Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin täysihoitolomalle ja verorahoista maksu

Vierailija
11.07.2025 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisten perheiden lapset voivat kokea itsensä vähemmän arvokkaiksi, koska he eivät pääse lomalle kodin ulkopuolelle, kuten kaikki muutkin.

Vierailija
2/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kyseessä on sentään suomalainen perhe. Ei näköjään ihan kaikki rahat vielä mene maahanhaittamuuttajien tukemiseen ja rientoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, onko joku kateellinen jostain vähävaraisten tuetusta lomaviikosta? 

Vierailija
4/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, onko joku kateellinen jostain vähävaraisten tuetusta lomaviikosta? 

Ap näköjään on. Mulla on vahva aavistus siitä kuka se on. Kroonisen katkera ja kateellinen ihmisraukka.

Vierailija
5/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, aikanaan itsekin kerran olin perheen kanssa tuetulla lomalla.

Vierailija
6/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisten perheiden lapset voivat kokea itsensä vähemmän arvokkaiksi, koska he eivät pääse lomalle kodin ulkopuolelle, kuten kaikki muutkin.

Miksei vanhemmat tee mitään rahojen eteen? Lokkiperheiden itkusta nautin joka päivä

Vierailija
7/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten työssäkäyvänä en pahemmin lomaile. Teen töitä, lääkäriin ei pääse mutta lokkiperheet lomailevat. Mites se työnteko?

Vierailija
8/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni nämä lomat eivät ole ilmaisia lomailijalle. Osan joutuu maksamaan itse, mikä lienee sekin sen verran, että joillain ei ole varaa näihin.

Vierailija
9/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten työssäkäyvänä en pahemmin lomaile. Teen töitä, lääkäriin ei pääse mutta lokkiperheet lomailevat. Mites se työnteko?

Tee paremmin niitä töitä. Mene töihin mistä saat sen verran hyvän palkan, että on varaa lomailla ja etsi työpaikka missä on kattava työterveyshuolto, niin ei tarvitse täällä itkeä omista valinnoista.

Vierailija
10/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä elät yli varojesi? Käytä palkkasi järkevämmin, niin on varaa lomailla. Ei kaikkea tarvitse pistää kerralla sileäksi röökiin ja kaljaan.

Vierailija
11/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni nämä lomat eivät ole ilmaisia lomailijalle. Osan joutuu maksamaan itse, mikä lienee sekin sen verran, että joillain ei ole varaa näihin.

En tiedä näistä stean järjestämistä, mutta yleensä järjestöjen lomissa on maksettava itse matkat ja omavastuuosuus. Majoitus ja ruoka ovat ilmaisia.

Vierailija
12/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mahdollisuutta viiden päivän täysihoitolomaan näkynyt keskituloisessa kahden aikuisen ja kahden lapsen perheessä. Ei riitä massit. 

Turha tuki tällainen vaikka varmasti ihanaa perheelle joka sen saa. Mutta ei yhteiskunnan tehtävä.

Vierailija
13/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rutisijat edes itse hakeneet näitä lomia? Työssäkäyväkin voi päästä. 

Vierailija
14/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mahdollisuutta viiden päivän täysihoitolomaan näkynyt keskituloisessa kahden aikuisen ja kahden lapsen perheessä. Ei riitä massit. 

Turha tuki tällainen vaikka varmasti ihanaa perheelle joka sen saa. Mutta ei yhteiskunnan tehtävä.

Täysin oma valinta tuo teidän tilanne. Menkää parempipalkkaisiin töihin tai sitten jäätte kokonaan pois töistä, jotta voitte hakea tuetulle lomalle. Ihan näin yksinkertaista.

Vierailija
15/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaksi keskituloista ei vuoden aikana saa säästettyä rahaa yhteen viiden päivän lomaan, niin sitten on kyllä vikaa taloudenpidossa. Ottakaa talouskirja käyttöön ja alkakaa seurata mihin ne teidän palkat oikein hupenee. 

Vierailija
16/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan? Jos tarkoitit perheille tarkoitettuja tuettuja lomia, niissä on omavastuu.

Vierailija
17/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksettuna hinta puolihoidolla lähelle 2000e. Suomalaisessa kulahtaneessa kylpylähotellissa. Tuetulla lomalla täysihoito alle viisisataa perheeltä

Vierailija
18/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin oma valinta tuo teidän tilanne. Menkää parempipalkkaisiin töihin tai sitten jäätte kokonaan pois töistä, jotta voitte hakea tuetulle lomalle. Ihan näin yksinkertaista.

Välillä mietin ymmärtääkö ihmiset mistä nämä tuetut lomat maksetaan. Ilmeisesti ei.

Vierailija
19/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetut lomat on yleensä jossain syrjäisissä kylpylöissä, ehkä aika kulahtaneissa. Olen joskus saanut, ongelma pitkä matka toiselle puolelle Suomea. Loma ei tunnu lomalta jos hotelli on kulunut. Olen itsekin joskus lähtenyt kesken pois. 

Vierailija
20/32 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He maksavat omavastuuosuutensa. Monesti näistä hyvinvointilomista valittajat unohtavat, että vaikeassa elämäntilanteessa olevan loma voi ehkäistä paljon raskaimpien toimien tarvetta. Suomessa ei riitä nytkään resursseja ihmisten mielenterveystyöhön julkisella puolella. Sen lisäksi nämä lomat työllistävät ihmisiä. Sekään ei ole mikään pikkujuttu. 

Näissä jutuissa halutaan tieten tahtoen unohtaa, että suurin hyvinvointilomien asiakaskunta ovat esimerkiksi vähäosaiset vammaiset perheineen ja vanhukset omaishoitajansa kanssa. Se, että saavat perushyvää perusruokaa valmiista pöydästä kolmesti vuorokaudessa ja huonetta siivotaan on heille todella suurta luksusta. Kaukana on bling bling, josta voisi vääntää influencer-tyylisiä juttuja someen.