Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnantaja maksaisi sairaan lapsen hoitajan, mitä mieltä olette?

Vierailija
14.04.2010 |

Olen työpaikassa, jossa työnantajan kustantamana voi käyttää 1-3 päivää/sairauskerta sairaalle lapselle hoitajaa Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta.

Tämä olisi erittäin suotavaa, jotta ei tulisi niin paljon töistä poissaoloja.

Mitä mieltä olette tällaisesta järjestelystä? Onko muiden työpaikoilla samanlaista systeemiä?

Mulla nuorimmat lapset 1 1/2 vuotias ja 3 vuotias. Vanhemman lapsen kohdalla voisin harkita varsinkin sairauden pitkittyessä, että ei tarvi palkatonta ottaa. Mutta muuten en kyllä.

Koen välillä, että työpaikalla asiaan hieman painostetaankin ja se ahdistaa. Muutenkin pienten lasten paras paikka olis vielä kotona oman äidin tai isän hoidossa, mutta pakko käydä töissä.

Miksi pitäisi sairaan lapsen hoitokin vielä ulkoistaa? Tuntuu niin jotenkin tunteettomalta tavalta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aivan järjettömän hieno juttu ja arvostan kovasti tuollaista työnantajaa.

Olen täysin pöyristynyt jos joku ei halua käyttää moista mahdollisuutta hyväkseen.

Toki jos on mieluummin palkattomalla niin ok.

Sitä en ymmärrä jos sanotaan että lapsen paikka on kotona äidin kanssa. Miksi sitten on töissä ollenkaan jos on sitä mieltä?

Vierailija
22/25 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme sitä toipilasvaiheessa ja lievissä taudeissa 4v ja 5v lapsillamme. Esim. vesirokon "näppylöidenkuivatusvaiheessa", kuumeen tai vatsataudin jälkeen, kun ei ole vielä siinä kunnossa, että mukavasti jaksaisi pk:ssa koko päivän. Silloin kun lapsi on "ihan oikeesti sairas" niin äiti tai isä jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa saman hoitajan kuin ed.kerralla ym.

Käytämme lapsilla 3-9v.

Vierailija
24/25 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä käyttänyt mutta varmasti joskus käytän, juuri kuten joku edellä mainitsi: toipilasvaiheessa.

Vierailija
25/25 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumoisin minulla on iäkäs mummo, joka voi olla läsnä hoitopäivän ajan, mutta ei itse jaksa katsoa lasten perään koko aikaa. Näin sujuu.