Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat vko 16

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todella tunnen olevani raskaana! Mutta hyvä niin. :) Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan vasta toukokuun 7. päiväksi. Odotellaan odotellaan. Voin myös jo varailla ekaa ultraa..:)

Mulla tää huono-olo kesti muistaakseni ekassa raskaudessa viikolle 12, 13?? Uskon että tän kanssa mennään samaa rataa...mut ei se mitään. Kyl mä niin oon toivonut tätä raskautta!

Eipä tässä sen kummempia kun ihania odotuspäiviä vaan kaikille ja kestetään yhdessä nämä olot. Palkintoa ois luvassa sit joulukuussa..;)

88äiti rv 7

Vierailija
42/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta oli pakko tulla onnittelemaan niilaa, kun kaikki oli kuin olikin hyvin!! Hienoa :)

Ensimmäistä kertaa tälle päivälle tuntuu nyt ettei okseta tai ällötä ollenkaan (kohta se kuiteski taas alkaa..)

Huominen ultra jännittää, en oikein tiedä minkä vuoksi.. toivon mukaan kaikki on niin hyvin, kuten pitääkin. =) Aiemmissa raskauksissa, joissa laps on tullut maailmaan asti niin en ole ehtinyt tällaisia keskenmenoasioita miettiä heidän kohdallaan, kun raskaudet on huomattu niin myöhään. En niillä kerroilla ole kärsinyt alkuraskauden pahoinvoinneista tms.

Josko se onkin poika tällä kertaa..

Nyt unikuviin ja huomisiin jänniin tunnelmiin! :)

-Silveri-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lupasin kirjoittaa vain mukavia juttuja, niin silti meinaa taas mennà alavireiseksi mun mieli ja siksipà kirjoitan kuulumiseni ihan lyhyesti vain ja yritàn pysyà tiukasti asialinjalla. :-) Eli tànààn taas tuhruttaa ja selkàà sàrkee. Kàvin gynellà ja hàn oli aika huolissaan tàstà vuodosta. Mààràsi mulle progesteroni puikkoja ja varasi huomiseksi ultran. Muita kunnon oireita ei ole edelleenkààn ilmaantunut, joten aika huolissani alan olla. Onneksi mies lupasi làhteà ultraan mukaan tueksi ja turvaksi.

Huomiseen siis! Ja onnittelut Niilalle sykkeestà! Ihanaa!!

Cucciola

p.s Gyne totesi, ettà lasketunajan mààrittàminen mun epàsàànnòllisen kierron pohjalta on yhtà varmaa kuin lottoaminen. :-)

Vierailija
44/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että sai lukea hyviä uutisia :) Koko päivän jännitin sunkin puolesta :) On se jännä, miten voi myötäelää "täysin tuntemattoman" ihmisen oloja :)

Tervetuloa myös kaikille uusille, tulkaahan FB:ssä olevat myös sinne salaryhmään :)

Hiukan omaa napaa: Olen tänään ollut kolmatta päivää saikulla pahoinvoinnin vuoksi. Kokeilen huomenna mennä töihin, mutta jos ei onnistu, niin sitten ei vain onnistu. Ruoat ovat pysyneet keskimäärin ½ tuntia sisällä x( Jano ja väsymys ovat jotain aivan järkyttävää! Lohduttavaa sentään kuulla, etten ole ainut :) Huh, jännittää huominen jo valmiiksi!

VBJ rv 7 tasan :)

45/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minäkin uskallan nyt liittyä joukkoon, kun alkion olemassaolosta on muitakin merkkejä kuin kolme kotiraskaustestiä. Olen suhtautunut tähän raskauteen varovaisen toiveikkaasti ja pelännyt alusta asti, että raskaus menee kesken. Yksi läheisimmistä ystävistäni sai keskenmenon kolme viikkoa sitten, kun olin tiennyt omasta raskaudestani vasta muutaman päivän, mikä käynnisti minussa pelkoreaktion. En ole uskaltanut oikein nauttia onnestani, koska taustalla on jatkuvasti pelko.

Eilen iltapäivällä minulta tuli rusehtavaa tuhrua ja vasemmalla puolella alkoivat vihlovat kivut. Soitin neuvolaan ja sain ohjeen lähteä Acutaan, jos vuoto tai kivut voimistuvat. Vuoto ei kuitenkaan pahentunut, mutta tänään töissä kivut alkoivat olla sietämättömät ja soitin kaupungin päivystysnumeroon, mistä minut ohjattiin Acutaan. Soitin miehen hakemaan minut töistä ja suuntasimme TAYSiin.

Olimme miehen kanssa TAYSissa nelisen tuntia. ensin yleislääkärin kopeloitavana, sitten kokeissa ja lopulta äitiyspolin lääkärin pakeilla. Välissä odoteltiin ja odoteltiin ja odoteltiin. Äitiyspolin gynegologi ultrasi kohdun ja löysi vasemmasta munasarjasta kystan, joka oli ilmeisesti vuotanut jonkin verran verta. Ultratessa löytyi myös kohdusta möykky, joka kuulemma oli alkio. Yhtäkkiä tuli tunne, että kaikki on hyvin ja tulee menemään hyvin.

Puolentoista viikon päästä on kontrolliultra, jossa kysta tutkitaan uudelleen ja päätetään mahdollisista jatkotoimenpiteistä. Samalla saan nähdä möykyn uudestaan. Olo on niin helpottunut, etten pysty sitä sanoin kuvaamaan.

Babybooming rv 6+5 LA 11.12

Vierailija
46/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4nEmo, maapu ja Babybooming tervetuloa joukkoon! :)

Hui, että on ollut jännät paikat sullakin Babybooming. Mä kävin myös viime la päivystyksessä, mutta mua eivät suostuneet ultraamaan, vaan lähettivät 5tunnin odotuksen jälkeen kotiin odottamaan runsaampaa vuotoa... :/ Mutta tänään sitten onnekseni sainkin hyviä uutisia ultrassa! :)

Tsemppiä Cucciola! Toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia ja huolet on turhia!

Ja Silverille hurjasti peukkuja, tule sitten heti kertomaan kuulumiset, kun voit! bd

Ja kaikille muillekin raskauden runtelemille jaksamista ja parempaa vointia! :)

Tänään on ollut kyllä niin hyvä mieli, ettei ole tosikaan!

Mä valvoin lähes koko viime yön ja jännitin ultraa... Näin ihan hirveitä painajaisia ultrasta ja etten päässytkään sinne ja ties mistä! :O

Aamupäivällä soitti omalääkäri ja kertoi verikokeen tulokset; hCG-taso oli jotain vähän yli 30000, eli aika tosi reilusti yli 1000, jota näillä viikoilla pidetään raja-arvona. Sekin siis jo vähän helpotti, mutta silti jännitin ultraa niin, etten meinannut perille osata... :D

Illalla sitten töitten jälkeen päätettiin kertoa uutinen lapsille, jotka olivat aivan mielettömän innoissaan! Esikoinen sai soittaa myös äidilleni ja kertoa salaisuuden... :) Mummolassa oltiin myös melko innokkaita! ;)

Mä olen aina ajatellut, että ei lapsille tarvitse kertoa ollenkaan näin ajoissa, mutta omalle kohdalle sattuessa sitten kuitenkin on näköjään niin, että kun raskauden merkit on näin selvät (siis laatta lentää ja silmät on puolitangossa jo töistä tullessa) ja kun nyt tuo ultrakin varmisti, että pieni tyyppi matkassa on, niin tuntuu vaan oikealle kertoa myös lapsille tilanne... Ja jotenkin ajattelen, että kun tytöt on jo niinkin isoja (4 ja 6) niin pahimman tapahtuessa saavat sitten nähdä myös surun siinä kohdassa ja sekin käydään sitten yhdessä läpi. Ja nyt tuntuu kyllä hyvälle näin.

Tytöt jo soittivat vauvalle soittorasiaa mahan päällä ja kertoivat vitsejä... :D Oppiipahan "tähtijoonas" sitten siskojen äänet ajoissa!

Nyt on niin kanttuvei, että on pakko siirtyä vaakatasoon.

Hyvää yötä kaikille!

:)niila ja "tähtijoonas" rv 8+0

Vierailija
47/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun ei meinaa pysyä perässä näissä viesteissä! :) :) :) Ihanan aktiivista, mies kun ei jaksa mun löpinöitä kuunnella ja kukaan ei tiedä raskaudesta vielä..

Onnea Niilalle ja muillekin, jotka ootte hyviä uutisia saanut!!

Ja peukut pystyyn kaikille, joilla on epävarma tilanne (itseni mukaan lukien)!

Ja tervetuloa uudet joukkoon..!!

Täällähän alkaakin muutamassa viikossa sitten oikea neuvola-rumba! :) Itellänihän se on 5.5.

Ite päällimmäisenä ajatuksena odotan edelleen niitä borrelioosin tuloksia, joihin voi vielä mennä toista viikkoa... huh.. Koskahan se istukan toiminta oikein alkoi, lyhyesti oon lukenu et istukan kautta ainakin vois vauvaa vahingoittaa (borrelioosi)..

Joo, ja edellisen epäonnistuneen raskauden takia mennäänkin vissiin ultriin Helsinkiin sikiötutkimusyksikköön, jos vain oma kunta antaa maksusitoumuksen. Juttelin neuvolan tätin kanssa, että ultraavat kotikunnassa ensin, ennenkuin toisella paikkakunnalle laittavat jos laittavat.. Eli mulla voi olla tiedossa ylimääräinen ultra ennen np-ulraa! :) ja en tiedä onko ylimääräsiä ultria muutenkin...? (täytyyhän tästä yrittää jotakin positiivista löytää!!)

Olo on kyllä vashvasti raskaana, siis mieli, tänään on taas olo, että kyllä kaikki hyvin menee!!

Mut nyt pitää jo kiiruhtaa! Myöhemmin taas! :)

Tiitu ja "lumi" 7+2

Vierailija
48/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa sitä uutena liityis joukkoon,ainakin hetkeksi..laitanpa vähän taustoja,esikoista yritettiin 3,5vuotta,kuusi keskenmenoa ennen sitä nyt ollaan toista yritetty n.puoli vuotta ja kolme keskenmenoa alla,nyt taas raskaana ja aika pelonsekaisin tuntein..muutama viikko piinailua alkaako vuoto vai ei...mut mukava lukea muiden tarinoita ja toivottavasti tämä nyt pysyis matkassa...

Vierailija
49/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaus viime viikolla.la 23.12.2010.Nyt viikot 5+0.Ikää tasan 40v.Miteköhän tässä mahtaa käydä?

Vierailija
50/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille =)

Eli täällä olis kanssa positiivinen yllätysvauva tulossa,laskettu aika on 29./30.12. menkkojen mukaan laskettuna mutta mielestäni ovulaatio oli myöhemmin kuin piti.Meillä siis oli vauva haaveissa ja yritystä vasta suunniteltiin,mutta yllätys yllätys vauva onkin jo tulossa =) Eli ainoa kerta jolloin sekstailtiin ilman kumia oli 9.4. ja sen mukaan laskettu aika olis sitten kai 1.1. Noh,ultrassa se sitten joskus selviää =)

Meillä esikoinen on syntynyt tammikuun alussa 2009,elikkä aika lailla 2 vuotta on ikäeroa tulossa.Tiedä vaikka tulisi sama syntymäpäivä kakkosellekin!

Tsemppiä kaikille odotukseen =)

E viikoilla 4+jotain

Vierailija
51/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä uutisia Niilalta! Ihana kuulla, että kaikki on hyvin. Ja ihanat tytöt sinulla =) Onnea myös muille ultrassa käyneille/sykkeen kuulleille (en enää muista ketä oli kun niiiiin paljon oli taas tullut viestejä).

On kyllä tosiaan neuvola- ja ultrarumbaa tässä meneillään nyt! Ite kunhan jaksais myös tuonne touokuun viidenteen oottaa. Viikko ja kuus päivää :D

Pitänee jo tässä vaiheessa alkaa luopua farkuista! On niin turvonnut olo vaikkei muutoin ulospäin tämä vielä näykään. Eilen erehdyin pistämään farkut jalkaan kyläilyreissulle ja oli kyllä niin tuskainen olo istuessa kun en halunnut vielä kertoa mitään. Ihanaa kun kesä tulee niin saa olla kaikissa ihanissa lökäpöksyissä ja mekoissa. Tosin sitten syksyllä taas saa kampea vaatekerroksia oikein tosissaan! Mutta joo tänne ei muuten mitään uutta, ajatuksiani taas pyörittelen :) Voimia teille!

Vierailija
52/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tervetuloa kaikille uusille! :)

ite kovasti mietiskelen joko soittaisin neuvolaan vai odotanko vielä viikon.. esikoista kun odottelen niin ei oikein tiedä kuinka toimia ettei liian varahin menisi :) mutta kun monet on jo menossa ja jotkut jo olleet niin mietityttää..

väsymys ja jatkuva vilu kyllä päällimmäisinä oireina.. en tiedä kuinka jaksaisin töissä jos olis pahoinvointia.. voimia teille joilla sitä on!!

coco rv 5+5

Vierailija
53/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja siellähän se pieni syke näkyi!! :) :) Hyvin sykki, koko vastas viikkoina tasan kuutta, mutta sanoi että tässä vaiheessa tuollaisella muutaman päivän heitolla ei ole mitään merkitystä, np-ultrassa sitten tarkemmin näkee kun on jo isompi.. kuvankin sain mukaan, ja mies innostui vaikka eihän siinä tosiasiassa näy kuin valkoinen möntti kohdussa ;)

Olo on helpottunut, vaikkei varsinaisesti mitään jännitettävää ollutkaan :) Nyt vain odottelua, jotta on ajankohtaista varailla verikokeisiin aikaa (joskus 3-4 viikon päästä ajattelin) ja siinä samalla myös sinne ultraan. Kyllä se tästä!

-Silveri ja "nappula" 6+5-

Vierailija
54/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ennen töihin lähtöä..

Tervetuloa muutkin uudet mukaan! Kuten joku täällä kirjoittikin, minäkään en varmaan tule muistamaan kaikkien nimiä..

Nyt se väsymys on todella alkanut ja öklötys, eikä olla vielä edes rv6:lla.. Saas nähdä miten sitä hoidetaan tämä arki töineen kaikkineen parin viikon päästä..

Onko teillä muilla ylävatsa kipeä ja arka?

Mulla jostain syystä aina alkaa heti koko vatsa kipeytyä, kun sisäelimiltä menee millimetrinkin verran tilaa.. Nyt jo suorat housut ahdistaa, vaikka ei todellakaan ole mitään mahaa vielä.. apua!

Jaksamisia kaikille väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti kaikki vuodosta kärsivät selviävät säikähdyksellä..

Varhaisultrassa tuntuu moni käyneen, varasin itsekin, tosin vasta rv 8. Neuvolaan taidan soittaa vasta ultran jälkeen.. Koettu tuulimunaraskaus pistää epäilemään kaikkea, ennen kuin elämänalku on havaittu ultrassa..

Ja nyt menoksi..

NeljänEmo rv 5+6

Vierailija
55/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kàvin siis tànààn ultrassa vuotojen ja kipujen takia ja helpotus oli suunnaton: ruudulla làpàtti ja kaiuttimissa sykki pieni sydàn. Kivut johtuu todennàkòisesti endometrioosista, jota mulla on valitettavasti molemmissa munasarjoissa. Lààkàri oli tosi symppis saksalaismies, hàn totesi, ettà tàmàn parempaa lààkettà ei endoon ole olemassakaan. :-) Kàski kuitenkin elellà pàivàn kerrallaan, eikà kiirehtià asioiden edelle, kun raskaus on vasta niin alussa. Viimeisten kuukautisten perusteella nyt kuuluis olla jo 8+2 menossa mutta papusen koon perusteella ja mun epàsàànnòllisen kierron perusteella ollaan ehkà 7+3 viikolla menossa.

Ultran jàlkeen soittelin gynelle ja sovittiin seuraava tapaaminen 12.5. Tàssà vàlissà pitàisi hakea omalta lààkàriltà làhete veri- ja virtsakokeisiin (àlkàà kysykò mihin kokeisiin, mun gynen kàsiala on aivan mahdotonta lukea) ja sitten vaan odotella kàrsivàllisesti tuloksia ja tuota 12. pàivàn tapaamista.

Joku muuten kyseli, ettà missà maassa asutaan...mietin, ettà uskallanko paljastaa vielà, mutta meità suomalaisia on tààllà kyllà niin paljon, ettà ehkàpà anonyymiys sàilyy paljastuksesta huolimatta. Asutaan siis Italiassa. :-) Tààllà ei tosiaan ole mitààn neuvolasysteemià, joten yksityisellà gynellà joudun kàymààn. Kaksi ultraa saa ilmaiseksi ja verikokeet ns. terkkarimaksun hinnalla, muuten menee kaikki omasta pussista. Jos nyt tàstà synnyttàmààn asti joskus pààstààn, niin myòs sairaalaan pitàà viedà omat vaatteet ja tarvikkeet niin itselle kuin vauvalle. Muuten sairaalassa oleilu maksaa suurinpiirtein saman kuin Suomessa, mutta esim. epiduraalin joutuu maksamaan itse ja ruoat kans.

Tervetuloa vielà munkin puolesta uusille odottajille ja onnea kaikille sykkeen kuulleille! Ja erityispaljon onnea matkaan niille, jotka on ultraan vielà menossa!:-)

Cucciola

Vierailija
56/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille:)

Niilalle onnea ja muillekkin sykkeen nähneille, voitte huokaista helpotuksesta :) Kulostaa niin ihanalta että tekis itsekkin mieli mennä varhaisultraan.

Tsemppiä paljon niille joita vuodot kiusaavat! huss pois nyt kaikki tuhrut.

Täällä yökötys jatkuu, ja väsymys pahenee. Tyttöä yritin nukutta päikkäreille, niin nukahdin itse ja 1,5v touhusi omiaan tunnin verran!!Eli oli levittäny tavaroita ympäri lattiaa ja tuli välillä mua höykyttämään. Ei olis kyllä millään jaksanu nousta, varsinkaan kun se paha olo iskee heti kun nousee. Nyt sitten en pysty syömään ruokaakaan kunnolla. Varsinkaan jauhelihaa tai kanaa. Vatsassa velloo mut mitään ei tule ylös. Väkisin söin äsken perunaa ja kalapuikkoja. Oikeestaan kokonaiset suolakurkut, oikein vihreät omenat ja mandariinit, karjalanpiirakat ja viili maistuu parhaiten. Leipä, jugurtti yms. on edelleen yökötys-listalla. Maanantaina on pienemmän neuvola niin varaan samalla itsellenikin ajan. Voi kun ei jaksaisi odottaa ekaa ultraa, joka on varmaan vasta kesäkuun alussa. Tosin kyllä nää viikot nopeasti menee.

Jaksamista kaikille tähän ihanaan odotukseen, kyllä nää vaivat aikanaan helpottaa:)

äitykkäinne ja pikku2 rv 5+6

Vierailija
57/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olenkin jo jonkun aikaa seuraillut viestejänne ja joskohan nyt sitten uskaltaisin jo itsekkin ilmoittautua joukkoon :). Olen kolmatta odottava, vm.-82 äippä Etelä-Pohjanmaalta ja muksut iältään 8v. ja 6v. Laskettu aika 21.12. :)

Hieman epätodellinen olo on ollut tämän raskauden kanssa, kun pahoinvoinnista ei ole ollut hajuakaan! Edellisissä raskauksissa pahoinvointi alkoi jo hyvissä ajoissa ennen testiä. Oireina on vaan väsymys ja erittäin "ilmava" olo mahassa :).

Joskohan ensi viikolla saisi tilata neuvola-ajan. Hieman malttamattomana jo odotan ensimmäistä neuvolaa ja ultraa :P.Edellisestä kun on jo niiiiin pitkä aika, että tässä tuntee itsensä ihan ensikertalaiseksi. Miehelle tämä on ensimmäinen lapsi ja hän on aivan täpinöissään asiasta :D

Aurinkoista kevättä ja odotusta kaikille!

Tanzku rv5+2

Vierailija
58/91 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silveri ja Cucciola, onnea! :)

Se on kyllä suuri helpotus, kun sykkeen näkee (ja kuulee).

Ja tervetuloa uusille!

Tänään taas on ruvennut ahdistamaan ja jännittämään meneekö kaikki hyvin... Ja myös kaduttamaan, että ollaan nyt muutamalle ihmiselle kerrottu. :/ Voi että tätä mun päätä, kun pitää ressata kaikesta niin sairaasti!

Muuten meno on pysynyt samana, kuvotus on hallitsevaa ja väsymys samaten. Meidän esikoinen on kovassa kuumeessa ja tänään ollaankin sitten keskitytty lepäilyyn neitosen kanssa. (Kuopus on sitten touhunnut omiaan, mm. söi päivälliseksi 3kpl hilloleipiä;)

Ja housuista; mua ahdistaa jo tavalliset verkkaritkin! :D Se on aika hupaisaa, mutta tänään olen jo siis vetäissyt (ne yhdet ja ainoat tallessa olevat) äitiysverkkarit jalkaan. Ja ai kun on ollut mukavaa! ;)

Oikein hyvää vointia kaikille, tilanteen sallimissa rajoissa!

:)niila ja "tähtijoonas" rv8+0

59/91 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan yleisesti kaikille uusille tervetuloa mukaan:)

Ja ihania uutisia oli monilla varhaisultrista, mahtavaa!!Odotan itse sitä ekaa ultraa ihan tooooosi paljon. Eilen oli neuvola ja la onkin 1.12.:) No ultrassahan se vasta sitten varmistuu, mutta kuitenkin!

Verenpaine oli vähän koholla, huomasin et verenpaine alko nousee kun siitä alettiin puhua;) Hb oli 165!!!=D, on varaa vähän tippuakin!:)

Väsymys täällä on toivotonta...koko iltapäivä meni puoli kuolleena ja nukahdin kasilta:O

No mut nää oli nyt pikakuulumiset esikoinen odottaa puuroa...pitää mennä:)

-Anneh 8+2!!:)

Vierailija
60/91 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! :)

täällä oli herätyskello soimassa kello 09.00 mutta reilu vartti sitten ponkasin oikein virkeänä pystyyn, täällä nimittäin tänään rv 5+5 ja puol 10 ensimmäinen neuvola! jännittää kamalasti vaikka ei siellä mtn erikoista edes tehdä :p

ensimmäisen kerran varmaan neuvolan kunniaksi, tervehdin vessan pönttöä heti aamutuimaan, rupes yks kaks etomaan kauheesti kun kahvia olin juomassa :< Täällä myöskin väsymys jatkuu entiseen malliinsa..

Tänään neukka tädin kanssa varaamme ajan ensimmäiseen ultraan