Millä ihmeellä propuista eroon? Yäk.
Aiheuttaa minulle todella voimakkaan yrjörefleksin kun sellainen nokare nousee suuhun.
Se haisee ja maistuu aivan p*skalle. (en kyllä ole koskaan sontaa maistanut)
Millä niiden syntyä voisi hillitä?
Se on todella kiusallinen vaiva asiakaspalvelualalla.
Kaikki (jopa taika-) keinot ovat tervetulleita...
Kommentit (60)
Aika ällöä matskua kyllä, esim. tuolla 2 min kohdalla... :O
tuntuu kun pitää lähteä "sorkkimisreissulle" Tuntuu sellanen köntti joka laittaa yökkäyttämään.
Suu auki, kunnon valo ja ihan sormella painelen tuosta risojen sivuilta. En tunge mitään tikkuja sun muita. Painelen kevyesti ja alkaa tulemaan. Joskus tulee isoja könttejä paljon ja pienempiä sitten lisäksi.
Jos on ihan täynnä risat tuota mönjää, saan enimmät ihan kielellä sillain hauskasti "imemällä" pois. Sitten vaan sylkäsee ne paperiin. Voi sitten puristella paremmalla ajalla.
joilla on ihan hyvä niitä työnnellä pois sieltä risoista. Mullakin vähentyneet huomattavasti, kun aina välillä niitä poistan näillä vanupuikoilla. Taskulampulla tiirailen samalla sinne kurkkuun. Ei niitä aina saa kaikkia lähtemään, mut vähemmäksi kuitenkin.
Proppu on minulle sähkökomponentti (sulake) ja vähän aikaa sain lukea ja miettiä, mistä niitä suuhunne saatte. Hyvänen aika sentään!
Proppu on minulle sähkökomponentti (sulake) ja vähän aikaa sain lukea ja miettiä, mistä niitä suuhunne saatte. Hyvänen aika sentään!
En ole kuullut koskaan. Varmasti ikävä vaiva.
ja oikein villiintyivät raskauden ja varsinkin synnytyksen jälkeen!
Olen menossa nielurisaleikkaukseen tässä lähikuukuausina, kerron sitten miten kävi :)
jollain pinsetin kärjellä, kun alkavat raapia kurkkua ja tulevat esille. Kamalia :-( Enkä varmaan saa edes aikkaa nielurisaleikkaukseen, kun ei ole angiinoita tms. Risat vain onteloiset ja kaameat.
lasteni korvalikojen poistamiseen, mutten uskaltaisi kyllä kaivella mitään nielurisoja.
ainakaan saa kyynärpäätä pienempää esinettä tunkea! Omien lasten korviin?!
niin sieltä niitä alkaa pullahdella ulos.
Ei niitä näy, ne vain ovat ja haisevat.
Joskus raapivat kurkkua juuri ennen irtoamistaan.
t: ap
Ja joskus tosiaan se koukku jää kiinni. Mutta kyllä se lähtee irti kun varovasti pyörittelee. Sillä koukulla saa hyvin kaivettua sitä sontaa pois.
oli jossain syvällä kielen takana alhaalla.
Se tuntui siellä kun se raapi.
Ei sitä millään olisi saanut pois itse.
Ne taitavat minulla pesiä jossain tosi syvällä kurkussa.
Nielurisleikkauksen jälkeen ei ole enää ollut proppuja. Leikkaukseen pääsin ihan juuri proppujen takia.
En tiedä, onko näillä mitään kausaliteettia, mutta kun mulla oli muuhun vaivaan voimakas antibioottikuuri, niin mun mielestä noi proput hävis sen jälkeen pitkäks aikaa. Sitten taas rupesi ilmestymään kuten aiemminkin.
ties mitä ongelma nielun kanssa. Proppuja (joita itse kutsuin kropuiksi) kertyi isoihin, arpisiin risoihin usein. Kaivelin niitä pikkulusikan varren kärjellä pois.
Lopulta lääkärit suostuvat leikkaamaan risat pois aikuisiällä. Leikkauksen jälkeen lääkäri totesi että leikkaus olisi tullut tehdä jo paljon aiemmin ja risat olivat jälkeen päin tutkittaessa pursunneet jotain töhnää (en muista enää mitä sanaa hän käytti) kun niitä oli puristettu.
ja mua on neuvonut niiden hoitoon äitini (jota taas neuvoi korvalääkäri). Sä voit ihan puristella niitä nielurisoista aina välillä. Muista kuitenkin ankara käsihygienia, ettet saa tulehdusta kurkkuusi! Pese kädet hyvin saippuan ja miel. kynsiharjan avulla. Puristelun jälkeen kurlaa desinfioivalla aineella.
Äiti sanoi, että hänellä on loppuneet proput kokonaan, kun on puristellut, ja mullakin huomattavasti vähentyneet. Etenkin toinen nielurisa on kutistunut ihan pieneksi.
Pari, kolme kertaa on noita minullakin pompsahtanut suuhun.
Syynä taitaa olla suuret tai poimuiset nielurisat jonne toi moska kerääntyy. Juttele siis lääkärin kanssa jos vaiva on niin vakava ja risaleikkaus olis vastaus ongelmaan?
ja mua on neuvonut niiden hoitoon äitini (jota taas neuvoi korvalääkäri). Sä voit ihan puristella niitä nielurisoista aina välillä. Muista kuitenkin ankara käsihygienia, ettet saa tulehdusta kurkkuusi! Pese kädet hyvin saippuan ja miel. kynsiharjan avulla. Puristelun jälkeen kurlaa desinfioivalla aineella.
Äiti sanoi, että hänellä on loppuneet proput kokonaan, kun on puristellut, ja mullakin huomattavasti vähentyneet. Etenkin toinen nielurisa on kutistunut ihan pieneksi.
on todella vaikea neuvoa näin kirjoittamalla, mutta laitat sormen sen nielurisan eteen ja painat varovaisesti. Ota hyvä valo ja katso kurkkuus oikeain kunnolla ennen kuin teet sen. Näet missä ne proput on, paina niiden edestä.
Ei niitä näy, ne vain ovat ja haisevat.
Joskus raapivat kurkkua juuri ennen irtoamistaan.
lasteni korvalikojen poistamiseen, mutten uskaltaisi kyllä kaivella mitään nielurisoja.