Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien ihmisten jutuissa korostuvat tietyt ihanteet ja muistot, jotka eivät aina vastaa nykyhetken todellisuutta.

Vierailija
15.02.2025 |

Esimerkiksi.

Työpaikan saaminen oli yksinkertaista riitti, että käveli sisään ja kysyi, milloin voi aloittaa.

Miljoonalla markalla oli mahdollista hankkia tilava omakotitalo hyvältä paikalta.

Tavallinen mies löysi helposti puolison, eikä seurusteluun liittynyt monimutkaisia nettikeskusteluita ja pelisääntöjä.

Duunarilla oli mahdollisuus asua kantakaupungissa ilman, että asumiskulut muodostuivat hänelle liian suuriksi.

Vastavalmistuneelle löytyi nopeasti vakituinen ja hyvin palkattu työpaikka, jossa saattoi pysyä koko työuransa.

Perunamuusi ja läskisoosi kuuluivat arkeen ilman, että ruoan terveellisyydestä käytiin jatkuvaa keskustelua.

Kertokaa vapaasti vaan lisää asioita jotka olette huomanneet vanhempien ihmisten keskusteluissa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ollut sen hetkistä todellisuutta. Eihän muistoja päivitetä nykyhetkeen. Kummallinen aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä tosi outo aloitus. Eikö nyt jokainen tajua ettei ennenvanhaan asiat olleet niinkuin nyt.

Vierailija
4/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä yrityksiä pilkata ja nolata vanhuksia.

Vierailija
5/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää omaa aikaansa, kuten sinäkin nyt. He rakentavat omanlaistaan yhteiskuntaa, kuten sinäkin nyt teet. He valitsevat arvonsa, tekevät valintansa, kuten sinäkin valitset. Heillä on mahdollisuus muuttaa maailmaa paremmaksi, kuten sinullakin nyt. He ottavat vastuun tekemisistään ja tulevat sukupolvet syyttävät heitä, samoin kuten sinäkin teet. Taaksepäin ei voi elää, historiaa ei voi muuttaa, se ei muutu edes vääristelemällä miksikään. Mitä teet paremmin? 

Vierailija
6/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestä tosi outo aloitus. Eikö nyt jokainen tajua ettei ennenvanhaan asiat olleet niinkuin nyt.

Tämä on uusi palstahullu joka on tunkenut tätä listaa tänne koko päivän.

Vierailija
7/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat s. 1945-1950. Luupäistä minä minä ihmissaastaa

Vierailija
8/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ap joka tänään aiemmin yritti samalla listalla aloittaa vanhempien ihmisten boomerihaukkumaketjun. Mistä asioista ap haluat itse, että kaikki se mitä tänä päivänä teet, sinut erityisesti haukutaan kun alat vanheta? Haluatko haukkuryöpyn niskaasi 7-kymppisenä, että sait käydä ilmaisen peruskoulun, pääsit terveyskeskukseen muutaman kympin maksulla ja muuta mukavaa? Ennen vanhaan nuoremmat halusi tehdä asioita paremmin kuin ennen tehtiin. Nykyään halutaan vanhemmat ihmiset haukkua ja itse ei viitsitä tehdä mitään. Tukirahaa pitäisi vaan saada ja mieluiten 45 vuotta töitä tehneiden eläkkeistä itselle.

Vierailija
9/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, mitä tämä jankkaaja hakee takaa. 

Esim. nämä tavallinen mies sitä ja tätä jutut ovat enemmän tämän päivän nettitrollien ulinoita, kuin tämän päivän todellisuutta. 

Jos taas puhutaan duunaresta kantakaupungissa, niin pitäisi nyt enhkä vähän avata, että minkä kaupugin. Jos nyt vaikka ajattelee omia vanhempiani niin, joo nuoruudessaan asuivat Helsingin keksustan lähellä tyyliin kaksi ihmistä alivuokralaisena yhdessä huoneessa. Ei niisät kukaan perustanut perhtettä Helsingin kantakaupunkiin. 

Läskisoosista en edes tiedä, mitä ruokaa se on, En vaikka olen ollut niin vanhempieni (40- luvulla syntyneet eli varinainen buumeri ikäluokka) ja isovanhempieni (20- luvulla syntyneet) ruuissa monta kertaa. 

Eli tämä jankkaaja jankkaa omiaan. 

Vierailija
10/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallinen mies löysi helposti puolison, eikä seurusteluun liittynyt monimutkaisia nettikeskusteluita ja pelisääntöjä."

Kyllä se parisuhteen löytyminen on edelleen helppoa. "Monimutkaiset nettikeskustelut ja pelisäännöt" on tekosyy sosiaalisesti avuttomalle.

"Perunamuusi ja läskisoosi kuuluivat arkeen ilman, että ruoan terveellisyydestä käytiin jatkuvaa keskustelua."

No pakkoko siitä ruoan terveellisyydestä on nytkään vouhottaa? Kukin syö mitä haluaa.

Vierailija
11/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä yrityksiä pilkata ja nolata vanhuksia.

Totta. Kunhan saamme ahneen sukupolven kunnialla ja isoilla eläkkeillä hautaan. Sitten koko järjestelmä saakin jo romahtaa.

Vierailija
12/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat s. 1945-1950. Luupäistä minä minä ihmissaastaa

Haukutko myös omia 75 - 80 vuotiaita sukulaisiasi? Olet oksettava.

Vierailija
13/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Keskiajalla kaikki olivat linnanherroja ja naiset hienoja leidejä ja asuivat ihan jossain linnassa. Kyllä nyt on ikävä asua kunnan vuokrakämpässä. Ihme loisia olivat keskiajalla.🤣

Vierailija
14/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiston tai toisen ihmisen ihanteen pitäisi vastata sinun todellisuuttasi?

Vierailija
15/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ap joka tänään aiemmin yritti samalla listalla aloittaa vanhempien ihmisten boomerihaukkumaketjun. Mistä asioista ap haluat itse, että kaikki se mitä tänä päivänä teet, sinut erityisesti haukutaan kun alat vanheta? Haluatko haukkuryöpyn niskaasi 7-kymppisenä, että sait käydä ilmaisen peruskoulun, pääsit terveyskeskukseen muutaman kympin maksulla ja muuta mukavaa? Ennen vanhaan nuoremmat halusi tehdä asioita paremmin kuin ennen tehtiin. Nykyään halutaan vanhemmat ihmiset haukkua ja itse ei viitsitä tehdä mitään. Tukirahaa pitäisi vaan saada ja mieluiten 45 vuotta töitä tehneiden eläkkeistä itselle.

Sitä se boomerihulluus teettää. Ilman Marinin boomerikommenntia hullu ei tietäisi boomereista mitään.🤣

Vierailija
16/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo Aristoteles aikoinaan haukkui nykynuorison. Jos ap on väsynyt buumeritrolli, niin ei tämäkään nykynuoria mollaava onnistu nyt sen paremmin. 

Vierailija
17/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne sukupolvi on tehnyt suuren työn maamme eteen, josta heille kuuluu ikuinen kiitos!

Vierailija
18/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni, 70+, on kyllä tämän "mene töihin" mantran ilmentymä. Jotenkin vielä tuossa iässä hän löytää sauman vain mennä töihin. Kauhunsekaisella ihmetyksellä aina katselen häntä. En tiedä onko kyse karismasta vai siitä, että hän osaa löytää paikan jonne hän sopii kuin nyrkki silmään.

Vierailija
19/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, mitä tämä jankkaaja hakee takaa. 

Esim. nämä tavallinen mies sitä ja tätä jutut ovat enemmän tämän päivän nettitrollien ulinoita, kuin tämän päivän todellisuutta. 

Jos taas puhutaan duunaresta kantakaupungissa, niin pitäisi nyt enhkä vähän avata, että minkä kaupugin. Jos nyt vaikka ajattelee omia vanhempiani niin, joo nuoruudessaan asuivat Helsingin keksustan lähellä tyyliin kaksi ihmistä alivuokralaisena yhdessä huoneessa. Ei niisät kukaan perustanut perhtettä Helsingin kantakaupunkiin. 

Läskisoosista en edes tiedä, mitä ruokaa se on, En vaikka olen ollut niin vanhempieni (40- luvulla syntyneet eli varinainen buumeri ikäluokka) ja isovanhempieni (20- luvulla syntyneet) ruuissa monta kertaa. 

Eli tämä jankkaaja jankkaa omiaan. 

Läskisoosi on ruskeaa kastiketta, jossa on  lisäksi rasvaista sianlihaa. Perusruokaa aina 60-luvulle ja osin vielä 70-luvulle asti. Yksi syy siihen, miksi en itse koskaan tee ruskeaa kastiketta, sain siitä lapsuudessani tarpeeksi. Läskisoosi ja perunat olivat halpaa ruokaa, jonka vuoksi sitä löytyi paljon köyhempien perheiden ruokapöydistä.

Helsingissä duunareilla ei ole koskaan ollut varaa asua arvostetussa kantakaupungissa. Joku Punavuori voi siihen kuulua nykyään, mutta ei kuulunut silloin, kun duunarit siellä asuivat. 

Vierailija
20/22 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä monet elivät haavemaailmoissa, en allekirjoita kävelyä ja helppoa työnsaantia omana aikanani.  Joka paikassa korostettiin kuinka vaikeaa sitten on päästä tänne.

Ihanteena oli tietysti ahkeruus ja kiltteys.

Haluaisin käyttää aina samaa luotettavaksi havaittua palvelua, rahalaitokset ym.  Moni asia tosin helpottunut nettimaailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän