Kertoisitko sinä ystävällesi että hän on 'isojen' juorujen kohde.
Tai vastaavasti kertoisitko työkaverillesi tai esimiehellesi että he ovat juorujen kohteena?
Haluaisitko itse tietää mitä sinusta puhutaan?
Kommentit (31)
Todennäköisesti hän tietää sen jo itsekin, että jotain juorutaan. Olisi reilua, jos hänkin tietäisi mitä.
Toisaalta en halua puuttua asiaan millään tavalla, en siis missään tapauksessa kerro asiaa eteenpäin. Asia ei kuulu minulle, ei kyllä kenellekkään ulkopuoliselle.
Juoruilun kohde on siis ihminen josta aidosti pidän, haluaisin että hänellä menee kaikki hyvin.
Mutta sitten aloin miettiä omia takajatuksiani, onko minulla sellaisia joita en itsekkään tiedosta?
Millainen ihminen kertoo ja millainen ihminen jättää kertomatta.
ap.
Juorusta kertominen pahoittaisi ainoastaan ystäväni milen ja saisi tämän ainoastaan vatvomaan asiaa yksinään.
Juorut on vaan juoruja ja niiden levittäjät melkoisen typerää porukkaa.
Musta on aikanaan juoruiltu isosti, ja onneksi löytyi yksi kaveri, joka tämän kertoi lopulta mullekin, saatiin sitten se loppumaan melko nopeasti.
jos siinä olisi väärinkäsitystä, ehkä kertoisin jotta sitä voisi yrittää oikaista. Jos juoru olisi "fakta", en kertoisi koska se lisäisi vain ystävän stressiä.
Harkitsisin tosi tarkkaan. Yrittäisin pikemminkin itse katkaista siivet huhuilta, jos tietäisin, ettei pidä paikkaansa. Juoruilijoille saattaisin sanoa, että menepä juttelemaan ko. henkilön kanssa tai kertoisin näille, että otankin tämän puheeksi juorujen kohteen kanssa.
Mikä ystävä sellainen on joka ei kerro. Suorastaan törkeää olla kertomatta! Itse ainakin haluaisin tietää jos minusta puhutaan perättömiä, jotta voisin katkaista juoruilta siivet ja saisin antaa puhuttelun juorujen levittäjälle.
Riippuu juuri tuosta... Ei pysty sanomaan toisen puolesta. Mikäli juoruilija olisi myös minun ystävä, pyytäisin häntä lopettamaan toisesta ystävästä puhumisen. Mutta näin joudun välikäteen. Itse olen kerran pyytänyt juoruilijaa lopettamaan (joka ei ollut hyvä ystäväni, vaan tuttu, mutta puhui juoruaan minun kuullen). Kerroin kyllä tästä myös puheiden kohteelle ja hän ei tästä ilahtunut, että hänen yksityisasioistaan keskustellaan muiden toimesta. Mutta tiesipä sen jälkeen, että tämä juoruilija ei ole luottamuksen arvoinen, saatika edes ystävyyden arvoinen. Hekin olivat siis ystäviä/tuttuja.
Miten sitten kävi?
Suuttuiko sinulle vai järkyttyikö kohtuuttomasti kuullessaan juorusta?
vaikkei juoruihin uskoisikaan. Kaveri varmaan haluaa tietää kuka juoruaa, eikä ole luottamuksen arvoinen.