Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sujui seksi synnytyksen jälkeen?

16.04.2010 |

Toukokuun Vauva-lehdessä kerrotaan seksin aloittamisesta synnytyksen jälkeen. Keräämme juttuun nimettömiä tarinoita siitä, miten seksin aloittaminen sujui ja millaisia ongelmia (fyysisiä ja henkisiä) siihen liittyi.

Kiitoksia jo etukäteen!

T: Vauvan toimitus

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on nyt kahden synnytyksen jälkeen parempaa kaikin puolin verrattuna aikaisempaan.

Uskoisin eniten tähän vaikuttaneen lantionpohjajumpan. Aloitin sen geishapalloja apuna käyttäen jo esikoisen jälkeen. Muistan myös silloin (1kk synnytyksestä) seksihalujen voimistuneen pallojen aktiivisen käytön takia. Ja muutama viikko myöhemmin aloitettiin rakastelut.

Tokan jälkeen sama juttu, paitsi geishakuulat otin jo 2 viikkoa synnytyksestä käyttöön. Viikko myöhemmin kokeiltiin yhdyntää. Oikeastaan haluni oli niin kovat, että vaadinkin (!?) sitä mieheltäni. Kaikki tällä saralla hyvin.

Vierailija
22/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestäni on reilut neljä kuukautta, emmekä ole sen jälkeen harrastaneet seksiä. Synnytys sujui hyvin ja fyysisesti olisin ollut valmis seksiin vaikka jo viikon päästä. Suoraan sanottuna olen nauttinut siitä, että kerrankin seksi ei ole minulla päällimmäsenä mielessä. Kärsin raskausaikana, ja sitä ennenkin, todella suurista haluista ja koin mieheni torjuneen minut. Olisin kaivannut hyväilyjä, lähelläoloa, seksiäkin kaikessa rauhassa. Olin henkisesti niin helvetin yksin ja tarvitseva ja koin tulleeni hyvätyksi niin fyysisesti kuin psyykkisesti.

Nyt mies saa maistaa omaa lääkettään. Toivon todellakin, etteivät haluni koskaan enää palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö syntyi imukupin avulla, eli eppari jouduttiin leikkamaan. Lisäksi repesin häpyhuulesta noin 4cm (syytä en tiedä) Synnytys oli kaikinpuolin erittäin rankka, sekä henkisesti että fyysisesti! 8vk synnytyksen jälkeen, raskausajan neuvolatäti pakotti minut varaamaan ajan jälkitarkastukseen, koska olin YHÄ EDELLEEN todella kipeä! Syykin selvisi ja sain hyvät lääkkeet, joiden avulla parannuin "nopeasti". Kaikenkaikkiaan kului noin 13 viikkoa synnytyksestä, kun pystyin harrastamaan seksiä ensimmäisen kerran, tosin kivuitta se ei tapahtunut. Yhä edelleen seksin jälkeen saatan olla seuraavan päivän kipeä ja alapäässä tuntuu kireältä (epparin kohalta). Synnytyksestähän on kuitenkin jo 8,5kk...

Eli meidän perheeseen ei ihan heti ole tulossa toista lasta ;)

Vierailija
24/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni si sinne 5 kk ennen ku tuli seksia harrastettua. Synnytyksen jälkeen oikeestaan ei tehny ees aluksi mieli ei yhtään jälkivuodon takia seki tuli muutamia repeämiä ni sekin vähän jännitti ku oli eka synnytys. Mutta sitten ku kerran tuli ni sitten on tullut harrastaeetua enemmänki, kun sai sen "pelon" häivytettyä pois..

Vierailija
25/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluja olisi ollut ja paljon jo heti sairaalasta kotiutumisen jälkeen, mutta järki käski odottamaan. Jälkitarkastuksessa sain minipillerit ja kun mitään esteitä ei enää seksille ollut niin päätimme kokeilla. Jännitti ja sekin varmasti toi osansa siihen, että sattui. Halut jäivät, ajanpuute ja väsymys vei mukanaan ja nyt lähes 8kk synnytyksestä yhdyntäkerrat voi laskea yhden käden sormilla..

Vierailija
26/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä oikeastaan voi sanoa, että seksielämä olisi kummankaan jälkeen palautunut koskaan "normaaliksi", tai samanlaiseksi kuin ennen ensimmäistä raskautta. Sitä ennen seksiä harrastettiin suurin piirtein päivittäin, mutta jo raskausaika vei mun haluni. Esikoinen puolestaan oli sen verran valvottava ja työtä teettävä tapaus vauvana, ettei todellakaan ollut seksi mielessä kovin usein. Synnytys oli kuitenkin helppo ja toivuin tosi nopeasti. Ensimmäistä kertaa kokeiltiin heti jälkitarkistuksen jälkeen, 6 viikkoa synnytyksestä, enkä minä nauttinut tippaakaan, koska yksinkertaisesti jännitin kamalasti. Mitään eroa omiin tuntemuksiini tai muuhunkaan en ensimmäisen synnytykseni jälkeen huomannut.

Toinen raskaus taas vei halut mieheltäni, ei minulta. Jostain syystä mies tuntui lähinnä pelkäävän minua raskaana ollessani, eikä suostunut lähellekään tulemaan, joten seksiä oli aika vaikea harrastaa. Seksiä kokeiltiin jo kaksi viikkoa synnytyksestä, tämä synnytys oli vielä edellistäkin helpompi ja toipuminen sujui nopeasti. Mulla halut hyrräsi jo pari tuntia synnytyksen jälkeen, miehellä ei edelleen. Nyt tuosta toisesta synnytyksestä on vuosi, ja miehellä on halut alkaneet vähitellen palautua, mutta mulla on alkanut painua alaspäin. Koen tulleeni torjutuksi niin monesti, ja olen miettinyt niin paljon syitä mieheni haluttomuudelle, etten osaa enää nauttia seksistä, vaan mietin koko ajan, puuhaako tuo mies tuossa nyt vain kun on pakko edes joskus, miettiiköhän muita naisia tms. jotta pystyy edes touhuamaan. Mitään järkevää keskustelua näistä mietinnöistä ei ole saatu aikaan, pelkkää tappelua, enkä viitsi enää edes yrittää puhua, kun en jaksa riidellä.

Vierailija
27/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin seksi 2kk synnytyksen jälkeen. Hirveät määrät liukastusvoiteita ja silti tuntui kuivalta ja hieman kivuliaalta.

Nyt vauva on 4kk ja paikat on edelleen todella kuivat minkä vuoksi seksi on edelleen epämiellyttävää. Halujakaan ei tosin juurikaan ole. Mies on onneksi todella ymmärtäväinen eikä painosta mihinkään suuntaan, ja varmasti sen takia ei minulla ole minkäänlaisia henkisiä ongelmia seksin suhteen.

Vierailija
28/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen synnytyksen jälkeen, ku väliliha leikattiin ja siitä leikkaushaavasta repesin 5cm sisäänpäin. Alapää oli aika täyteen tikattu ja siis suht kipeä, kun haava vielä tulehtu kesähelteessä.. haluja olis ollu, mutta paikat ei ollu kunnossa. Toki muuten hyväilimme ja olimme lähekkäin.

Toisen jälkeen piti ommella 3 tikkiä ja ne kans rajoitti, lähinnä kai pelotti, että haava repeää auki. Mutta uuden raskauden pelkoa ei ollu, ei kyllä ehkäisyäkään..

Kolmannelta en enää tarvinnu tikkejä, mutta kuten kätilö asian ilmaisi "asvaltti-ihottumaa" oli sen verran, että alapää oli aika kosketusarka. Mutta eipä tainnu paljon viikkoa kauempaa mennä synnytyksestä, vaikkei se ehkä niin kauhean suositeltavaa olekaan.

Ja onhan tuo maistunut, kun neljäs on tulossa.

Koin itse kuitenkin, että tarve läheisyyteen vain kasvoi. Jotenkin tuntu ihmeelliseltä, että minusta ja tuosta miehestä voi olla saanu alkunsa tämä uusi, pieni, ihmeellinen elämä! Ei oo vieny mun synnytykset haluja eikä tarpeita kummaltakaan. Tuntuu vaan, että luontevuus ja helppous on jokaisen kokemuksen myötä lisääntynyt.

Vierailija
29/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kaksi tuntia esikoisen syntymästä. Halut oli valtavat siitä asti. Eppari tehtiin ja se kiristi, n.2vk odoteltiin, sitten oli pakko kokeilla. Onnistuihan se, mutta ekat 3kk kiristi ja onnistui vain pari asentoa ilman kipuja. Säännöllistä oli seksi kuitenkin.

Toisesta tuli pieni repeämä, joka tikkien avulla parani todella nopeasti. Viikon kuluttua synnytyksestä ei edes tuntunut että olisi synnyttänyt. Mies kummminkin pihtasi vielä viikon. Tuon 2viikon jälkeen synnytyksestä ei edes huomannut että olisi synnyttänyt ja seksi aloitettiin samantien säännöllisenä ja jatkui taivallisena siitä asti.

Vierailija
30/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitti kuin ensikertalaisia, mutta vallan taivaallista se oli! Jos luulinkin ennen lasten syntymää nauttineeni seksistä, voin nyt sanoa, etten silloin tiennyt nautinnosta mitään.

Vierailija
31/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen meni puoli vuotta ennenkuin uskalsi edes yrittää seksiä. Vauvan kanssa sujui mainioisti, mutta synnytys oli vaikea ja jo vessassa käynti oli täyttä tuskaa kuukausia synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä jääneistä traumoista johtuen toisen lapsen uskalsin tehdä vasta 8-vuoden päästä. Tällä kertaa keskuskelimme miehen kanssa jo odotusaikana myös peloista, joita "eka kertaan" liittyi. Asennoiduin synnytykseen erilailla, ensimmäiseen menin "soitellen sotaan", toiseen synnytykseen valmistauduin henkisesti hyvin ja synnytys sujui upeasti ja "luomusti". Toipuminen oli nopeaa ja jo parin viikon jälkeen synnytyksestä oli paikat kunnossa ja halut tallella.

Nopeaan toipumiseen synnytyksestä vaikutti varmasti myös ikä (esikoisen syntyessä oli vasta 21-vuotias ja toisen 29-vuotias), mutta tärkeimpänä pidän kuitenkin henkistä valmistautumista itse synnytykseen että sen jälkeiseen ekaan kertaan.

- Ison ja pienen mamma

Vierailija
32/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin olimme yhdynnässä. Ei ollut kivaa. Sain toisen asteen repeämän synnytyksessä ja myös väliliha leikattiin, mutta repesin jotenkin aika pitkälle sisäänpäin, ja sinne kasvoi arpikudosta joka poistettiin vasta vuosi synnytyksen jälkeen. Kärsin lisäksi synnytyksen jälkeen peräpukamista ja inkontinenssista, joten ei kauheasti haluttanut.

Seksi kuitenkin parani pikku hiljaa, ja 4-6 kuukautta synnytyksestä tuntui jo huomattavasti paremmalta.

Toisen lapsen jälkeen harrastimme seksiä 4 viikkoa synnytyksen jälkeen eli heti kun jälkivuoto oli loppunut. Selvisin synnytyksestä ilman vaurioita. Alapää oli vähän väljä. Parin viikon kuluttua se oli jo palautunut ennalleen. Imetyksen aikana seksiä häiritsivät lähinnä kuivat limakalvot ja heräilevä vauva ;)

Henkisestä puolesta sen verran, että ensimmäisen, traumaattisen, synnytyksen jälkeen yhdyntä luonnollisesti jännitti etukäteen enemmän kuin toisen, hyvin sujuneen synnytyksen jälkeen.

Vierailija
33/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastimme n. 3 vkoa synnytyksestä, jälkivuodon loputtua. Minulle tehtiin episiotomia, mutta se ei paljoa menoa haitannut. Alku oli taas vähän sellaista ähellystä ja meinigin löytämistä, mutta melko pian siinä paikatkin palautuivat ja nykyään, melkein kolme kuukutta synnytyksestä, saan parempaa seksiä, kuin olen ikinä saanut. ;)

Vierailija
34/67 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminkin olisi tehnyt mieli, mutta jälkivuoto kesti reilut yhdeksän viikkoa ja jännitin myös epparihaavan parantumista. Jälkitarkastuksen jälkeen vuoto oli vihdoin ohi, ja lääkäri oli vakuuttanut, että epparihaavakin on hyvin parantunut, joten ei kun kokeilemaan... Yhdyntä sattui aluksi melkoisesti, limakalvot eivät olleet vielä aivan toipuneet raskaudesta ja synnytyksestä, mutta parin viikon kuluttua tuosta ensimmäisestä varovaisesta kokeilusta kipua ei enää tuntunut. Lisäksi olen synnytyksen jälkeen tullut jotenkin tuntoherkemmäksi, olen esimerkiksi alkanut saada orgasmin yhdynnässä, mitä ei ollut tapahtunut ennen synnytystä kuin kerran tai korkeintaan kaksi. Nykyisin (lapsi on reilun vuoden ikäinen) seksielämämme on parempaa ja hauskempaa kuin koskaan ennen, johtuisiko osin siitä, että sitä on äitiyden myötä tullut armollisemmaksi omaa vartaloaan ja sen pieniä virheitä kohtaan.

Vierailija
35/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyntää harrastimme kunnolla vasta puolen vuoden päästä, mutta muuta seksiin liittyvää oli parisen kertaa viikossa. Hirveästi ei itselläni haluja ollut, mutta kyllä ne sitten vähitellen aina syntyivät, kunhan päästiin asiaan!

Välilihan herkkyys aiheutti sen, että yhdyntää harrastimme näinkin myöhään, mutta sitten kun lopulta uskaltauduin siihen, ei kipuja tuntunut kuin muutaman minuutin ja sen jälkeen oli aivan yhtä nautinnollista kuin ennen synnytystäkin. Turhaa oli siis pantata toisaalta, mutta hyvä sentään etten ainakaan enempää sitä vältellyt!

Vierailija
36/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sekä henkisiä että fyysisiä "ongelmia" seksin suhteen synnytyksen jälkeen. Fyysisenä ongelmana oli pitkään kestänyt jälkivuoto, mitään kipuja ei kylläkään ollut, mutta vuoto kesti "normaalia" pidempään (n. 4kk) ja sen vuoksi ei haluttanut eikä huvittanut. Henkisistä ongelmista mainittakoon ainakin se, että mielessä pyöri vain miltä miehestä tuntuu ja onko paikat hänen mielestään ihan venähtäneet :D tosin näitä ajatuksia tulee silloin tällöin vieläkin, vaikka synnytyksestä jo vuosi...

Vierailija
37/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiä oli noin 1kk synnytyksen jälkeen. Alussa pikkuisen tihkaisi ja tuntui, että paikat ovat kireämmät kuin ennen synnytystä. Mutta nyt ollaan harrastettu seksiä muutamana kertana viikossa ja hyvin onnistuu, tosin aluksia aina sattuu jonkin aikaa ja sitten kun päästään vauhtiin niin homma rupee toimimaan ;)

Vierailija
38/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa valmiita seksiin jo viikko synnytyksen jälkeen. Päätimme

kuitenkin odottaa siihen että jälkivuoto loppuisi.

Seksiin ei liittynyt kipu eikä muitakaan odotuksia.

Molempia varmaan jännitti "eka" kerta ja tunnelma olikin jännittynyt. Itse tapahtumahan oli kuitenkin ohi alle 10 minuutin , molempien osapuolten saaden orgasmin.

Tunnetila seksin jälkeen oli ihanan rentoutunut kun se oli oodotuksen takana. Nyt sitä sitten yrittää löytää paikkaa ja aikaa seksin harrastamiseen kun pieni vauva ja 5 vuotias tytär.

Vierailija
39/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvamme autettiin imukupilla maailmaan, joten väliliha leikattiin. Haluja olisi ollut jo aiemmin, mutta epparin takia odotettiin. Ensimmäinen yhdyntä taisi olla n.5viikkoa synnytyksestä, ja kireetä oli... Eppari kiristeli pari-kolme ekaa yhdyntää mutta sitten paikat vetreytyi ja sen jälkeen on sujunut kuten ennenkin. Henkisesti olisin ollut seksiin valmis jo aiemmin, mutta kipeä väliliha esti yhdynnät. Muuta seksiä kyllä oli jo heti synnytyksen jälkeen. Suudelmia, hyväilyjä ja suuseksiä miehelle. Mies olisi ollut valmis suuseksiin molemmin puolin, mutta minua ajatus ällötti kun oli vielä jälkivuotoa... Mielestäni on tärkeää että nainen saa myös fyysistä hellyyttä heti synnytyksen jälkeen, että tuntee taas olevansa haluttu. Minusta ainakin tuntui että olen ihan venynyt löysänahkainen kipeä ja väsynyt eukko. Teki hyvää saada hyväksyntää myös mieheltä...

Vierailija
40/67 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuotokin oli jo tosi niukkaa, joten sekään ei olisi haitannut. Ei vaan ollut kumeja ja mitään riskejä ei haluta ottaa.

Repesin imukupista ja eppari tehtiin lisäksi. Muutama päivä synnytyksestä en olisi ikinä uskonut voivani haluta seksiä vuoden sisällä kipujen takia, mutta ne helpotti nopeasti ja sitten alkoi hormonit hyrrätä.

Kolme viikkoa synnytyksestä oltiin ekan kerran ja oli tosi hienoa. Hiukan jännitin, mutta ei mitään kipua paitsi epparissa hiukan yhdessä asennossa. Paikat tuntui tosi väljiltä, vaikkei mies myöntänytkään mitään eroa. Kuitenkin halut oli valtavat ja sain poikkeuksellisen nopeasti.