Joululahjat vko 16
Kommentit (91)
Osasinkohan nyt kirjoittaa oikein...
Mahtuisinkohan kanssanne odottamaan...31 vuotias kolmatta odottava äiti vantaalta. Lapset ennestään 07/2001 ja 06/2009. LA laskurin mukaan olis 25.12.
Hei kaikki, onnea odotukseen kaikille!
Itse tein ensimmäisen positiivisen testin toissapäivänä (Apteekin raskaustesti), näytti haaleaa viivaa. En uskonut, ostin ClearBluen, kun on mainostettu selkeäksi ja luotettavaksi. Eilen pamahti näyttöön, että raskaana!
Olen esikoisen odottaja, nuori sellainen, 20-vuotias.
Olen jo muutaman viikon käynyt lukemassa Joululahjat-keskustelua, jotenkin aavistellut jo muutaman viikon, että raskaana tässä ollaan :)
Alkuun oli äklöttävä olo, nyt ei ole ollut juuri mitään. Menkkakipuja vastaavia nipistyksiä olen tuntenut mahassa, mutta en juurikaan ole huolestunut.
Raskausviikkoja en oikein osannut laskea, löysin netissä englanninkielisen laskurin (löytyy osoitteesta: http://www.babymed.com/ ). Sen mukaan oltaisiin noin 4+4, jos oikein osasin katsoa :)
Netistähän löytää kaikenmaailman raskauslaskureita ja sen sellaista. Meillä LA sattuu 28.12. Sinällänsä jännää, että oma laskettuaikani oli aivan sama. Jos vaikka pamahtaisi joulu- ja synttärilahja samaan aikaan :) Neuvolaa en ole vielä varannut, maanantaina soitan. (Puhelu menee varmasti tyyliin: "Apua, mitä mun pitää tehdä, raskaustesti sanoo, että olen raskaana!" :D )
Hirveästi jännittää, vähän pelottaakin, mutta päivä kerrallaan. :) Olen tosiaan ensimmäistä kertaa raskaana, raskaustestikin näytti plussaa jo heti ensimmäisen "yritysovulaation" jälkeen. Mutta kuten sanoin, päivä kerrallaan.
Tsemppiä koko köörille!
Katriina + pienenpieni rv 4+4?
Mà vetàydyn nyt tààltà ja toivotan teille muille onnea matkaan ja ihanaa odotusta!
Cucciola
Moi!
Täältä ilmoittautuisi jälleen uusi odottaja joulukuulle. Olen 35-vuotias kahden lapsen opiskelija-äiti (02 poika, 03 tyttö) ja viime jouluna koin varhaisraskauden keskenmenon :( tästä maha-asukista on kuitenkin semmoinen "varmempi" olo.
Olosta puheen ollen, voi jösses! Olo on ollut inhottavan etova jo usean päivän, torstaina menin kouluun farkuilla ja totesin että ne puristaa niin, että meinasi laatta lentää! Ja sitten vielä bussissa mukulakivikadulla! Joutui jo miettimään pitääkö bussista hypätä ulos kesken matkaa! Ja viikonloppuna iski vielä kurkkukipu ja kuume, onneksi kuume on nyt ainakin jo laskenut. Nyt kun on saanut valitettua enemmän kuin miehelle viitsii, niin voi sen kai hetkeksi lopettaakin ;) Edellisten muksujen kohdalla etovaa oloa oli likan odotuksessa, katsoo nyt sitten kumpi tästä muovautuu :)
En tietenkään merkannut viime kuun menkkoja ylös (hölmö minä) mutta suunnilleen arviolla laskettu aika olisi 19.12 Tosin uskon kyllä kovasti että hieman pidemmällä ollaan kuin 6+0.
Jostain syystä minulla on tosiaan tämän pikku kaverin suhteen varmempi olo kuin jouluna keskenmenneen ja olen jopa uskaltanut kurkkia jo jotain vauvajuttujakin. Uudesta äitiyspakkauksesta sen verran että minä en meinaa sitä ottaa ja syy siihen on se että se on niin poikamainen. Kyllä tytöllekin voi ihan hyvin sinistä pukea päälle, mutta meille tulee todennäköisesti muutenkin poikien vaatteita. Sitten kun rupean vaatteita hankkimaan niin taidan panostaa unisex-puoleen ja ainakin toppahaalarin haluan pientä kokoa. Onkohan tuo nyt hieman aikaista ajattelua kun kuitenkin matkaa on vielä 7-8kk ? ;D
Into on aika piukassa! T. Samaku 6+0, kai...
Isot lohtuhalaukset ja toipumista! Ja onnea uuteen yritykseen sitten kun olette valmiita!
Tässä taas tää tunteellisuus näkyy, rupesin parkumaan ääneen, kun luin cucciolan viestin... :( Lapset tuli lohduttamaan ihan hätäisinä.
Tervetuloa myös taas kaikille uusille, oikein onnellista odotusta ja hyvää vointia teillekin kaikille!
Mulla on täällä vaihtelevasti parempi ja huonompi olo, pääsääntöisesti en kuitenkaan nyt oksenna kaikkia päiviä läpeensä, vaan yleensä aamulla, jos silloinkaan. Mutta kuvotusta on melkein läpi vuorokauden... Ostin jo apteekista pahoinvointirannekkeetkin, mutta eipä mulla muuta hyötyä niistä ollut, kuin että kädet turposi. :D
Mun olo paranee ulkoilemalla ja nukkumalla, joten niitä olen harrastanut. Välillä pitäisi kai jotain syödäkin, mutta se onkin sitten vähän hankalampaa...
Tänään sain kauhean kohtauksen, kun keksin jostain, että varmaan tyyppi on kuollut kohtuun! :/ Märisin sitä sitten miehellekin, joka eittämättä katsoi mua vähän, kuin pimeetä... ;) Voi näitä isoja tunteita ja pelkoja! :O
Niin joo yrittäjyydestä joku kysyi, mä olen myös yrittäjä, mutta olen Tyel:n piirissä, eli en voi itse määrätä Yeliä... Tässä kohdassa harmi, olis ollut aika kätevä vaan nostaa Yeliä! Tyel kun määräytyy palkan mukaan, niin sitä määrää ei missään nimessä ole varaa maksaa palkkaa, josta olisi hyötyä äippärahoja ajatellen.
Tällästä tänne, toivottelen lupsakkaa sunnuntaita kaikille!
:)niila ja "tähtijoonas" rv 8+3
Lämpimiä ajatuksia ja voimia Cucciola! :(
Tervetuloa uudet Joululahjan odottajat!
Mun täytyy varmaankin oikeesti toi hölkkäys lopettaa kun ei siitä tule mitään.. (3 kertaa nyt yritetty..) -> täytyy vaihtaa kävelyyn :) :) Niin, tai ei mihinkään, kun huomenna lähen töihin niin en enää varmaan jaksa mitään!! Mun työkamut on niin tarkkoja, että pelkään jääväni kiinni, kun on painoa tullut yhtä äkkiä (samoin kahesta ekasta raskaudesta) ja tuun olemaan ku mato töissä ,tiedän sen jo valmiiks!! :O
Täällä väsy edelleen järkyttävää ja mielialat vaihtelee kaameesti! Tänään on taas päivä, ettei tää raskaus voi millään onnistua........
Niila: Ihan samat mua auttaa, nukkuminen ja ulkoileminen! Mulla nuo kauheet itkukohtaukset on menny kuitenkin onneks jo ohi, kesti vaan muutaman viikon.... :)
Harmillista, mutta onnea uuteen yritykseen!
En ole kirjoittanut muutamaan päivään mitään, elän lähinnä symbioosissa wc-pöntön kanssa. Ei tästä elosta tule mitään! Olen ollut jo reilun viikon pois töistä, ja TAAS jouduin soittamaan, etten ole huomenna tulossa. Oksennan ja yökin ihan jatkuvasti x( Eniten pelkään kuitenkin väsymyksen vuoksi sitä, että teen virheen lääkkeenjaossa. Varasinkin huomiselle työterveyteen ajan, ja neuvottelen jatkosta lääkärin kanssa..
Päätin itse, että kerron huomenna työpaikalla raskaudesta myös pomoille. Ei tästä tule mitään, että olen "selittämättömästi" poissa toista viikkoa.. :/ Jokaiselta päivältä on toki l-todistus, mutta en ole niitä vielä työpaikalleni toimittanut. Toisiinkaan tehtäviin en pysty siirtymään. Huokaus.
Tulee harmaita hiuksia jo ennakkoon!
Samaku: Kiva tietää, että joku muukin opiskelee lapsenodotuksen ohessa, vaikka kesäloma jo painaakin päälle ;) Itse tosin menen töihin koko kesälomaksi... Mutta toisaalta voin sitten surutta ostella lankoja ja neuloa ihania vauvan vaatteita (olen ihan hurahtanut neulomiseen, meillä on ihan kamalasti pikkuiselle neuloamiani vaatteita ja asusteita!).
Tänään ollut vähän jännä päivä, jotain pesänrakennusviettiä varmaan, hirveä siivousinto päällä. Koko kevään roikkuneet pyykit päätin pestä kerralla, siellä on siis pyyhkeitä ja muuta "ei juuri nyt akuutisti tarvittavaa" odottanut aikaa, tänään sitten rykäisin ne.
Myös piha on saanut osansa intoilustani, harava heilui kuin viimeistä päivää. Jostain on tullut ihan älytön energialataus tähän päivään.
Saan varmasti huonon odottajan leiman otsaani, kun kerron tämän: tupakoin. Sain tosiaan toissapäivänä tietää, siitä alkoi aikamoinen karsiminen (hurjimpina päivinä saattoi mennä askikin tupakkaa...). Tänään keksin tupakan tilalle loistavan korvikkeen: Mynthon Viileä minttu, toimii :) Tänään siis menty ihan muutamalla tupakalla, silti on huono omatunto noista ensimmäisen viikon aikana poltetuista useammista tupakoista ja tämän päivän ja eilisen muutamista. :(
Raskaus vähän "yllätti", toivottu on kuitenkin. Raskautta on suunniteltu elokuusta 2009 asti, jouluna jätin pillerit pois, sitten käytettiin helmikuun loppuun kondomia ehkäisynä. Eli napsahti jo ensimmäisellä yrityskierrolla.
Muita "oireita" ei oikeastaan ole ollut, kuin mahdoton tekemisen himo koko ajan. Jos en siivoa, kirjoitan tänne romaaneita, joita kukaan ei jaksa lukea loppuun.
Katriina ja pienenpieni, rv 4+4, jos oikein laskin.
Pieni kysymys, onko muilla ollut heti alkuunsa huimausta? välillä tuntuu et saa ottaa muutaman sivuaskeleen, kamala tunne. Väsymys on kamala. Viikonloppu vielä meni hyvin , mutta huomenna kun mies menee taas töihin ni mitenhän sitä jaksaa tuon 10 kk kaa touhuilla.
Onko täälä muita joilla lapsilla on suht pieni ikäero?
Voi Cucciola, halaus sinulle. Itke itkusi sure surusi ja nosta sitten pää pystyyn kohti uutta yritystä, kyllä se lapsi sieltä vielä teillekin suodaan.
Itse olen kyllä käynyt täällä lukemassa päivittäin, mutta hermoiluni takia en ole saanut aikaiseksi pinoutua. Tuhruttelua oli viime viikolla päivittäin, nyt näyttäisi rauhoittuneen ja mielikin on vaihteeksi suht hyvä (vaikka tuulimunaksi tuota vielä hieman epäilen.)
Uusille tervetuloa ja onnellista odotusta toivotaan kaikille, ettei kenenkään enää tarvitsisi joukosta poistua ennen aikojaan.
Olen tänään aamupäivällä menossa neuvolaan pienten kanssa ja ajattelin siellä ottaa puheeksi nuo tuhruttelut ja hermoiluni. Soitin neuvolaan jo viikko sitten ja silloin sovittiin, että tänään katsottaisiin ultra-aikaa, enköhän saa sen puhuttua mahdollisemman pikaisesti. Ja ajattelin pyytää, että katsoisi tänään jo hB:n, nimittäin viimeksi nelosta odottaessa se laski heti 82:een ja piti aloittaa tehorautakuuri...
Nuunuu, minua on pari kertaa huimannut. Tosin saunasta tulon yhteydessä, verenpaine kai päässy liian alas - samaa on ollut aiemmissakin raskauksissa. Ikäerosta, muistelisin, että täällä on muitakin, joilla on aika pieniä lapsia, ilmottautukoon itse etten puhu läpiä päähäni. Meillä ei ole nytkään mitenkään erityisen pieni ikäero, n. 1v10kk olisi tulossa, eli kuopus on tällä hetkellä 1v3kk.
Pitää mennä herättelemään kouluunlähtijöitä, palailen taas kun ehdin ja jaksan! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.
Katjalah+Papu5 rv6+4
Oli niin paljon tekstiä, etten muista enää mihin kaikkeen ajattelin kommentoida...
cucciola, voimia alakuloon. Alkuraskaudessa voi totta tosiaan olla mielialan kanssa tekemistä. Luulen, että kuta pitemmälle pääset raskaudessa, niin varmaan helpottaa.
Joku mietti kahvinjuontia, mulla meinaa olla kans vaikeuksia säännöstellä.. Oon vanhalla iällä opetellut kahvia juomaan ja sitä menis nykyään paljon. Nyt varsinkin kun olen työt aloittanut, siellä tulee helposti joka raportilla juotua ja aina väliinkin, ja mielellään kaks kuppia kerrallaan. Oon yrittänyt pitää sitä kolmea kuppia rajana, mut ei se joka päivä oikeen luonnistu.
Teistä moni oli käynyt jo neuvolassa ja osa ultrassakin! Minä varaan ajan neuvolaan ens viikolla, vaikka en meidän neuvolatädistä niin pidäkään, niin tuntuu kivalta soittaa ja "virallistaa" raskaus.
Oon kans miettinyt tota äitiyspakkausasiaa, vaikka meilläkin on kaikki tallella tosta esikoisen pakkauksesta. Kyllä me pakkaus otetaan silti, palautan jotain lainassa olleita vaatteita niin jää sit ehkä jotain vaatevajausta :). Ja saadaan toinen lämpöpeitto ja toppapuku. Vaikka se toppapuku niin hehtokokoa onkin, että taitaa joulukuussa syntyvä vauva hukkua siihen.
Mukavaa päivää ja ihanaa raskausaikaa kaikille!
Timantti 6+2