Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat vko 16

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on sitten alkanut. Ällötys ja pahaolo muulloinkin kuin aamuisin. Heti syömisen jälkeen on hyvä olo mutta muulloin tekee vähän huonoa, varsinkin kaikki hajut jotka liittyvät ruokaan tekevät pahaa. Oksentanut en vielä onneksi ole...

Hurjaa ajatella että alkio kasvaa jopa sentin viikossa. Vatsassa tuntuu samalta kuin kuukautisten alkaessa, ei kipua mutta nippailua alavatsassa.

Ultrassa käydessä lääkäri katsoi että minulla hedelmöittynyt munasolu on lähtenyt oikeasta munarakkulasta ja varoitti että viimeistään 12 raskausviikolla siinä voi tuntua kovaakin kipua kun se lopettaa toiminnan ja istukka alkaa tuottaa kaikki tarvittavat hormonit. En tosiaan tiennyt tätäkään ennen, kaikkea ihmeellistä sitä raskauteen liittyykin.

Raskaudestani ei tiedä vielä miehen lisäksi kuin kaksi läheistä kaveria. Tuleville isovanhemmille kerromme vasta ensimmäisen kunnallisen ultran jälkeen. Vanhemmille kertominen vähän jännittää, molempien vanhemmille kun tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Tiedän että omat vanhempani ovat varmasti innoissaan, isäni on joskus sanonut että lapsenlapsia pitäisi olla ennen kuin jää eläkkeelle että on sitten jotain tekemistä :) Nyt se toivottavasti toteutuu. Miehen vanhemmista en tiedä, he kun ovat vain kyselleet lähinnä kihlautumisesta. Toivottavasti eivät oleta meidän nyt juoksevan alttarille ennen lapsen syntymää...

2/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!

Eka neuvola on takana ja np-ultra sovittu toukokuun lopulle. Seuraavan neuvola-ajan sain heinäkuun alkupuolelle! Aika pitkän ajan päähän...

Niilalle tsempitystä täältäkin. Toivottavasti selviät säikähdyksellä!

Cucciola: uskallatko kertoa missä maassa asutte? Kuinka siellä hoituu neuvolat, lääkärit ja ultrat?

Bellys kyseli lämmöstä: minullakin on joka raskaudessa lämpö ollut koholla. Normaalisti 36,5 ja nyt 37,2. Viluttaa kovasti, varsinkin illalla. Mutta ihan normaalia tuo on.

Katjalah: älä hätäile. Ainakin minä aion kirjotella täällä. Facebook-tunnuksia minulla ei edes ole.

Tänä aamuna tuli ensimmäinen oksennus. Olo on ollut ihan kauhea, en jaksa olla jalkeilla kun maksimissaan tunnin kerrallaan. Pakko heittäytyä makuuasentoon vähän väliä. Verenpaineetkin oli tänään 100/62 eli kovasti huimailee myös.

Hyviä vointeja kaikille!

Aotearoa ja pikkuviitonen 6+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös aion pysyä vaan täällä vauva-palstailemassa, ei niin nuo fb-hommat kiinnosta :) Tänään just ajattelin kohtapuoliin soitella neuvolaan. Aika hyvissä ajoin olen, mutta ensimmäinen raskaus ja kaikki ihan uutta niin kiva soittaa jo tässä vaiheessa niin saa tietää vähän jatkosta!

Ihan hyvä olo on edelleen, ei minkäänlaista pahoinvoinnin tuntua, alavatsaa nippailee kyllä kovasti ja turvottaa...Iltaisin etenkin tuntuu että ollaanko tässä varmasti vasta näin alussa kun maha näyttää jalkapallolta :D Hyviä vointeja myös tältä suunnalta ja erityisesti Niilalle hurjasti tsemppiä!

-kattu ja oliskohan se 5+0

4/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aamulla taas niin et kun en kopsannut tekstiä, niin silloinhan ne pitkät löpinät hävisivät taas kuin tuhka tuuleen, höh! Nyt ei siis tuu kommentoitua viime viikon juttuja...sory!

Mä oon ollut taas palstahiljainen kun oon ollut niiin pahoinvoiva, etten vaan oo jaksanut alkaa kirjottelemaan mitään. Viikonloppukin meni pipariksi kun vaan makasin sohvalla ja oksensinkin :( No kylhän tän pahanolon kestää kun tietää mitä palkinnoksi saa(toivottavasti), pienen joulutontun!! :) Täällä on vaan ollut haastavaa tuon esikoisen hoito tässä pahassaolossa, mutta kaikesta näyttää selviävän ja onneksi oli mies viikonlopun kotona, niin oli apuja!:)

Ester: Täällä kaikki hajut etoo ihan sairaasti!!! Ruokaa en ees pysty tekemään ja sen syöminenkin on haastavaa! :/ Leipä onneksi ainakin toistaiseksi uppoaa!!

Enpä tiennyt minäkään tota kipujuttua 12.viikon tienoilla mistä kerroit, vaik on toinen raskaus menossa!

Aotearoa: Mulla on eka neuvola torstaina, kyllä sitä vähän odottaa, vaikkakin enemmän ootan sitä ekaa ultraa!!:)

Tosta huimailusta tuli mieleen, et mä pyörryin sunnuntai-aamuna....huonosti nukutun yön jälkeen lähdin paijaamaan esikoista ja sit lähti taju..:(

Mul oli kyl viime raskaudes ennemminkin vähä koholla verenpaine, et en sit oikein tiiä mistä lie tuo pyörtyminen johtui...

kattu: Saitkos neuvola-ajan varattua jo?! Mä soitin tokastakin neuvolaan jo 4+3, tosin mun piti kysellä imetyksestä ja raskaudesta... =)

Tällä hetkellä täällä olo on ihan ok, joten kai se pitäisi mennä syömään ennen kuin pahaolo kerkee taas iskemään!!! ;)

Aurinkoa päiviinne!!

Anneh 7+2

Vierailija
5/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvolakäynti takana, ja mieli on ihan hyvä. Paljon lippusia ja lappusia oisi tutkittavaksi. Olin pudota tuolista, kun kuulin, että hemoglobiini oli 144. Se neuvolatäti kyllä "lohdutteli", että kyllä se siitä vielä tippuu. Mulla kun on ollut kamalan alhaiset veriarvot, jouduin pari vuotta sitten verenluovutuskieltoonkin.

Mies vahtii, etten vahingossa juo liikaa kahvia. Eikä ollut moksiskaan, kun kuuli, että joutuu jatkossa hoitamaan kissanhiekkalaatikon puhdistuksen.

Ester, mulla oli kanssa pelkona, että miten appivanhemmat suhtautuvat meidän susipariuteen. Nyt kun on kerrottu asiasta (viime torstaina, koska en pystynyt salaamaan ja selittämään pahoinvointiani), ei vielä kukaan ole toistaiseksi sanonut naimisiin menosta - ei edes miehen iäkäs ja kovasti uskonnollinen mummo. Täydet pisteet ja kunnioitus minulta heille. Toivottavasti ei jatkossakaan tule mitään painostusta. Ei minulla ole mitään avioliittoa vastaan, mutta tällä hetkellä se ei vain tunnu kovin ajankohtaiselta. Eiköhän sitä ukkokullan kanssa loppuelämä kuitenkin yhdessä vietetä, molemmat jo riittävästi maailman kolhuja kokeneena ja nähneenä. Yhdessä on hyvä olla, eikä papin aamen tee sitä muuksi.

Vierailija
6/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille pahoinvoiville! Kyllä se voimat vie totaalisesti, varsinkin jos oksentaa. Täälläkin odotellaan neuvolaa ja varsinkin ekaa ultraa!

Mulla nyt vaan totaalinen väsymys, tänään sain väkisin siivottua kun vieraita tulee huomenna mut nyt ei sit jaksakkaan enää mitään. Vaikka onhan noiden lasten kanssa aina pakko jaksaa:) Mulla on aamut ollu pahimpia, aamupalan kun syö niin tosi nopeasti tulee huono olo ja heikottaa ja sit taas mun täytyy olla tarkkana mitä syön paivälliseksi ja illalla kun iltasin alkaa aina närästäämään, inhottavaa! Sen verran pahoinvointia on että mikään ei maistu, leipää en pysty syömään ollenkaan. Karjalanpiirakkaa kyllä, silloin kun sitä on, onpa terveellistä;) Jäätelö, mikä on ollu mun suurta herkkua ei mene enää alas, yököttääa ajatuskin, JÄRKYTTÄVÄÄ;)! Sen sijaan oikein väkeviä salmiakkeja tai kirpeitä karkkeja voisin syödä koko ajan. Mulla on edellisissä raskauksissa ollu tosi alhanen verenpaine, joten salmiakkia saankin syödä ja voi olla et sen takia sitä mieli tekeekin. Hemoglobiini on myös menny alle sadan raskaana olessa, eikä siihen ole kyllä rautalääkkeetkään hirveästi auttanu, joten odotan tältäkin raskaudelta huimausta ja heikkoa oloa. Tokaa kun odotin, niin koko ajan huimasi ja oli läpi raskauden vellovan huono olo yötä päivää, kamalaa mut ihana palkinto tuli:) Tekee koko ajan mieli käydä ihailemassa vaunuja netistä:)

äitykkäinen ja pikku3 rv5+3

Vierailija
7/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kommentoioda tuosta naimisiin menosta. Me ei olla naimisissa, kihloissa kyllä oltu jo vuosia. Mun äiti on molemmissa raskauksissa on alkanu kyselemään häistä ja ehdotti jopa että menisitte edes maistraatissa naimisiin (tietää etten halua mitään erikoisia juhlia). Nyt sit odotan että koska se sama kysely alkaa taas. Naimsiiin mennään kun siltä tuntuu mut mikään kiire sillä ei nyt ole, eikä meille mikään hirveen tärkeä asia tuo naimisiin meno, muille sukulaislle enemmänkin.

äitykkäinen ja pikku3 rv 5+3

Vierailija
8/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Tultiin äsken viikonloppureissulta, ja vessassa käydessä tulee tuhrua. Mihinkään ei satu, mutta tuhrua vain tulee. Edelleen oksettaa ja rinnat on kipeät :(

Keskenmeno v.-05 alkoi aivan samalla tavalla :(

VBJ rv6+5, toistaiseksi..

Vierailija
9/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VBJ ja Niila, jaksamista teille. Toivottavasti on pelkkä väärä hälytys!!

Täällä olo on vielä hyvä. Vähän etoo jos päästää mahan ihan tyjäksi. Vessassa saa ravata ihan koko ajan! Tänään olen käynyt jo 6 kertaa ja kohta pakko mennä taas :). Rinnat erittäin arat ja kosketusherkät. Pientä väsymystä on kans, mutta varmasti pahenee vielä. Turvotusta on aivan älyttömästi ja jonkun verran ilmaa. Maha on kuin pallo. Neuvolaan ajattelin soittaa loppuviikosta tai ensi viikolla.

Mä olen kertonut yhdelle ystävälle raskaudesta, ja mies on kertonut mummolleen (jonka harvoin näemme). Muille ei kerrota vielä. Jännittää kertoa omille sukulaisille. Tai sitten en kerrokaan, vaan odotan että maha näkyy :).

Misu78, rv 4+6

10/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun olo on ollut vähän parempi, niin mähän roikun täällä... ;)

arktinen ampiainen: Kiva et neuvolakäynti meni hyvin ja jäi hyvä fiilis:)

Me elellään kanssa avoliitossa ja onneksi meidän avoliitto on kummankin vanhempien puolelta ok:) Kyllähän niitä uteluita tulee et koskas kihloihin, naimisiin yms...Mut vastaus sit joskus on vielä kelvannut!:) Itsellä kyllä ois nyt jo vähän "hinku" mennä naimisiin kun toinen lapsikin on jo tulossa...eihän se suhdetta juurikaan muuta, mutta perhe sais sen saman sukunimen...nooh, katsotaan mitä tulee tapahtumaan...vähän oon heitellyt ilmoille et josko pian kihloihin ja vauvan ristiäisissä naimisiin!?! Mut ei oo mikään pakkomielle asia;)

äitykkäinen2: Paljo teillä on lapsilla ikäeroa?! Mäkin käyn kurkkimassa netissä vaunuja, kun meidän täytyy hankkia tuplat...esikoinen kun on sen 1v5kk vauvan syntyessä...

VBJ: Voi VBJ, kovasti tsemppiä ja toivotaan, että saisit joululahjan pitää matkassa mukana!! Haleja!!

anneh 6+2

Vierailija
11/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Juu sain varattua neuvola-ajan...toukokuun viides päivä sitten :) huhhuh! mitenkä sitä jaksaa edes sinne asti oottaa! Varmaan olisin itekkin soittanut jo vielä aikasemmin, mutta tosiaan plussanki tein viime pe niin odotin sitten maanantaihin :D

VBJ: voi itku nuita tuhruja, kuulostaa pahalta ja joutuu oleen niin huolissaan..mutta älä vielä heitä toivoa! Ehkä kaikki on kuitenkin hyvin! Tsemppiä :)

Hullua tämä kun ei saa mitään järkevää tehtyä kun koko ajan ajatukset vaan tässä samassa asiassa; tiskit lojuu ja homehdun sisällä koneella vaikka ulkona on ihana ilma! Netissä ei varmaan yhtään vauvasivua enää löydy, jota ei ole tullut luettua. Mutta eiköhän tämän asian kohta ala jo tajuta ja sisäistää että todella tässä ollaan r-a-s-k-a-a-n-a niin pystyy sitten muitakin asioita miettiä!

Tulipa taas vähän höpöteltyä omaa napaa. Aurinkoa toivottelen kaikille jälleen!

12/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Teille kans tulossa pieni ikäero. Meijä tyttö on nyt 8 kk ja kun toinen tulee joulukuussa, nii sitten ois ikää 1 v 4 kk.

Joku kyseli, et mitä ruokia tehny mieli ja onko ollu eroja tyttö ja poika raskauksissa. Esikoista kun odotin ei tehny yhtään mieli makeaa, sitä ei pystyny ollenkaa syömään (muuten kyllä kaikki herkut kelpaa). Sillon kelpasi kaikki hapan kuten piimä ja viili. Nyt voin syödä mitä vaan eikä mistään tuu paha olo. Kumminkohan nyt sitten tulossa?! Ja ekassa raskaudessa hajut teki pahaa. Kun sai jonkun ruoan valmiiks, nii ei sitä enää voinu syödä, ku haisi niin kamalalle. Nyt ei tuotakaan.

Tääl myös yksi, joka ei kuulu ei facebookkiin ja aikoo roikkua täällä. Viestit tulee luettu päivittäin ja viestiä laitan itse, kun ehdin/jaksan.

Tästä väsymyksestä en oo eroon päässy. Mulla kans ekas raskaudes hb laski (matalimmillaan tais olla 102), ku ei muutenkaan kovin korkea ole. Ja verenpaine oli myös matala, kutn se on normaalistikin.

13/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla vielä kommentoimaan...

kattu: Kiva et sait neuvola-ajan varattua!:) Kyllä se aika sitten menee aika nopsasti kuitenkin...Mulla on to neuvola ja 3viikkoa oon sitä sitten odotellu, enkä tajuu minne aika on mennyt...!!! :O

Pahastaolosto huolimatta mul on vieläkin epätodellinen olo täst raskaudesta!! Luulen et se sitten todellisuus iskee sitten vasta ekan ultran jälkeen=)

Jellona84: Kyllä:) Vähän jännittää miten menee kun esikoinen on vielä niin pieni vaikka siis ihan todella tietoinen valinta tämä oli ja toinen lapsi oli tervetullut "sitten kun on tullakseen"! Missäs päin suomea te asustelette?

Noista ruoista v. tyttö/poika...mulla esikoisesta(poika) kanssa alkuun ei maistunut mikään makea, vaan suolainen!! Nyt täs toisessa raskaudessa ei oikeestaan oo mitään selviä mielitekoja, kun kaikki vaan ällöttää paitsi...mäkin tai hesen hamppareita himoitsen ja niitä oon pystyn myös syömään :O

nyt jos ois tälle päivälle roikkunut tarpeeksi täällä ja suuntais leikkimään pojan kanssa ennen ulkoilua...

Vierailija
14/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Ihanan paljon taas tullut viestejä! :)

Niilalle ja VBJ:lle paljon voimia! Toivon sydämmestäni, että kaikki menee hyvin..

Ei täällä itelläkään hyvin kulje. Mulla todettiin kasvohermohalvaus muutama viikko sitten ja tänään sain tietää, että borrelioosi vasta-aineita on veressä! Diagnoosi ei ole varma, lisätutkimuksia vielä ja taas ootetaan kaks viikkoa tuloksia.. Kyllä pelottaa, mun käsityksen mukaan suonen sisänen antibiootti pitäis alottaa heti jos borrelioosi!! Toivottavast ei vahingoita masu-asukkia!

Tänään oli varhaisultra ja siellä se sydän pompotti! Että kyllä siellä maussa joku majailee.. :) Kaveri kyllä vastasi viikkoa pienempää mitä pitäis olla, ei pitäis olla kuitenkaan huolissaan, voi olla noin alussasanoi lääkäri.. Sitte alussa mitattu HCG-arvo oli lääkärin mielestä päiviin nähden vähän alhainen! (mulla kun viime vuoden raskaus päättyi kun rv23 oli alkamassa ja siinä raskaudessa oli HCG-arvo alusta asti pielessä!!)

Nää kaikki kun ynnää yhteen, niin henkinen hyvinvointi on kaukana! Huoli on mieletön, ihan "normi" raskauskin olis ollu tarpeeks jännittävä ikävien kokemusten jälkeen..

Mut ei auta muuta kun oottaa. Ja toivoa parasta. Toivottavasti mulle on vaan yks enkelilapsi tarkotettu tässä elämässä.

Paljon lämpimiä ajatuksia kaikille raskauksiin!

Tiitu ja "lumi" 6+6

ps. neuvola täälläkin varattu, on 5.5.

Vierailija
15/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Meillä on lapsilla ikäeroa tasan 4 vuotta. Melko iso ikäero mut ovat silti kuin paita ja peppu.:) Nyt sit tulossa ikäeroksi se 2v2kk mikä on ihan kiva.

VBJ: Voi harmitus, toivotaan että pieni pysyy matkassa. Varmasti huolettaa!

ja Niilalle kanssa peukkuja ja voimia!

tiitu79: Kylläpä sinua nyt koetellaan!..ei osaa oikein muuta sanoa kun et hurjasti voimia jaksamiseen (toivottavasti voit ja pystyt puhumaan jonkun kanssa ja jakamaan huolia) ja muutenkin toivon todella että kaikki menee hyvin ja saat joululahjan syliin.

äitykkäinen ja pikku3 rv 5+3

Vierailija
16/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on väärä hälytys :/ Tsemppiä!

Kävin tänään neuvolassa. Tuon neuvolan laitteet oli sen verta antiikin aikaisia, jottei niillä saa sydänääniä kuulumaan ennenkuin joskus rv 11 jälkeen :o no, sitten alettiin katsomaan lääkärineuvola-aikaa ja olisi mennyt huisin pitkän ajan päähän, joten laittoi sen sitte jo ylihuomiseksi. Lähinnähän se tekee vain gynekologisen tutkimuksen..

Hemoglobiini oli yllärikorkea, niin kuin joku muukin aikaisemmin mainitsi niin myös mulla on molemmissa raskauksissa ollut todella alhainen vaan nyt oli 144! Joutaa se sitten vähän laskeakin ettei heti tarvi raudalle alkaa.

Antoi myös neuvolasta ohjeet siihen np-ultraan, eli ens kuun keskivaiheilla verikokeisiin ja siitä sitten varailemaan ultraan aikaa itse.

..mutta koska olen malttamaton, niin varasin myös tämän viikon torstaille varhaisraskauden ultran koska haluan tietää kaiken olevan varmasti kunnossa! Tuntuu toisinaan että liekö tuolla nyt ketään onkaan.. vaikka oireita kyllä on :)

Eipä tässä muuta, parin tunnin päikkäreiden jälkeen olo on sen verta pökkyräinen että josko hilppasis sohvalle jäävesilasin kera! Mukavaa viikon alkua kaikille!

-Silveri ja neuvolatädin mukaan viikkoja nyt 6+2 (jolloin la oiskin 11.12, ultra sen tietää tarkemmin toivon mukaan..)

Vierailija
17/91 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, onpas viestejä tullut hurjasti!

Ihan ensiksi VBJ ja Tiitu: Mielettömästi lykkyä pyttyyn, että kaikki menisi hyvin! Tiitun tilanne on todella painajaismainen, toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyy parhain päin! IV-antibiootista ei pitäisi olla haittaa sikiölle, kunhan antibiootti valitaan oikein... Eli älä sitä ainakaan jännitä tässä vaiheessa!

Mikäs on nyt VBJ:n tilanne?

Ja sitten KIITOS teille kaikille ihanille tsempityksistä. :) Ette usko kuinka paljon vahvistaa lukea tuen sanojanne, kun mieli on pohjalla!

Tosi hienoa, että niin monella on asiat ihan reilassa! Mulla on nyt itsellä tilanne se, että veren tulo loppui ja nyt vaan odotellaan keskiviikkoista ultraa peukut ja varpaat pystyssä... ;) Tänään oli mullakin eka neuvola ja ihan rupes naurattamaan, kun MULLAKIN oli hemppa 144! :D Hauska yhteensattuma. Tosin mulle se on aika matala, kun monesti on yli 160, mutta nyt kun olen sairastanut, niin se varmaan laskee vähän hemppaakin sitten.

Verenpaineet oli vielä ihan ok, mutta mullahan laskee paineet yleensä raskauden aikana ja salmiakkikuurille joudun varmaan tässäkin raskaudessa, jos nyt raskaus siis jatkuu. (Toivottavasti jatkuu!)

Jossain vaiheessa kerroinkin serkkuni raskaudesta (ja pelkäsin, että äiti antaa kaikki kamat innoissaan eteenpäin;) ja tänään ikävä kyllä oli serkulle ultrassa sanottu, että mitään ei näy! :( Ihan tarkkaan en nyt tiedä, että eikö näkynyt yhtään mitään, vai eikö näkynyt sykettä, mutta äitini oli sitä mieltä, että tuomio oli ollut aika toivoton...

Olen tosi pahoillani serkkuni puolesta (jonka kanssa siis en itse onneksi ole vielä joutunut puhumaan, vaan olen kuullut äidiltäni uutiset) koska tiedän heidän yrittäneen jo jonkin aikaa raskautta. Ja jotenkin tunnen tosi huonoa omaatuntoa, jos meidän raskaus eteneekin hyvin, kun meillä on kuitenkin jo kolmas tyyppi tuloillaan ja vielä ylläriraskauskin... :/ Kauheeta tämä mielenmyllerrys!

Pahaa oloa on edelleen täälläkin, aamulla oksensin aika rajun vihreän ykän, kun olin yrittänyt helpottaa oloa ville vallaton-mehujäällä... Kuopus-raukka oli ihan kauhuissaan, kun näki toimituksen. :D

Mutta tasaisella syömisellä pysyn ihan ok olossa, vaikka töissä se jatkuva syöminen onkin tosi hankalaa, etenkin kiire-päivinä.

Oikein hyvää vointia (tai pahaa, kuka mitäkin toivoo;) kaikille ja koittakaa nauttia raskaudesta täysin siemauksin! Mäkin yritän nyt orientoitua odottajaksi, vaikka ehkä vasta keskiviikon jälkeen siinä oikeasti onnistun... :)

:)niila rv7+4

Vierailija
18/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvin, hyvin jännittävä ilta!

En saanut mielenrauhaa eilen, vaan odottelin miehen töistä kotiin ja ratkesin itkemään. Siitähän ei sitten meinannut loppua tulla! Sain vain soperrettua, että vuodan ja lähden päivystykseen NYT. Ainut km mikä itselläni on ollut, alkoi tismalleen samalla tavalla!

Vollotin koko matkan ajaessani kohti KYSaa, ja olin varmasti illan hehkein näky ilmoittautumisluukulla :D Odotin 3h lääkärille pääsyä, mutta helpotus oli melkoinen sisätutkimuksen jälkeen: Vuoto oli loppunut ja kohdunsuu oli kiinni. Kaikki oli normaalia. Halusi kuitenkin vielä ottaa verikokeet ja varmistaa ultralla, että papu on oikeassa paikassa.

No, sitten alkoi verikokeiden tulosten odottaminen, johon meni 2h. Lääkäri määräsi, että jos hgc-arvo on alle 1000, pääsen kotiin ja parin päivän päästä kontrollikokeet. Arvo oli kuitenkin 53 601!! No, gynen päivystykseen minut sitten kärrättiin. Porasin taas kun heikkoppäinen, kaikki muu oli kunnossa, mutta pelkäsin kuollakseni, että raskaus onkin kohdun ulkoinen.

Vihdoin gyne tuli (voi sitä raukkaa jonka kätilöä lääkäri ohjasi puhelimitse :/ ) ja alkoi ultraamaan. Hän tarkasti myös vuodon, jota ei ollut enää ollenkaan! Ja taas aloin itkemään, kun gyne sitten käänsi näytön minuun päin ja siellä näkyi selkeä syke!!! :) Sain vielä kuvan miehelle vietäväksi, joka oli kotona myöskin hepulin partaalla. Viikkoja gynen arvion mukaan voisi olla hyvin jo 7+??

Varmaan pitivät minua ihan sekopäänä siellä, "hiukan" kun oli tunteet pinnassa!

Ratsastaa en enää saa. Gyne epäili vuodon johtuneen pitkästä ajomatkastani päivän aikana (yli 200km). Voi kuulema ärsyttää jotenkin..?

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Ultrakuvasta tuli samantien ukon kallein aarre :D

Sitten noista mielihaluista vielä: Poikaa odottaessa olisin voinut syödä suolaa suoraan purkista! Sama vika nytkin, syön parhaillaan suolatikkuja, seitsemältä aamulla! Yök :D

Jaksuja kaikille yökkäilyn ja väsymyksen lomassa!

VBJ + papu 6+5, tai jotain :)

Vierailija
19/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut niin vilkasta, että pysynköhän edes perässä :)

Niila ja Tiitu, voimia hirveästi teille! En voi kuin kuvitella, miten hermona olette..

VBJ, olipa aikamoinen jännityskertomus! Musta oli ihanaa, kun olivat niin tosissaan ottaneet sun huolen ja hoitivat asian loppuun asti :). Onneksi kävit, niin voit nyt hengittää hieman helpommin!

Poika jo heräskin ja haluaa huomiotani.. siispä palaan myöhemmin :)

Timantti 5+4

Vierailija
20/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä, miten paljon viestejä tänne onkaan tullut, eli että ette ole hylkäämässä minua yksin höpisemään ja muuttamassa jonnekin facebookiin...

Eilen taas sain säikähdyksen, kun vessakäynnin yhteydessä tuli rusehtavaa vuotoa. Tämä alkuvaiheen epätietoisuus on niin ahdistavaa! Kunpa olisi oikein kunnon oireet, mutta kun lievillä mennään niin koko ajan on pelko persiissä, että kohta ilo taas loppuu lyhkäseen.

Voimia kaikille muille jännityksen keskellä eläville, toivotaan, että meillä kaikilla asiat kääntyvät parhain päin.

Minulla on neuvola (tosin lasten kanssa) ensi maanantaina ja siellä ajattelin pyytää varmuuden vuoksi tarkistamaan hemoglobiinin, nimittäin kun aikanaan nelosesta menin ensimmäiseen neuvolaan niin hB oli 82. Neuvolatäti otti näytteen muistaakseni neljästä sormesta ennen kuin uskoi, että se on totta. Nytkin väsyttää aika tavalla ja etenkin viluttaa, joten arvot voivat taas olla alhaalla, tai sitten se on vain tämä raskaus. Mittasin lämpöjä aamulla ja 37 oli, normilämpöni 35.8-36-0. Samalla kun noiden tenavien kanssa sinne menen katsotaan sitten mulle aika ultraan jonnekin toukokuulle, toivoakseni sen alkupuolelle.

Nyt tuli kuopus tuohon käsivarteen roikkumaan, joten pitää lopetella, palailen taas jahka pääsen ipanoilta livahtamaan!

Katjalah+Papu5 rv5+5