Miten IHMISEN paskan hajun saa koiran nahkaisesta pannasta pois? OV
Olin koiran kanssa lenkillä ja lapset olivat mukana. Lapset kiipeilivät kivillä (meidän takapihalla on "metsikkö") ja koira bongasi yhden kiven takaata jotain kivaa, mihin meni kieriskelemään, en huomannut mitä tuo oli, koska autoin just silloin 2,5 vuotiasta kiven päältä alas, kun poika ei itse päässyt alas, vaikka pääsikin ylös (koira oli fleksissä). Noh, kun katsoin koiraa, koira oli paskassa, vatsan alusta, selkä, kaula jne. Ja maassa, kiven vieressä oli jättikokoinen paskakasa.
Okei, ajattelin vaan, että joku naapuri (asutaan kerrostalossa) on hankkinut vasikan kokoisen koiran, joka on vääntänyt läjän (läjä oli kuin jonkun elefantin vääntämä).
Rappukäytävässä aloin sitten haistelemaan tarkemmin ja ihmettelin, miksi täällä haisee IHMISEN paska ja haistelin koiraa tarkemmin -> syyllinen löytyi. Ulkona en tuota haistanut, koska mulla on nenä tukossa siitepölyn takia ja ulkona tuulee.
Koiran sain suht tuoksuttomaksi, kun paska ei ehtinyt kuivumaan ja koira on nyt partsilla kuivattelemassa itseään. Mutta tuo panta, olen huljuttanut sitä vedessä, mutta se haisee edelleenkin siltä helkkarin paskalta. Miten sen saa puhtaaksi?? Ja tietty tuo on meidän ainut panta, kun varapanta jäi liian pieneksi.
Ja ei voi muuta sanoa, että on jollain pokkaa mennä tekemään kunnon paskaläjän sellaiseen paikkaan, missä lapset leikkivät!
Kommentit (50)
eivät tajua, ettei KAIKKI koiranomistajat ole samanlaisia. Vaikka jotkut paskattavat koiransa keskelle tietä tms. eivätkä korjaa paskoja, niin ei kaikki tee samoin! Eli ihan vapaasti voit haukkua siellä eikä tuo kuule ollut asiallinen kysymys!
Kiitos 23 vinkistä. Tuota meillä on joskus ollutkin, mutta täytyy taas ostaa.
ap
Jos koiraa pitää nyt ulos viedä(kuten varmaan pitää), laita sen nahkahihnan käsiosa kaulaan.
Ja toinen juttu, tää on niin tyypillistä koirille, siksi en enää niitä halua, kissat on kivempia:-)
Jos koiraa pitää nyt ulos viedä(kuten varmaan pitää), laita sen nahkahihnan käsiosa kaulaan. Ja toinen juttu, tää on niin tyypillistä koirille, siksi en enää niitä halua, kissat on kivempia:-)
Juu, kissat on kivempiä (meilläkin on kaks kissaa), mutta kyllä nekin osaa tehdä ällöjä, mm. oksentaa karvapallot keskellä karvamattoa ym. kivaa.
ap
eivät tajua, ettei KAIKKI koiranomistajat ole samanlaisia. Vaikka jotkut paskattavat koiransa keskelle tietä tms. eivätkä korjaa paskoja, niin ei kaikki tee samoin! Eli ihan vapaasti voit haukkua siellä eikä tuo kuule ollut asiallinen kysymys!
Kiitos 23 vinkistä. Tuota meillä on joskus ollutkin, mutta täytyy taas ostaa.
ap
Miksi ei ollut asiallinen kysymys? Enhän minä sinua tunne, enkä tiedä minne koirasi tarpeensa tekee!
koska oikeasti on koiranomistajia jotka eivät tajua minne saa ja ei saa koiraa paskattaa. Ja oikeasti on ihmisiä jotka vihaa sitä paskaa niin paljon, että voivat kostaa sen vaikkapa paskomalla itse. Ja oikeasti on ihmisiä jotka keräävät koiransa paskat pois. Asiallisesti kysyin sinulta miten sinä toimit, koska enhän sitä voinut mitenkään tietää.
Jos tässä joku oli asiaton, niin kyllä se oli se sinun vastauksesi...pälli vai mikä se oli.
olevan noita paskoja omistajia.. Ja kuules, kyllä muakin vituttaa ne koiranpaskat tiellä! Ei ole kiva pestä kenkiä monta kertaa päivässä!
ap
kiven takana.
Eli siis jos sun koira paskantais metikköön et sä sitä korjais vaikka me haluttais viedä lapsemme sinne leikkimään eikä aina tallustella vaan teitä pitkin.
Ja mua oikeesti vaan naurattaa tää koko juttu :-D.
Kerran mun yks kaveri kans valitti kun koiransa oli yltä päältä paskassa kun oli jossain pöpelikössä kierinyt. Oma koira kävi kans paskalla samassa paikassa päivittäin.
Kai ihmisetkin saa paskoa tarpeen tullen ojaan ja metsään jos koiratkin kerta saa. Paska on paskaa.
Mua oikeesti ärsyttää kun haluais mennä lasten kanssa ulkoilemaan jonnekkin pikkumetsään niin se on täynnä koiranpaskaa niin että lapset ei saa leikkiä vapaasti. Koiranomistajat kun kuvittelevat omistavansa joka pöpelikön.
paskoja tohon pihalle.. Ja jos tekeekin, ne kerätään pois. Koska, kuten sanottu, siellä on paljon lapsia leikkimässä päivisin..
Mutta ei, tämähän ei voi teidän pikku jakeluun mennä! Vaan pitää aukoa sitä päätään sen minkä kerkeää.
ap
Muut ottavat asian huomattavasti rauhallisemmin aj asiallisemmin.
Onko totta, että koirat oieasti haluavat kieriä muun lajin paskassa? Mä en siis oikeasti tiedä, koska mul ei ole koskaan ollut koiraa. Siksi kysyn.
Eli siis jos sun koira paskantais metikköön et sä sitä korjais vaikka me haluttais viedä lapsemme sinne leikkimään eikä aina tallustella vaan teitä pitkin.
Ja mun mielestä ap hyvin selvästi ilmaisi että kerää kakat tieltä ja siitä metiköstä mistä omatkin lapsensa leikkii. Mutta siis jos joku haluaa jonnekkin muualle metikköön niin mitäpä sillä väliä...
Miksi kukaan haluaa itsellensä jonkin elukan ja sitten pestä sen tassuja aina ulkoilun jälkeen, jynssätä karvoja puhtaaksi ja pahimmassa tapauksessa ehtaa paskaa:O
YÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuntuis ettei kotona ole ikinä puhdasta jos siellä pyöris jokin karvaturri haisemassa ja levittelemässä karvojaan ja pöpöjään.
Nyt KAIKKI TALKOISIIN MUKAAN! Paskotaan metsiin ja muihin pöpelikköihin oikein urakalla, niin koiralliset pääsee kanssa osalliseksi näistä jokakeväisistä kakkakeskusteluista :0)
Poetic justice.
Nyt KAIKKI TALKOISIIN MUKAAN! Paskotaan metsiin ja muihin pöpelikköihin oikein urakalla, niin koiralliset pääsee kanssa osalliseksi näistä jokakeväisistä kakkakeskusteluista :0)
Poetic justice.
Sekös meitä koiranomistajia naurattaa.
Taitaa vaan olla oikeasti kyse siitä, että koiran panta on ollut mukana likaisissa aikuisten leikeissä :D
Nyt KAIKKI TALKOISIIN MUKAAN! Paskotaan metsiin ja muihin pöpelikköihin oikein urakalla, niin koiralliset pääsee kanssa osalliseksi näistä jokakeväisistä kakkakeskusteluista :0)Poetic justice.
Älä kuule nyt ala mamoilemaan. Paskot keskelle kävelytietä kuten koiratkin.
kakkaleikit miehensä kanssa.
Taitaa vaan olla oikeasti kyse siitä, että koiran panta on ollut mukana likaisissa aikuisten leikeissä :D
jos sellaisen löytää metsälenkillä. Mistäkö erottaa ihmispaskaksi... on paperia päällä tai vieressä.
Onko tavallista että koirat syö paskaa.
Mitenhän tuo koiran ja ihmisen paskan haju eroaa? Just miehen kanssa puhuttiin, että koiranomistajat (noin puolet näköhavaintojen perusteella) antavat koiriensa paskoa jopa jalkakäytäville mutta auta armias jos ihminen paskantaisi siihen. Koirahan on nykyään ihmistä arvokkaampi.
Osta vastaisen varalle nahkasaippuaa (satulasaippuaa) ja valjasöljyä. Ihan tavallisella pesusienellä ja tilkalla vettä hankaat satulasaippuasta runsaan vaahdon ja sitten jynssäät paskaa/hajua pois. Lopuksi pyyhit pehmeällä kankaalla esim pienellä käsipyyhkeellä vaahdon pois, ja hierot pannan pintaan valjasöljyä. Öljy pitää nahan notkeana.