Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähi- vai sairaanhoitajaksi? Miksi?

Vierailija
15.04.2010 |

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairaanhoitaja ns päivystää ja juoksee toisille osastoille konstultoimaan tarvittaessa. Ja pistää lihakseen jos joskus harvoin sellainen tarve tulee. Muuten kaikki tekevät ihan samaa perustyötä. Lääkkeitä jakavat ja antavat kaikki.Kyllä minun mielestäni lähihoitajilla on yhtä paljon erilaisia vaihtoehtoja kuin sairaanhoitajilla. Ne paikat ja tehtävät vaan ovat erilaisia. Lähihoitaja pääsee moniin paikkoihin, joihin ei sairaanhoitaja pääse. Samoin tietenkin sairaanhoitajilla on omat valintamahdollisuutensa, joihin ei lähihoitajilla ole pääsyä. Tehtävät ovat kyllä yhtä mielenkiintoisia. Siitä on turha kinata. Yhteistyötä ainakin minun työpaikassani tehdään ja kaikki arvostetaan. Me alan erikoiskoulutuksen saaneet arvostamme sairaanhoitajien sairaanhoidollisia taitoja ja tietoja. Sairaanhoitajat taas arvostavat meidän tietoja tästä erikoisalasta. Se heiltä puuttuu koulutuksesta lähes kokonaan. Jokainen ammattiryhmä täydentää toistaan.

Vierailija
42/42 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse valitsin lähärikoulutuksen, vaikka sairaanhoitajakoulutustakin hetken mietin.

Mutta en halua työskennellä sairaanhoidossa, vaan olla ihan käytännönläheinen hoitaja erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten parissa, siksi en halunnut sairaanhoitajaksi. En myöskään ikinä halua sairaalaan töihin, koska työilmapiiri on minulle tärkeimpiä asioita työssä ja jo tästä ketjusta näkee, kuinka kamala työyhteisö esim. sairaala varmasti on.

Aion suuntautua lapsiin ja nuoriin ja työskennellä vaikka sitten päiväkodissa...vaihtoehtoja lähihoitajalle on runsaasti. Ei estä suuntautuminen työskentelemästä vaikka vanhusten parissa.

Ai niin ja lähihoitajan työ on paljon luovempaa työtä kuin sairaanhoitajan, koska työnkuva sisältää hyvin laajan skaalan asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla