Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko sinä ystävällesi että hän on 'isojen' juorujen kohde.

Vierailija
18.04.2010 |

Tai vastaavasti kertoisitko työkaverillesi tai esimiehellesi että he ovat juorujen kohteena?

Haluaisitko itse tietää mitä sinusta puhutaan?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota yksi tuttumme minusta levitteli. Se oli ihan typerä ja perätön juttu.

Aloin miettiä, että tämä kaverini on ihan dorka kun niin typerän jutun kertoi minulle (ja saattoiko oikeasti luulla että se oli totta?)

Lopulta kävi niin, ettei olla enää kavereita. Toisaalta mietin, että siihenkö se alkuperäinen juorunlevittäjä tähtäsikin?

Vierailija
2/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on tultu monesti kertomaan, mitä minusta on puhuttu ja siitä on seurannut vain ja ainoastaan paha mieli ja epäluuloisuus kanssaihmisiä kohtaan. Kertojaa kohtaan olen ollut vihainen, miksi pitää tulla pilaamaan päiväni... joskus tuntuu, että juorujen paljastajat nauttivat kun pääsevät kertomaan ikäviä asioita ja aiheuttamaan kitkaa ihmisten välille. Jos juoruilijat ovat niin rassukoita, etteivät kykene suoraan kritiikkiin, niin minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä he puhuvat selän takana.

Vierailija
4/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoru olisi totta, en kertoisi.

Vierailija
5/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoruillaan työpaikalla, kohde varmaan jotain aavistaakin. Olen itse viime aikoina joutunut juoruilun kohteeksi. En tiedä mikä sisältö tarkkaan ottaen on, mutta kyllä on naurattanut toisten toiminta. Joillakin ei ole malttia odottaa, että olen kuulo/näköetäisyydeltä pois, ennen kuin aloittavat. Kyllähän ihmisen elekielestä näkee milloin hän juoruaa. Työpaikallani on ikävä kyllä näitä yläasteikäisen tasolle jämähtäneitä teinejä, jotka hoitavat ihmissuhteensa edelleen samaan malliin kuin suosiosta kilpailevat koulukiusaajat. Onneksi osa työtovereistani suhtautuu minuun edelleen samoin kuin ennenkin, vaikka kaikkien korviin nämä jutut ovat varmaan kiirineet. Työyhteisö on meillä aika pieni.

Vierailija
6/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä juoruille joku syy on miksi lähtevät liikkeelle...ei savua ilman tulta.Ei ikinä kiltistä ja normiperus tallaajasta joka ei omista asioistaan puhu niin aleta KEKSIIN paskaa...

Vierailija
7/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen elämää nähnyt, että tuo ei pidä paikkaansa. Tunge sanontasi vaikka...

Mites kuule esim. kiusaaminen? Kun se voi olla juurikin jotakin tosi ikävää juoruamista, jolla joku sosiopaatti juoruaja yrittää ajaa ihan jotakin omaa sairasta etuaan! Oletpa julman kuuloinen, tai sitten vaan erittäin yksinkertainen!

Vierailija
8/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmasti tietää tunteen nimeltä KATEUS.

Sen nojalla jostain ihmisestä voi jopa alkaa puhua keksittyä huttua.

Vierailija
9/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puolustaisin ystävääni aina kun kuulisin hänestä puhutavan perättömiä,tai vaikka niissä olisi perääkin, mutta jos asiat ei todellakaan kuuluisi työkavereille, niin kyllä sanoisin että miettikääs nyt mitä puhutte.

Vierailija
10/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni avioliitto oli vuosia helvettiä, löysi uuden miehen, erosi, entinen mies kuoli.

Eräs ex-miehen tuttu/puoli tuttuni/kylän suurin juoruakka ylisti ex-miehen taivaisiin ja haukkui ystäväni huoraksi jne, totesin juoruakalla että kaikki ei aina ole miltä näyttää. Miksi ihmeessä olisin kertonut ystävälleni pahoittanut hänen mielensä vielä enemmän kun suri lapstensa puolesta kun nämä menettivät isänsä.

Vierailija
11/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kiusaaja.

Vierailija
12/31 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikista juorutaan. Se täytyy hyväksyä, enkä mä ole koskaan kertonut juoruilun kohteelle että mitä hänestä kerrotaan. Sen sijaan olen jotenkin muuten yrittänyt auttaa häntä, jos hän on selvästi tekemässä hallaa itselleen eikä tajua sitä itse.

Mä en halua tietää mitä musta juorutaan, ja olisin lähinnä ärtynyt juorun kertojalle. Mä en koe, että mua edes kiinnostaa tuttujen tai puolituttujen mielipiteet mun valinnoista, elämästä tai muista asioista. Sit jos en tee töitäni hyvin tai olen pahasti rikkonut jotain työpaikan sosiaalista käytöntöä tietämättäni, niin asia on eri ja siitä voi tulla sanomaan ihan muuten vaan, kertomatta että siitä jauhettu kuukausikaupalla selän takana.

Vierailija
13/31 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe, että mua edes kiinnostaa tuttujen tai puolituttujen mielipiteet mun valinnoista, elämästä tai muista asioista. Sit jos en tee töitäni hyvin tai olen pahasti rikkonut jotain työpaikan sosiaalista käytöntöä tietämättäni, niin asia on eri ja siitä voi tulla sanomaan ihan muuten vaan, kertomatta että siitä jauhettu kuukausikaupalla selän takana.

Toinen tapaus, jossa voisi olla syytä puuttua asiaan on "vahingoittavat juorut". Että vaikka pomolle syötetään epäedullista tarinaa jostain, joka ei ole totta. Vaikka syistä, joiden vuoksi vaihtoi työpaikkaa tai muusta työelämään ja persoonaan liittyvästä. Silloin on ystävältä hyvä teko kertoa asia, jotta sen pääsee oikaisemaan.

Vierailija
14/31 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti joutunut juorujen kohteeksi. Kaikilla tuntuu olevan sanottavaa minusta ja se harvoin on hyvää. Jos tietäisin mitä olen tehnyt väärin, voisin yrittää jotenkin korjata tilanteen.

Vähätkin ystäväni ovat kadonneet, vaihtaneet puolta. Miehenikin asettuu, asiaa sen enempää kyselemättä, heti syyllistänään minua. Mieheni paras ystävä sanoi "Älä näytä naamas enää", en vaan tiedä miksi.

En enää tiedä uskallanko mennä edes kauppaan saati minnekään mualle.

Olen todella masentunut ja sen takia lopettanut jo rakkaimman harrastuksenikin, koska en usko, että niissäkään merkeissä kukaan haluaa minua nähdä.

Vastoin kaikkia periaatteitani, olen jo miettinyt sitä helpompaakin tietä. En saa unta ja itken paljon. En pysty enää normaaliin sosiaaliseen kanssakäyniseen ja itsetuntoa ei enää ole.

Todella toivon, että joku, oli hän sitten ystävä tai vihollinen, kertoisi mitä olen tehnyt.

Vierailija
15/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vastasi ettei kerro, viisi vastasi että kertoisi ja neljä että riippuu tapauksesta.

Lopuilta ei tullut esille suoraa kantaa.

Kiitos kuitenkin kannanotoista, asia on mietityttänyt minua jo toista päivää. Hyvä saada muitakin näkökulmia asiaan.

Hävettää myös oma käytökseni, en tehnyt, sanonut mitään puolustaakseni häntä, olin vain hiljaa. Kun seuraavan kerran törmään vastaavaan tilanteeseen tiedän ainakin mitä teen.

Itse olen nyt kääntymässä sen puolelle etten sotkeudu asiaan. Ehkä hän tietää jo tai aihe tulee esille muuta kautta.

Ehkä itsekästä, mutta jotenkin en halua että hän yhdistää asian mitenkään minuun, sitten kun tai jos asia levii käsiin.

Ja uteliaille tiedoksi, etten tule sen tarkemmin kertomaan mistä juorusta on kyse. Minusta tuollainen kysyminenkin on juoruamisen ruokkimista.

Enkä oikeasti usko, että juoru on totta.

ap.

Vierailija
16/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kertoisi sitä minulle, niin kyllä todellakin ihmettelisin ja saattaisin hieman suutahtaa. Kun aika usein ne juorut jossain vaiheessa tulee kuitenkin asianosaisen tietoon.

Vierailija
17/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelee enemmän itseään ja omaa asemaansa kuin ystävänsä etua! Toivottavasti minulla ei ole tuollaisia "ystäviä" kuin ap.

Vierailija
18/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkuri jättää kertomatta. :(

Ajattelee enemmän itseään ja omaa asemaansa kuin ystävänsä etua! Toivottavasti minulla ei ole tuollaisia "ystäviä" kuin ap.

Vierailija
19/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluaisin tietää jos joku musta juoruilee.

Se ois välit poikki samantien.

Vierailija
20/31 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan myös juorujen laadusta.

Luultavasti en kertoisi. Itse ainakin osaan pistää juorut ja juoruajat ihan omaan alhaiseen kastiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi