Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meidän kaksi vuotiaalta ei ole koskaan otettu hemoglobiinia?

Vierailija
16.04.2010 |

Onko kaikilta muilta? Voinko varata ajan neuvolasta ja pyytää että se otetaan kun tyttö on aika kalpea ja tummat silmänaluset ym. Tuntuu ettei saa rautaa tarpeeksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rutiinihemoglobiineja otetakaan. Meillä lapset 2 ja 6, eikä kummaltakaan ole otettu. Soita neuvolaan, siellä varmaan kerrotaan mitä mahdollisia vitamiinien puutoksia lapsellasi voi olla ja saat ohjeita hoitoon.

Vierailija
2/4 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ole kyllä kuullut, että missään otettaisiin lapsilta rutiininomaisesti verikokeita.

Meillä on 8v ja 6v eikä kummaltakaan ole koskaan otettu verikoetta pikkuvauva-ajan jälkeen.

Onko lapsesi myös väsynyt, ts. onko muita anemian merkkejä? Eikö hän syö vai mistä tuo raudansaanti kiikastaa?

Itse olen todella kalpea ja silmänaluset ovat myös tummat, mutta olen vain sellaista tyyppiä, veriarvoja seurataan muusta syystä ja tiedän että hemoglobiini minulla on aina hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei ole syytä epäillä mitään puutosta tms. Tällaisissa tapauksissa toki otetaan. Mutta siis sinänsä ei ole mitään outoa siinä, ettei ole koskaan otettu.

Vierailija
4/4 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen katsonut omaa neuvolakorttiani -70 luvulta. Silloin on otettu joka käyntikerralla, ja niin muuten sisareltani -80 luvulla. Mutta ei ole minunkaan 4v. otettu, eivät lie katso tarpeelliseksi nykypäivänä?