Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat vko 16

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa VBJ että kaikki päättyi hyvin jännitysnäytelmästä huolimatta =) ja mukava kuulla myös Niilasta, täälläkin kaikki peukut ja varpaat pystyssä sinun ja pienen vuoksi!

Taas vierähti uus päivä käyntiin ja aikamoinen taistelu oli taas että pääsin sängystä ylös. Olo on hyvä mutta väsyttää vaan niin pirusti. Koira parkakin ihmetteli kun ei aamulenkkiä kuulu kun emäntä se vaan makaa. Luulen kyllä että mulla on tuo hemoglobiini aika alhanen. Mulla on aina ollu ja joka kerta kun on mitattu on määrätty rautakuurille. Joten saa nyt nähdä kuin alhanen kun raskaana on. En viitti alkaa itsenäisesti kuitenkaa vielä popsiin rautaa vaikka kotoa löytyykin kun ei vielä kuitenkaan tiedä varmasti. No, ei tässä ole kun pari viikkoa sinne neuvolaan...

Jaksamisia kaikille!

-kattu, noin 5+1

Vierailija
22/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että kaikki oli hyvin, VBJ!! Melko jännittäviä tunteja sulla kyllä oli ja oli hyvä että sut otettiin tosissaan. Sait sitten nukkua rauhassa :).

Toivottavasti sunkin tilanne oli väärä hälytys Niila!

Täällä ei mitään uutta raportoitavaa. Vielä ei ole armoton väsynyt iskenyt, mutta edellisistä raskauksista tiedän että se iskee kohta ja kovaa. Mullakin on ollut melko matala Hb raskaana ja syönyt rautatabuja. Olen jo alkanut syömään Multivitaa, niin ehkä sekin auttaa vähän siihen Hb:hen.

Eilen tuli kyllä vessankäynneissä uusi ennätys: iltaan mennessä 12 kertaa + kerran yöllä! Jestas sentään. Töissä pitää käydä eri vessoissa ettei porukka ihmettele mun ravaamista :).

Misu78, rv huikeat 5 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on vilkasta, hyvä niin,sillä minäkään en aio fb:n liittyä. Olen käynyt lukemassa viestejä kyllä säännöllisesti, mutta tuntuu, että itsellä ei ole mitään kerrottavaa.

...Muuta kuin että miten voikaan ihmistä näin VÄSYTTÄÄ ?????

Tämä pohjaton väsymys on kestänyt jo kai monta viikkoa ja tuntuu vain pahenevan. Töissä meinaan nukahtaa kesken päivän. Pienikin kävelylenkki on raahautumista ja parin tunnin päiväunet eivät tunnu missään.

Hattua nostan teille kaikille, jotka tämmöisen väsymyksen lisäksi olette vielä pahoinvoivia ja joiden täytyy siitä huolimatta jaksaa hoitaa jo olemassa olevat lapset.

Näin esikoista odottaessa tämän hetkinen pelkoni onkin oma jaksaminen vauvan kanssa, äitinä oleminen kun onkin sitten niin totaalista ja ympärivuorokautista hommaa. Loppuuko tämä väsymys muuten jossain vaiheessa raskautta?

Yleensä olen niin tarmokas, että pelkäämpä työkavereiden kohta hoksaavan mistä on kyse. Nyt olen vielä pystynyt selittämään työkiireillä ja stressillä olotilaani. Herttileijaa, kun silmänalusetkin ovat ihan mustat pussit ja naama vähän turvonnut... olotila ja ulkonäkö kuin krapulaisella konsanaan, onkos teitä oksentelevia muuten katsottu töissä vähän pitkään? ;-)

Minä soitin neuvolaan jo viikko sitten, mutta ajan sain vasta toukokuun puoliväliin. Ajattelin käydä varhaisraskauden ultrassa yksityisellä.

Voimia kaikille, joilla on ollut vastoinkäymisiä, jännittyneenä minäkin seuraan raskautenne etenemistä ja toivon kaikkea hyvää.

Marie-Helena rv 6+1

(vau.fi-laskurin mukaan, minäkään en muuten ymmärrä näitä viikkolaskureita kun kaikki laskevat eri tavalla ja neuvolatäti laski puhelimessa vielä erilailla. Vau.fi sivulla laskuriin laitetaan oma kierron pituus, joten sitä olen pitänyt hyvänä. )

Vierailija
24/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmansia (?) päikkäreitä, niin palasin hetkeksi. Kiva on muitakin joilla tulee sisaruksille lyhyt ikäero, meillä tulee puoltoista vuotta. Mulla ja mun siskolla on ikäeroa 1v2kk, ja ollaan oltu aina tosi läheisiä. Siks varmaan itekin toivon, et lapset syntyis tiheään.

Marie-Helena, mulla kesti ensimmäisessä raskaudessa sitä väsymystä siihen asti että jäin töistä saikulle eli viikolle 28, sit kun pystyin nukkumaan tarpeen mukaan, niin helpotti ja loppuraskaus oli tosi ihanaa. Muutamat viimeset viikot nukuin 9 tuntia putkeen öisin enkä herännyt edes vessaan :). Mut mulla oli silloin töissäoloaikana niin etten saanut nukuttua millään putkeen kuin jonkun 4-5 tuntia ja sit heräsin kahden aikoihin yöllä ja valvoin jonnekin puol viiteen, jolloin töihin oli jo noustava. On siis ehkä vähän eri kuin tää alkuraskauden väsymys.

Vielä piti katjlahille ja aoteoroa (? toivottavasti muistan teidät nyt oikein...) sanoa, et musta on niin ihanaa, kun viidettä odottavat on kans aivan yhtä innoissaan perheenlisäyksestä kuin muut :). Te kuulostatte siltä, että sovitte tosi hyvin ison perheen äideiksi :).

Vierailija
25/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jomottaa, en tiedä onko sillä vaikutusta että ennen tietoisuutta raskaudesta tuli töissäkin kiskottua joka ikinen välitunti pari kuppia kahvia eli aika monta kupillista päivässä.. lopetin kyllä vähitellen mutta nyt en oo pariin päivään juonu ja onkin sitten ollut sen edestä pää kipeä.. tympeää!

Mullakin on aiempien lapsien kohdalla vain 1v4kk ikäeroa ja hyvin on mennyt :) nyt tuntuukin kuin odottaisi ensimmäistä, kun tytöt on kuitenkin jo niin monessa asiassa omatoimisia että mitenhän sitä taas pienen käärön kanssa pärjääkään.. ja miehellehän tämä on ensimmäinen niin senkin vuoksi jännittävää!

VBJ:llä oli jännät paikat, onneksi kaikki kääntyi kuitenkin hyväksi!! Mietin tuota ajomatkaa itsekin, että osaksi mahan ajoittainen juiliminen voinee johtua siitä että mulla tulee pelkkiin työmatkoihin ajettua autoa miltei 200km päivässä. Eli jo 1000km viikossa..

Huomenna lääkäriin, mutta eniten odotan torstaista ultraa. Joudun tosin menemään sinne yksikseni, mutta toivottavasti kaikki on hyvin ja saa kuvan edes mukaan kotiinvietäväksi :)

Eipä muuta tällä kertaa, tämä lähtee nukkumaan väsymystään pois...

-Silveri 6+3-

Vierailija
26/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VBJ: Ihania uutisia sinulla!:) Oli varmaan melkoinen tunne nähdä syke!

Niila: Kiva kuulla että vuoto on loppunut ja tsemppiä huomiseen ultraan!

Silveri: Mä yritän tuosta kahvista päästä eroon kun tulee niin huono olo, vaikka juonkin vain kupin tai kaksi päivässä. Hirveä päänsärky kyllä tulee mullekkin. Ehkäpä se helpottaa ajan kanssa.

Kattu: Mulla myös aivan varmasti hb alhaalla kun niin kova väsymys ettei sängystä ylös pääse, mut en viitsi myöskään alkaa rautaa syömään ennen kun saan "luvan".

Marie-Helen: Voimia töihin! Muistan kun esikoista odottaessa piti raahautua kouluun ja siellä kyllä meinasi koko ajan nukahtaa!

Täällä toosi huono olo! Aamulla jo alkoi ja loppua ei näy. Ihan hirveen huono olo tuli kun erehdyin aamulla syömään jugurtin, eli se on nyt sitten yökötys-listalla. Luonnonjugurtti ainoastaan menee alas marjojen kanssa. Se taitaa olla se makeus ja kermaisuus mikä alkaa oksettamaan. No sitten menin juomaan kupin kahvia ja tuli vielä kauheampi olo ja sit erehdyin syömään itse tehtyä pizzaa ja nyt sit oon maannu sängyssä kun on niin paha olo! Luulen et saattaa olla myös nestehukkaa, vettä pitäisi tankata mut kun sekin oksettaa! Tuoremehu tripit on muuten mun suosikkeja! Joo tiedän et kannattais ostaa ihan tuoremehu tölkkejä mut ei oo sama asia;) Noh jospa tää tästä, poden nyt vähän huonoa omaatuntoa kun lapset on tuijottanu telkkaria aamuisen ulkoilun ja lounaan jälkeen taukoamatta.

Koittakaahan kestää rakkaat kanssasisaret, joskus vielä kaihoten muistellaan näitä alkuraskauden aikoja, tai minä ainakin:)

äitykkäinen ja pikku3 rv 5+4

Vierailija
27/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on aktiivista porukkaa täällä, aina on joatin uutta luettavaa kun tänne "eksyy" :)

Ihanaa VBJ, kun saitkin hyviä uutisia! Toivottavasti niilallakin on kaikki hyvin!

Väsymyksestä oli puhetta: mulla oli kanssa ekassa raskaudessa ihan armoton väsymys alkuraskaudessa, en nyt ihan muista milloin alko mutta taisi sitten helpottaa noin viikolla 12. Nytkin pikku hiljaa alkaa tuntumaan siltä, että sitä väsymystä taas on ilmassa... Ja se on ihan hirveetä, kun ei se ole missään suhteessa siihen, mitä on tehnyt tai miten paljon on nukkunut. Ekassa raskaudessa vetelin ihan kevyesti kymmenen tunnin yöunet ja ainakin tunnin iltapäiväunet... Ja silti väsytti ihan kamalasti. Eikä sillä kyllä ollut hemoglobiinin kanssa mitään tekemistä, taitaa olla ihan hormonaalista... Sitten joskus rv 20 alkoi taas väsyttämään, mikään ei innostanut ja parin rapun kapuaminen sai hengästymään. Silloin oli sitten hb 90... Rautakuurillehan siitä joutui ja sitten helpotti.

Mulla etovaa oloa on vähän koko ajan, on vähän vaikea innostua syömään kun ei mikään kiinnosta. Jos vaan alan syömään niin menee yleensä ruoka alas, mutta se ruoan laitto ei todellakaan kiinnosta. Mulla ainakin runsas veden juonti on ihan must, muuten paha olo vaan pahenee. Janokin on koko ajan, olen yleensä aika huono juomaan tarpeeksi. Yritän kotona pitää vesilaseja vähän joka huoneessa, että muistaa juoda. Mitään erityisiä mielihaluja ei ole vielä ainakaan, mutta esim purkka inhottaa, kahvi vielä menee alas. Viimeksi en karkkia himoinnut lähes ollenkaan, mutta salmiakkia ja lekritsia teki mieli :) Ja jossain vaiheessa oli kyllä ruokahalu ihan mahtavat, tuntui ettei tullut kylläiseksi ollenkaan...

Onnea kaikille joilla varhaisutra tulossa! Toivottavasti hienoja sykkeitä löytyy kaikilla :)

Vierailija
28/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi hieno juttu VBJ! Ihania uutisia!

Täällä ei kyllä TAYSissa otettu ollenkaan noin sydämen asiaksi mun pelkoja ja vuotoa, vaan tosiaan 5h odottelua, verikokeet ja kotiin odottamaan runsaampaa vuotoa... :/ Mutta ihanaa, että sait oikeaa hoitoa vaivaan!

Ja Marie-Helenalle voimia, kyllä sitä sitten vaan yllättävän hyvin aina omassa tilanteessaan pärjäilee! :) Äläkä äitiyttä jännitä, se menee niin omalla painollaan, että välillä itsekin ihan hämmästyn miten olenkaan saanut aikaan noin täysipäisiä lapsia! :D

Mä tässä nyt sitten viimeistä iltaa viettelen... Siis ennen ultraa! :)

Jänskättää niin hirveästi, että meinaa tulla oksennus! Tänään kun ei muuten olekaan tullut... ;)

Olen nähnyt nyt keskenmeno-unia ja synnytys-unia, eli ei pysty kyllä mitenkään vaistoihinsa luottamaan. :) Mutta huomenna pääsen raportoimaan sitten tilanteen.

Väsymyksestä, päänsärystä ja pissatuksesta on ollut juttua. Mulla löytyy kaikkia! Väsymys tosin on vähän helpottanut, ehkä johtuu hyvin runsaasta ulkoilusta (?) mutta päänsärky ja pissatus on kyllä ihanat seuralaiset jatkuvasti! Varsinkin tuo pissahätä on todella rasittava, mä joudun siis yöllä jopa kahdesti nousemaan vessaan, mikä on äärettömän hankalaa, kun olen sitä sorttia, joka kerran noustuaan ei meinaa millään saada uudestaan unen päästä kiinni... Viime yönä sitten heräsin neljältä, mutta päätin sinnitellä, ja puoli seiskalta oli sitten pakko antaa periksi ja mennä vessaan. Siihen sitten heräsi koirakin ja ei kumpikaan enää saatu unta. Ja voi että otti päähän! Koira tosin vaikutti hyvinkin iloiselle... ;)

Nyt laitan lapsille iltapalan ja menen nukkumaan itsekin. Jos tulisi sitten huominen vähän nopeammin! ;)

Hyvää vointia kaikille!

:)Niila rv7+5

Vierailija
29/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Pitkän aikaa olen palstaa seuraillut jo vauvakuume puolella, kun yritys kesti kauan.. En jostain syystä päässyt kirjautumaan, vaikka vanhat tunnukset oli olemassa. Osaankohan enää edes viestiä tänne oikein ;0) 5 lasta odotetaan, oli kiva huomata että mukana muitakin suurperheellisiä :0) nyt taitaa olla rv 5+5, toistaiseksi vasta tolkuton nälkä ja vilu ja väsymys.. vanhasta kokemuksesta tiedän, että parin viikon päästä on jo yrjö kurkussa.. Mukavia odotuspäiviä kaikille, sukellus mielenkiintoiseen raskauden maailmaan on alkanut ;0) 4nEmo

Vierailija
30/91 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tarkemmin aiemmat viestit ja ajattelinpa lisätä vielä omat vastaukset

lasten ikäerot: 3 lasta syntyi 2v8kk sisällä eli 1v4kk oli ikäeroa molemmissa väleissä, oli hulinaa, mutta nyt ovat jo 9, 8 ja 7 vuotiaat :0) neljäs lapsi syntyi 3v6kk ikäerolla ja nyt ollaan aika samalla ikäerolla saamassa tämä viides, jos kaikki menee hyvin.... Meiltä löytyy 3 tyttöä ja poika. ja takana myös yksi tuulimunaraskaus ja pari kemiallista raskautta

oireet: omissa raskauksissani tytöt ovat saaneet aikaan enemmän pahoinvointia, iho-ongelmia, päänsärkyä ja univaikeuksia.. saa nähdä kuinka nyt käy..

Vierailija
31/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jännitän täällä sun puolesta, heti kertomaan sitten mitä ultrassa näkyi! :)

Mua jännittää vähän huominen oma varhaisultra Terveystalolla. Vielä yksi yö.

Mulle tuli tästä päivästä sairaslomaa, lähdin töihin aamulla ihan normaalisti, joskin maha oli todella kipeä. Vein miehen töihin ja lähdin ajamaan omalle työpaikalle (jonne on sii n.100km matkaa) ja kesken kaiken tuli sellainen ällötysolo että paniikkijarrutus moottoritien reunaan ja oksentamaan! Ohiajavat hieman katsoivat pitkään..

Jatkoin kuitenkin matkaa, kunnes sama toistui. Kun mahakipu yltyi yökkäilystä, päätin suosiolla soittaa töihin että taidanpa tänään jättää väliin ja tulin kotio. Nyt alkaa olo helpottaan, kun pystyi juomaan ison lasillisen jäävettä ja lepäämään makuuasennossa. Huh huh.

Tervetuloa uusille/uudelle (enhän minä muista montako meitä jo onkaan! :D) ja tsemppiä muillekin pahoinvointien ynnä muiden kanssa taisteleville..

Lepoterveisin,

Silveri

32/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huomenta:)

Tänne ei kuulu ihmeellistä...pahoinvointi pysynyt pikkasen kurissa, jee...ällötystä kyllä ollut, mut pystyin jopa eilen tekee ruokaa:)

Täällä keskustelu tuntuu pysyvän ihanan aktiivisena, toivottavasti näin jatkuu:)

Tiitu79x: Tsemppiä ja jaksamista sulle, kuulosti rankalle nuo sun jutut!!:(

Ihana kun syke näkyi:) Toivottavasti kaikki asiat kääntyy sulla parhain päin!!

äitykkäinen2: Eri ikäeroissa on aina hyvät ja huonot puolet luulisin:) Mut eihän 4vuottakaan ihan hirveän paljon ole!

niila: Ihana kuulla et vuoto loppui!

Kamala tuo serkkusi juttu:(( Mutta missään tapauksessa et saa potea huonoa omaatuntoa omasta tilanteestasi!!

Tsemppiä ultraan:)

VBJ: Ihanaa, ihanaa:) Miten ihana kuulla et ultrassa näkyi syke ja että sait kuvankin mukaan:)

Misu-78: Aikamoista vessaravaamista sulla siellä;) Mä en oo viel tollasiin lukemiin päässyt päivän aikana;)

Marie-Helena: Mä oon sitä mieltä et äidiksi kasvaa raskauden aikana ja sit se vaan tulee luonnostaan kun vauva on syntynyt. Kyllä se äiti ja isä hoitaa omaa lastansa parhaiten:) Ja epävarmuutta yms. oli ainakin mulla ton ekan kanssa vaikka ikäni olen lasten kanssa ollut...ja paljon vauvoja hoidellut! Hyvä äiti susta tulee:))

4nEmo:Tervetuloa mukaan:)

Silveri´: Inhottava tuo sun työmatka-episodi, toivottvasti voit paremmin!

Kaikille tsemppiä ja jaksuja pahoinvointii, väsymykseen ja ultriin yms:)

Anneh 7+4 :)

Vierailija
33/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilalla on jännä päivä! Jännitän kyl siun puolesta. Toivon, et kaikki menee hyvin! ja VBJ:llä oli ihan liian jännä tarina! hui!

Oon saanu myös ekan neuvolan varattua. se on vasta 11.5. Joten rauhallisena vielä pitää pysyä.

Tänä aamuna on ekaa kertaa ollu todella paha olo. Veden juominen vaan yököttää lisää. Toivoin hartaasti, että pahoinvointi pahenis vasta ens viikolla, mutta ei. Miun pitää pe aamuulla mennä kirjottamaan kypsyysnäyte! Kuinka ihmeessä siitä selviän, jos voin todella huonosti? Ei siin tilanteessa voi kokoajan juosta vessaan yökkäilee! Löytyykö teiltä jotain vinkkejä, kuinka selviää kolme tuntia yökötystensä kanssa? Tää on viimonen tärkee koulupäivä, josta täytyy selvitä.

Yks todella läheinen ystävä arvas, et oon raskaana. Hän itki puhelimessa, sentään onnesta! ja ite ihmettelin, et miten ne hormoonit siihen toiseen päähän yhtäkkiä pomppas! Ihanaa, että hää on todella onnellinen meidän puolesta! Viikonloppuna varmaan "joudun" kertomaan perheelleni. Ja vappuna miehen perheelle. Tai ne varmasti arvaa :)

Hajut on ruvennu viime päivinä pahenemaan. Mies vaan nauro, et mitäköhän tästä tulee! Täällä mennnään päivä kerrallaan.

Marie-Helena, en ole miekään ihan perillä noista viikkojen laskuista. ite myös luotan vau-laskuriin, koska miulla on ollu lyhyt kierto. Neuvolassa ne kuulema laskee aina sen 28vrk kierron mukaan. Niin! Kun soitin neuvolaan, niin ne kysy, et joko oon synnytyssairaalaa miettiny!!! :O no, en todellakaan oo! Toivon vaan vielä, et kaikki menee hyvin ja on jotain mitä menee synnyttämään.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Ihana lukee muiden niin samalaisia fiiliksiä!

viuhka

Vierailija
34/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4nEmo myös joukkoon! Ihanaa että on tällaisia palstoja ja että täällä on näin vilkastakin. Oma mies ei varmasti jaksa koko ajan kuunnella kaikista mahdollisista yökötytskohtauksista ja pissallaravaamistarinoista niin ihanaa kun täällä ollaan kaikki samassa veneessä. Vaikka kyllähän tuo mieskin tohkeissaan kyselee milloin mitäkin :) vähän höpsöjäkin kun ensimmäinen myös hänelle :D

Viuhka: Pitkä aika on kyllä tuo kolme tuntia jos yökötys on ihan jatkuvaa. Vaikuttaako syöminen tuohon oloon? Että esim heräät vähän aikaisemmin niin että kerkeät syömään kunnolla tai sitten jos nimenomaan tuo syöminen laukaisee pahan olon niin syö edellisenä iltana kunnolla ja koita aamulla vaan jotain vaikka raikkaita hedelmiä tms... Riippuu siitä mikä eritoten saa aikaan huonon olon. Muuta en nyt osaa sanoa, mutta tsemppiä kovasti!

Silveri: Aika rajua tuollainen moottoritien laitaan oksentaminen! Huhhuh!

Itsellä ei mitään muutoksia tilanteessa, olo edelleen ihan hyvä. Välillä on niin tavallinen olo että miettii voiko tässä muka olla edes raskaana. Mutta turvotus on kyllä todellista että peiliin vilkaisu vaan niin taas uskon :D ja kyllähän tuolla vessassa tulee ravattua nykyään aika usein + väsymyskin aika kova..Noo onhan tuossa jo vaivoja tarpeeksi!

Jaksamisia teille, joilla paha olo vaivaa ja myös väsymyksen kanssa taistelijoille!

-kattu, rv 5+2 (myöskin vau-laskurilla)

Vierailija
35/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa alkanu pahoinvointi. Maanantaina oksensin koko päivän, mikään ei pysyny sisällä ja nyt nää kaks päivää on vaan oksettanu mutta ei silti tuu ylös. Mahtaako kauan kestää tää olo?

rv 6+2 vau:n mukaan

36/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneh: Länsi-Uudeltamaalta olemme. Mä kanssa välillä tätä pientä ikäeroa miettinyt, mutta nyt se tuntuu erittäin sopivalta ikäerolta. Sen näkee sitten, että miten menee. Eihän sitä etukäteen tiedä, että tuleeko ns. helppo vai vaativa vauva.

meiju88: Mulla ekassa raskaudessa pahoinvointi kesti noin 4 viikkoo, rv 8:lle asti. Yleensä se ei montaa viikkoa kestä, muuta voi kestää raskauden loppuun asti. Lohdullista tietää...

Väsymyksestä. Mulla edellisessä raskaudessa väsymys kesti rv 8-9 asti. Ja johtui varmaan hormooneista. Hb oli sillon vielä hyvä. Uudestaan väsymys iksi, ku hb laski. Toivon, että nytkin väsymys alkais helpottamaan viimestään noilla viikoilla. Edellisessä raskaudessa neuvolasta mulle kirjotettiin 2 päivää sairaslomaa (+viikonloppu perään), nii se auttoi, ku sai oikeesti kunnolla levätä muutaman päivän!

Ja nyt tääl iski vielä flunssa päälle, nii tuohon väsymykseen se ei auta yhtään. Ja aamulla yskitti niin paljon, että oksennus tuli. Muuten ei kyllä pahaa oloa ole!

Vierailija
37/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhrua tuhrua taas kerran...... On tämä aina niin piinaavaa. Etenkin keskenmenojen ollessa tuossa tuoreena mielessä niin eipä helppo ole rauhoittua, vaikka totta puhuen ihan pienen pientä tuo on. Eli pitäisi vain malttaa mielensä ja uskoa, että hyvin tulee menemään. Minulla on ollut myös sellaisia vuotavia raskauksia, jotka ovat sujuneet hyvin (kaksi ensimmäistä, joista tuloksena terveet pojat).

4nEmo tervetuloa mukaan, ihanaa, että täällä on useita viidettä odottavia, ei tunne itseään niin kummajaiseksi.

Ikäerosta: meillä on kaikenlaisia 1-2 6v olosuhteiden pakosta, jäin silloin yksin raskausaikana ja olin reilu 4v yksinhuoltaja. 2-3 2v1kk, mikä on ollut oikein ihana ikäero, poika ja tyttö ovat tosi hyviä kavereita... 3-4 oli sitten tasan 4v, mikä on tähänastisista mielestäni hankalin, mutta lähinnä tuon kolmosen erikoisvaatimusten takia... Ja nyt tulisi sitten noin 1v11kk - mikä on varmaan sinänsä yhtä ihanteellinen kuin kakkosen ja kolmosen väli. Raskausaika vain jännittää, kahdessa viimeisimmässä olen maannut viimeisen kolmanneksen (tai käytännössä melkein puolivälistä asti) ja hieman hirvittää miten se nyt järjestyisi. No, jos joudun sairaalaan niin se on sitten sen ajan murhe.

Katjalah+Papu5 rv5+6

Vierailija
38/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kaikki ok! Onneksi sattuu sama lääkäri näihin kuin aina tk:ssa käydessäkin, juttu luistaa ja kaikesta voi puhua! :)

Kohdunsuu oli kiinni ja siisti, kohdun koko vaan häntä arvelutti, vastaisi kuulemma 8:aa viikkoa. Ainakaan kohdunulkoisesta raskaudesta ei ole merkkejä, mutta sitä montako kaveria masussa matkustaa, niin sitä ei voi tietää- ennen huomista.

Sanoi, että kunnassa on tehty typerä päätös, jonka vuoksi ei ole mahdollista tk:ssa ultrata (tai ois ollu mutta heikosti joten meen kumminkin yksityiselle huomenna), mutta sydänääniä päästään jo varmaan ensi kerralla kuuntelemaan.

Kerroin, että olin päivän poissa töistä, meillä saa omalla ilmolla olla 3 päivää. Hän kirjoitti sitten kuitenkin loppuviikon sairaslomaa, kyseli vaan että voiko laittaa syyksi tosiasian vai tartteeko valehdella. Kylläpä ne töissä jo tietää niin samahan tuo :)

Oi, en ole siis ainua pahoinvoinnista kärsivä! Nukkuminenkin on jatkuvaa, ja tuntuu että kun illalla pitäisi johonkin kauppaan lähteä niin tulee ihan lysähtänyt olo kun ei kertakaikkiaan JAKSA. :/ Eilen olin niin umpipoikkiväsynyt, että mies haki apteekista kaipaamaani päänsärkylääkettä, hoiti kauppareissut ja toi vielä kukkiakin! (mukavaa kun raskaus sekottaa miehenkin pään tolleen ;)

Katjalah: tsemppiä "tuhruttelun" kestämiseen. Varmasti rankkaa, mutta toivottavasti viimeistään ultrassa selviää että kaikki on hyvin pienestä tuhruttelusta huolimatta :)

Nyt syömisyritystä... Niilan kuulumisia odotellen!

-Silveri 6+4-

Vierailija
39/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasi en heti kämmi kun en ole tänne ennen kirjoitellu :) Onnea kaikille odottajille! Eli täällä 36v 5. lapsen odottaja. Mies on kohta puolin 37, lapset syntyneet 08/92, 02/94, 04/99 ja 04/06, kolme poikaa ja yksi tyttö. Perheeseen kuuluu myös kaksi kisulia :)

Plussasin 15.4. ja muutama vain tietää odotuksesta. La on 25.12. Varasin ultran yksityiselle ja se on 3.5. Haluan varmistua että kaikki ok, kaksi km koettuna ennen nuorimman odotusta.

Oireita ei ole vielä muuta kuin rintojen turpoaminen ja arkuutta vähän. Vihlomisia alavatsalla ja ällötystä vaan vähän. En siis meinaa uskoa että olisin raskaana.

Teitä on joulukuisissa niin monta, etten varmasti muista kaikkia nimimerkiltä, mutta yritän pysyä kärryillä :)

Maapu ja muru 4+4

Vierailija
40/91 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Jännää Silveri, tsemppiä ultraan! :)

Ja katjalahille jaksamista ja uskoa! Vaikka vaikeaa se on, tiedän... Mutta eipä ressaaminenkaan ainakaan auta, joten koita nyt vaan ottaa päivä kerrallaan ja toivotaan parasta!

Omaa paisuvaa napaa:

KAIKKI HYVIN! :') Pieni sydän siellä läpätti hurjasti ja kaikki oli kerrassaan mahtavasti! Kysta löytyi taas toisesta munasarjasta, joten sitä varmaan seuraillaan taas raskauden aikana, mutta muuten kaikki on siis täydellisesti. Olen itkenyt ultrasta asti onnen kyyneliä, mikä on töissä vähän vaikeeta... ;)

KIITOS teille rakkaat myötäeläjät, teette tästä odotuksesta monin verroin mahtavampaa! :)

Toivon kaikille oikein hyvää vointia ja yhtä hyviä uutisia pian!

Tänään nautin odotuksesta ja huomenna alan sitten ressaamaan seuraavia ongelmia... ;)

Isoin ja levein hymyin, Niila ja ilmeisesti rv tasan 8