Mä olen päättänyt että annan esikoisen huostaan!
En vaan jaksa enää!
Ikävä tulee, mutta mä en JAKSA!
Mun on pakko ajatella muuta perhettä ja itseäni myös. Häpeähän se tulee olemaan, mutta mitä sitten? kai mä pääsen sen yli?
Kommentit (119)
SÄ?? Entäs se lapsi???? Miltä siitä tuntuu, kun yksi lapsista laitetaan pois?
perheneuvola? perhetyöntekijä? tms. minkä ikäisestä kyse?
Kyse on 15-vuotiaasta tytöstä. Pari vuotta ollaan jo kaikkea yritetty. Välillä on mennyt hyvemmin ja välillä huonommin. Yks askel eteen, 2 taakse. Nyt on taas kesä tulossa ja mä en jaksa. Mun hermot rupeaa menemään. Mun elämä on yhtä huolta ton yhden takia. Sossu on mukana meidän elämässä, ton lapsen takia siis. En vaan jaksa!
Mahdollisuuksia se on saanut vaikka kuinka monta, ei mikään auta. On se mukava tyttö ja siinä on paljo hyvää, mutta mä en pysty pitämään sitä aisoissa, vähän epäilen että kukaan ei ehkä pysty?
On villi kuin mikä!
Liittykö suhun vai lapseen?
Murkkuikä alkoi 13-vuotiaana, vieläkin taistellaan. Tää rupeaa jo olemaan liikaa, sossu painostaa kokoajan.
Ei munkaan äiti pärjännyt mulle, mut onnek oli isä jonka luokse pystyin muuttamaan ja joka sai pidettyä jöötä. Ehkä maisemanvaihtokin auttoi.
Mutta ota selvää mihin se tyttä joutuu. Koulukodeissa yms. on se vika, että sitä kautta viimeistään joutuu "huonoon seuraan" jos ei sitä ennen. Voi vaan kuvitella millasia päähänpistoja tulee, kun joukko rämäpäitä siellä yhdessä ideoi. Onglema siis,e ttä henkilökunta voi olla osaavaa, mutta iak vähänhän niitä kuitenkin on suhteessa nuorten määrään. Mutta niitäkin on siis erilaisia.
Ei munkaan äiti pärjännyt mulle, mut onnek oli isä jonka luokse pystyin muuttamaan ja joka sai pidettyä jöötä. Ehkä maisemanvaihtokin auttoi. Mutta ota selvää mihin se tyttä joutuu. Koulukodeissa yms. on se vika, että sitä kautta viimeistään joutuu "huonoon seuraan" jos ei sitä ennen. Voi vaan kuvitella millasia päähänpistoja tulee, kun joukko rämäpäitä siellä yhdessä ideoi. Onglema siis,e ttä henkilökunta voi olla osaavaa, mutta iak vähänhän niitä kuitenkin on suhteessa nuorten määrään. Mutta niitäkin on siis erilaisia.
Tahtoisin tietty että pääsin mahdollissan lähellä meitä, mutta ei ole ehkä paikkoja?
Mutta mulla ei oikeesti ole enää voimavaroja pitää sitä kotona, mä en suoraan sanottuna enää pärjää, se on pakko myöntää.
Mun on vaan toivottava parasta, muuta en voi!
Kerropa tarkemmin minkalaisia ongelmat tyton kanssa ovat?
Koulu ei mene hyvin. Kotona käyttäytyy välillä todella ikävästi. Pitkä stoori, sinä se lyhyesti. On se ihanakin välillä ja todella rakas, mutta touhuaa vähän sitä sun tätä mitä ei sais.
Tää on niitten ainut vaihtoehto kun nuori murrosiässä. Nykyään laitetaan lapset huostaan, jotta helpompaa. Ei jakseta. Tämä yleistä.
Yhteiskunta muuttunut aikalailla.
Hehkutetaan kuinka laitoksessa käyvät koulua, on säännö joista pidetään kiinni, nuoret tykkäävät, asiat järjestyy, perhe saa helpotusta jne.
Kissanviikset sanon minä!
Totuus on toinen
Sitten laitat omillensa ja pärjää miten pärjää.
Onko mitään kesäleirejä ton ikäiselle?
aika monesti siellä on ns kunnon nuoria joiden kautta voisi elämän arvot muuttua kun näkee vähän muutakin nuorten juttua
esim. vapaa kirkko ja helluntai srk nuorten illat vois tehdä terää tytöllesi
ehdotan et soitat työntekijälle ja kysyt näistä illoista mitä siellä tapahtuu ja kuinka oma tyttösi pääsisi mukaan
meidän tytölle ainakin tuli vain sieltä halu itselleen päästä laitokseen, kaveri oli kertonut kuinka IHANAA SIELLÄ ON: Saa käydä kavereiden kanssa juhlimassa, saa riittävästi vaaterahaa, taskurahaa ja elämä on ihanaa.
Meillä tytön (15 v.) ei ole ollut ainakaan vielä alkohooli onglmaa, mutta käytös on mitä on. Huono käytös alkoi jo 3 vuotiaana. Nyt hän täytti 16 niin elämä on rauhoittunut, en tarkalleen tiedä miksi ja sitä en ole uskaltanut edes kysyä!
Tsemppiä teille
murrosikäisinä huostassa? Teidän perheessänne mättää, ei se auta vaikka nyt putsaisittekin sen nykyisen murrosikäisen nurkistanne. Ongelma on ja pysyy.
Kaveripiiri vei mennessää ennen ns. kiltin kotitytön. en olisi itsekään uskonut, mitä kaikkea ko. tyttö voi suustaan päästääm, uskomatonta haistattelua, kotoa karkaamisia yöllä, jatkuvaa lintsaamista koulusta jne. Alkoholi, huumeet jne. eivät kuuluneet repertuaariin.
Perheen äiti sanoi, että luuli aina, että vain alkoholistiperheiden lapsia otetaan huostaan, mutta tässäkin tapauksessa vanhemmat itse hakivat huostaan ottoa. Nyt on parissa vuodessa hyvässä huostapaikassa tilanne rauhoittunut ja tyttö selvästi aikuistunut.
murrosikäisinä huostassa? Teidän perheessänne mättää, ei se auta vaikka nyt putsaisittekin sen nykyisen murrosikäisen nurkistanne. Ongelma on ja pysyy.
mitäs teidän muuhun perheeseen kuulu? lapsia? iät? mikä vika?