiä kun vajaa 20 kilometriä. Yksityisyrittäjä ja pieni korjaamo ja auto nyt vanha mutta alkaa minusta silti olla jo kohtuuttoman pitkä aika kun ei korjaus ei lopulta veisi kuin 3-4 tuntia kun osat saa joiden pitäisi jo olla aikoja sitten saapunut.
Jokatapauksessa kun seuraavan kerran käyn kaupoilla käyn siellä kysymässä mikä tässä on homman nimi ja missä kohtaa voi ottaa yhteyttä kilpailu-ja kuluttajavirastoon varsinkin jos edelleen annetaan epämääräisiä valmistumisaikatauluja?
Kommentit (18)
Muutamassa päivässä tulee jopa virosta osat ellei ole super harvinainen auto?
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisin itse paikalliset nahkaliivit jututtamaan kyseistä yrittäjää porukalla.
Monta kertaa käyttänyt autoa korjattava kyseisellä yrittäjällä ja ollut toimivaa palvelua aiemmin mutta en nyt tiedä miksi homma mennyt nyt näin hankalaksi? ap
Kuulostaa siltä että sinua kusetetaan oikein kunnolla. Kuluttajaviranomainen ei voi muuta kuin antaa suosituksia ja se on pitkä prosessi. Sano että jos asia ei ratkea niin tulet tekemään ongelmasta mahdollisimman näkyvän ja julkisen asian Youtuben ja Googlen avulla, sekä lisäksi olet yhteydessä viranomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkaisin itse paikalliset nahkaliivit jututtamaan kyseistä yrittäjää porukalla.
Monta kertaa käyttänyt autoa korjattava kyseisellä yrittäjällä ja ollut toimivaa palvelua aiemmin mutta en nyt tiedä miksi homma mennyt nyt näin hankalaksi? ap
Ryyppy jäänyt päälle, rahat lopussa, sairaus, loppuunpalaminen, firma menossa nurin, syitä on lukemattomia. Kristallipallosta voit yrittää katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Muutamassa päivässä tulee jopa virosta osat ellei ole super harvinainen auto?
Ei nyt harvinainen mutta osien saamisessa hankaluuksia tosin itse hommasin yhden osan siihen mitä hän ei itse löytänyt niin ulkomailta ja tuli minulle noin viikossa. Loputkin osat olisin varmaan saannut itse viikossa mutta en ollut aivan varma olisinko loput osat saannut oikein niin jätin hänen tilattavakseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Sun röttelö on myyty Bulgariaan.
Korjaamon pihalla seisonut samalla paikalla kuukauden mitä yhdeltä tutulta kysyin kun ajaa siitä ohi. ap
Joskus on joidenkin osien kanssa saatavuusongelmia ja joutuu odottamaan suht pitkäänkin.
Kuulostaa siltä että yrittäjällä ei nyt tällä hetkellä mene hyvin. Ei taida kauheasti mitkään yhteydenotot auttaa. Yritä saada autosi sieltä pois ja toiselle korjaamolle.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on joidenkin osien kanssa saatavuusongelmia ja joutuu odottamaan suht pitkäänkin.
Tämä tietysti mutta kun vilkaisin yhdelle sivulle mistä joskus tilaan osia niin sieltä niitä osia löytyisi autooni kyllä mutta kun en ole 100% varma osaisinko nämä tilata oikein niin jätin hänelle et kyllä niitä pitäisi löytyä mutta sitä en tiedä mitä kautta niitä tilaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että yrittäjällä ei nyt tällä hetkellä mene hyvin. Ei taida kauheasti mitkään yhteydenotot auttaa. Yritä saada autosi sieltä pois ja toiselle korjaamolle.
En tiedä mikä syynä, autoja siellä muuten käy korjattavana tosin en tiedä seisooko siellä muilla autoja jotka olleet siellä pitkään. Täytyy kai sellaista koittaa et muualle veisi kun jos huomenna ei vastaa niin menen paikan päälle tosin joka tapauksessa täytyy käydä siellä kysymässä tilannetta jos ei saa muuten kiinni. ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä viljellään netissä mutta toimii huonosti käytännössä. Ne kyllä putsaavat kaikki ulkopuoliset joiden kanssa ovat tekemisissä. Etenkin semmoisen pösilön joka menee änkyttämään niille esim. autokorjaamosta joka ei vastaa soittoon.
Jos eivät suostu vastaamaan ja sulla on toiset avaimet autoosi. Hae se pois sieltä. Jos soittelevat perään, toimi niin kuin he, älä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firma konkassa ja omistaja kiskoo hapanta. Ilmoita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että sinua kusetetaan oikein kunnolla. Kuluttajaviranomainen ei voi muuta kuin antaa suosituksia ja se on pitkä prosessi. Sano että jos asia ei ratkea niin tulet tekemään ongelmasta mahdollisimman näkyvän ja julkisen asian Youtuben ja Googlen avulla, sekä lisäksi olet yhteydessä viranomaisiin.
Uhkailu ja kiristäminen? Eikö tuollaiseen yllyttäminen ole rikos?
Miten olisi, jos menisi paikanpäälle kysymään, mikä tämä homma on. Yrittäisi ikään kuin selvittää asiaa, niinkuin ihmisillä on tapana.
Vinkki: Yleensä esim. huonon Google-arvioinnin antanut ihminen kertoo itsestään vain sen, että on ns. vaikea tapaus. Tiedän yhden tapauksen, missä jäi mm. työpaikka saamatta, kun oli ahkerasti arvioinut susipaskaksi kaiken mahdollisen. Mikään ei ollut riittävän hyvää hänelle. Arvostelutapa kertoo ihmisestä yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu ja kiristäminen? Eikö tuollaiseen yllyttäminen ole rikos?
Miten olisi, jos menisi paikanpäälle kysymään, mikä tämä homma on. Yrittäisi ikään kuin selvittää asiaa, niinkuin ihmisillä on tapana.
Vinkki: Yleensä esim. huonon Google-arvioinnin antanut ihminen kertoo itsestään vain sen, että on ns. vaikea tapaus. Tiedän yhden tapauksen, missä jäi mm. työpaikka saamatta, kun oli ahkerasti arvioinut susipaskaksi kaiken mahdollisen. Mikään ei ollut riittävän hyvää hänelle. Arvostelutapa kertoo ihmisestä yllättävän paljon.
Kyllä huono google-arvostelu kannattaa antaa, kun siihen on aihetta. Osaa muut arvioida riskejä kannattaako asioida kyseisessä firmassa vai jossain muualla.
Vastaavasti kannattaa antaa myös hyviä arvosteluja silloin kun siihen on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä syynä, autoja siellä muuten käy korjattavana tosin en tiedä seisooko siellä muilla autoja jotka olleet siellä pitkään. Täytyy kai sellaista koittaa et muualle veisi kun jos huomenna ei vastaa niin menen paikan päälle tosin joka tapauksessa täytyy käydä siellä kysymässä tilannetta jos ei saa muuten kiinni. ap
Kysy jo tarjouksia ja aikatauluja muualta. Mitä tuo paikan päälle meneminenkään auttaa? Kysyt mikä tilanne, vastaavat, että osalla oli saatavuusongelmia, mutta on nyt matkalla. Asia hoituu muutaman päivän sisällä. Ja sä vielä vaan uskot? Tuskin tulet saamaan rehellistä vastausta. Jäi putki päälle juhannuksena. Tilattu osa ehti lähteä jo takaisin. Pikkuhiljaa koittanut purkaa jonoa, mutta on vaan päiviä, kun ei pysty.